STRATEJİ GELİŞTİRME HİZMETLERİ 1 BÖLÜMÜ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Proje Döngüsü ve Proje Yönetimi
Advertisements

Toplumsal Cinsiyet Etki Değerlendirmesi
İZMİRİN İLÇELERİ İZMİRİN YEMEKLERİ DOĞAL GÜZELLİKLERİ İZMİRİN TARİHİ .
1507 KOBİ Ar-Ge Başlangıç Destek Programı.
STRATEJİK PLANLAMA TAHSİN YAZIR – KEMAL GÜRGENCİ
MODÜL 4 Organizasyon.
TAYYAR KUZ Engelli ve Yaşlı Hizmetleri Genel Müdürlüğü
ÇEVRESEL GÜRÜLTÜ MEVZUATI VE UYGULAMALARI
AVRUPA BİRLİĞİ BAKANLIĞI Valiliklerde AB İşleri İçin Kapasite Oluşturulması Projesi Tanıtım Toplantısı Antalya 22 Ocak 2013.
HATAY VALİLİĞİ İL MİLLİ EĞİTİM M Ü D Ü RL Ü Ğ Ü Strateji Geliştirme Hizmetleri Bölümü "Fidanlar Çınarların İzinde..." Projesi
Dış İ lişkiler ve AB Koordinasyon Birimi Kırıkkale Üniversitesi.
LOGO TÜBİTAK Proje Eğitimi Etkinliklerini Destekleme Programı Prof. Dr. Seydi DOĞAN Proje Koordinasyon Ofisi Birim Sorumlusu MSc. Gülşah ÇELİK Proje.
ARTVİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Avrupa Birliği Eşgüdüm Merkezi Proje Döngüsü Yönetimi
BŞB’leri Diğer belediyeler Köyler
İZMİR COĞRAFYASI Genel Bilgiler Yüzölçümü: km²
KOORDİNATÖR ÖĞRETMENLER TOPLANTISI
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI PROJELER KOORDİNASYON MERKEZİ BAŞKANLIĞI
ARTVİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ STRATEJİK PLANLAMA.
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
İl Düzeyinde Hayat Boyu Öğrenme Koordinasyon Birimleri (HBÖKB) Nevin Şenol & John Hart Politika ve Mevzuat Geliştirme Uzmanları Jove Jankulovski Kilit.
MESLEK ANALİZİ ÇALIŞTAYI III 21 – 25 Ocak 2013 Ankara
AFET VE ACİL DURUM HABERLEŞME HİZMET GRUBU
STRATEJİK PLANLAMA.
TÜBİTAK ‘’ Bilim Fuarları ‘’ öğrencilere kendi ilgileri doğrultusunda belirledikleri bir konu üzerine bilimsel araştırma projeleri yaparak sonuçlarını.
TKY BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI PROJELER KOORDİNASYON MERKEZİ BAŞKANLIĞI T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı.
TÜBİTAK 4006 BİLİM FUARLARI
Araştırma-Geliştirme Destek Programı
MEB Ölçme, Değerlendirme ve Sınav Hizmetleri Genel Müdürlüğü
MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİMİN TANITIMI VE YÖNLENDİRMESİNE İLİŞKİN
2014 – 2015 PROGRAMI. BAŞVURU TARİHLERİ Başvuru Başlangıç Tarihi: 17 Kasım 2014 Başvuru Bitiş Tarihi: 30 Ocak 2015 * Türkiye geneli ayrılan kontenjan.
T.C ADANA VALİLİĞİ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ TÜBİTAK PROJELERİ
TÜBİTAK 4006 BİLİM FUARLARI
DİYARBAKIR MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
4006 B İ L İ M FUARLARI DESTEKLEME PROGRAMI. TÜB İ TAK Bilim Fuarı TÜB İ TAK Bilim ve Toplum Dairesi Tarafından Yürütülen Bilim Fuarları Destekleme Programı.
Bu Proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti
TÜBİTAK BİLİM FUARI.
TÜBİTAK DESTEKLERİ.
ZAMANI ÖĞRENELİM.
TÜBİTAK 47. ORTAÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİ PROJE YARIŞMASI
Strateji Geliştirme Başkanlığı
İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü
BİLGİLENDİRME TOPLANTISI Öğr.Gör. Naci KANATLAR.
YENİ TÜRK TİCARET KANUNU SÜRECİNDE YOL HARİTASI Hazırlayan: Recep Aşır Temmuz 2012.
EĞİTİM BİR KÜLTÜRLEME ARACIDIR Kasıtlılık: Planlı olma.
TÜBİTAK. TÜRKİYE BİLİMSEL VE TEKNİK ARAŞTIRMA KURUMU(TÜBİTAK) Üniversite, kamu ve özel sektör kurum ve kuruluşlarınca yürütülen ar-ge faaliyetlerine destek.
KURULUŞ VE YAPISI Türkiye 1999 Helsinki Zirvesi’nde Avrupa Birliği’ne adaylık sürecinin başlaması ile topluluk programlarından yararlanmaya başlamıştır.
SEYHAN HAVZASI SEKTÖREL SU TAHSİS PLANI HAZIRLANMASI PROJESİ T.C. ORMAN VE SU İŞLERİ BAKANLIĞI SU YÖNETİMİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Güney CAN Uzman Havza Yönetimi.
2016 ORTAÖĞRETİM KURUMLARINA GEÇİŞ UYGULAMASI TERCİH VE YERLEŞTİRME
T. C. BAŞBAKANLIK DEVLET PLANLAMA TEŞKİLATI MÜSTEŞARLIĞI BÖLGESEL GELİŞME VE YAPISAL UYUM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ 29 Aralık 2010, Diyarbakır.
Strateji Geliştirme Başkanlığı
İZMİR’de RAYLI TOPLU ULAŞIM SİSTEMİ
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Proje Oluşturma ve Yönetimi
T.C KARŞIYAKA İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ KARŞIYAKA ÖZEL BÜRO 4006 TÜBİTAK BİLİM FUARLARI BAŞVURU BİLGİLENDİRME TOPLANTISI 26 Aralık 2016 Saat:
Uzun vadeli kredilerin döviz kompozisyonu
Uzun vadeli kredilerin döviz kompozisyonu
2010 TAKVİMİ İYİ SENELER.
Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK

BALıKESIR ÖLÇME DEĞERLENDIRME
BALıKESIR ÖLÇME DEĞERLENDIRME MERKEZI İZLEME DEĞERLENDİRME DEĞİŞİM GELİŞİM.
Faaliyet Raporları Demet ARSLANTAŞ
2019 YILI TEKNİK DESTEK PROGRAMI Bilgilendirme Sunumu
ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİ ARAŞTIRMA PROJELERİ YARIŞMA SÜRECİNİN TANITIMI
Teknoloji ve Yenilik Destek Programları Başkanlığı
STRATEJİK PLANLAMA TAHSİN YAZIR – KEMAL GÜRGENCİ
Ocak 2010 PAZARTESİ SALI ÇARŞAMBA PERŞEMBE CUMA CUMARTESİ PAZAR 1 2 3
Sunum transkripti:

STRATEJİ GELİŞTİRME HİZMETLERİ 1 BÖLÜMÜ PROJE STRATEJİ GELİŞTİRME HİZMETLERİ 1 BÖLÜMÜ 2017

Belirli bir amaca ulaşmak için dikkatlice planlanan ve tasarlanan, bireysel veya toplu girişim

Belirli bir yerde, belirli bir süre içerisinde, belirli bir bütçe ile, net olarak tanımlanan amaçların, gerçekleştirilmesine yönelik planlanan faaliyetler bütünüdür

Fikir Projelendirme Uygulama BİR PLANLAMA SÜRECİDİR... FİKİRDEN GERÇEK UYGULAMAYA GEÇİŞ YÖNTEMİDİR... Fikir Projelendirme Uygulama Süreç içerisinde çeşitli aşamaları yapılandırarak düşünceden eyleme geçilmesini sağlayan bir yöntemdir.

BİR SORUNA MÜDAHELE SÜRECİDİR Yenilikçidir (Yeni bir bakış açısı) Değişime yöneliktir Sonuç: Ürün veya Hizmet

PROJELER BİR HEDEFE YÖNELİKTİR Projelerin bir amacı vardır Açıkça belirlenmiş sonuçlara yönelik açıkça belirlenmiş hedefleri vardır Sorunları çözmek için gereksinimlerin ön analizini içerir.

