ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Yaşam Boyu Öğrenme S Kaynak II; Eğitimde Program Geliştirme Yazar;Ö.DEMİREL Hazırlayan; Cemil YAYLAR Ders Sor.; Doç. Dr. Nasip DEMİRKUŞ.
Advertisements

ÇOCUK EĞİTİMİNDE DRAMANIN YARARLARI
İşbirliğine Dayalı Öğrenme
Yaratıcı Drama Atölyesi
10.HAFTA DRAMA TEKNİKLERİ Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ
DRAMA 1.HAFTA EĞİTİMDE DRAMA Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ.
DRAMA 11.HAFTA DRAMA YÖNTEMİYLE DERS İŞLEME MODELLERİ
DRAMA 3.HAFTA EĞİTİCİ DRAMADA ROL OYNAMANIN EĞİTİM AÇISINDAN ÖNEMİ
Öğrenci Merkezli Eğitim
EĞİTSEL YAZILIMLARIN DEĞERLENDİRİLMESİ VE SEÇİMİ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
“Çocuğunuzun Yaşam Kalitesini Yükseltin”
ROL OYNAMA.
Müzede Yaratıcı Drama Prof. Dr. Ayşe Çakır İLHAN
Yaratıcı Drama.
OEE – Drama Dramanın Eğitiminin Avantajları
ROL OYNAMAYI ETKİLİ KILABİLMEK İÇİN…
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 2
EĞİTİMDE DRAMA.
PARMAK OYUNLARI.
OKULÖNCESİNDE BİR GÜNLÜK EĞİTİM PROĞRAMI UYGULAMALARI
Öğr. Gör.Dr. Berna CANTÜRK GÜNHAN
EĞİTİMDE DRAMA Meral KOCABAY.
ÖZEL TERCÜMAN LİSESİ ANAOKULUNDAN İLKÖĞRETİME SEMİNER PROGRAMI
Eğitim Psikolojisi Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Öğretimde Teknoloji Kullanımı Bilgisayar ve İnternet
Evrim Suna ARIKAN Özlem YAŞAR UĞURLU
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
EĞİTİMDE YARATICI DRAMA
EĞİTİCİ OYUNCAKLAR.
DRAMA 7.HAFTA ÖZ DÜZENLEMEYE DAYALI ÖĞRENME VE EĞİTİCİ DRAMA
Öğretim Teknikleri - III
ROL OYNAMA ve DRAMA.
ÇOCUK GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ
Yaratıcı drama, doğaçlama ve role bürünme esasına dayanan, tiyatro ve drama tekniklerinden yararlanılarak oluşturulan bir grup çalışmasıdır. Gruptaki.
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE DRAMANIN ÖNEMİ
REHBERLİK SERVİSİNİN TANIMI VE İLKELERİ
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
Yaratıcı Drama Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Eğİtİcİ Oyuncaklar Öğr. Gör. Özlem BAĞCI.
İÇİNDEKİLER Drama nedir? Dramanın Amacı Dramanın Ana Unsurları
BRUNER’İN BİLİŞSEL GELİŞİM DÖNEMLERİ
MÜZE BİLİNCİ VE MÜZELERLE EĞİTİM
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERS KİTAPLARI
, Eğitici Drama Nedir? Önceden belirlenmiş açık ve net eğitim amaçları olan, tüm çocukların kendi öğretmenleri ile birlikte, daha çok büyük motor hareketlerle.
Bilişim Teknolojileri Öğretim Yöntemleri. Öğretim Yöntemi Nedir?  Hedefe ulaşmak için izlenecek önceden belirlenmiş yol.(Oğuzkan,1981)  Bir sorunu çözmek,
OYUNUN GELİŞİM ALANLARINA ETKİSİ VE ÇEŞİTLİ ÖRNEKLER
DRAMA Drama;doğaçlama,rol oynama ve tiyatro tekniklerinden yararlanarak öğrencilerin yaşantıyı,bir olayı,bir fikri veya soyut bir kavramı oyunsu süreçlerle.
KONU Süreçsel Drama Yaklaşımı
OKUL ÖNCESİNDE EĞİTİCİ DRAMA
EĞİTİMDE YARATICI DRAMA
Eğitim Kademelerine Göre Rehberlik Hizmetleri
EGE ÇAĞDAŞ EĞİTİM VAKFI YARATICI YENİLİKÇİ ÖĞRETMEN SEMİNERİ “YARATTIKÇA YAZ ATÖLYESİ” AYDAN AYKAÇ S. YUSUF ÇAĞLAYAN 16 Nisan 2011.
DUYUŞSAL GELİŞİME YÖNELİK ETKİNLİKLER PLANLAMA
Oyun ve Din Öğretimi Dr. H. Kader ZENGİN.
DRAMANIN NORMAL ÇOCUK AÇISINDAN SAĞLADIĞI YARARLAR
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
DRAMA UYGULAMALARI DRAMANIN ÇOCUĞUN GELİŞİM ALANLARI İLE İLİŞKİSİ
DRAMA UYGULAMALARI, DRAMADA KULLANILACAK TEKNİKLER
DRAMA UYGULAMALARI, DRAMA İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
DRAMA UYGULAMALARI DRAMANIN ÖNEMİ
ROL OYNAMA ve DRAMA.
Yaratıcı Drama.
DRAMA SÜRECİNDEKİ ÖĞELER
Müzede Yaratıcı Drama.
Okulöncesinde Fen Kavramlarının Öğretim Yöntemleri ve Teknikleri
YARATICI DRAMANIN ÖGELERİ 1.Lider/Öğretmen
Programdan Sorular.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
1 EĞİTİMDE YARATICI DRAMA EĞİTİMDE YARATICI DRAMA.
Sunum transkripti:

ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ

YARATICI DRAMA YÖNTEMİ Bireyi öğrenme sürecinde etkin kılan, yaparak ve yaşayarak öğrenmesine olanak sağlayan, kendini gerçekleştirmesine ve yaratıcı, üretken bir birey olmasına, başkalarıyla olumlu sosyal etkileşim kurmasına, bireyin tüm yönleriyle gelişmesine katkıda bulunan bir yöntemdir.

YARATICI DRAMA YÖNTEMİ Dramanın öğeleri şunlardır: Lider/öğretmen Konu Çeşitli teknikler (doğaçlama, rol oynama gibi) Grup

YARATICI DRAMA YÖNTEMİ Basamakları: Hazırlanma Evresi (Isınma ve Rahatlama Çalışmaları) 2. Eylem Evresi (Oyun ve Doğaçlama) 3. Oluşum/Ürün ve Değerlendirme Evresi

YARATICI DRAMA TEKNİKLERİ 1. Rol Oynama: Bilginin oluşumunu, sosyal etkileşimi, duygusal gelişimi ve sosyal sorumluluğu geliştiren, öğrenci merkezli bir tekniktir. Bu teknikte gerçek bir yaşam durumu sınıf önünde sunulur ve daha sonra tartışılır.

YARATICI DRAMA TEKNİKLERİ 2. Doğaçlama: Öğrencilerin kendi oyunlarını kendilerinin kurarak bir olayı veya bir durumu doğaçlama oynadıkları bir tekniktir. Bu teknikte öğrencilerin uyması gereken bir senaryo yoktur, olayı/durumu içlerinden geldiği gibi canlandırırlar.

YARATICI DRAMA TEKNİKLERİ 3. Dramatizasyon: Bir durum veya probleme ait düşünceler hem sözel hem de beden hareketleri, jestler ve mimiklerle canlandırılır ve bağımlı ve bağımsız olmak üzere iki şekilde gerçekleştirilebilir.

YARATICI DRAMA TEKNİKLERİ 4. Donuk İmge: Öğrencilere oyun sırasında üzerinde bir nesne ya da insanların yer aldığı bir resim gösterilir. Öğrenciler resimdeki nesne/kişiler gibi donarak dururlar. Bu sırada sınıftaki diğer öğrenciler de tekniğe katılabilir. Öğretmen donmuş olan öğrencilerin omuzlarına dokunarak onların o andaki duygularını ifade etmelerini ister. Diğer öğrenciler de bu durağan oyun üzerinde yorumlamalar yapar.

YARATICI DRAMA YÖNTEMİ Yararları: Yaratıcılığı geliştirir. Duyuşsal ve psikomotor alan gelişimini destekler. Öz güveni geliştirir. İletişim ve dil becerilerinin gelişimini sağlar. Duygusal zekayı ve empati becerisinin gelişimine katkı sağlar.