Uluslararası Fuarların Ülke ve Şehir Ekonomisine Katkısı

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
DÖVİZ KAZANDIRICI HİZMET TİCARETİNİN DESTEKLENMESİ HAKKINDA TEBLİĞ
Advertisements

1 BASIN TOPLANTISI 12 Mayıs 2012 İstanbul. 2 ALEXANDER KÜHNEL Hannover-Messe International İstanbul.
KAHRAMANMARAŞ METAL MUTFAK EŞYASI SEKTÖR STRATEJİSİ 27 Eylül 2012 KMTSO.
PAZAR RAPORLARI_2013.
Küresel Kriz Sağlık Turizmimize Bir Fırsat Olabilir mi?
REW İSTANBUL Uluslararası 7. Geri Dönüşüm, Çevre Teknolojileri ve Atık Yönetimi Fuarı 8-11 Haziran 2011 Tüyap Fuar ve Kongre Merkezi İSTANBUL.
T. C. EKONOMİ BAKANLIĞI İhracat Genel Müdürlüğü KOBİ ve Kümelenme Destekleri Daire Başkanlığı Meral ŞENGÜL İhracatı Geliştirme Uzman Yardımcısı Kasım.
ALEXANDER KÜHNEL Genel Müdür HİFAŞ D ü nya Bilişim Sekt ö r ü DünyaABDABTürkiye Bilgi ve İletişim Teknolojileri % 3,6% 2,0% 2,6% 9,2 Bilgi Teknolojileri%
1 BASIN TOPLANTISI 28 Mayıs 2013 İstanbul. 2 ALEXANDER KÜHNEL Genel Müdür Hannover-Messe International Istanbul.
 Yataş’ın temelini oluşturan Süntaş A.Ş., 1976 yılında kurulmuş, Anadolu’nun ilk sünger fabrikasıdır yılında tesis yatırımlarını büyüterek süngerin.
ULUSLARARASI REKABETÇİLİĞİN GELİŞTİRİLMESİNİN DESTEKLENMESİ
ULUSLAR ARASI REKABETÇİLİĞİN GELİŞTİRİLMESİ (UR-GE) PROGRAMI
WORLD HALAL UNION SUMMIT 2015/BURSA.
T.C. EKONOMİ BAKANLIĞI.
T. C. EKONOMİ BAKANLIĞI İhracat Genel Müdürlüğü KOBİ ve Kümelenme Destekleri Daire Başkanlığı Meral ŞENGÜL İhracatı Geliştirme Uzman Yardımcısı 30.
En Popüler Medikal Turizm Destinasyonu olmak
PCcolog ÜLKE BAYRAKLARI PCcolog.
DIŞ EKONOMİK İLİŞKİLER
Dış Ticaretin Gelişimi Bölgesel Yaklaşımlar Anket Sonuçları Uzakdoğu Pasifik I. Ticaret Müşavirleri Konferansı Nisan Nisan Nisan.
Dış Ticaretin Gelişimi Bölgesel Yaklaşımlar Anket Sonuçları AVRUPA I. Ticaret Müşavirleri Konferansı Nisan Nisan 2011 TİM Dış Ticaret Kompleksi.
TÜRKİYE YATIRIM DESTEK VE TANITIM AJANSI
Afrika Sanayici ve İşadamları Derneği «Türk Özel Sektörünün Afrika’ya Açılan Kapısı» THE GATEWAY TO AFRICA.
EKONOMİK ARAŞTIRMALAR VE DEĞERLENDİRME GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
ŞİRKET PROFİLİ Gençoğlu ailesi tarafından 1989 yılında, Bursa’da 7 bin 500 m2 alanda kuruldu. Kuruluş amacı tümüyle ihracat olan Penguen Gıda, Avrupa.
AB SIĞIR VE DANA ETİ PAZAR DURUMU 19 Mart DEĞİŞİM TOPLAM BÜYÜKBAŞ DEĞİŞİM TOPLAM BÜYÜKBAŞ BÜYÜKBAŞ ARALIK ARAŞTIRMASI BÜYÜKBAŞ ARALIK ARAŞTIRMASI.
EKONOMİK ARAŞTIRMALAR VE DEĞERLENDİRME GENEL MÜDÜRLÜĞÜ MERSİN İLİ İHRACATI 5N-1K.
YURTDIŞI MÜTEAHHİTLİK VE TEKNİK MÜŞAVİRLİK HİZMETLERİ
2015 Nisan Ayı İhracat Rakamları Basın Toplantısı 1 Mayıs 2015 Bayburt.
2015 Mayıs Ayı İhracat Rakamları Basın Toplantısı 1 Haziran 2015 Kocaeli – Film Platosu.
2015 Temmuz Ayı İhracat Rakamları Basın Açıklaması 1 Ağustos 2015.
2015 Haziran Ayı İhracat Rakamları Basın Toplantısı 1 Temmuz 2015 Gebze.
