1-Özet Mali Bilgiler Bilanço Nedir ? Bir kuruluşun, bir ticarethanenin, bir işletmenin belli bir dönem sonunda alacak verecek durumunu, bütün mal ve para varlığını dengeli bir biçimde gösteren tablo.
İşletme Sermayesi Nedir işletmenin bir mal veya hizmet üretimini gerçekleştirebilmesi için gerekli likit ve likide yakın sermayedir; - Kasa - Banka - Kısa vadeli alacaklar, - stoklar
2-Başa-baş Noktası Analizi Başabaş Noktası Nedir? Bir ekonomik faaliyette gelirlerin giderleri (kar olmaksızın) ancak karşılamasına başabaş noktası denir.
2-Başa-baş Noktası Analizi Üretilecek Mal Miktarı Açısından Başabaş Noktasının Bulunması; Üretim miktarı açısından başabaş noktası, işletmenin yalnızca giderlerini karşılayabilmesi için, ne kadar üretim yapılması gerektiğini gösterir. O halde başabaş noktasında, toplam giderler gelire eşittir.
2-Başa-baş Noktası Analizi Herhangi bir işe girişirken, genellikle o iş için harcanacak çaba ve kaynaklarla, o işten sağlanacak fayda karşılaştırılır. Bu üretim düzeyine Başabaş noktası (Kâr'a geçiş noktası veya sıfır kâr noktası) denir.
2-Başa-baş Noktası Analizi İmalat sanayiinde faaliyette olan bir KOBİ için başabaş noktası nasıl belirlenir? Giderler iki gruba ayrılır. Sabit Giderler Değişken Giderler Yatırım Giderleri Genel İşletme Giderleri ( Cari Giderler)
2-Başa-baş Noktası Analizi Örnek (1): Yatırım Gideri Demirbaş Makine Gideri 25.000 TL Masa-Sandalye Gideri 10.000 TL Ocak-Bardak-Tabak vs. 1.000 TL Toplam 36.000 TL Ekonomik Ömür (Takriben) : 5 yıl. 12 ay x 5 yıl: 60 ay 36.000/60: 600 TL Aylık ortalama amortisman gideri
2-Başa-baş Noktası Analizi Sabit Giderler (Aylık Cari Gider) Kira : 3.000 TL Elektrik-Su : 400 TL İşçilik Gideri : 5.500 TL Yemek-Çay Vb. : 3.000 TL Isıtma Gideri : + 1.000 TL Aylık sabit gider 12.900 TL
2-Başa-baş Noktası Analizi Aylık Sabit Giderler Toplamı: Amortisman Gideri 600 TL Sabit Giderler (Aylık Cari Gider) 12.900 TL Toplam : 13.500 TL
2-Başa-baş Noktası Analizi Değişken giderler; Bir ayakkabı imalatçısı, bir çift erkek ayakkabısı üretmek için kullandığı malzemeler ve tutarı; Deri 17 TL Kösele 8 TL Astar 3 TL Topuk + bağcık + yapıştırıcı vb. + 6 TL 34 TL
2-Başa-baş Noktası Analizi Değişken giderler; Aylık (brüt) 2.500 TL maaşla çalışan üç işçi günde ortalama 30 çift ayakkabı üretebilmektedir. Aylık gider/(26) günlük yevmiye 7.500/26= 288,46 TL Günlük yevmiye/üretim adedi 288,46/30= 9,62 TL Değişken gider toplamı ayakkabı başına 34 + 9,62= 43,62 TL
2-Başa-baş Noktası Analizi Ayakkabıların satış fiyatı 75 TL’dir. Ayakkabı başına kar ; 75-43,62= 31,38 TL
2-Başa-baş Noktası Analizi Sabit gider toplamı : 13.500 TL Ayakkabı başına kar: 31,38 TL Başabaş noktası : 13.500 / 31,38 : 430,21 çift ayakkabı
2-Başa-baş Noktası Analizi Bu işletme için ne kadar İşletme Sermayesine ihtiyaç vardır? Aylık Değişken gider 43,62 TL x 430,21 adet: 18.765,76 TL Sabit giderler : 13.500.- TL Aylık Gider Toplamı : 32.265,76 TL
2-Başa-baş Noktası Analizi 32.265,76 TL (+ % 10’da öngörülmeyen giderler) + 3.226,58 = 35.492,34 TL 35.492,34 TL x 6 = 212.954,04 TL’lik asgari nakit işletme sermayesine ihtiyacı vardır.
