IX.BÖLÜM YAŞAM TARZI.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
KENDİNİ TANIMAK NEDİR ACABA?
Advertisements

İŞLETMELERİN ÇEVRESİ VE ÇEVRE FAKTÖRLERİ
KÜYEREL BAĞLAMDA KADIN
TÜKETİCİ DAVRANIŞI NEDİR?
HEDEF PAZAR TAYİNİ Hazırlayan : Öğr.Gör. Funda YORULMAZ
MESLEKİ REHBERLİK PDR SERVİSİ «Büyüyünce Ne Olacaksın»
REKLAMCILIK Hafta 5.
REKLAM KAMPANYALARI VE UYGULAMALARI
HALKLA İLİŞKİLER VE REKLAMCILIKTA ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
PAZARLAMA YÖNETİMİ: ÜNİTE 3
X.BÖLÜM KÜLTÜR.
ÖRGÜT KÜLTÜRÜ İ.
KİMLİK GELİŞİMİ VE KENDİNİ KABUL
TÜKETİCİ DAVRANIŞI KAVRAMI VE ÖZELLİKLERİ
PAZARIN BÖLÜMLERE AYRILMASI
TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK HİZMET ÇEŞİTLERİ
HAVAYOLU PAZARLAMASI, YOLCU TALEBİNİN ÖNEMİ VE TALEP TAHMİNİ
TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI
TÜKETİCİ DAVRANIŞI MODELLERİ
I.BÖLÜM TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI KAVRAMI VE PAZARLAMA
II.BÖLÜM TÜKETİCİ DAVRANIŞ MODELLERİ
BÖLÜM 1. BÖLÜM 1 Yaşam Boyu Bakış Açısı A) Yaşam Boyu Bakış Açısı B) Gelişimin Doğası C) Gelişim Kuramları D) Yaşam-Boyu Gelişimde Araştırma.
IX.BÖLÜM YAŞAM TARZI.
Uzm.Psk.Dan.Sinem TARHAN
ERGENLİK DÖNEMİNDE ARKADAŞ ETKİSİ
Pazarlama Yönetimi Süreci
XII.BÖLÜM DURUMSAL FAKTÖRLER
KENDİMİ TANIYORUM Kazanım: Kendini tanımanın ders seçimindeki önemini fark eder. 9. Sınıf 74 nolu kazanım etkinliği.
İSTİHDAM HACMİNİ VE MİLLİ GELİRİ BELİRLEYEN DEĞİŞKENLER
Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN
OKUL BAŞARISIZLIĞI.
FARKLILILAR.
ERGENLİK DÖNEMİ ÖZELLİKLERİ VE SORUNLARI
Bolum 4- 2.
PSİKOLOJİ İLE DİĞER BİLİM DALLARI ARASINDAKİ İLİŞKİ
DEĞERLER EĞİTİMİ Prof.Dr.Ertuğrul YAMAN
ERGENLİK ve ERGENLİKTE İLETİŞİM
Pazarlama İletişimi Altunışık-Özdemir-Torlak.
Yrd. Doç. Dr. Şule AYDIN TURAN
Tüketici davranışlarını etkileyen faktörler:
KIRSAL KALKINMA ve ÖRNEK PROJELER
GİRİŞİMCİLİK VE LİDERLİK
Öğrenciyi Tanıma Yrd. Doç. Dr. İhsan Sarı.
TÜKETİM PSİKOLOJİSİ VE SATIN ALMA MOTİFLERİ
İŞ VE İŞLETME AHLAKI.
ERGENLİK DÖNEMİ YAŞ BİLİŞSEL GELİŞİM * * Soyut işlemler dönemidir. * Tartışmaları sever, düşüncelerini ifade etmek isterler. * Mantık üzerinde.
Çocuklar niçin spor yapmalı? Spor büyüyen çocuğun fiziksel gelişiminin yanında psikolojik, sosyal yönden gelişimine katkıda bulunur.
8 Pazar Bölümleri ve Hedeflerin Belirlenmesi
GİRİŞİMSEL KARAR VERME SÜRECİ GİRİŞİMCİLİĞİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER
6 Tüketici Pazarlarının Analizi 1. Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 6-2 Bölüm Soruları  Tüketici özellikleri satın.
INBOUND PAZARLAMADA SOSYAL MEDYA VE KADIN TÜKETİCİLERDE SATIN ALMA DAVRANIŞINA OLAN ETKİSİ Yrd. Doç. Dr. Pınar Bacaksız.
TOPLUMSAL CİNSİYET EŞİTLİĞİ Hazırlayan = Büşra Kocaman
MASA TENİSİNDE MOTİVASYONUN ÖNEMİ
Araş. Gör. Meryem Berrin BULUT ve Doç. Dr. Nuri BALOĞLU
Pazar Çevresi ve Pazar Fırsatlarının İzlenmesi
Kendini Anlatma Teknikleri
ANA BABA VE ERGENLİK.
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
Alıştırma Hocası: Mr.Muhittin KAHVECİ.  Aile psikolojisi; birey, eş ve ailelerin ilişkilerinde yaşadığı duygu, düşünce ve davranışlara odaklanır. Ve.
Adler’in Yaklaşımı Temel Kavramlar Aile bütünlüğü:
REHBERLİK PSİKOLOJİKDANIŞMANLIK VE İLGİLİ BİLİMLER
II.BÖLÜM GELİŞİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR. Kazanımlar Bu üniteyi tamamladığınızda aşağıdaki hedeflere ulaşmanız beklenmektedir: Gelişimle ilişkili olan.
Tüketici Davranışı Modelleri-4 Howard-Sheth Modeli
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
ISL 561 PAZARLAMA YÖNETİMİ
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Değişik değer tasnifleri: Degerlerin Sınıflandırılması
Sunum transkripti:

IX.BÖLÜM YAŞAM TARZI

TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI Yaşam Tarzı Yıllardan beri tüketicilerin otomobil satın almalarında demografik faktörlerin ne ölçüde rol oynadığını ortaya çıkarmak için yapılan araştırmalar, tüketici davranışlarının tek başına demografik faktörlere dayandırılamayacağını göstermiştir. TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI

TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI Yaşam Tarzı Demografik faktörlere göre yapılacak bir pazar bölümlendirmesinin en zayıf yönü; tüketici davranışlarının gelir, cinsiyet, yaş ve eğitim faktörlerince belirlendiğini varsaymasıdır. Kişinin arzu ettiği yaşam tarzı, onun ihtiyaç ve tutumunu, tutum da davranışlarını etkiler. TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI

TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI Yaşam Tarzı Birey, kendisine ve dünyasına ilişkin görüşleri doğrultusunda bir amaç edinir ve bu amaca ulaşmak için bir takım davranışlar geliştirir. TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI

TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI Yaşam Tarzı Yaşam tarzı, geniş anlamda, insanın boş zamanını nasıl geçirdiği (faaliyetleri), çevresinde nelere önem verdiği(ilgileri), dünya ve kendi hakkındaki düşünceleri ( fikirleri) içeren bir yaşama biçimi olarak tanımlanabilir. TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI

TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI Yaşam Tarzı Yaşam tarzı kültürel değerler, demografik yapı, sosyal sınıf, referans grupları, aile gibi çevre değişkenlerinden; motivasyon, duygu ve kişilik gibi iç değişkenlerden etkilenir. TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI

Yaşam Tarzı Belirleyicileri YAŞAM TARZI BELİRLEYİCİLERİ YAŞAM TARZI NASIL YAŞIYORUZ DAVRANIŞLAR ÜZERİNDEKİ ETKİLER Demografik özellikler Sosyal Sınıf Kültür Aile Yaşantısı Değerler Geçmiş Deneyimler Güdüler Kişilik Aile yaşam eğrisi Etkinlikler İlgiler Sevgi-Nefret Tutumlar Tüketin Beklentiler Hisler Satın Alma Nasıl Ne Zaman Nerede Ne Kim Tüketim TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI

Yaşam Tarzı Belirleyicileri Mosak'a göre insan, yaşamını daha kolay sürdürebilmek için, dört dayanak noktası olan bir şemayı kullanır. Bu şemanın dayanak noktaları şunlardır: Benlik kavramı : Kişinin kim olduğu konusundaki inançlarını ifade eder. Benlik ideali: Kişinin ne olması gerektiği konusundaki tasarımlarını anlatır. TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI

Yaşam Tarzı Belirleyicileri Kişi, kendi dünyası dışında bir dünyanın olduğunu ve bu dünyanın kendisinden bir şeyler beklediğine inanır. İşte kişinin dış dünyanın kendisinden ne beklediği konusundaki fikri ya da düşüncesi bu şemanın dayanak noktasıdır. Vicdanı inançları: Kişinin geliştirdiği doğru yanlış yönergesidir. TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI

Yaşam Tarzı Belirleyicileri Bireyin yaşam tarzı değişmez değildir. Bu değişikliğin kaynakları şunlar olabilir: Kadının, erkeğin ve ailenin rolündeki değişmeler, Toplumsal bakıştan bireyci bakışa ya da tersine bireyci bakıştan toplumsal bakışa yönelme, TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI

Yaşam Tarzı Belirleyicileri Muhafazakar toplum anlayışından açık toplum anlayışına geçiş, Ekonomik durumdaki değişmelerden kaynaklanan tasarruf ve harcama eğilimlerindeki değişme. TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI

Yaşam Tarzı Belirleyicileri Bireylerin yaşam tarzlarının ölçülmesinde kullanılan yöntemlerden biri, tüketicinin psikolojik yapısına yönelik olanıdır. Bu yöntemle, onun ilgileri, faaliyetleri ve düşünceleri ile yaşam tarzı ölçülür. Bu amaçla; tüketicinin faaliyetleri, ilgileri ve kanaatleri değişik sorularla ölçülmeye çalışılır. TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI

Yaşam Tarzı Belirleyicileri FAALİYETLER İLGİLER KANAATLER DEMOGRAFİK ÖZELLİKLER Çalışma Hobiler Sosyal Olaylar Tatil Eğlenme Kulüp Üyelikleri Alış-veriş Spor Çevre Aile Ev Meslek Toplum Eğlence Moda Yemek Medya Amaçlar Başarılar Kendi ve ailesi hakkındaki düşüncesi Sosyal etkinlikler Politikalar İşler Ekonomi Eğitim Ürün Gelecek Kültür Yaş, eğitim düzeyi, gelir, meslek, aile büyüklüğü, yerleşim yeri, aile yaşam eğrisi, aile yapısı TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI

Yaşam Tarzının Ölçülmesi Tutumlar; başka insanlar, yerler, fikirler ve mallar hakkındaki cümleleri değerlendirerek ölçülür. Değerler; neyin kabul edilebilir ya da arzulanır olduğu hakkındaki inançlar toplamıdır. Faaliyet ve ilgiler mesleki davranışlar dışında kalan ve tüketicinin zamanını tahsis ettiği spor, oyun, kamu yararına girişilen çabalar v.b. faaliyetleri kapsar. TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI

Yaşam Tarzının Ölçülmesi TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI

Yaşam Tarzının Ölçülmesi Gerçekçiler; başarılı, bilgin ve aktiftirler.Kendilerine saygıları ve çok kaynakları vardır. Kişisel büyümeye ve gelişmeye öncelik verirler. İlkeli olanlardan yerine getirenler grubundakiler; davranışlarını dünyanın gidiş yönüne doğru yönlendirirler. Sosyal yayınlarla ilgilenirler. Vakitlerini harcamaları ve kişisel eşyaları zarifliklerini gösterir. Deneyimli olanlar; genç, canlı, hevesli, düşüncesiz ve isyankârdırlar. Çeşitlilik ve heyecan ararlar. TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI

Yaşam Tarzı ve Pazarlama Stratejisi Yaşam tarzı pazarlama stratejilerinde 4 temel amaç için kullanılır. Bunlar: Pazar bölümlerini teşhis etmekte, Malı ya da markayı konumlandırmada, Medya kararlarında, Yeni mallara pazar bölümü yaratmada. TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI