KİŞİLİK GELİŞİMİ KİŞİLİK KURAMLARI SAVUNMA MEKANİZMALARI FREUD’UN PSİKO-SEKSÜEL GELİŞİM KURAMI FREUD’UN PSİKOANALİTİK GELİŞİM KURAMI ERİKSON’UN PSİKO -SOSYAL GELİŞİM KURAMI SAVUNMA MEKANİZMALARI BAĞLANMA TEORİLERİ
KİŞİLİK NEDİR? Bireye özgü belirgin özelliklerdir. Kişiliği oluşturan özellikler Mizaç Yetenek Duygusal tepkiler Motivasyon düzeyi İnançlar Değerler Tutumlar Karakter
1. 2. 3. 4. DÖNEMLER 5.
BASTIRMA (UNUTMAYA ÇALIŞMA) YANSITMA (SUÇ ATMA )
YER – YÖN DEĞİŞTİRME ÖZDEŞİM KURMA
YÜCELTME KARŞIT TEPKİ OLUŞTURMA (iki yüzlülük)
POLYANACILIK ÖZGECİLİK
1. Kişilik kavramıyla ilgili olarak aşağıdaki ifadelerden hangisi söylenemez? A. Kişilik bireyi diğer bireylerden ayırt eden özelliklerdir. B. Kişilik, tutarlı olarak gösterilen davranışlardır. C. Kişilik, bireyin uyum tarzıdır. D. Kişilik ile karakter aynı anlamı taşımaktadır. E. Mizaç kişiliğin duygusal yönünü oluşturmaktadır.
2. Freud’un kişilik kuramına göre toplumun hoş karşılamadığı, yasakladığı arzular, istekler, dürtüler nerede bulunmaktadır? A. Bilinç B. Bilinç öncesi C. Bilinçdışı D. İd E. Ego
3. Erikson’un Psikososyal Gelişim Kuramı’na göre, okulöncesi çocuklarının karşılaştıkları karmaşa aşağıdakilerden hangisidir? A. Özerkliğe karşı utanç ve kuşku B. Yakınlığa karşı yalıtılmışlık C. Girişimciliğe karşı suçluluk D. Temel güvene karşı güvensizlik E. Başarılı olmaya karşı aşağılık duygusu
c) Reaksiyon formasyon d) Ketleme e) Bastırma 4. Kişinin kendi duygu ve düşüncelerine tamamen zıt bir davranış yada tutum sergilemesi durumuna ne denir? a) Yansıtma b) Yön değiştirme c) Reaksiyon formasyon d) Ketleme e) Bastırma
5. “Çocuğun ilkokul çağlarında bir şeyler üretmek istemesi ve başarılı olmak için çalışması, elde ettiği başarılar sonucu takdir ve kabul edilmeyi beklemesi” Erikson’un hangi psiko-sosyal gelişim evresinde görülür? a) Girişkenliğe karşı suçluluk b) Üretkenliğe karşı durgunluk c) Çalışkanlığa karşı aşağılık d) Yakınlığa karşı yalnızlık e) Temel güvene karşı güvensizlik
ETKİNLİK RAPORU Etkinliğin adı: savunma mekanizmaları Yaş grubu:5_6 Etkinliğin türü:Soru_Cevap Kazanım ve göstergeler: Bilişsel alan : KAZANIM11:Nesneleri ölçer GÖSTERGELER: Ölçme sonucunu tahmin eder Ölçme sonucunu söyler Ölçme sonuçlarını tahmin ettiği sonuçlarla karşılaştırır Dil alan : KAZANIM3: Söz dizimi kurallarına göre cümle kurar. Soru cümlesi kurar. KAZANIM5: Dili iletişim amacıyla kullanır. Konuşmayı başlatır. Konuşmayı sürdürür. Konuşmayı sonlandırır.
Etkinlik akışı :Öğretmen çocuklara savunma mekanizmaları ile ilgili konuyu anlatır Sunulan örnekleri çocuklara doğaçlama olarak canlandırmalarına ister Ardından öğrencilere yapılan canlandırmaların savunma mekanizmalarından han gisinin olduğunu sorar ve cevap vermelerini ister. Aile katılımı : Değerlendirme : Etkinliği beğendiniz mi? Etkinlikte eksik gördüğünüz bir şey var mı? Siz olsaydınız ne gibi bir etkinlik önerirdiniz?
SON ANZİLHA SAYĞI AYŞENUR GÜLMEZ YASEMİN ATALA BAHAR BİLGİN saygi6363@gmail.com