Veri Türleri, Atamalar ve Tip Dönüşümleri … ÇOK YAPILAN HATALAR…
Aynı satırda farklı türden değişkenler tanımlamayın int a, string b; Aynı satırda farklı türden değişkenler tanımlamayın
Değişkene farklı tür değer vermeyin int a; a=“hasan"; Değişkene farklı tür değer vermeyin
int b; MessageBox.Show(a); MessageBox.Show(b); Değişkeni tanımlamadan veya değişkene ilk değer vermeden değişkeni kullanmayın
MessageBox.Show(a.toString()); int a=5; Değişken tanımlamasını veya değer atamayı yanlış yerde yapmayın
float a=12.456; MessageBox.Show(a.toString()); Bazı değişken türlerindeki değişkenlere değer verirken eklenmesi gereken karakteri eklemeyi unutmayın
float a=12,456f; MessageBox.Show(a.toString()); Ondalık sayıların ondalık kısmını ayırırken nokta (.) yerine virgül (,) kullanmayın
string a="1", b="2"; int c=a+b; Metinsel değişkenlerle matematiksel işlem yapmayın
string a; string a="deneme"; Bir değişkeni birden fazla kez tanımlamayın
string a=‘görsel’; string b= programlama; char c=“I”; Değişkenlere değer verirken yanlış şekilde değer vermeyin
Değişken türünün değer aralığının dışına çıkmayın byte 260; Değişken türünün değer aralığının dışına çıkmayın
TİP DÖNÜŞÜMLERİ
string b=3.ToString();
int a=6; string b=a.ToString();
string b=12.5f.ToString();
string b='k'.ToString();
int a=5; char m='k'; string r="deneme"; float f=12 int a=5; char m='k'; string r="deneme"; float f=12.5f; string b=a+m+r+f;
int a=5; char m='k'; float f=12.5f; string b=a+m+f; HATA! bir sabit ve/veya değişken grubunun bir stringe atanabilmesi için ifadenin içinde en az bir string olmalıdır