Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Bilimsel Yöntem ve Bilimsel Araştırma Türleri
Advertisements

Öğrenme ve Öğretme Kuramları Doç. Dr. İbrahim H. Diken
Ölçme Araçlarının Nitelikleri
Eğitim Programlarının Değerlendirilmesi
ÖĞRETİM PROGRAMLARINDA ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
YAPILANDIRMACI VEYA OLUŞTURMACI (CONSTRUCTİVİST) ÖĞRENME KURAMI
Öğretim Etkinlikleri Modeli
Doç.Dr. Bülent ÇAVAŞ Fen Bilgisi Eğitimi ABD.
Kullanıldığı Durumlar? Tekniğin Dezavantajları?
Yeni Programın Öğrenme Yaklaşımı
İlköğretim Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı
SORGULAMAYA DAYALI ÖĞRENME
Bilişşsel Hedeflerin Ölçülmesi
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Eğitim ve Eğitim Psikolojisi
Proje Tabanlı Öğretim (Proje Temelli Öğretim)
Buluş yoluyla öğretim stratejisi
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Basamaklı Öğretim Modeli (Layered Curriculum Model)
TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE KULLANILAN STRATEJİ, YÖNTEM VE TEKNİKLER
Düşünme Becerileri ve Eleştirel Düşünme
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
HİZMET İÇİ EĞİTİM SEMİNERİ
Öykü Tabanlı Öğretim The Storyline Method
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Eğitimde Program Geliştirme Ölçme ve Değerlendirme Boyutu
Sorgulamaya Dayalı Öğrenme
PEDAGOJİK ALAN BİLGİSİ
ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ MODELİ
İçerik Öğrenme Öğrenme Teorileri
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Devinişsel Hedeflere Ulaşma Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Soru Cevap.
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Araştırma Yoluyla Öğretim Stratejisi
Melek YILMAZ.   Bilgi ve teknoloji çağını yaşadığımız günümüzde öğrencilerin bilgiye ulaşma ve problem çözme becerilerini kazanmaları önemlidir.  Bunun.
Örnek Olay Yöntemi (Örnek Olay İncelemesi)
ÖĞRETİMDE STRATEJİ Ali ÇELiK (Biyoloji).
Yapılandırmacılığa Dayalı Öğrenme Modelleri
Öğretim İlke ve Yöntemleri
Öğretim Materyallerinin Değerlendirilmesi
Sayısal Öyküleştirme Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Çoklu Ortamda Öğrenme Modeli
Öğretim Teknolojisinin Tarihsel Gelişimi
Probleme Dayalı Öğrenme
Düşünme Becerileri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Buluş Yoluyla Öğrenme Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Strateji, yöntem ve teknik kavramlarını açıklayabilme, Strateji, yöntem ve teknik kavramları arasındaki ilişkiyi kavrayabilme,
ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ.
Probleme Dayalı Öğrenme
EĞİTİM / ÖĞRETİM DURUMLARI (ÖĞRETME)
Programlı Öğretim Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Kolb’un Yaşantısal Öğretim Modeli
Kavram Karikatürleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Yapılandırmacılık = Constructivism
YAPILANDIRMACI ÖĞRENME KURAMI
5E ÖĞRETİM MODELİ – Ufuk ŞİMŞEK
FEN BİLGİSİ ÖĞRETİMİNDE LABORATUAR KULLANIMI
Bir İŞLEM Öğretilecekse, Öğretmenin Sunuda Kullanacağı içerik Öğeleri Öğrencinin Alıştırma + Değerlendirme Etkinliklerinde Kullanacağı İçerik Öğeleri Genelleme.
SOSYAL BİLGİLERDE ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİNİ PLANLAMA
Bir Öneri… 5E Modeli 1. Girme 2. Keşfetme 3. Açıklama 4. Derinleştirme
GÖSTERİ (DEMONSTRASYON) YÖNTEMİ
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
Araştırma-Sorgulamaya Dayalı Öğrenme Yaklaşımı
PROBLEM ÇÖZME YÖNTEMİ Problem çözme yöntemiyle öğrenme yaklaşımı, bilimsel araştırma yöntemini temel almaktadır. Bu yaklaşımın özü John dewey’ in genel.
ARGÜMANTASYON.
Sunum transkripti:

Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık 5E Modeli Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık

5E 5E modeli adını İngilizce engage (ilgi çekme) explore (keşfetme) explain (açıklama) elaborate (eklemleme) evaluate (değerlendirme) kelimelerinin baş harflerinden almaktadır.  

5E Bybee tarafından 1997 yılında geliştirilen 5E modeli temelde sorgulamaya dayanmaktadır. Daha çok fen öğretiminde kullanılmak üzere geliştirilen model aslında üç aşamalı (araştırma, bulma, keşfetme) bir modelden esinlenerek hazırlanmıştır.

5E 5E modeli aslında bilim insanlarının düşünme biçimlerini öğretim ortamına aktarabilmenin bir çabası olarak yorumlanabilir.

5E 5E modelinin aşamaları aşağıdaki cümle ile rahatça hatırlanabilir: İyi (ilgi çekme) Kızlar (keşfetme) Annelerini (araştırma) Edeple (eklemleme) Dinler (değerlendirme)

5E İlgi çekme: Bu aşamada kısa bir etkinlik ya da tartışma durumuyla öğrencilerin dikkatleri çekilir, konuyla ilgili düşünmeleri ve ön öğrenmelerini yoklamaları sağlanır.

5E Keşfetme (explore): Bu aşamada öğrenciler plan yapar, model oluşturur, deney yapar, veri toplar, verileri kaydeder, denenceler oluşturur ve denenceleri test eder. Öğretmen ise dönüt vererek, ipuçları vererek yönlendirmelerde bulunur.

5E Açıklama (explain): Bu aşama keşfedilen bilginin tartışılması, açıklanması, ilke ve genellemelere ulaşılması aşamasıdır. Bu amaçla grup tartışmaları düzenlenebilir, ulaşılan sonuçların paylaşılması istenebilir, sonuçlar sorgulanabilir. Gerekli durumlarda öğretmen ilke veya kuralları açıklayabilir.

5E Eklemleme (elaborate): Eklemleme aşamasında yeni açıklamalar elde edilmeye çalışılır, öğrenciler farklı problem durumlarıyla karşı karşıya getirilir, öğrencilerin konuyu daha derinlemesine kavramasına çalışılır.

5E Değerlendirme (evaluate): Bu aşamada öğrenme süreci değerlendirilir, hedeflere ne kadar ulaşıldığı anlaşılmaya çalışılır, bilginin ne kadar yapılandırıldığı ölçülür. Bu amaçla açık uçlu soruları sorulabilir, öğrencilerden kanıt istenebilir, öğrencinin süreci, akranlarını ve kendisini değerlendirmesi istenebilir.

5E ile benzerlik gösteren 7E modelinin basamakları ise şöyledir: 5E modelinin geliştirilerek 7E modeli olarak uygulanmasının daha etkili olacağı yönünde görüşler bulunmaktadır. 5E ile benzerlik gösteren 7E modelinin basamakları ise şöyledir: Açığa çıkarma (elicit) İlgi çekme (engage) Keşfetme (explore) Açıklama (explain) Eklemleme (elaborate) Değerlendirme (evaluate) Genişletme (extend)

5E modelinin basamaklarını özetleyiniz. 5 E modelinin hangi yaklaşıma uygun tasarlandığını belirtiniz. 5E modelinin hangi özelliklerinin yapılandırıcı yaklaşıma uygun olduğunu belirtiniz. 5E modelinin hangi öğrenme durumlarında işe yarayabileceğini açıklayınız.