ACENTACILIK MESLEK İLKELERİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Hâsılat kavramları Firmaların kârı maksimize ettikleri varsayılır. Kâr toplam hâsılat ile toplam maliyet arasındaki farktır. Kârı analiz etmek için hâsılat.
Advertisements

Özel Hastane Web Sitelerinin Sağlık Turizmi Kapsamında Analizi
KESİN HESAP KANUNU VE ÖZELLİKLERİ
İL YAPI DENETİM KOMİSYONU GÖREVLERİ VE UYGULAMALARI
KIRSAL KALKINMA EYLEM PLANI ( )
Avukatlık sözleşmesi. Sözleşmenin tarafları Bu sözleşmenin tarafları; baro levhasına kayıtlı ve işten yasaklanmamış avukat ile ondan hukuksal yardım talep.
PAZARLAMA MEVZUATI Paket Tur Sözleşmeleri. ulaştırma, konaklama ve bunlara yardımcı sayılmayan di ğ er turistik hizmetlerin en az ikisinin birlikte, her.
1 KAMU İHALE KANUNU KİK YAVUZ ATEŞ MALİ HİZMETLER UZMANI.
AHMET YİĞİTALP. TARİHTE ETİK Çok eski çağlardan beri etik anlayışının olduğu bilinmektedir. 1.Dinler tarihi 2.Felsefe tarihi 3.Antropoloji 4.Arkeolojik.
KIYMETLİ EVRAK HUKUKU Doç. Dr. Mustafa ÇEKER
KESİN HESAP KANUN TASARISI
ŞİRKETLER HUKUKU Genel Olarak Şirketlerin Sınıflandırılması ve Temel Özellikleri Ar. Gör. Nevfel AKKAŞOĞLU.
Konu; İşyeri Etiği 1.SORU 98 2.SORU 99 3.SORU SORU 98 2.SORU 99 3.SORU 100.
ÖZÜRLÜLÜĞE YAKLAŞIM. Yanlış: Özürlü kişiler hastadır, tedavi edilip iyileştirilmelidirler. Doğru: Özürlülük hastalık değildir. Özürlü kişiler özürlü olmayan.
ÖRGÜTSEL ADALET Adaletsizlik Nedir? Örgütlerdeki Adaletsizlikler?
T.C. ÇALIŞMA VE SOSYAL GÜVENLİK BAKANLIĞI
ERASMUS+ GENÇL İ K KA2 İ L SOSYAL ETÜT VE PROJE MÜDÜRLÜ Ğ Ü.
Psikolojik Danışma ve Rehberlik
İSTANBUL ULUSLARARASI FİNANS MERKEZİ İSTANBUL ULUSLARARASI FİNANS MERKEZİ STRATEJİ BELGESİ HAZIRLIK ÇALIŞMALARI 13 ŞUBAT 2009.
Leyla İÇERLİ Araş. Gör. Dr. Aksaray Üniversitesi İİBF İşletme Bölümü.
Pazarlama İlkeleri.
TABLO ve GRAFİK YAPIM YÖNTEMİ
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI
Sendikaların Uluslararası
EVLİLİĞİN GENEL HÜKÜMLERİ
Tarım Hukuku 1.
Belediye Bütçesi Süreç , 5393 sayılı kanun temelinde
Bu sorunlar neden çözülmeli?
Haber verme: Acenta sahipleri ya da yöneticiler işletme belgelerinde yaptıkları değişiklikleri 30 gün içerisinde Kültür ve Turizm Bakanlığı’na bildirmek.
REHBERLİK YÖNETMELİK-5
REHBERLİK YÖNET.-6.
Bölüm 9 İş Yönetim Stratejileri : Rekabet Stratejileri
İŞLETME TÜRLERİ BÖLÜM 3.
Milli Eğitim Bakanlığı örgüt yapısı
İDARİ YARGIDA DAVA TÜRLERİ
KONU XI AİHS’nin Kapsamı ve Başlıca Özellikleri
ÇOCUK KORUMA HİZMETLERİNDE KOORDİNASYON STRATEJİ BELGESİ
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ ve OKUL YÖNETİMİ
Tebliğ edilecek evrak farklı türlerde olabilir.
YÜRÜTME.
UYGUN OLMAYAN İLAÇ KULLANIMLARI
COŞKUNLAR SÜRÜCÜ KURSLARI Trafik ve Çevre Bilgisi
ÖĞR.GÖR.İDİL YILDIRIM ARI
VERİ MERKEZLERİ VE BİLGİ GÜVENLİĞİ
Terör Suçları ve Türkiye
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ turizm mevzuatı
Psikolojik Danışma ve Rehberlik
1. İnsanların kurduğu bireysel ve toplumsal ilişkilerin temelini oluşturan değerleri, normları, kuralları, doğru-yanlış ya da iyi-kötü gibi ahlaksal açıdan.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ turizm mevzuatı
DAVA İŞLEMLERİ 02 – 05 MAYIS 2017.
KADASTRO MAHKEMESİ Öğr.Gör.İdil yıldırım arı
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ turizm mevzuatı
Uygulama Ortamına İlişkin Etik Sorumluluklar
Kamu kurumu niteliğindeki meslek kuruluşları
Başlangıç Hükümleri- 2. Hafta
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
HUKUK BAŞLANGICI ÖĞR.GÖR.İDİL YILDIRIM.
KURUMSAL SOSYAL SORUMLULUK
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
MÖHUK m.47 (Yetki Anlaşması)
Müracaat ve Şikayetler
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
MERKEZİ VE MAHALLİ İDARELER
Oyunda kargaşa olur. Oyunda anlaşmazlıklar olur
KAYSERİ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ BİRİMİ
TİCARET HUKUKU BİLGİSİ
(Merkezi Yönetim) Bütçenin Hazırlanması
YÜKSEKÖĞRETİM KURUMU.
Örgüt Kuramı, Örgüt Tasarımı ve Örgütsel Değişim
Sunum transkripti:

ACENTACILIK MESLEK İLKELERİ

Kabul Tarihi 03.12.1995 GENEL MESLEK KURALLARI 1- Acentacı, bir seyahat acentasının sahibi ya da sorumlu müdürü olarak çalışan ve Türk Turizmine hizmeti şiar edinmiş kişidir. 2- Acentacı, mesleki faaliyetleri sırasında Türkiye Cumhuriyeti’nin Anayasa’da belirtilen temel niteliklerine saygılı, bu nitelikleri korumak konusunda duyarlı tavırlar içinde bulunur. Türkiye Cumhuriyeti’nin niteliklerine ve bütünlüğüne karşı görüş ve tavırlar içindeki kişi ve kuruluşlarla işbirliği içinde bulunamazlar. Acentacı sıfatı ile T.C.’nin temel niteliklerine aykırı beyanlarda bulunamazlar. 3- Acentacı, basiretli tacir, namuslu insan, sorumlu vatandaş olarak faaliyetlerini sürdürür. 4- Acentacı, hukuka saygılı, yargıya itaatkar davranır. 5- Acentalar arasında küçük, büyük, üstün vasıflı, düşük vasıflı, eski, yeni ayırımı yoktur. Acenta, ticari işletme olarak Devlet, Turizm Bakanlığı, TÜRSAB önünde eşittir. 6- Acentacı, tüm çalışma ve davranışlarında Türk Turizmine zarar vermemeye titizlikle dikkat eder. 7- Acentacı, mesleğin itibarını zedeleyecek her tür tutum ve davranıştan kaçınmak zorundadır. 8- Acentacı, mesleki çalışmasını kamunun inancını ve mesleğe güvenini sağlayacak biçimde yürütür. 9- Acentacı, TÜRSAB tarafından kabul olunan mesleki dayanışma ve düzen gereklerine uygun davranmak zorundadır. 10-Acentacı, kanunen bulunduğu başkaca mevkii ve olanaklarının mesleki çalışmalarına ticari anlamda etkili olmamasına dikkat eder.

11- Acentacı kanunen bulunduğu başkaca mevkii ve olanaklar sayesinde kendisine veya sahibi olduğu veya çalıştığı kuruluşlara iş sağlama niteliğindeki çalışmalardan kaçınır. 12- Acentacı, kanunen bulunduğu başkaca mevkii nedeniyle sahip olduğu sıfatları ticari çıkarları için kullanamaz. 13- Acentacı, kendi ilan ve reklamlarında gerçeğe aykırı, okuyanı yanıltan ifadeler kullanamaz. 14- Acentacı, ilan ve reklamlarında başka bir meslekdaşını karalayan ifadeler kullanamaz. 15- Acentacı, ilan ve reklamlarında haiz olmadığı sıfatları kullanamaz. 16- Acentacı, ilan ve reklamlarında gereksiz ve haksız olarak bir işi yapmaya tek yetkili olduğunu belirtemez. 17- Acentacı, mesleği nedeniyle öğrendiği her tür sırrı saklar. 18- Acentacı, müşterilerini belirli yerlerden alışverişe zorlamaz, bu konuda çalışanlarına ve rehberlerine baskı yapamaz, bu kişilerin baskı yapmasını önler. 19- Acentacı, mesleki faaliyetlerinden doğan borçlarını zamanında öder, taahhütlerini eksiksiz yerine getirir. 20- Acentacı, mesleki faaliyetlerini bizzat kendisi düzenler, başkaca kişi, kuruluş, tur operatörü veya acentanın mesleki faaliyetlerini yönetmesine izin vermez.

21- Acentacı, yetkili çalışanları dışında iş ilişkisi içinde olduğu kişilerin kendi acentası adına beyanda ve taahhütte bulunmasına engel olur. 22- Acentacı, çalışanlarının da meslek kurallarına uygun davranmasından sorumludur. 23- Acentacı, kamuoyunu yanıltacak, iltibasa yol açacak ilan, reklam ve diğer tanıtım faaliyetlerini yapamaz. 24- Acentacı, merkez ve şubelerin bulunduğu işyerlerinde acentalık faaliyeti ile bağdaşmayan işler yapılmasına engel olur. İşyerlerinin meslek onur ve ciddiyetine yakışır nitelikte olmasına dikkat eder. 25- Acentacı, müşterisinin hakkını her yerde (çarşıda, konaklama, ağırlama tesislerinde, taşıma araçlarında vb.) korur. 26- Hiçbir acenta, turun ya da programının uygulanmaya başladığı andan itibaren sonuçlanıncaya kadar grubunu ya da müşterisini bırakamaz. Ancak, müşterinin zor durumda kalmadan ülkesine, konaklama tesisine, konsolosluğa dönüşünü sağlamak ve TÜRSAB’a bilgi vermek kaydıyla müşteriye hizmetini durdurabilir. 27- Acentacı, konaklama ve ağırlama tesislerinde bu tesislere zarara uğratmak amacıyla mükerrer rezervasyon yapmaz.

MESLEKTAŞLAR ARASI İLİŞKİLER 28- Acentacı, tur, program benzeri ürünleri maliyetinin altında satamaz. Uçak bileti gibi ürünlere herkes için uygulanan komisyonları müşteriye veremez, bunu ilan edemez. Başkalarının finansını meslektaşlarına karşı haksız rekabet için kaynak olarak kullanamaz. *Banka ve benzeri finans kuruluşlarının acentalar adına ilan ve reklam vermesi yasaktır. Haksız rekabet teşkil edecek indirim ve teşvik uygulamalarından yararlanmaları meslek ilkelerine aykırılık teşkil eder. (*: 6-7 Aralık 1997, 13.Olağan Genel Kurul’da yapılan değişiklik) 29- Acentacı, meslekdaşı yanında çalışanların meslekdaşını zor durumda bırakacak şekilde işten ayrılmaları için çalışma yapamaz. 30- Acentacı, meslekdaşının çalışanları ile meslektaşı hakkında gizli bilgileri almak amacı ile ilişki kuramaz. 31- Acentacı, meslekdaşı yanından ayrılmış çalışanları işe almadan önce meslekdaşına bilgi verir. 32- Hiçbir acentacı, meslekdaşının mesleki tutum ve davranışları hakkındaki düşüncelerini kamuoyuna açıklayamaz. Bu yoldaki şikayetlerin merci’i yalnız TÜRSAB’tır. 33- Hiçbir acentacı, herhangi bir meslekdaşı, özellikle rakip durumdaki meslekdaşı hakkında küçük düşürücü nitelikteki kişisel görüşlerini ve düşüncelerini alenen belirtemez. 34- Acentacı, başka bir acentaya ya da tur operatörüne bağlı olarak çalışan başka bir acentanın yapmakta olduğu işin kendisine verilmesi durumunda öncelikle diğer acentaya bilgi verir. 35- Acentacı, başka bir acentayı bırakıp kendisi ile çalışmaya başlayan acenta, tur operatörü veya kurumların bırakılan acentaya olan borçlarını ödemeleri için çaba gösterir.