2-Başa-baş Noktası Analizi Örnek (2): Simit satan bir girişimci simitlerin tanesini 60 Kuruş’tan satın alıp, 100 Kuruşa satmaktadır. (simit başına karı 40 Kuruştur.) Simitçini başabaş noktası nedir? (Referans aylık brüt 2.500 TL ücret)
2-Başa-baş Noktası Analizi Başabaş Noktası Nedir? Örnek: Ücret (brüt) 2.500 TL Günlük yevmiyesi:2.500/30: 83.33TL TL 83.33/0.40: 208.33 adet Yani; referans ücret kadar para kazanmayı hedefleyen bir simitçi günlük 208.33 adet simit sattığında başabaş noktasını yakalıyor. .
(BÖLÜM 6: FİNANSAL PLAN) 3-GİRİŞİMCİLİK DESTEK PROGRAMI Yeni Girişimci Desteği Girişimci İş Planı (BÖLÜM 6: FİNANSAL PLAN) 6.1 Başlangıç Maliyetleri ve Diğer Başlangıç Giderleri: (İş kurma sürecinde makine, teçhizat ve ofis donanımı, tadilat, bakım ve onarım işleri, depozito vb. yapılan tüm giderleri açıklayınız.)
3-GİRİŞİMCİLİK DESTEK PROGRAMI Yeni Girişimci Desteği Girişimci İş Planı 6.2 İşletme Giderleri: (İşletme malzemeleri, hammadde, kira, elektrik, yakıt, su, haberleşme, personel, bakım onarım, genel giderler ve beklenmeyen vb. giderleri sabit ve değişken gider ayrımı yapılarak yıllık bazda açıklayınız.)
3-GİRİŞİMCİLİK DESTEK PROGRAMI Yeni Girişimci Desteği Girişimci İş Planı 6.3 Nakit Projeksiyonları: (Aylık gelir, gider ve gelir/gider farkını içerecek şekilde en az 1 yıllık tablo oluşturunuz)
3-GİRİŞİMCİLİK DESTEK PROGRAMI Yeni Girişimci Desteği Girişimci İş Planı 6.4 Kâra Geçiş Noktası: (Ne kadar süre/satış miktarı/satış tutarı sonrasında kara geçileceğini hesaplayarak açıklayınız.)
3-GİRİŞİMCİLİK DESTEK PROGRAMI Yeni Girişimci Desteği Girişimci İş Planı 6.5 Öz kaynak ve/veya Diğer Kaynaklardan Sağlanacak Finansman: (Girişimcinin sahip olduğu öz kaynak ile borç/kredi/KOSGEB Desteği ayrımı yaparak iş fikrine ait toplam finansman kaynağını açıklayınız)
4-Çek Nedir? Çek Nedir? Çek bir bankaya hitaben yazılmış ve TTK da belirtilen hükümlere göre düzenlenmiş, ödeme emri niteliğinde olan kıymetli bir evraktır.
4-Çek Nedir? Çek de üç taraf bulunur: - Keşideci: Çeki düzenleyen - Muhatap: Çeki ödeyecek banka şubesi borçlu - Hamil: Keşide edilmiş çeki elinde bulunduran kişi, alacaklı (hamiline) Keşide: Çekin düzenlenerek imza edilmesi ve hamile verilmesi anlamındadır.
4-Çek Nedir? Çekin Şekli: Çek, hukuki mahiyeti itibariyle bir ödeme aracıdır. Türk Ticaret Kanunu’nun 692. maddesinde çekin şekle ait yasal unsurları belirtilmiştir.
4-Çek Nedir? Çek Kelimesi: Bir çekin geçerli olabilmesi için mutlaka ÇEK kelimesinin bulunması gerekir. Eğer çek Türkçe’den başka bir dilde yazılmış ise o dilde çek karşılığı olarak kullanılan kelime bulunmalıdır. Kayıtsız ve Şartsız Muayyen Bir Bedelin Ödenmesi İçin Havale: Çek kredi aracı olmadığı için faiz öngörülemez. Çekin üzerine yazılan faiz şartı, konulmamış sayılır. Çek vadesinde bankaya ibraz edildiği zaman eğer borçlunun hesabında yeteri kadar para varsa banka tarafından herhangi bir şart konulmazsızın ödenmesi gerekir.