2015 Ağustos Ayı İhracat Rakamları Basın Açıklaması 1 Eylül 2015 Akçakoca.
ULUSLARARASI İLİŞKİLER MÜDÜRLÜĞÜ. MÜDÜRLÜĞÜMÜZ FAALİYETLERİ Danışmanlık Niteliğindeki Hizmetler Operasyonel Hizmetler Maddi Destekler.
2015 Eylül Ayı İhracat Rakamları Basın Açıklaması 1 Ekim 2015 Adana.
Küçülen Dünya, Gelişen Yumurta Sektörü
AB SIĞIR VE DANA ETİ PAZAR DURUMU 6 Kasım DEĞİŞİM TOPLAM BÜYÜKBAŞ DEĞİŞİM TOPLAM BÜYÜKBAŞ BÜYÜKBAŞ HAZİRAN ARAŞTIRMASI BÜYÜKBAŞ HAZİRAN ARAŞTIRMASI.
AB SIĞIR VE DANA ETİ PAZAR DURUMU 19 Kasım AB % BAŞ DEĞİŞİMİ ÜRETİM BOĞA BAŞ ÖKÜZ İNEK DÜVE BUZAĞI GENÇ SIĞIR Büyükbaş Hayvan Eti.
ULUDAĞ TEKSTİL İHRACATÇILARI BİRLİĞİ. ULUDAĞ TEKSTİL İHRACATÇILARI BİRLİĞİ (UTİB) 2015 DEĞERLENDİRME 2015 FAALİYETLER 2016 TAKVİMİ.
 Genel Olarak Dış Ticaret  İhracatın İthalatı Karşılama Oranı.
ULUSLARARASI İLİŞKİLER MÜDÜRLÜĞÜ. MÜDÜRLÜĞÜMÜZ FAALİYETLERİ  Danışmanlık Niteliğindeki Hizmetler  Operasyonel Hizmetler  Maddi Destekler  Yurt Dışı.
Tükiyenin Dış Ticareti. Ülkelere, bölgelere ve mal grupuna göre dağılımı.
Türkiye’nin dünyaya anlattığı hikayesi imalattaki gücüyle başlıyor, ihracattaki potansiyeli ile devam ediyor..
Heyet İstatistikleri İran Yabancı firma ile İkili iş görüşmesi gerçekleştirildi. Firma İran ile görüşmelere devam etmektedir. Firma İran’a ihracat gerçekleştirdi.
DIŞ TİCARET’TE LOJİSTİK RİSK VE FIRSATLAR. Türkiye ve Rusya Arasındaki Dış Ticaret Hedefi –2015 Yılsonuna kadar 100 Milyar Dolar. –Bu amacın gerçekleştirilmesi.
2016 Kayseri Ticaret Odası.
KOBİ VE KÜMELENME DESTEKLERİ DAİRESİ
FUAR PAZARLAMA & TANITIM SÜREÇLERİ HAKKINDA GENEL BİLGİLER
İhracata Yönelik Devlet Yardımları İHRACAT GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
DÖVİZ KAZANDIRICI HİZMET TİCARETİNİN DESTEKLENMESİ
7. DOĞU ANADOLU TARIM HAYVANCILIK VE GIDA FUARI
Hazırlayan: Selim ERDEM
OFİS MOBİLYALARI SEKTÖRÜNÜN GÜÇLÜ ÇATISI
KOBİ VE KÜMELENME DESTEKLERİ DAİRESİ
Teknopark İstanbul Teknopark İstanbul, Savunma Sanayii Müsteşarlığı (SSM) ile İstanbul Ticaret Odası (İTO)’nın ana ortaklığında, yerli ve yabancı girişimcilerin.
Dünya’da ve Türkiye’de Halı Üretimi
TEB Tarım Bankacılığı.
HAZIRLAYAN VE SUNAN DOĞANCAN DEMİR
AB SIĞIR VE DANA ETİ PAZAR DURUMU
TÜRKİYE'DE ORGANİK ÜRÜN PAZARLARI
ANFAŞ FUARLARI KAZANDIRIR
Dünya Kömür Rezervleri:
Dış Ticaretin Gelişimi Bölgesel Yaklaşımlar Anket Sonuçları Ortadoğu ve Körfez Ülkeleri I. Ticaret Müşavirleri Konferansı Nisan Nisan 2011.
AETR KONVANSİYONU
ANFAŞ FUARLARI KAZANDIRIR
ANFAŞ FUARLARI KAZANDIRIR
NARENCİYE, YAŞ SEBZE ve MEYVE SEKTÖR TOPLANTISI
TEKNOLOJİ VE BİLGİ TRANSFERİNDE ULUSLARARASI FUARLARIN ÖNEMİ
TEB Tarım Bankacılığı.
Tarımsal Gıda Endüstrisinde Yeni Girişimcilerin Uluslararasılaşması
Orta Anadolu İhracatçı Birlikleri Genel Sekreterliği Devlet Yardımları Şube Müdürlüğü 2019.
Sunum transkripti:

