DRAMA UYGULAMALARI, DRAMA İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Eğitim İçeriğinin Sunumu
Advertisements

PYP'DE YARATICI DRAMA VE 5-6 YAŞ UYGULAMA ÖRNEKLERİ
Yaratıcı Drama Atölyesi
DRAMA 1.HAFTA EĞİTİMDE DRAMA Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ.
İLETİŞİM VE ÖĞRENME BECERİLERİ
DRAMA 3.HAFTA EĞİTİCİ DRAMADA ROL OYNAMANIN EĞİTİM AÇISINDAN ÖNEMİ
Okul öncesİ Eğİtİmde Günlük Program AkIşI
Yaşam Boyu Öğrenme Prof. Dr. Ali ŞEN.
Görev Analizi Doç.Dr. Şirin Karadeniz.
Müzede Yaratıcı Drama Prof. Dr. Ayşe Çakır İLHAN
EĞİTİMDE DRAMA ÖZCAN PALAVAN.
EĞİTİMDE DRAMA Meral KOCABAY.
Eğitimde Program Geliştirme Temel Kavramlar
ÖZEL TERCÜMAN LİSESİ ANAOKULUNDAN İLKÖĞRETİME SEMİNER PROGRAMI
Evrim Suna ARIKAN Özlem YAŞAR UĞURLU
EĞİTİMDE YARATICI DRAMA
DRAMA 7.HAFTA ÖZ DÜZENLEMEYE DAYALI ÖĞRENME VE EĞİTİCİ DRAMA
ROL OYNAMA ve DRAMA.
İLETİŞİM.
Öğretim Teknolojisinin Tarihsel Gelişimi
Oyunun Özellikleri ve Önemi
HANGİ ANA BAŞLIKLARI İŞLEYECEĞİZ : Sosyal Kolaylaştırma: Başkalarının Varlığından Nasıl Etkileniriz? Sosyal Kaytarma: Bireyler Grup İçinde Daha Mı.
Yaratıcı Drama Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
ÖLÇME DEĞERLENDİRME Yard. Doç.Dr. Deniz Özcan.
İÇİNDEKİLER Drama nedir? Dramanın Amacı Dramanın Ana Unsurları
BÖLÜM 12 Etkileme Güç ve Politika. BÖLÜM 12 Etkileme Güç ve Politika.
KISIM 2 İnançlar ve Biliş
ICF Aylık Üye Toplantısı 11 Aralık 2012 Didem Şen Pamuk.
Yönetim Nedir? Yönetim, toplumsal gereksinmelerin bir bölümünü karşılamak üzere kurulan bir örgütte, örgütün varlık nedeni olan amaçlarını gerçekleştirecek.
, Eğitici Drama Nedir? Önceden belirlenmiş açık ve net eğitim amaçları olan, tüm çocukların kendi öğretmenleri ile birlikte, daha çok büyük motor hareketlerle.
DRAMA. Drama tiyatronun araçlarını kullanan bir sürecin adıdır. Tiyatronun araçları eğitsel amaçlarla kullanılır. Önemli olan sürecin yaşanmasıdır, sonucunda.
EĞİTİCİ DRAMANIN TANIMI Drama konusunda, farklı uzmanlar çeşitli tanımlar yapmışlardır. Lindvaag ve Moen'in (1980), genel tanımlarına göre, eğitim amaçlı.
Bilişim Teknolojileri Öğretim Yöntemleri. Öğretim Yöntemi Nedir?  Hedefe ulaşmak için izlenecek önceden belirlenmiş yol.(Oğuzkan,1981)  Bir sorunu çözmek,
DRAMA Drama;doğaçlama,rol oynama ve tiyatro tekniklerinden yararlanarak öğrencilerin yaşantıyı,bir olayı,bir fikri veya soyut bir kavramı oyunsu süreçlerle.
BİLİŞSEL GELİŞİM.
E ĞITIMDE P ROGRAM G ELIŞTIRME T EMEL K AVRAMLAR Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
OKUL ÖNCESİNDE EĞİTİCİ DRAMA
EĞİTİMDE YARATICI DRAMA
OYUN VE OYUNUN ÖNEMİ Doç. Dr. Ender DURUALP.
Sembolik Düşünce Nedir
EGE ÇAĞDAŞ EĞİTİM VAKFI YARATICI YENİLİKÇİ ÖĞRETMEN SEMİNERİ “YARATTIKÇA YAZ ATÖLYESİ” AYDAN AYKAÇ S. YUSUF ÇAĞLAYAN 16 Nisan 2011.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİME TEMEL OLAN YAKLAŞIMLAR - REGGİO EMİLİA
Kurumsal Kültür Yapılandırma Projesi
Oyun ve Din Öğretimi Dr. H. Kader ZENGİN.
Sosyo-Kültürel Kuram Dr. Sadiye KELEŞ.
Erken Çocukluk Dönemi Fen ve Matematik Eğitimine Kuramsal Bakış
Etkileşime Dayalı Teknikler
HAYAT BOYU ÖĞRENME GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
ULUSAL MESLEKİ BİLGİ SİSTEMİ Hayat Boyu Rehberlik
“STRATEJİ NEDİR?” STRATEJİK DEĞİŞİM.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
DRAMA UYGULAMALARI-DRAMADA LİDER VE KATILIMCILAR
DRAMA UYGULAMALARI DRAMANIN ÇOCUĞUN GELİŞİM ALANLARI İLE İLİŞKİSİ
DRAMA UYGULAMALARI, DRAMADA KULLANILACAK TEKNİKLER
DRAMA ETKİNLİKLERİNDE LİDERİN ROLÜ
DRAMA UYGULAMALARI DRAMANIN ÖNEMİ
DRAMA UYGULAMALARI, DRAMANIN DİĞER SANAT ALANLARI İLE İLİŞKİSİ
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
ROL OYNAMA ve DRAMA.
Yaratıcı Drama.
DRAMA SÜRECİNDEKİ ÖĞELER
Dram sanatının özellikleri
Müzede Yaratıcı Drama.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİME TEMEL OLAN YAKLAŞIMLAR - REGGİO EMİLİA
ÇOCUĞUN GELİŞİMİNE BAĞLI OYUN AŞAMALARI
YARATICI DRAMANIN ÖGELERİ 1.Lider/Öğretmen
Yaratıcı Dramanın Öncüleri Dr. Gökçe Karaman Benli
1 EĞİTİMDE YARATICI DRAMA EĞİTİMDE YARATICI DRAMA.
Sunum transkripti:

DRAMA UYGULAMALARI, DRAMA İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR

Drama ile ilgili aşağıdaki kavramlar ele alınabilir Eylem Edim Oyun İletişim Etkileşim Dram v.b

Eylem Eylem karışıklığa yol açmayacak bir biçimde yapılan iş ve hareket olarak tanımlanabilir. İnsanın dış nedenlere bağlı olmaksızın doğrudan kendisinin gerçekleştirdiği davranışa eylem denir. Eylem bir durumu değiştirme ve daha ileriye götürme yönünde etkide bulunma çabası şeklinde de ifade edilebilir.

Eylemde esas olan beden organlarınınhareket ettirilmesi değildir. Eylemlerin sebeplerini fikirlerde ve duygularda aramak gerekir. İnsanın genel yetenekleri içinde yer alan eylem bir işi bir şeyi yapabilmek ve onu meydana getirebilmektir.

Edim Edim eylemin daha amaçlı bilinçli ve bitmiş olarak kabul edilen özgül biçimidir. Edim bir iş durumuyla karşılaşıldığı zaman kişinin yapabildikleri şeklinde tanımlanırken ruh bilim açısından performansın karşılığı olarak tanımlanmaktadır. Performans eylemlerin bitmiş durumu eylemlerin daha bilinçli kullanılma durumudur

Oyun Oyun çocuğun duyduklarını gördüklerini sınayıp denediği ve pekiştirdiği bir deney alanı olarak tanımlanabilir. Oyunun özellikleri şu şekilde sıralanabilir Oyunda oyuncunun yer alması için bir zorunluluk yoktur Oyunun önceden belirlenmiş kuralları ve zaman sınırı yoktur.

Oyunun nasıl gelişeceği ve nasıl sonuçlanacağı önceden belli değildir Kurallı bir oyunda yeni bir şey üretilemez Gerçek yaşamdaki kuralların oyunda hiçbir geçerliliği yoktur Oyunda yaşamda farklı bir konumda bulunma durumu vardır

İletişim İletişim ileti gönderilmesini içeren bir süreçtir İletişim sürecinde kimin, neyi, kime,nasıl ve ne ile söylediği önemlidir. Ayrıca iletişim duygu, düşünce, ya da bilgilerin söz, devinim,yazı,görüntü gibi araçlarla başkalarına aktarılması ve paylaşılması şeklinde ifade edilebilir

Etkileşim Etkileşimde aynı anda birden fazla öznenin etkilenme eylemini birlikte ve karşılıklı gerçekleştirmeleri söz konusudur. Etkilemede bireylerin birbirlerine duygularını,düşüncelerini,tutumlarını,ilgilerini,alışkanlıklarını ve değer yargılarını iletişim sürecine katmaarı, paylaşmaları,paylaştıklarını değişik açıdan denetlemeleri ve bunun sonucunda elde edilenleri çevreyle bütünleştirmeleri önemlidir.

Dram ve Drama Dram ‘bir sahne oyunu, dramatik sanat olarak ifade edilirken bir sahne oyununda olduğu gibi geçen hayat olayları olarak da tanımlanmaktadır. Drama yaşamda belli davranışların art arda dizilmesine dayanır Drama da önceden yazılmış bir senaryo yoktur, sürekli doğaçlama yapılması söz konusudur

İnsanın başkasını yerine kendini koyup onunla empati kurarak gerçekleştirdiği kişileştirme süreci dramanın özünü oluşturur. Bu süreç saklı enerjiyi serbest bırakıp insanın kendisini tanımasını ,duygularını öğrenmesini sağladığından davranışları eğittiğinden eğitimde kullanılır.

DRAMA UYGULAMALARI Öğretim üyesi drama ile ilgili temel kavramlara yönelik uygulama yaptırır.

Kaynaklar Aral, N., Baran, G., Pedük, Ş., Erdoğan, S. (2003). Eğitimde Drama. İstanbul Ya-Pa