4-Çek Nedir? Keşide Günü ve Yeri: Çek üzerinde yazılı tarih ile gerçek keşide günü birbirine uymuyorsa, çek üzerinde yazılı bulunan tarih dikkate alınır. Keşide günü olarak gösterilen günden önce ödenmek için ibraz edilen çek (İleri tarihli çek), ibraz günü ödenir. Keşidecinin (Çeki Düzenleyen) İmzası: Çeki düzenleyene (Keşideci) çek amiri de denir. Çeki, bankada hesabı bulunan ve yetkili olan kişi imzalayabilir. İmza yerine, parmak izi geçerli olmadığı gibi mühür de kullanılamaz.
4-Çek Nedir? Ödeyecek Kimsenin "Muhatabın" Adı ve Soyadı: Türkiye’de ödenecek çeklerde muhatap ancak bir banka veya özel finans kurumu olabilir. Ödeme Yeri: Çek’de ödeme yerinin gösterilmesi zorunlu değildir. Gösterilmediği takdirde, muhatabın ad ve soyadı yanında (bankanın ünvanının) gösterilen yer ödeme yeridir.
4-Çek Nedir? Çekin Düzenlenmesi: Çek Karnelerinin Bankalardan Alınması: Çek karnesi isteminde bulunan firma ya da kişilerin mevduat hesaplarında yeterli bakiye bulundurması, hesap sahibinin ticari ve mali durumunun yeterli ve ödeme ahlakının bulunması gerekir.
4-Çek Nedir? Bankaların kendilerine her başvuran kişiye çek karnesi verme yükümlülüğü yoktur. Çek karneleri, bankalar tarafından basılır veya bastırılır. Bankalar, çek karnesi verdikleri müşterilerinin açık kimlik ve adresleri ile vergi kimlik numaralarını talep ederler.
4-Çek Nedir? Çek Düzenlenmesi: Çek düzenlenirken zorunlu şekil şartlarına uyulması gerekir. Ancak özellikle tutara ilişkin rakam ve yazılara çok dikkat edilmesi gerekir. Uygulamada çekler hamiline veya nama yazılı olarak düzenlenebilir. - Hamiline yazılı çeklerde isim belirtilmez. Çek kimin elinde ise o kişi çeki tahsil edebilir. - Nama yazılı çeklerde ise isim belirtilir ve ismi yazılı kişiden başkası çeki tahsil edemez.
4-Çek Nedir? Çekin Ciro İşlemleri: Çekte aynı bonoda olduğu gibi ciro ile başkasına devredilebilir. Ciro yapan kişiye ciranta denir. İki tür ciro vardır: Tam ciro: Çekin devredildiği kişinin ad ve soyadı ile “ödeyiniz” yazılarak imzalanır. İsmi yazan kişiden başkası tahsil edemez. Beyaz ciro: İsim belirtilmeden sadece “ödeyiniz” yazılır ve imzalanır. Çek kimin elinde ise o tahsil edebilir.
4-Çek Nedir? Çekte Vade: 3167 Sayılı ‘’Çekle Ödemelerin Düzenlenmesi Ve Çek Hamillerinin Korunması Hakkında Kanun’’ da 14.12.2009 tarihinde yapılan (5941 Sayılı Kanun) değişiklik ile; Bir ödeme aracı olan çek, keşide tarihinden önce ibraz edilemez hale gelmiştir.
4-Çek Nedir? Çekin Karşılıksız Çıkması: İbraz süresi içerisinde bankadan karşılığı talep edilen çeke ait hesapta çek tutarı kadar (yeterli) veya hiç bakiye olmaması durumunda ise hamilin talebi halinde banka çekin arkasına; «…………. Tarihi saat xx.yy’de ibraz edilen işbu çek tutarı hesap bakiyesi yetersiz olduğundan kısmen …………… TL ödenmiştir. (Veya hesapta bakiye bulunmadığından ödeme yapılmamıştır.) Banka Yetkililerinin imzası» yazılır.
4-Çek Nedir? Her Bir Çek Yaprağı için Bankanın Sorumluluğu; Yapılan yasal düzenleme ile 2016 yılı için her bir çek yaprağı 1.200 TL’ye kadar bankanın garantisi (sorumluluğu) altındadır.
4-Çek Nedir? Karşılıksız Çek Yazmanın Hukuki Sorumluluğu; .
5-Senet Nedir? Senet Nedir?: Bir kişinin ödemeye veya yapmaya borçlu olduğu şeyi göstermek amacıyla en az iki kişi arasında düzenlenen kıymetli bir evraktır. Ticari anlamda senet; satılan bir mal ve hizmetin tutarları peşin ödenmeyip gelecek bir tarihte ödenmesi için düzenlenen bir belgedir.
5-Senet Nedir? Senette iki taraf bulunur: - Borçlu (muhatap): Bono bedelini ödeyecek kişidir. - Alacaklı (lehtar): Bono bedelini tahsil edecek kişidir.
5-Senet Nedir? Senetlerin özellikleri şunlardır: - Bir alacak hakkını içerir. - Bir borç ilişkisini kurucu niteliktedir. - İmzaların ve beyanların bağımsızlığı ilkesi geçerlidir. - Ödenmesi için senedin ibrazı gereklidir. - Gerekli şekil şartlarına uygun olmalıdır. - Emre yazılı senetlerdir. - Senedi imzalayanlar, kefil sıfatı ile imzalamış olsalar dahi müteselsil borçlu durumundadır.
5-Senet Nedir? Senetlerde bulunması gereken şartlar: - Senet metninde "Poliçe" kelimesini ve eğer senet Türkçeden başka bir dilde yazılmışsa o dilde poliçe karşılığı olarak kullanılan kelimeyi, - Muayyen bir bedelin ödenmesi hususunda kayıtsız ve şartsız havaleyi,
5-Senet Nedir? - Vadeyi, - Ödeme yerini, - Ödeyecek olan kimsenin (Muhatabın) ad ve soyadını, - Vadeyi, - Ödeme yerini, - Kime veya kimin emrine ödenecek ise onun ad ve soyadını, - Düzenleme tarihi ve yerini, - Düzenleyenin imzasını, ihtiva eder.
5-Senet Nedir? Boş Senet Örneği
5-Senet Nedir? Vadesinde Ödenmeyen Senet; Vadesinde ödenmeyen senetler noter marifeti ile protesto edilir. Ardından da (istenirse) hukuki işlem başlatılır. Protesto edilen senetlerden belirli bir tutarın üzerindekiler, tahsile konulduğu banka tarafından (borçluları ile ilgili olarak) TCMB /KKB kayıtlarına geçirilmek üzere bildirimde bulunulur. Vadesinden ödenmeyen 2.000 TL’nin üzerindeki senetler TCMB kayıtlarına düzenli olarak bildirilir. .
6-Alacak Sigortası Alacak Sigortası Nedir? Ticari bir alacağın ödenmemesine bağlı olarak ortaya çıkabilecek kayıpları tazmin eden ve nihai amacı da, İşletmelerimizin faaliyetlerini büyük ölçekli kayıplardan korumak ve kârlı bir şekilde büyümesine yardımcı olmak için kurulan bir sistemdir. Bu uygulama ile aynı zamanda İşletmenin öngörülebilir kayıplarının da önüne geçmesine yardımcı olunmaktır.
6-Alacak Sigortası Alacak Sigortasının Yararları Nedir? Alacak sigortası, işinizi ticari borçların ödenmemesi riskine karşı korur. Faturalarınızın ödenmesini temin eder, ticari faaliyetlerin getirdiği kurumsal ve siyasi riskleri güvenilir bir şekilde yönetmenizi sağlar.
6-Alacak Sigortası Neleri Kapsar? Sigorta yaptıran İşletmenin kredi itibarını ve finansal istikrarını analiz ederek İşletmeyi belirli bir kredi limiti tahsis edilir. Bu limit, İşletmenin; ‘Sigortalı Alacaklarını’ tahsil edememesi durumunda azami %90'a kadar tazmin edeceği miktardır.
6-Alacak Sigortası Ticari Alacak Sigortası Alıcılar için belirlenen kredi limitleri kapsamında, yurt içine 120 güne kadar yapılan, yurt dışına ise 180 güne kadar yapılan peşin ve banka teminatı dışında kalan açık hesap satışları kapsamaktadır. Ticari Alacak Sigortası, iki çeşit riske karşı güvence sağlamaktadır: Ticari Risk İflas Geç ödeme
6-Alacak Sigortası Ticari Alacak Sigortası Yurt içinde ve yurt dışındaki ticari riskleri kapsar. Ticari risk, sebepsiz ödememe, ödeme güçlüğü, iflas, konkordato gibi nedenlerle oluşmuş olabilir. Yurt dışı poliçeleri ayrıca politik riskleri de kapsar.
