KİŞİLİK GELİŞİMİ KİŞİLİK KURAMLARI SAVUNMA MEKANİZMALARI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Psiko-sosyal Gelişim Kuramı E. H. ERİKSON. Freud, dönemindeki pek çok kuramcı gibi kendisinde sonra gelen pek çok uzmanı da etkilemiştir ve psikoloji.
Advertisements

ÇOCUK GELİŞİMİNE GİRİŞ
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
T.C. ORDU VALİLİĞİ İlköğretim Müfettişleri Başkanlığı TAM ÖĞRENME MODELİ TAM ÖĞRENME MODELİ.
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
DAVRANIŞ BİLİMLERİNE GİRİŞ
AİLELERLE İŞBİRLİĞİ.
SOSYAL GELİŞİM Öğr. Gör. İdris KARA.
SOLUNUM VE GEVŞEME EGZERSİZLERİ İLE ETKİLİ MÜZİK EĞİTİMİ AYŞEN ÜMİT İSTANBUL BİLİM VE SANAT MERKEZİ Müzik Mentoru.
KONYA BİLİM VE SANAT MERKEZİ EĞİTİM ÖĞRETİM YILI.
EĞİTİMDE DRAMA.
ÇOCUK GELİŞİMİNDE KURAMLAR VE KARŞILAŞTIRILMASI
SAYILAR ve RAKAMLAR.
ÜSTÜN ZEKALI VE ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUKLAR
MİKROPLAR.
Metinlerin Sınıflandırması
Tutumlar ve Tutum Değişimi
PARAGRAF Hüdayi Can Çankırı, 2015.
OYUN VE OYUNCAĞIN ÇOCUK GELİŞİMİ ÜZERİNE ETKİLERİ
Erken çocukluk döneminde fen ve matematik kavramlarının gelişimi
İlkel (olgunlaşmamış) Savunma Düzenekleri
Kişisel-Sosyal Rehberlik
HAYAT BİLGİSİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
CESARETLENDİRME ve ÖVGÜ
ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE SANAT EĞİTİMİ
TOPLUMSAL YAPI Gülen SARI.
II.BÖLÜM GELİŞİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
KONU DEĞERLENDİRME TESTİ
PSİKOSEKSÜEL GELİŞİM KURAMI
TUTUM VE ALGILAR.
ÖZELLİK FAKTÖR KURAMI.
EMPATİK İLETİŞİM 1.
BENLİK VE KİMLİK.
Yrd.doç.Dr. H. Deniz GüllerOĞlu
ÇOCUĞU TANIMA VE DEĞERLENDİRME TEKNİKLERİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Pedagojİk formasyon sertİfİka programI ÖğreTİM İLKE ve YÖNTEMLERİ Hafta I – 2. Bölüm Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
Eğitsel Rehberlik.
Ahlak Gelişimi.
ŞEKİLLER.
Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitimi
ÖĞRETİM ARAÇ-GEREÇLERİNİN SEÇİMİ ve HAZIRLANMASI
KİŞİLİK GELİŞİMİ.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
PROGRAM DEĞERLENDİRME
ÖĞRETİM İLKELERİ.
DİL GELİŞİMİ KURAMLARI - I
Sağlık Bilimleri Fakültesi
AİLE TUTUMLARI.
Gelişim ve Temel Kavramlar
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
DİL GELİŞİMİ KURAMLARI - II
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
Okul Öncesi Dönemde Problem Çözme
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Kişilik Gelişimiyle İlgili Kavramlar
KİŞİSEL REHBERLİK.
Türkiye’de medyaokuryazarlığı eğitimi
KİŞİLİK.
İKNA EDİCİ İLETİŞİM.
TOPLUMSAL TABAKA ve SINIFLAR
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
TÜRKÇE EĞİTİMİNİN ÖNEMİ
OKUL DÖNEMİNDE GELİŞİM YAŞ
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA PLANI (1)
BİREYİ TANIMA TEKNİKLERİ
GEÇİŞ GEÇİŞ SÜRECİ Özel Gereksinimli ve / veya Engeli
Sunum transkripti:

KİŞİLİK GELİŞİMİ KİŞİLİK KURAMLARI SAVUNMA MEKANİZMALARI FREUD’UN PSİKO-SEKSÜEL GELİŞİM KURAMI FREUD’UN PSİKOANALİTİK GELİŞİM KURAMI ERİKSON’UN PSİKO -SOSYAL GELİŞİM KURAMI SAVUNMA MEKANİZMALARI BAĞLANMA TEORİLERİ

KİŞİLİK NEDİR? Bireye özgü belirgin özelliklerdir. Kişiliği oluşturan özellikler Mizaç Yetenek Duygusal tepkiler Motivasyon düzeyi İnançlar Değerler Tutumlar Karakter

1. 2. 3. 4. DÖNEMLER 5.

BASTIRMA (UNUTMAYA ÇALIŞMA) YANSITMA (SUÇ ATMA )

YER – YÖN DEĞİŞTİRME ÖZDEŞİM KURMA

YÜCELTME KARŞIT TEPKİ OLUŞTURMA (iki yüzlülük)

POLYANACILIK ÖZGECİLİK

1. Kişilik kavramıyla ilgili olarak aşağıdaki ifadelerden hangisi söylenemez? A. Kişilik bireyi diğer bireylerden ayırt eden özelliklerdir. B. Kişilik, tutarlı olarak gösterilen davranışlardır. C. Kişilik, bireyin uyum tarzıdır. D. Kişilik ile karakter aynı anlamı taşımaktadır. E. Mizaç kişiliğin duygusal yönünü oluşturmaktadır.

2. Freud’un kişilik kuramına göre toplumun hoş karşılamadığı, yasakladığı arzular, istekler, dürtüler nerede bulunmaktadır? A. Bilinç B. Bilinç öncesi C. Bilinçdışı D. İd E. Ego

3. Erikson’un Psikososyal Gelişim Kuramı’na göre, okulöncesi çocuklarının karşılaştıkları karmaşa aşağıdakilerden hangisidir? A. Özerkliğe karşı utanç ve kuşku B. Yakınlığa karşı yalıtılmışlık C. Girişimciliğe karşı suçluluk D. Temel güvene karşı güvensizlik E. Başarılı olmaya karşı aşağılık duygusu

c) Reaksiyon formasyon d) Ketleme e) Bastırma  4. Kişinin kendi duygu ve düşüncelerine tamamen zıt bir davranış yada tutum sergilemesi durumuna ne denir? a)      Yansıtma b)      Yön değiştirme c)      Reaksiyon formasyon d)      Ketleme e)      Bastırma

5. “Çocuğun ilkokul çağlarında bir şeyler üretmek istemesi ve başarılı olmak için çalışması, elde ettiği başarılar sonucu takdir ve kabul edilmeyi beklemesi” Erikson’un hangi psiko-sosyal gelişim evresinde görülür? a)      Girişkenliğe karşı suçluluk b)      Üretkenliğe karşı durgunluk c)      Çalışkanlığa karşı aşağılık d)      Yakınlığa karşı yalnızlık e)      Temel güvene karşı güvensizlik

ETKİNLİK RAPORU Etkinliğin adı: savunma mekanizmaları Yaş grubu:5_6 Etkinliğin türü:Soru_Cevap Kazanım ve göstergeler: Bilişsel alan : KAZANIM11:Nesneleri ölçer GÖSTERGELER: Ölçme sonucunu tahmin eder Ölçme sonucunu söyler Ölçme sonuçlarını tahmin ettiği sonuçlarla karşılaştırır Dil alan : KAZANIM3: Söz dizimi kurallarına göre cümle kurar. Soru cümlesi kurar. KAZANIM5: Dili iletişim amacıyla kullanır. Konuşmayı başlatır. Konuşmayı sürdürür. Konuşmayı sonlandırır.

Etkinlik akışı :Öğretmen çocuklara savunma mekanizmaları ile ilgili konuyu anlatır Sunulan örnekleri çocuklara doğaçlama olarak canlandırmalarına ister Ardından öğrencilere yapılan canlandırmaların savunma mekanizmalarından han gisinin olduğunu sorar ve cevap vermelerini ister. Aile katılımı : Değerlendirme : Etkinliği beğendiniz mi? Etkinlikte eksik gördüğünüz bir şey var mı? Siz olsaydınız ne gibi bir etkinlik önerirdiniz?

SON ANZİLHA SAYĞI AYŞENUR GÜLMEZ YASEMİN ATALA BAHAR BİLGİN saygi6363@gmail.com