ACENTALARIN TÜRSAB VE TURİZM BAKANLIĞI İLİŞKİLERİ VE SORUMLULUKLARI 36- Acentacılar veya acentacı - TÜRSAB arasında özeldir kaydı taşıyan yazışmalar yazanın rızası alınmadan açıklanamaz. 37- Acentacı, meslekdaşı, aleyhine açtığı dava ve icra takiplerinden 15 gün içinde TÜRSAB’ı haberdar eder. 38- Acentacı, Türk Turizmine zarar verecek faaliyetlerinden yetkilileri ve TÜRSAB’ı haberdar eder. 39- Acentacı, kaçak acentalık faaliyetlerinde bulunanları TÜRSAB’a, Mülki İdareye ve Turizm Bakanlığı’na bildirir. 40- Acentacı, parasını tahsil edemediği yabancı seyahat acentaları ve tur operatörlerinin isimlerini, belge fotokopileri ile birlikte TÜRSAB’a bildirir. 41- Acentacı, TÜRSAB tarafından kendisine yazılan yazılara mümkün olan en kısa zamanda ve en geç 3 gün içinde cevap verir. 42- Acentacı, TÜRSAB tarafından verilen görevleri yerine getirir. 43- Acentacı, TÜRSAB tarafından düzenlenen faaliyetlere katılır. 44- Acentacı, Turizm Bakanlığı ile olan ilişkilerinde mesleğin onur ve şahsiyetini koruyacak şekil, üslup ve tavır içinde olur.

45- Acentacı, Turizm Bakanlığı tarafından kendisi hakkında başlatılan soruşturmayı öğrendiğinde TÜRSAB’a bildirir. 46- Acentacı, TÜRSAB Genel Kurullarına ve Bölgesel Kurul toplantılarına katılmaya ve oy kullanmaya özen gösterir. 47- Acentacı, yabancı ülkelerde karşılaştığı Türkiye ve Türk Turizmine karşı davranışları TÜRSAB’a bildirir. ŞİKAYET USULÜ, İNCELEME VE YAPTIRIM 48- Yukarıda yazılı meslek kurallarına uyulmadığına ilişkin şikayet, bilgi ya da belgeler TÜRSAB Yönetim Kurulu’na sunulur. Yönetim Kurulu ilk incelemesi sonucu dosyayı cezai yönden incelenmesi istemi ile TÜRSAB Disiplin Kuruluna iletir ya da incelemeye gerek olmadığına karar verir. Disiplin Kurulu, Meslek Kurallarına uymadığı saptanan acenta hakkında Seyahat Acentaları Birliği Yönetmeliği’nin 18. ve 19. maddeleri hükümleri çerçevesinde karar verir.

YENİ KURALLAR 49- Yukarıdaki meslek kurallarının sürekli gelişimini sağlamak üzere TÜRSAB Yönetim Kurulu, Genel Kurul’a gündeme ilişkin hükümlere uyma şartı ile yeni teklifler getirebilir. YÜRÜRLÜK 50- Yukarıda yazılı meslek kuralları Genel Kurulun kabulüyle yürürlüğe girer.

KAYNAK https://www.tursab.org.tr/tr/mevzuat/ilkeler/tursab-seyahat-acentaligi-meslek- ilkeleri_63.html