6-Alacak Sigortası Asgari prim tutarı Firma yıl sonuna kadar ulaşmayı hedeflediği yaklaşık ciroyu beyan eder. Tahmini olarak beyan edilen bu cironun daha düşük gerçekleşme ihtimali de olduğundan %80’lik kısmı esas alınır. Bu meblağın sigorta prim oranıyla çarpımıyla ödenecek asgari prim oranı belirlenir. Cironun tahmin edildiği gibi veya daha yüksek oluşması durumunda, aradaki farkın primi ayrıca tahsil edilir.
6-Alacak Sigortası Sigortalanabilen ciro; Peşin veya banka teminatı ile yapılan satışlar, grup şirketlerine yapılan satışlar ve yurt içinde kamuya yapılan satışlar dışında kalan tüm vadeli satış cirosu teminat altına alınabilmektedir. Teminat altına alınan ciro sigortalanabilir ciroyu oluşturmaktadır.
6-Alacak Sigortası Sigorta primi hesaplama: Prim hesabı yurt içi ve yurt dışına göre değişmektedir. Yurt içi ticari alacak sigortasında dikkate alınan parametreler, yıllık tahmini ciro , alıcı sayısı, faaliyet gösterilen sektör ve geçmiş yıllardaki hasar performansıdır. İhracatta ise bu parametrelere ek olarak, Sigorta Şirketinin değerlendirmesi çerçevesinde alıcının faaliyet gösterdiği ülkenin risk grubu da dikkate alınarak belirlenmektedir.
6-Alacak Sigortası Teminat dışında kalan alacaklar Grup şirketlerine yapılan satışlardan doğan alacaklar kapsam dışındadır. Fatura bedelleri haricindeki , anlaşmazlık kaynaklı ceza ve diğer giderlerle anlaşmazlığın çözümü için oluşan masraflardan doğan alacaklar kapsam dışıdır.
6-Alacak Sigortası Bir İşletmenin kâr marjının %5 olduğu bir senaryo düşünelim. Şirket müşterilerinden birinin 100.000 TL tutarındaki bir ticari borcunda temerrüde düştüğünü varsayalım. Böyle bir durumda ortaya çıkacak kâr kaybını telafi etmesi için 2.000.000 TL tutarında ilave satış gerçekleştirmesi gerekecektir.
6-Alacak Sigortası Ticari alacak sigorta poliçesi, alacak hesaplarınızı yönetmenize yardımcı olur ve ödeme olmaması halinde sizi tazmin eder. En önemlisi, ödenmeme durumunda nakit akışında karşılaşacağınız kayıp sizi çok zor durumda bırakabilir. Ödeme yapılmaması İşletmeyi zayıflatır ve yatırım kapasitesini de düşürür.
7-İşletmelerin Başarısız Olmalarının Nedenleri? İş yeri açıyoruz ve başarısız oluyoruz… peki hiç düşündük mü biz nerde hata yapıyoruz ?
7-İşletmelerin Başarısız Olmalarının Nedenleri? Girişimcilik denilince hep başarı öykülerinden bahsedilir. Ancak araştırmalara göre girişimcilerin sadece yüzde 28’i hedefine ulaşabiliyor.
7-İşletmelerin Başarısız Olmalarının Nedenleri Yeni iş fırsatları peşinden koşanların oldukça dikkatli olmaları gerekiyor. Girişimcilerin en büyük hatası genellikle başarısızlığı düşünmemek oluyor.
7-İşletmelerin Başarısız Olmalarının Nedenleri? İş kurmayı düşünenlerin önemli bir kısmının risk analizi yapmadan ticarete atılıyor. Girişimde en riskli dönem ise ilk 6 ay. Bu süre içinde şirketiniz geleceğini şekillendirmek tamamen sizin elinizde.
7-İşletmelerin Başarısız Olmalarının Nedenleri? Çoğu zaman gözden kaçan ufak hatalar ya da iş yoğunluğu nedeniyle hesaba katılmayan noktalar bir anda karşınıza büyük sorunlar olarak çıkabiliyor.
