Ezel Nur KORUR1 Erman ÖNCÜ2

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İLKÖĞRETİM OKULU MÜDÜRLERİNİN VİZYONER LİDERLİK ÖZELLİKLERİNE SAHİP OLMALARI İLE ÖĞRETMENLERİN ÖRGÜTSEL ADANMALARI ARASINDAKİ İLİŞKİ Fatma BABİL Eskişehir.
Advertisements

Semptom Alt Boyutu Puanı Yaşam Kalitesi Puan Ortalaması
Barış Sezer, Doç. Dr. Deniz Deryakulu
OKUL YÖNETİCİLERİNİN TEKNOLOJİK LİDERLİK ÖZ YETERLİLİKLERİ
EĞİTİM VE ÖĞRETİM FAALİYETLERİNDE TEKNOLOJİ KULLANIMI
Öğrenme ve Bazı Duyuşsal Değişkenler
OKUL MÜDÜRLERİNİN TEKNOLOJİ LİDERLİĞİ YETERLİLİKLERİ VE TEKNOLOJİ KOORDİNATÖRLÜĞÜ KÖKSAL BANOĞLU.
*Hülya ÖZKAN **Yasemin AKBAL ERGÜN
Makalenin Yazarları: Vehbi Aytekin SANALAN Esra TELLİ Yavuz SELİM
FSM Feyza TOKER Sümeyye DUMAN Maide GÖKER. OKULÖNCESİ EĞİTİM ALAN ve ALMAYAN İLKÖĞRETİM BİRİNCİ SINIF ÖĞRENCİLERİNİN SOSYAL BECERİ DÜZEYLERİ.
MEASUREMENT *Nazan SONDAÇ *Didem ATASEVEN *Halise ARGUÇ.
5.GRUP Şule Şahin Tuğba Karakuş Gizem Osan
  İLKÖĞRETİM BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMININ DEĞERLENDİRİLMESİ Hasan KARAL a*; İlknur REİSOĞLU b; Ebru GÜNAYDIN a a Karadeniz Teknik Üniversitesi,
İLERİ ÖRGÜTSEL DAVRANIŞ DERSİ MAKALE SUNUMU
GATA HEMŞİRELİK YÜKSEKOKULU KLASİK EĞİTİM MEZUNU HEMŞİRELER İLE ENTEGRE EĞİTİM PROGRAMI MEZUNU HEMŞİRELERİN BAŞARI KARŞILAŞTIRMASI Evren ÖRNEK ÖZTÜRK*,
LADİK İLÇESİ İLK VE ORTA ÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN KİTAP OKUMA ALIŞKANLIK DÜZEYLERİ VE OKUMA GÜDÜLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ ÖĞR. GÖR. KADİR YALINKILIÇ ONDOKUZ.
İki Ortalama Farkının Test Edilmesi
TIP FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN BAŞARISINDA
Neden İki Faktörlü Anova Yapıyoruz?
ARAŞTIRMA TÜRLERİ Araştırma Nedir? Araştırma Türleri
TRİATLON SPORCULARININ DOPİNGİN KULLANIM NEDENLERİ İLE İLGİLİ GÖRÜŞLERİNİN FARKLI DEĞİŞKENLER IŞIĞINDA DEĞERLENDİRİLMESİ Cemal GÜNDOĞDU* Evrim ÇELEBİ**
Öğrenme ve Bazı Duyuşsal Değişkenler Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Bilişim Teknolojileri için İşletme İstatistiği
MELİKŞAH ÜNİVERSİTESİNDEKİ ÖĞRENCİLERİN KAYGI DÜZEYLERİNİN AKADEMİK BAŞARILARINA ETKİSİ DENGE SENA KARAKÖSE M.MERVE KAPLAN.
Grup Kaygısızlar Fevzi Yeni Ahmet Karamermer. LİTERATÜR Melikşah Üniversitesi orta anadoluda olduğu için bu çevredeki öğrenciler genelde üniversite hayatında.
Grup Adı: ZAMBAK Sümeyra Nur Beştepe Merve Okandan
NOKTA ŞEYMA ARPACIKTAŞ – İSMAİL BÜYÜK
Araştırma Başlığı: Üniversite Öğrencilerinin Yaşam Kalite Seviyelerinin Sağlık Durumlarına Göre İncelenmesi.
Araştırma Başlığı: İlköğretim öğrencilerinde matematik kaygısı ile matematik başarısı arasında bir ilişki olup olmadığının incelenmesi Grup Adı: M&M’S.
Araştırmanın Konusu Melikşah Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Öğrencilerinin Yaşlı Bireylere Karşı Tutumları ve Onlar ile Birlikte Yaşama Düşünceleri.
LUCID GRUBU Ekim YAPAR Hilal Nur CAN. ROMANTİK İLİŞKİLERDE KALIP YARGILARIN İLİŞKİ İSTİKRARI ÜZERİNDEKİ ETKİSİ.
POLATLILILAR FER İ YA NUR TA Ş KAYA-EZG İ M İ HR İ BAN TARHAN.
Grup 101 Berat Duman Salih Yartunç.   Bu çalışmanın temel amacı Melikşah Üniversitesi öğrencilerinin sosyal kaygı düzeyleri, kaygı duyarlılıkları ve.
ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN SOSYAL AĞ KULLANIM DÜZEYİYLE YALNIZLIK DÜZEYİ ARASINDAKİİLİŞKİ MİNYONLAR MERVE ÜÇOK SELMA DURU.
KafaDark Özge Eymur Aşkın Mezgitli
MOR FETHİYE ALATAŞ MAHAMAT MAHAMAT MOUSTAPHA. ÜNİRVESİTE ÖĞRENCİLERİNİN STRESLE BAŞA ÇIKMA STİLLERİ İLE POZİTİF VE NEGATİF DUYGU ARASINDAKİ İLİŞKİ.
Araştırmanın Başlığı Kayseri Melikşah Üniversitesi psikoloji bölüm öğrencileri ile diğer bölüm öğrencilerinin empati yapma eğilimlerinin incelenmesi.
Grup Tek Burcu Ketencioğlu
Öğrencilerin Utangaçlık Düzeylerinin Benlik Saygılarına Etkisi
YURTTA KALAN ÖĞRENCİLERİN KAYGI DÜZEYİNİN DEPRESYONA ETKİSİ NEDİR ?
Grup adı : Şizoid grup üyeleri : Barış POLATTAĞ, Emine serap YILMAZ problem cümlesi: Melikşah Üniversitesi öğrencilerinin bağlanma stillerinin bazı değişkenlere.
Ortaokul Öğrencilerinin Sanal Zorbalık ve İnternet Saldırganlığı Durumlarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi Fatma Kübra ÇELEN, Aygül ÇELİK.
Dr. Mustafa Ayral: Altındağ Rehberlik ve Araştırma Merkezi Müdürü Erol Bozkurt : Altındağ İlçe Milli Eğitim Müdürü Vural Çakır : Altındağ İlçe Milli Eğitim.
GİRİŞ Bağlanma doğumdan itibaren gelişen ve yaşam boyu devamlılık gösteren bir fenomendir. Bowbly bağlanmayı özellikle gerilim yaratan durumlarda bakım.
DİLEK DİKEÇ Matematik Öğretmeni
Kadınlarda iç grup yanlılığı ve iç grup yanlılığının demografik değişkenlere göre incelenmesi H.Halil Babacan1, Aleyna Nur Kaş1, Ömer Demir1, Tuğçe Erdoğru1,
Araş. Gör. Meryem Berrin BULUT ve Doç. Dr. Nuri BALOĞLU
GÜNEŞTEN KORUNMA DAVRANIŞ ÖLÇEĞİNİN TÜRK ADÖLESAN TOPLUMUNDA GEÇERLİLİK VE GÜVENİRLİLİĞİ Özcan Aygün1, Ayşe Ergün2 1 Sakarya İl Sağlık Müdürlüğü, Adapazarı-SAKARYA.
Adem Civan** Ramazan Arı*** Alpaslan Görücü** Mehmet Özdemir**
CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ
Hatice Şimşek Keskin***
PANSİYONLU OKULLARDA ÇALIŞAN BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLERİNİN KARAR VERMEDE ÖZ SAYGI ve KARAR VERME STİLLERİ Yasin DEMİRCAN, Vedat AYAN Tekışık Anadolu.
SPSS Uygulamaları Parametrik İstatistik
Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve İstatistik
Aquatic Baby Tüketicisi Ebeveynlerin Kullandıkları Tesislere Yönelik Tatmin Düzeylerin İncelenmesi ” Aquatic Baby ” Tüketicisi Ebeveynlerin Kullandıkları.
VÜCUT KOMPOZİSYONU NEDİR?
Deniz Tekin Ersan Şükran Alan
ABİDE Akademik Becerilerin İzlenmesi ve Değerlendirilmesi.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ÖĞRETMENLERİNİN İLETİŞİM BECERİ DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ Emine Ayça CEYLAN Didem KILIÇ MOCAN.
Özlem Aslan1, Canan Yaranoğlu2, Betül Tosun2, Gülcan Bağcivan2
URAL, A. ve KELEŞ, Y. (2011). Türkiye’deki Üniversitelerde Çalışan Öğretim Elemanlarının Akademik Özgürlüklerine İlişkin Görüşleri. V. Lisansüstü Eğitim.
ÖDE5024 DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE İSTATİSTİK Yüksek Lisans
Yrd.doç.dr.h.deniz gülleroğlu
İlaç Uygulamalarında Hemşire İzleminin Önemi: X İlaç Uygulaması
DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE İLERİ İSTATİSTİK DOKTORA
1.Hafta Haftalık Çizelge Temel Kavramlar SPSS’ e giriş
ÖDE5024 DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE İSTATİSTİK Yüksek Lisans
3.Hafta Bağımsız Örneklem t Testi (Independent t Test) Mann Whitney U
SPSS ile İSTATİSTİK 5.Hafta Kruskal Wallis H.
Sunum transkripti:

Ezel Nur KORUR1 Erman ÖNCÜ2 PALETLİ YÜZME SPORCULARININ MÜSABAKA ÖNCESİ DURUMLUK KAYGI DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ Ezel Nur KORUR1 Erman ÖNCÜ2 1 Karadeniz Teknik Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı, Trabzon 2 Karadeniz Teknik Üniversitesi BESYO Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bölümü, Trabzon GİRİŞ ve AMAÇ SONUÇ ve ÖNERİLER Müsabaka öncesi veya müsabaka sırasında kontrol altına alınamayan kaygı durumları, sporcuların performanslarını olumsuz yönde etkileyebilmekte ve başarısızlığa neden olabilmektedir. Bu nedenle, sporcuların kaygı düzeylerinin ve kaygı nedenlerinin bilinmesinin bununla başa çıkacak olan sporcu ve antrenörler açısından oldukça önemlidir (Gümüş, 2002). Literatür incelendiğinde, farklı spor branşlarındaki sporcular üzerinde kaygı odaklı araştırmalar (Bedir, 2008; Çağlar, 1999; Engür, 2002; Konter,1997) yapıldığı görülmekle birlikte yüzücüler üzerinde bu yönde yapılmış çalışmaların oldukça sınırlı olduğu görülmüştür (Karakaya ve diğ., 2006). Buradan hareketle bu araştırmanın amacı; paletli yüzme sporcularının müsabaka öncesi durumluk kaygı düzeylerini belirlemek ve sporcuların kişisel bilgilerinden elde edilen bağımsız değişkenlere göre durumluk kaygı düzeyinin farklılaşıp farklılaşmadığını karşılaştırarak ortaya koymaktır. Bu amaçla aşağıdaki sorulara yanıt aranmıştır. Paletli yüzme sporcularının durumluk kaygıları; hangi düzeydedir? cinsiyet, yaş, antrenör cinsiyeti ve mücadele edilen kategori değişkenlerine göre anlamlı bir şekilde farklılaşmakta mıdır? ile sportif deneyim süreleri arasında anlamlı bir ilişki var mıdır? Araştırmadan elde edilen bulgular doğrultusunda, çalışma grubunda yer alan sporcuların müsabaka öncesi durumluk kaygı düzeylerinin düşük seviyede olduğu görülmektedir. Araştırma sonucunda, durumluk kaygı düzeylerinin cinsiyet, yaş ve mücadele edilen kategori değişkenlerine göre farklılaştığı görülürken antrenör cinsiyeti değişkenine göre anlamlı bir farklılık tespit edilmemiştir. Erkek, 12-14 yaş arasındaki ve çift palet kategorisinde yarışan sporcuların durumluk kaygı seviyelerinin daha düşük olduğu gözlenmiştir. Diğer taraftan araştırma sonuçları, paletli yüzme sporcularının durumluk kaygı düzeyleri ile sportif deneyim süresi arasında anlamlı bir ilişkinin olmadığını göstermektedir. Bu sonuçlar doğrultusunda aşağıdaki öneriler sunulmuştur: Katılımcı sayısı artırılabilir. Farklı branş ve farklı yaş gruplarındaki sporcular üzerinde karşılaştırmalı çalışmalar yapılabilir. Yüzücülerde kaygı-performans ilişkisini konu edinen araştırmalar kurgulanabilir. Sporcularda durumluk kaygı seviyesini düşürebilecek uygulamalar planlanabilir. BULGULAR KAYNAKLAR Bedir, R. (2008). Taekwondo Milli Takım sporcularının durumluk kaygı düzeylerinin başarıya etkisi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Selçuk Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Konya. Çağlar, E. (1999). Genç ve yıldız hentbol milli takımında bulunan erkek sporcuların kaygı düzeylerinin zaman içindeki değişimleri. Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 3(3), 19-28. Engür, M. (2002 ). Elit sporcularda başarı motivasyonunun durumluk kaygı düzeylerine etkisi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Ege Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, İzmir. Gümüş, M. (2002 ). Profesyonel futbol takımlarında puan sıralamasına göre durumluk kaygı düzeylerinin incelenmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sakarya. Karakaya, I., Coşkun, A., ve Ağaoğlu, B. (2006). Yüzücülerin depresyon, benlik saygısı ve kaygı düzeylerinin değerlendirilmesi. Anadolu Psikiyatri Dergisi, 7, 162-166. Konter, E. (1997). Profesyonel Futbolcuların Yaş Gruplarının durumluk kaygı düzeylerine etkisi. 1. Uluslararası Spor Psikolojisi Sempozyumu. 10-12 Ekim, Mersin. Öner, N., ve Lecompte, A. (1983). Durumluluk-süreklilik kaygı envanteri kitabı. Boğaziçi Üniversitesi Matbaası, İstanbul. YÖNTEM Betimsel araştırma modelindeki araştırmanın çalışma grubunu, 29-31 Mart 2013 tarihinde Ordu ilinde Türkiye Sualtı Sporları Federasyonu tarafından düzenlenen Paletli Yüzme Gençler Türkiye Şampiyonasına katılan 58’i kadın ve 90’ı erkek 148 sporcu oluşturmaktadır. Araştırma kapsamındaki sporcuların yaşları, 12 ile 17 arasında değişmekte olup yaş ortalamaları 14.89 ± 1.45’tir. Araştırmada veri toplama aracı olarak; araştırmacılar tarafından geliştirilen ‘Kişisel Bilgi Formu’ ve Spielberger ve ark. (1970) tarafından geliştirilen, Öner ve LeCompte (1983) tarafından Türkçe uyarlaması yapılan ‘Durumluk Kaygı Envanteri’ kullanılmıştır. Durumluk Kaygı Envanteri Tek faktörlü bir yapıya sahip 20 madde 4’lü Likert tipi Güvenirlik katsayısı (α) : 0.84 Veriler, SPSS 20.0 paket programında betimsel istatistik yöntemler (aritmetik ortalama, standart sapma, minimum ve maksimum değerler), t-testi, Mann-Whitney U ve korelasyon testi kullanılarak analiz edilmiştir. e-posta : ezelkorur@gmail.com