ZAMAN ve MEKAN Projeler belirli bir zamanda başlar ve biter Projeler belirli bir yerde uygulanır Ocak 2018 Şubat 2018 Mart 2018 Nisan 2018 Mayıs 2018 Haziran 2018 Temmuz 2018 Ağustos2018 Eylül 2018 Ekim 2018

PROJELER GERÇEKÇİDİR Hedefler ulaşılabilir olmalı Faaliyetler amaca yönelik olmalı Uygulayıcının yeterli kapasitesi olmalı (insan kaynağı, finansal kaynaklar, alt yapı vb.) Faaliyet ve Bütçe uyumu

PROJELER TAKIM ÇALIŞMASI GEREKTİRİR

PROJELER TAKIM ÇALIŞMASI GEREKTİRİR

SONUÇ OLARAK BİR PROJE HER ZAMAN... Geniş anlamda politika ve program amaçlarıyla uyumlu olmalı ve bunu desteklemelidir. Halihazırda devam etmekte olan faaliyetleri desteklemekten ziyade “yeni” bir şey oluşturmalı/geliştirmelidir. Belirlenmiş ihtiyaçlara yönelik açıkça tanımlanmış amaçları, Açıkça tanımlanmış hedef grup(lar)ı, Açıkça tanımlanmış yönetim sorumlulukları Başlangıç ve bitiş tarihi Belirlenmiş kaynağı ve bütçesi olmalıdır.

PROJE DÖNGÜSÜ Fikrin Belirlenmesi Durum Analizi ve Planlama Ön Değerlendirme Finansman Projenin Uygulanması ve izlenmesi Projenin değerlendirilmesi

TÜBİTAK 4006 BİLİM FUARLARI BİLGİLENDİRME TOPLANTISI 13 EKİM 2017

4006 TÜBİTAK Bilim Fuarları 5-12. sınıf öğrencilerin, eğitim-öğretim programı çerçevesinde ve kendi ilgi alanları doğrultusunda belirledikleri konular üzerine araştırma yaparak, araştırmalarının sonuçlarını sergileyebilecekleri, öğrenciler ve izleyiciler ile birlikte eğlenerek öğrenebilecekleri bir ortam oluşturmayı amaçlamaktadır. Çağrı Dönemi Okul Sayısı Öğrenci Sayısı Proje Sayısı Katılımcı Sayısı (kişi) Toplam Bütçe (TL) 2013 1.092 63.824 32.000 1.000.000 5.460.000,00 2014 881 59.383 31.993 797.706 4.405.000,00 2015 3.201 181.366 105.299 2.000.000 16.000.000,00 2016 5.986 376.895 206.814 2.909.246 29.930.000,00 2017 5.334 199.167 94.507 2.742.317 26.453.871,71 Bilim ve Toplum Programları Müdürlüğü

TÜBİTAK 4006 BİLİM FUARLARI TÜBİTAK il akademisyenleri tarafından 203 kurumun başvurusu desteğe layık görüldü. Bilim Fuarları kapsamında Müdürlüğümüz bünyesindeki kurumlarımıza 1 milyon 15 bin bin lira hibe desteği aldı. 187 okulumuz İl Milli Eğitim Müdürlüğü AR-GE Birimi tarafından izlendi.

İZMİR - TÜBİTAK 4006 İSTATİSTİKLERİ ORTAOKUL/LİSE ve DİĞER TOPLAM SIRA İLÇESİ ORTAOKUL/LİSE ve DİĞER TOPLAM 2016/2017 BAŞVURU SAYISI 1 ALİAĞA 27 2 BALÇOVA 15 3 BAYINDIR 18 10 4 BAYRAKLI 34 7 5 BERGAMA 39 6 BEYDAĞ BORNOVA 67 12 8 BUCA 58 9 ÇEŞME 21 ÇİĞLİ 37 11 DİKİLİ 13 FOÇA GAZİEMİR 25 14 GÜZELBAHÇE KARABAĞLAR 60 16 KARŞIYAKA 42 17 KARABURUN KEMALPAŞA 35 20 19 KINIK KİRAZ KONAK 81 22 MENDERES 29 23 MENEMEN 24 NARLIDERE ÖDEMİŞ 40 26 SEFERİHİSAR SELÇUK 28 TİRE 30 TORBALI 43 URLA TOPLAM 884 203

YOL HARİTASI- 2018 1.          MEB’e bağlı resmi/devlet ortaokul/lise ile birlikte; öğretim programlarında fizik, kimya, biyoloji, matematik, Türkçe vb. derslere yer veren Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı Mesleki Eğitim Merkezleri ile bünyesinde 5-12. sınıfların eğitim gördüğü, Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı görme, işitme ve zihinsel engelliler okulları da 4006 TÜBİTAK Bilim Fuarları Destekleme Programı için başvurabilir. 2.            Okul proje yürütücüsü seçilmesi ve Okul proje yürütücüsü bilgilerinin İl/ilçe Milli Eğitim Müdürlükleri’nce istenmesi, bildirilmesi. 3.            Okul proje yürütücüsünün okullarında gerçekleştireceği Bilim Fuarı’nın planlanması. Öncelikle Fuar Tarihi planlanmalıdır.( 14 Nisan – 1 Haziran 2018 arasında ve tatil dönemlerine dikkat edilmelidir.) Fuarda kaç proje sergileneceği iyi bilinmelidir.