7-İşletmelerin Başarısız Olmalarının Nedenleri? Yeni kurulan bir işin ayakta kalması, girişimcinin diğer işlerinde olduğundan çok daha fazla efor harcaması ve başarıya ulaşma konusunda agresif olması gerekiyor. Ancak bu süreçte hatalar peş peşe gelebilir. İşte yapılan bir araştırmaya göre girişimcileri daha yolun başında batıran 15 hata….
7-İşletmelerin Başarısız Olmalarının Nedenleri? 1-YETERLİ SERMAYE OLMAMASI Yeni kurduğunuz işinizin en az 6 aylık giderlerini karşılayacak nakdiniz olması gerekiyor. Ayıracağınız nakdi hesaplarken, kişisel yaşam giderlerinizi de göz önüne alın. Yaşam standardınızın düşmemesi motivasyon açısından oldukça önemli.
7-İşletmelerin Başarısız Olmalarının Nedenleri? 2-YANLIŞ İŞE GİRMEK Türkiye’de küçük girişimcinin yaptığı en büyük hatalardan biri çevresinden etkilenerek yatırım yapması oluyor. Araştırmadan sadece iyi örneklere bakarak yatırım yapılan işler büyük oranda başarısızlıkla sonuçlanıyor. Örneğin simit cafeler, internet cafeler günümüzün moda yatırımları gibi gözükse de herkesin bu alanlara yatırım yapmayı düşünmesi ve hatta yapması gelecekte sıkıntı olacak. Sermayeniz az ise ve risk alacak gücünüz yoksa orjinal yatırım fikirleri bulmanızda fayda var.
7-İşletmelerin Başarısız Olmalarının Nedenleri? 3-KAMUOYUNU YANLIŞ OKUMAK Dünyayı, olmasını istediğiniz gibi, ya da medyanın, kitapların gösterdiği gibi görmek en büyük hatalar arasında yer alıyor. Başkaları, iş fikrinizin harika olduğunu, “çünkü herkesin buna ihtiyacı” olduğunu söylediği zaman, onların bu yargısının yeterli olduğunu düşünmeyin
7-İşletmelerin Başarısız Olmalarının Nedenleri? 4-ÖZEL HAYATA DİKKAT ETMEMEK Hedeflerinizi gerçekleştirme konusunda agresif ve konsantre olmamak sıkıntıya neden olabilir. Yeni kurulan bir işin ayakta kalması, girişimcinin diğer işlerinde olduğundan çok daha fazla efor harcamasına ve başarıya ulaşma konusunda agresif olmasına bağlıdır. Çok çalışmak ve şirketin ayakta kalması için gerekli bütün silahları kullanmak, size başarı olarak geri dönecektir.
7-İşletmelerin Başarısız Olmalarının Nedenleri? 5-EĞİTİMİNİZE TAKILI KALMAK Yeni işinizi kuracağınız alanı belirlerken, eğitiminize uygun olanı değil, sizi motive eden alanı bulun. Hedefiniz; Para kazanmak mı? Kendi işinizin patronu olmak mı? Hobinizi işe dönüştürmek mi? Eğitimini aldığınız alan, bu sorulara verdiğiniz cevapla çakışıyorsa mesele yok…
7-İşletmelerin Başarısız Olmalarının Nedenleri? 6-MUHASEBEYE HAKİM OLMAMAK Finansmandan pazarlamaya kadar, işinizle ilgili bütün ayrıntıları bilmeniz gerekir. İşin patronu olarak, rakamların nabzını tutması gereken sizsiniz. Öte yandan, bir başkasının, sizin işinize ilişkin ayrıntıları sizden daha fazla biliyor olması da doğru değildir.
7-İşletmelerin Başarısız Olmalarının Nedenleri? 7-HUKUKSAL DANIŞMAN TUTMAMAK İşinizle ilgili konularda uzman olsanız bile, finansman, hukuk gibi konularda ayrıntıları bilmeniz mümkün değildir. Ana faaliyet alanınızın dışındaki konularda uzmanların desteğinden yararlanın.
7-İşletmelerin Başarısız Olmalarının Nedenleri? 8-MÜŞTERİYİ TANIYAMAMAK Yeni kurulan işleri başarısızlığa sürükleyen unsurlardan biri de; pazarı, müşteriyi ve müşterinin alışveriş alışkanlıklarını tanımamaktır. Müşterinizi net bir biçimde tanımlayabilmeniz gerekir. Onlara hangi kanallardan ulaşacaksınız? Ürünlerinize yönelik talep dönemsel mi? Eğer öyleyse, talebin düştüğü dönemlerde ne yapacaksınız? Mevcut müşterilerinizin sadakat oranı ne?… Bütün bu sorulara net cevaplar vermeniz gerekir.