Uluslararası Fuarların Ülke ve Şehir Ekonomisine Katkısı Fuar döneminde harcanan Her 100 €’nun 85€’su 15 €’su Kente Fuar Merkezine Fuarcılık hem turizm, hem endüstridir...

ULUSLAR ARASI SEKTÖREL FUARLARIN KENT EKONOMİSİNE KATKISI Fuarların Çarpan Çoğaltan Etkisi 8 ! Örnek : 500 Katılımcılı, 4 Günlük - 40.000 m2’lik Bir Fuar İçin Firma Başına 3 kişiden 1500 kişi katılımcı firma personeli 30.000 Yerli ; 10.000 Yabancı Ziyaretçi Her bir katılımcı kişi günlük 200 € harcarsa, 5 gün sonunda 1.500.000 € Her bir yabancı ziyaretçi günlük 150 € harcarsa 3 gün sonunda 4.500.000 € Şehre gelen ortalama 11.500 kişi olarak hesaplandığında 6.000.000 € X2 Hafta X 9 Ay = 108.000.000 Euro 10.000 Yabancı Ziyaretçi x 18 Fuar x 500 Euro Ucak Bileti = 90.000.000 Euro Yaklaşık 200.000.000 Euro sezon boyumca katkısı 1.6 Milyar Eurodur Şehre gelen ortalama 11.500 kişi olarak hesaplandığında 6.000.000 € X2 Hafta X 9 Ay = 108.000.000 Euro 10.000 Yabancı Ziyaretçi x 18 Fuar x 500 Euro Ucak Bileti = 90.000.000 Euro Yaklaşık 200.000.000 Euro olmaktadır 3

Antalya Expo Center ANFAŞ; 40.000 m² kapalı 20.000 m² açık olmak üzere toplam 60.000 m²’lik yenilenen fuar alanı ve 15 toplantı salonuyla Antalya Expo Center Fuar ve Kongre Merkezi’yle fuarlara ev sahipliği yapmaktadır.

ANFAŞ ULUSLARARASI KONGRE ve FUAR MERKEZİ 1.000 KİŞİLİK KAPASİTEDEN BAŞLAYAN 15 KONFERANS VE SEMİNER SALONU

InterFersh 2018 Antalya’nın markası ANFAŞ ev sahipliğinde gerçekleştirilecek InterFresh 2018 Yurt dışı çalışmaları için fuarcılık tecrübelerinin yanı sıra Romanya Almanya Moldova gibi ülkelere yaş meyve sebze ihracatı yapan Tun Fuarcılık ile Yurt içi çalışmaları için 31 yıllık lojistik, dış ticaret ,pazar araştırma, analiz ve yönetim birikimi olan AntExpo iş birliğinde gerçekleştirilecektir.

InterFresh 2018 Türkiye’nin üretim deposu Antalya’da InterFresh -Yaş Sebze Meyve, Depolama, Ambalaj ve Lojistik İhtisas Fuarı, 17-20 Ekim 2018 tarihleri arasında ilk kez kapılarını açmaya hazırlanıyor. Yaş sebze ve meyve sektörünün kalbinin atacağı fuar, Antalya’dan firmalara dünyaya açılma fırsatı sunuyor.