Proje Sayısı? Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı ortaokul/lise resmi/devlet okulları; Hizmet alanı 1, 2, 3, 4 ve BİLSEM’ler için 20 proje Milli Eğitim Bakanlığı’nın 5. ve 6. hizmet alanlarında bulunan okullar için 10 proje, Görme, işitme ve zihinsel engelliler okulları için en az 5 proje olarak belirlenmiştir.

Bilim Fuarı’nda sergilenecek projelere yönelik ön araştırmaların yapılması, proje forumlarının ve internetten örneklerin incelenmesi, literatür taraması, öğretmenler ve zümreler ile öğrencilerin koordine edilmesi, takım çalışmalarının oluşturulması ve maket çalışmalarının sağlanması 4.            Proje çalışmalarının planlanması ve çağrıya hazır hale getirilmesi. 5.            Çağrı açıldığı an çalışmaların sisteme kaydedilmesi. 6.           Başvuru Sonuçları, Sözleşme, E-imza alınması, 5.000 tl hibenin yürütücü hesaplarına ödenmesi ve Fuar Süreci

4006 TÜBİTAK Bilim Fuarları 4006 Bilim Fuarları İş Akışı Bilim ve Toplum Programları Müdürlüğü

4006 TÜBİTAK Bilim Fuarları 4006 Bilim Fuarları İş Akışı (Devam) Bilim ve Toplum Programları Müdürlüğü

PROJE ÖRNEKLERİ IZMIR ILINE AIT MIMARI YAPILARIN ÖYKÜSÜNÜ ARASTIRMAK BALKANLARDAKI OSMANLI MIMARI IZLERI SIDDET IÇEREN KITAPLARDAN UYARLANAN FILMLERIN VE DIZILERIN SIDDETE EGILIMLI INSANLAR ÜZERINDE ETKILERI MATEMATIGIN INSAN PSIKOLOJISINE ETKILERI ALTIN ORAN ATIK BITKISEL YAGLARIN ÇEVREYE ZARARLARI SPORDA DENGE GÜNES ENERJISI ILE ÇALISAN INSANSIZ ARABA YEDİ GÜZEL ADAMIN TANITILMASI OSMANLI PADISAHLARI SOY AGACI MAKETI URLA'DA Kİ SOKAK HAYVANLARINA KARSI GENÇLERİN TUTUM VE DAVRANIŞLARI ÜZERİNE ARAŞTIRMA LİSE TÜRLERİNE GÖRE GENÇLERDE MATEMATİK ALGISI VE MATEMATİK DERSİNE BAKIŞ AÇISI EVLİLİK PROGRAMLARININ GENÇLERDE EVLENME YAŞINA ETKİSİ TAKIM SPORU YAPMANIN KİŞİNİN PSİKOLOJİK VE SOSYAL GELİŞİMİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİ YABANCI DİZİLERİN GENÇLERİN DAVRANIŞLARI ÜZERİNDEKİ ETKİSİNİ BELİRLEME AÇIK HAVA BASINCININ ETKILERI BILGI ÇARKI

2017 YILI BAŞVURU FORMU(ÖRNEK) AMAÇ/ÖZET/ARAŞTIRMA YÖNTEMİ SIRA NO PROJE ADI PROJE TÜRÜ PROJE ALANI AMAÇ/ÖZET/ARAŞTIRMA YÖNTEMİ 1 Projenin adı yazılacak Açılan pencerelerden uygulama, araştırma, tasarım … vs seçenek işaretlenmektedir. Edebiyat, Tarih, Matematik, Fizik … vs proje alanı yazılacaktır. İlgili projenin içeriğine uygun şekilde amaç, özet ve yöntem anlatılmalıdır. örn AÇIK HAVA BASINCININ ETKILERI ARAŞTIRMA FİZİK Açık hava basıncını azaltarak balonun kolay sismesini saglamak. Evdeki kolay bulunabilecek aletlerle bir deney düzenegi tasarlanır. Bu deney düzeneginde ortamdaki hava bosaltılarak açık hava basıncı azaltılır. Açık hava basıncı azaldıgı için de deney düzeneginde bulunan balonun çok daha rahat sismesi saglanır. Böylece ögrenciler açık hava basıncının etkilerini yaparak yasayarak gözlemlemis olur.