ONLINE SEYAHAT PAZARI.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
EV TURİZMİ KOMİTESİ.
Advertisements

HAZIRLAYAN HÜLYA ZOBU TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ İ.Ö
SANAT ÜRÜNLERİ ONLİNE SATIŞ SİTESİ
Global Pazar Analizi 1. adım: Organizasyonun U/A’laşmaya ne derece hazır olduğunu incele. Finansal ve fiziksel kaynaklar, ilgili beceri ve yetenekler,
Sanal Çalışmanın Üçüncü Dalgası
ELEKTRONİK ORTAMLARDA PAZARLAMA
Pazarlama Karma Elemanları: DAĞITIM
SOSYAL MEDYA VE GÜVENLİĞİ
KONGRE VE FUAR ORGANİZASYONU
İNOVASYON NEDİR? Sunan Bülent Orta Stratejik Yapılandırma Danışmanı
TURİZMİN GELİŞMESİNE ETKİ EDEN UNSURLAR
Bilgi Teknolojisinin Temel Kavramları
IŞIL ÖNCEL EBRU YETİM SERAP DAĞLAR YASEMİN ARSLAN NURGÜL KABAR
PAZAR RAPORLARI_2013.
KIRKLARELİ ÜNİVERSİTESİ BABAESKİ MESLEK YÜKSEKOKULU DERS:E-TİCARET KONU:ELEKTRONİK TİCARETİN GELİŞİMİ VE GELENEKSEL TİCARET İLE KARŞILAŞTIRILMASI HAZIRLAYAN:DİLEK.
İZMİR SAĞLIK TURİZMİ DERNEĞİ (izsatu)
2012 AKILLI ULAŞIM SİSTEMLERİ ÇALIŞTAYI OPERASYON VE UYGULAMA PANELİ
HAVAYOLU PAZARLAMASI, YOLCU TALEBİNİN ÖNEMİ VE TALEP TAHMİNİ
TÜRK HAVA KURUMU ÜNİVERVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER FAKÜLTESİ
SANAL GÜVENLİK.  Günümüzde hızla değişen teknolojiyle birlikte herşey internet üzerinden yapılmakta.  Online oyun kullanıcıları ve e- ticaret ile alışveriş.
HAFTA I.
E-Ticaret (Rakamlarla Giriş) Sunu İçerik Kaynağı: İyiler, Z. (2009). Elektronik Ticaret ve Pazarlama, T.C. BAŞBAKANLIK Dış Ticaret Müsteşarlığı İhracatı.
BİT’ini Kullanarak Bilgiye Ulaşma ve Biçimlendirme
E-TİCARET.
Bilgisayar Destekli Eğitim
GÜLTEN ÖZAYDIN ÇOK PROGRAMLI LİSESİ
DİJİTAL VATANDAŞLIK E-DEVLET
DİJİTAL VATANDAŞLIK VE E - DEVLET
NELER ÖĞRENECEĞİZ? Yazılım Nedir? Yazılım/Donanım Farkı
Ö.Yavuz KARAGÖZ Mevlüt BALTA Hasan AKKOÇ
Bodrum Yarımadasında yer alan turistik işletmelerin çalışma süreleri ortalama olarak 6 aylık bir dönemde sıkışmış kalmıştır. Bu sürenin uzatılması için.
İŞLETME İLKELERİ Küresel Ortamda İşletmecilik ve Rekabet
Web 2.0 araçlarI MERYEM KAYA AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
 ADI SOYADI :AYCAN ERKAYA  NUMARASI:  ÖDEV KONUSU: TURİZMDE MOBİL UYGULAMALAR.
İnteraktif Medya Dünü Bugünü Yarını Uğur Şeker / Dijital Büro İstanbul Yıldız Teknik Üniversitesi Sürekli Eğitim Merkezi 'Mobile Marketing Conference'
TELİF HAKKI.
DİJİTAL VATANDAŞLIK.
Web 2.0 Araçlarının Tanıtımı ÖZGE AKMAN TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ 2. SINIF 1. ÖĞRETİM
TELEKOMÜNİKASYON SEKTÖRÜ
20 yılı aşkın süredir yazılım sektöründe teknoloji geliştiriyoruz…
1.1 © 2003 by Prentice Hall BÖLÜM 3 BİLİŞİM SİSTEMİ YAKLAŞIMLAR ve ORGANİZASYONA ETKİLERİ.
TURİZMDE EĞİTİM SORUNLARI
Yrd. Doç. Dr. Şule AYDIN TURAN
ISL429-Yönetim Bilişim Sistemleri İletişim ve Ağ Sistemleri.
GİRİŞ İnsanlar seyahat ederken çok geniş bir yelpazede turizm hizmetlerine ihtiyaç duyarlar. Bu hizmetler uçak biletlerini, araç kiralamayı, konaklama.
Elektronik pazarlama: – internetin kar yaratmak amacıyla kullanılması – birçok aşamayı ortadan kaldırmakta – daha hızlı ve daha düşük maliyetli –
“Tüm hayatım boyunca dolaştım, seyahat de ettim
KURUMSAL BİLİŞİM SİSTEMLERİ
Pazarlama Araştırmalarına Giriş ve Araştırma Süreci
DİJİTAL VATANDAŞL IK DERS: BİLİŞİM TEKNOLOJİ BİLGİLER AD SOYAD: ELİF MELEK ÖRS SINIF:5/D NUMARA:552 ÖĞRETMEN:CEM POYRAZ İYİ İZLEMELER.
BİLGİ TOPLUMU NEDİR?.
DİJİTAL VATANDAŞLIK E-DEVLET
ELEKTRONİK TİCARET ÖNÜNDEKİ ZORLUKLAR VE RİSKLER
Esra Söğüt O. Ayhan Erdem GAZİ ÜNİVERSİTESİ
Hazırlayan: Hasan ACAR
Web Tarayıcıları Kullanıcıların internete girmek içi kullandıkları yazılımlardır. Çıkış tarihine göre bazı web tarayıcıları : 1- Internet Explorer –
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİNİN EVRİMİ – BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİNİN TARİHİ
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ
Seyahat İşletmeleri Yönetimi ve Ulaştırma Sistemleri
Yeni Turist • daha sık ve kısa süreli tatile çıkıyor,
Online seyahat ya da e-turizm
Düşük Maliyetli Havayolu Taşımacılığı
TUI-2.
Konu : Accessible Tourism (Erişilebilir Turizm) DİLARA BAHTİYAR.
Yaşlı Bakımı Turizminde
ULUSLARARASI TURİZM PAZARLAMASI
DİJİTAL VATANDAŞLIK E-DEVLET
Dijital Vatandaşlık ve E Devlet
Elektronik-Ticaret’te Arama Motoru Optimizasyonu ve Sosyal Medya
Sunum transkripti:

