ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
YARATICI DRAMA YÖNTEMİ Bireyi öğrenme sürecinde etkin kılan, yaparak ve yaşayarak öğrenmesine olanak sağlayan, kendini gerçekleştirmesine ve yaratıcı, üretken bir birey olmasına, başkalarıyla olumlu sosyal etkileşim kurmasına, bireyin tüm yönleriyle gelişmesine katkıda bulunan bir yöntemdir.
YARATICI DRAMA YÖNTEMİ Dramanın öğeleri şunlardır: Lider/öğretmen Konu Çeşitli teknikler (doğaçlama, rol oynama gibi) Grup
YARATICI DRAMA YÖNTEMİ Basamakları: Hazırlanma Evresi (Isınma ve Rahatlama Çalışmaları) 2. Eylem Evresi (Oyun ve Doğaçlama) 3. Oluşum/Ürün ve Değerlendirme Evresi
YARATICI DRAMA TEKNİKLERİ 1. Rol Oynama: Bilginin oluşumunu, sosyal etkileşimi, duygusal gelişimi ve sosyal sorumluluğu geliştiren, öğrenci merkezli bir tekniktir. Bu teknikte gerçek bir yaşam durumu sınıf önünde sunulur ve daha sonra tartışılır.
YARATICI DRAMA TEKNİKLERİ 2. Doğaçlama: Öğrencilerin kendi oyunlarını kendilerinin kurarak bir olayı veya bir durumu doğaçlama oynadıkları bir tekniktir. Bu teknikte öğrencilerin uyması gereken bir senaryo yoktur, olayı/durumu içlerinden geldiği gibi canlandırırlar.
YARATICI DRAMA TEKNİKLERİ 3. Dramatizasyon: Bir durum veya probleme ait düşünceler hem sözel hem de beden hareketleri, jestler ve mimiklerle canlandırılır ve bağımlı ve bağımsız olmak üzere iki şekilde gerçekleştirilebilir.
YARATICI DRAMA TEKNİKLERİ 4. Donuk İmge: Öğrencilere oyun sırasında üzerinde bir nesne ya da insanların yer aldığı bir resim gösterilir. Öğrenciler resimdeki nesne/kişiler gibi donarak dururlar. Bu sırada sınıftaki diğer öğrenciler de tekniğe katılabilir. Öğretmen donmuş olan öğrencilerin omuzlarına dokunarak onların o andaki duygularını ifade etmelerini ister. Diğer öğrenciler de bu durağan oyun üzerinde yorumlamalar yapar.
YARATICI DRAMA YÖNTEMİ Yararları: Yaratıcılığı geliştirir. Duyuşsal ve psikomotor alan gelişimini destekler. Öz güveni geliştirir. İletişim ve dil becerilerinin gelişimini sağlar. Duygusal zekayı ve empati becerisinin gelişimine katkı sağlar.