Türkiye İhracatı Yaş Sebze ve Meyve sektöründe önemli ihracat payına sahip Türkiye; 137 ülkeye yılda ortalama 2 milyar dolar ihracat gerçekleştirmektedir. *Türkiye İhracatçılar Meclisi Aralık 2016 İhracat Verileri

Batı Akdeniz İhracatı 2017’nin ilk dokuz aylık döneminde Türkiye genelinde toplam 1 milyar 175 milyon dolar ihracat gerçekleştirilmiştir. Antalya, Burdur ve Isparta illerini kapsamında faaliyet gösteren BAİB - Batı Akdeniz İhracatçılar Birliği; %22’lik payla 263 milyon dolarlık ihracat gerçekleştirmiştir. *Akdeniz İhracatçı Birlikleri Genel Sekreterliği Yaş Meyve Ve Sebze Sektörü Türkiye Geneli Değerlendirme Raporu Eylül 2017

İhracatta En Büyük Pay 2017’nin ilk dokuz aylık döneminde AKİB - Akdeniz İhracatçı Birlikleri kanalı ile yapılan yaş meyve sebze ihracatı 540 milyon dolar ile tüm ihracatçı birlikleri arasında %41’lik pay ile Türkiye yaş meyve ve sebze ihracatına en çok katkı sağlayan birlik olmuştur. *Akdeniz İhracatçı Birlikleri Genel Sekreterliği Yaş Meyve Ve Sebze Sektörü Türkiye Geneli Değerlendirme Raporu Eylül 2017

Ülke Grup Dağılımı

Sektörün Dünyaya Açılan Kapısı Türkiye’nin yaş sebze ve meyve deposu olarak bilinen Antalya; her yıl ortalama 350 milyon dolarlık yaş sebze ve meyve ihracatı gerçekleştirmektedir. Antalya, 2017’nin ilk 9 aylık döneminde 302 bin ton yaş sebze ve meyve ihraç ederek toplam 255 milyon dolar gelir elde etmiştir. *Akdeniz İhracatçı Birlikleri Genel Sekreterliği Yaş Meyve Ve Sebze Sektörü Türkiye Geneli Değerlendirme Raporu Eylül 2017

İhracatta Zirvede 2016’nın ilk 9 aylık döneminde 200 milyon dolarlık ihracatını bu yıl 255 milyon dolara çıkaran Antalya %27’lik bir büyüme gerçekleştirmiştir. Mevcut ihracat rakamları ile Antalya; Hatay’ın ardından Türkiye’de en çok yaş sebze meyve ihracatı gerçekleştiren iller sıralamasında 2’inci sırada yer almıştır. *Akdeniz İhracatçı Birlikleri Genel Sekreterliği Yaş Meyve Ve Sebze Sektörü Türkiye Geneli Değerlendirme Raporu Eylül 2017

FUARLAR İÇİN ANTALYA Uluslar arası Antalya Havalimanı’na 85 ülke 255 şehirden direk uçuş imkanı 2018 yılı sonuna kadar 600 bin yatak kapasitesine sahip konaklama seçeneği Ortadoğu ve Avrasya ticaretinin buluşma noktası Kış döneminde uygun iklim şartları Fuar alanından havalimanı , konaklama bölgeleri,hastane ve alışveriş merkezlerine ulaşım kolaylığı

Yurt Dışı Alım Heyeti Çalışmaları Almanya Avusturya Azerbaycan Birleşik Arap Emirlikleri Belçika Bulgaristan Çin Endonezya Gürcistan Hindistan Hollanda Irak İngiltere İsrail Katar Kazakistan Malezya Moldova Özbekistan Polonya Romanya Rusya Sırbistan Suudi Arabistan Suriye Ukrayna InterFresh kapsamında yurt dışında belirlenen hedef ülkelerden, profesyonel alım heyeti çalışmaları yürütülmektedir.

Katılımcı Profili Taze Meyve – Sebze Üreticileri Lojistik ve Depolama Firmaları Gıda Güvenligi Firmaları Bitki Besleyicileri, Üreticileri ve Tedarikçileri, Tarımsal Tohum Üreticileri ve Tedarikçileri Meyve – Sebze İşleme Teknolojileri Sertifikasyon Firmaları Kalite Kontrol ve Laboratuar Hizmetleri Firmaları

Ziyaretçi Profili İthalatçılar – İhracatçılar Zincir Market, Mağazalar Süpermarket Tedarikçileri Sebze ve Meyve Üreticileri Perakendeciler ve Toptancılar Ambalajcılar Ulusal ve Yerel Market Zincir Temsilcileri İthalatçı Firmaların Bölgesel Dağıtım Birimleri Meyve – Sebze Hali Komisyoncuları

Teşekkürler