ONLINE SEYAHAT PAZARI

Teknolojinin ve beraberinde internetin hızlı gelişimine paralel olarak her alanda oldugu gibi seyahat ve turizm alanında da davranışsal değişiklikler yaşanmaktadır. İnternetin günlük alanda kullanım artısına bağlı olarak tatil kararı alma, rezervasyon ve satın alma islemlerinde online kanalların kullanılma oranı her geçen gün artmaktadır.

2007 yılı sonu itibariyle dünyada 125 milyar dolarlık bir hacme ulaşan online seyahat pazarının, önümüzdeki 5 yılda ikiye katlanarak 200 milyar doları aşan bir hacme ulaşması bekleniyor.

Birlesmis Milletler Dünya Turizm Örgütü (WTO)’nün istatistiklerine göre1995 yılında dünya genelinde turist sayısı 536 milyon, toplam turizm geliri ise 405 milyar $ iken; 2006 yılında toplam turist sayısı 842 milyona, turizm geliri ise 735 milyar $’a yükselmistir. WTO’nun 2020 projeksiyonunda toplam turist sayısı 1,6 milyar, toplam turizm geliri ise 2 trilyon $ olarak gösterilmektedir.

Teknolojinin ve internetin hızlı gelisimi, yaygınlasması ve ulasılabilirliginin kolaylasması, hava tasımacılıgı alanında yasanan gelismeler, düsük maliyetli uçusların yaygınlasması ve mesafelerin kısalması, turizm endüstrisinin ülkeler tarafından daha fazla önemsenmesi, yatırım ve pazarlama faaliyetlerinin gelistirilmesi, ülkeler arasında giris-çıkıs formalitelerinin azaltılması, yorucu çalısma kosulları sonucunda tatil davranısının insanlar tarafından bir ihtiyaç olarak kabul edilmesi ve tatil yapma egiliminin artması, kitle iletisim Araçlarının yaygınlasması, seyahat ve turizm alanındaki ilerlemeleri ve gelecege yönelik cesur öngörüleri tetikleyici faktörler arasında yer almaktadır.

İnternete dünyada herhangi bir yerden her an ulasılabilmesi, her geçen gün kullanıcı sayısının artması, internet teknolojisinin gelismesi gibi nedenler, ürünlerin, düsüncelerin, müsterilerin, firmaların vb. kategorize edilebilecek bir çok kavramın internet ortamında yer bulmasına neden olmustur. İnternetin son 10 yıllık dönemdeki adaptasyonu o kadar hızlı olmustur ki, fiziki ortamda yer alan hemen her sey internet ortamına tasınmıstır. İnsanlar için tanısma,sohbet etme, alısveris yapma, müzik dinleme, film izleme veya bilgi edinme gibi çok çesitli amaçların gerçeklestirildigi sanal ortam, aynı zamanda dünyanın bir çok ülkesinde çok sayıda insanı bir araya getirmekte, bir çok beseri alanı yeniden şekillendirmektedir.

2007 yılı itibariyle dünyada internet kullanıcı sayısının 1,3 milyar oldugu tahmin edilmektedir. 90’lı yıllardan itibaren düzenli bir biçimde artan kullanıcı sayısının 2011 yılında 2 milyar kisiye ulasacagı tahmin edilmektedir. Gra -1, pg – 5, tablo -1, gra -2,3,4 pg – 6, 7

KAYNAK http://www.turizmdebusabah.com/images/0242008_ONLiNE_SEYAHAT_PAZARi.pdf