BEBEKLİK DÖNEMİNDE GELİŞİM DERSİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
FAD İ ME AKAGÜNDÜZ SEVG İ SUBA Ş I Aralık OTİSTİK BİREYLERİN ÖZELLİKLERİ SINIFLANDIRMA TANI DEĞERLENDİRME ARAÇLARI OTİZMİN NEDENLERİ EĞİTİM.
Advertisements

ÇOCUK GELİŞİMİNE GİRİŞ
GELİŞİM PSİKOLOJİSİNDE TEMEL KAVRAM ve İLKELER YRD.DOÇ.DR. MUSTAFA TOPRAK.
Bebeklik ve İlk Çocukluk Dönemi Çocuklarında Gelişim ve Kitap Seçimi
Zihinsel engellilerin sınıflandırılması
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
EĞİTSEL OYUNLAR DOÇ. DR. GÜLTEN HERGÜNER BÖLÜM: 2
SOSYAL GELİŞİM Öğr. Gör. İdris KARA.
FURKAN ÖZKARAN B KÜBRA AKBULUT B MAHSUN ULUSAL B ERÇİN ŞİRİN B
ÖZEL E Ğİ T İ MDE ETK İ L İ Ö Ğ RET İ M YÖNTEMLER İ KONU Ö ğ renmenin Aşamaları (Yanlışsız Ö ğ retim Yöntemleri) HAZIRLAYANLAR.
Program Tasarım Modelleri
ÖĞRENME SINIF YÖNETİMİ
Prof. Dr. İnayet Aydın Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi
CGL 310 OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMLARI II DERSİ
CGL 310 OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMLARI II DERSİ
EĞİTİMDE DRAMA.
ÇOCUK GELİŞİMİNDE KURAMLAR VE KARŞILAŞTIRILMASI
GELİŞİMSEL DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ
EĞİTİCİ OYUNCAKLAR Doç. Dr. Ender DURUALP.
HAREKET ve FONKSİYON GELİŞİMİ
ÜSTÜN ZEKALI VE ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUKLAR
GELİŞİM VE DÖNEMLERİ.
CGL 310 OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMLARI II DERSİ
CGL 310 OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMLARI II DERSİ
OYUN VE OYUNCAĞIN ÇOCUK GELİŞİMİ ÜZERİNE ETKİLERİ
Erken çocukluk döneminde fen ve matematik kavramlarının gelişimi
Kişisel-Sosyal Rehberlik
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ÜNİTE 3
Doç. Dr. Müdriye YILDIZ BIÇAKÇI
Psikolojide Araştırma Yöntemleri
EĞİTİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
DOÇ. DR. MÜDRİYE YILDIZ BIÇAKÇI
ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE SANAT EĞİTİMİ
II.BÖLÜM GELİŞİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
PSİKOSEKSÜEL GELİŞİM KURAMI
Program Tasarım Modelleri
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
ZEE ZİHİN ENGELLİLERE BECERİ VE KAVRAM ÖĞRETİMİ
EĞİTSEL DEĞERLENDİRME VE TANILAMA
EMPATİK İLETİŞİM 1.
2-6 YAŞ ÇOCUK ELBİSE KALIBI
Pedagojİk formasyon sertİfİka programI ÖğreTİM İLKE ve YÖNTEMLERİ Hafta I – 2. Bölüm Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
İSTATİSTİK.
GELİŞİMDE TEMEL KAVRAMLAR
MBT-303 özel öğretim yöntemleri-ı
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
BÖLÜM 2 BİLİŞSEL GELİŞİM.
MOTOR ÖĞRENME KURAMLARI
Bedensel Büyüme ve Psiko-Motor (devimsel) Gelişme
GELİŞİMLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
Doğum Öncesi Gelişim.
ERGENLİK DÖNEMİ GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Gelişim ve Temel Kavramlar
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Uygulama Alanları Dr. Ege AKGÜN.
DOÇ. DR. MÜDRİYE YILDIZ BIÇAKÇI
Araştırma Önerisi ve Hazırlanması
ERGEN VE AİLE Psk. Dr. Ayşe Sabâ Yalçın.
Bireyi Tanıma Süreci Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
Her ülkenin sistemi ne olursa olsun, eğitim politikasının en üst seviyede amacı, bireyi topluma yararlı hale getirmektir. BİREYİ TOPLUMA YARRLI HALE GETİRME;
ÖĞRENME.
Gelişme ve Büyümenin Temelleri
SESBİLGİSEL GELİŞİM Dil EdİNimi-4. Hafta.
GEÇİŞ GEÇİŞ SÜRECİ Özel Gereksinimli ve / veya Engeli
ENGELLİ ÇOCUKLARIN KAYNAŞTIRILMASINDA DRAMANIN KULLANIMI
Örgüt Kuramı, Örgüt Tasarımı ve Örgütsel Değişim
Sunum transkripti:

BEBEKLİK DÖNEMİNDE GELİŞİM DERSİ Bebeklik Gelişimine İlişkin Kavramlar Doç. Dr. Müdriye YILDIZ BIÇAKÇI

GELİŞİM Organizmanın döllenmeden başlayarak büyüme, olgunlaşma ve öğrenmenin etkileşimiyle bedensel, bilişsel, dil, duygusal, sosyal yönden en son aşamaya ulaşıncaya kadar sürekli ilerlemesidir.

BÜYÜME Organizmanın fiziksel özelliklerinin nicel olarak gösterilmesi yani bedensel olarak gösterdiği değişiklikleri ifade etmektedir.  

OLGUNLAŞMA Olgunlaşma, vücut organlarının kendilerinden beklenen fonksiyonu yerine getirebilecek düzeye gelmesi için, öğrenme yaşantılarından bağımsız olarak, kalıtımın etkisiyle geçirdiği biyolojik bir değişmedir.

ÖĞRENME Yaşantı sonucu davranışta meydana gelen sürekli değişikliktir.

HAZIRBULUNUŞLUK Organizmanın, olgunlaşma ve öğrenme sonucunda kişinin belli davranışları yapabilecek düzeye gelmesidir.

KRİTİK DÖNEM Organizmanın yaş değişkenine göre belirli becerileri kazanma ve öğrenme açısından uygun olduğu dönemdir .

KRİTİK DÖNEM Organizmanın yaş değişkenine göre belirli becerileri kazanma ve öğrenme açısından uygun olduğu dönemdir .

Kaynaklar Yıldız Bıçakçı, M. (Editör), Bebeklik ve İlk Çocukluk Döneminde (0-36 Ay) Gelişim, Duyuların Gelişimi ve Desteklenmesi, Eğiten Kitap, Ankara, 2015. Aral, N. ve G. Baran,  (editör), Çocuk gelişimi. Ya-Pa Yayın Pazarlama Sanayi ve Tic. A.Ş., İstanbul, 2011.