7-İşletmelerin Başarısız Olmalarının Nedenleri? 9-YANLIŞ FİYATLANDIRMA Pazardaki en ucuz ürünü üretiyor olabilirsiniz, ya da en kalitelisini… Ama ikisini birden yapmaya çalışmak sizi başarısızlığa sürükleyecektir. Fiyat politikanızı ilk önce belirleyip buna bağlı kalmakta fayda var.
7-İşletmelerin Başarısız Olmalarının Nedenleri? 10-NAKİT AKIŞINI PLANLAYAMAMAK Şirketi yeni kurduğunuzda, tedarikçiler ödemelerinizi erken tarihte yapmanızı isteyecektir. Eğer vadeli satış yapıyorsanız, tahsilatla ödeme tarihleri arasındaki farklılık nakit krizi yaşamanıza yol açabilir. Nakit akışınızı mutlaka planlayın.
7-İşletmelerin Başarısız Olmalarının Nedenleri? 11-DEĞİŞİMİN GERİSİNDE KALMAK Geçmişte size başarıyı getiren ürünlerin gelecekteki başarının da teminatı olduğunu düşünmek aldatıcıdır. Pazardaki talep ve teknoloji değiştiği halde, hala aynı ürünleri üretiyor olabilir misiniz? Yeni fikirlere ve deneylere açık mısınız?
6-İşletmelerin Başarısız Olmalarının Nedenleri? 12-MÜŞTERİ SAYISINI ARTIRAMAMAK Başlangıçta, düzenli bir müşteriye sahip olmak harikadır. Ama müşteri sayınızı artırmadıkça, ona mahkum kalmayı sürdürürsünüz. Tek ama büyük bir müşteriyle çalışmak yerine, çok sayıda küçük müşteriyle iş yapmak daha mantıklıdır. Büyük müşteriyi kaybettiğiniz anda “dükkanı” kapatmak zorunda kalabilirsiniz.
6-İşletmelerin Başarısız Olmalarının Nedenleri? 13-KONTROLSÜZ BÜYÜME Müşteri sayısının bir anda patlaması ilk başta zarar verici bir olgu gibi görünmez; ama işletme kitapları müşteri sayısının bir anda artması nedeniyle krize sürüklenen şirket örnekleriyle doludur. Müşteri sayısının bir anda artması, stoklarınızı da buna paralel olarak artırmanızı getirir; bu da ödemelerinizin hızla artması ve nakdinizin azalması demektir. Bu, özellikle kriz dönemlerinde büyük bir sıkıntı yaratabilir.
6-İşletmelerin Başarısız Olmalarının Nedenleri? 14-YÖNETİM İLE BÜYÜME ARASINDAKİ DENGE Başarılı şirketlerin karşılaştığı en önemli sorunlardan biri, yönetim kadrolarının yeteneklerinin, büyüme sürecinin gereksinimlerine yanıt verememesidir. Büyüme, şirketiniz için değişim zamanının geldiğinin habercisidir. İhtiyaç duyduğunuz özelliklere sahip yeni yöneticilerle çalışarak, pazar koşullarının şirketinizden taleplerine cevap verin.
7-İşletmelerin Başarısız Olmalarının Nedenleri? 15-BİLGİDEN VE TEKNOLOJİDEN UZAK KALMAK Girişim uzmanlarına göre günümüzde hala girişimcilerin önemli bir kısmı geleneksel yönetmelerin dışına çıkamıyor. Özellikle bilgi teknolojileri konusunda oldukça geriyiz. Türkiye’de genele baktığımızda girişimci ilk kurduğu teknik donanımın üzerine artı bir değer eklemiyor. Gelişen bilişim sektörünü yakından takip etmiyor ve şirketini yenilemiyor. Sonunda bu durum maliyetlere yansıyor ve yoğun rekabet ortamında işletme müşterilerini kaybediyor.
7-İşletmelerin Başarısız Olmalarının Nedenleri? Asla unutmamalıyız ki, Kendini yenilemeyen şirket, sahibini yeniler…
Ülkemiz için canlarını feda eden aziz ŞEHİTLER’imizi saygılayla ve rahmetle anıyoruz…
Teşekkürler… omerbeyoglu.mehmet@gmail.com