SAĞLIK HİZMETLERİNDE FİYATLANDIRMA

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
Advertisements

Global Pazar Analizi 1. adım: Organizasyonun U/A’laşmaya ne derece hazır olduğunu incele. Finansal ve fiziksel kaynaklar, ilgili beceri ve yetenekler,
Bölümlendirme Hedef Pazar Konumlandırma
PAZARLAMA YÖNETİMİ.
PAZARLAMA KARMA ELEMANLARI FİYAT
STRATEJİK PAZARLAMA 1.Hafta Pazarlama Nedir
REKLAMCILIK Hafta 5.
REKLAM KAMPANYALARI VE UYGULAMALARI
PAZARLAMA YÖNETİMİ: ÜNİTE 6
Marka Konumlandırma Brand Positioning
BÖLÜM X FİYATLANDIRMA.
Bölüm 3 Dış Çevre Analizi
“PAZARLAMA PLANI” ESASLARI Prof. Dr. İsmail Üstel.
HAVAYOLU PAZARLAMASI, YOLCU TALEBİNİN ÖNEMİ VE TALEP TAHMİNİ
YENİ ÜRÜN GELİŞTİRME ve ÜRÜN YAŞAM SÜRECİ STRATEJİLERİ
I.BÖLÜM TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI KAVRAMI VE PAZARLAMA
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
ENDÜSTRİYEL PAZARLAR ve ENDÜSTRİYEL SATIN ALMA DAVRANIŞI
Yeni Pazarlama Teknikleri
EMLAK PAZARLAMA STRATEJİLERİ VE UYGULAMALARI
9. Bölüm FİYATLANDIRMA.
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
ENDÜSTRİYEL PAZARLAR ve ENDÜSTRİYEL SATIN ALMA DAVRANIŞI
Pazarlama Giriş 1 1.
Fiyatlandırma ve Ödemeler
Fiyat ve Fiyatlandırma
İŞLETMELERİN KURULUŞU
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
Öğr.Gör.SEDA AKIN GÜRDAL
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
Bölüm 7: Fiyat ve Fiyatlandırma Kararları
Bölüm 7: Fiyat ve Fiyatlandırma
1 İşletmeye Giriş Konu 12: İşletmelerde Pazarlama Yönetimi - II Yrd.Doç.Dr. Yıldırım Osman Çetmeli Yaşar Üniversitesi İİBF İşletme Bölümü.
Fiyat ve Fiyatlandırma
Fiyat ve Fiyatlandırma
PORTFÖY ANALİZLERİ ve Diğer Stratejik Araçlar
SAĞLIK HİZMETLERİ YÖNETİMİ
PAZARLAMA KARMASI.
Fiyat ve Fiyatlandırma
BÖLÜM: 1 PAZARLAMA VE SATIŞ.
Pazarlama Giriş 1 1.
İŞLETMELERİN KURULUŞU
İŞLETMELERİN KURULUŞU
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
Sağlık Hizmetlerinde Tutundurma Politikaları
Sağlık Hizmetlerinde Tutundurma Politikaları
Pazarlama Planlaması.
SAĞLIK HİZMETLERİNDE DAĞITIM ve DAĞITIM POLİTİKALARI
Sağlık Kurumlarında Kurum İmajı
PAZARLAMA KARMASI ELEMANLARI
SAĞLIK SEKTÖRÜNDE SOSYAL PAZARLAMA
Ürün ve Ürün Geliştirme Stratejileri
PAZARLAMA ARAŞTIRMASI
Doç. Dr. Ece UĞURLUOĞLU ALDOĞAN
TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI
SKY 405 Sağlık Kurumlarında Pazarlama
SKY 405 Sağlık Kurumlarında Pazarlama
STRATEJİK DAVRANIŞ Dr. Hakan BAKKAL
ÜRÜN ve FİYATLANDIRMA ÜRÜN KAVRAMI ve ÇEŞİTLERİ ÜRÜN GELİŞTİRME SÜRECİ
ULUSLARARASI TURİZM PAZARLAMASI
PAZARLAMA SİSTEMİNE GİRİŞ Büşra YARADILMIŞ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Bölüm 12. İşletmecilik İşletme, ürün piyasalarındaki ekonomik birim olup, üretim faaliyeti için üretim faktörleri bir araya getirilir. İşletmelerde örgütsel.
Bölüm 6. Pazarlama karması (stratejiler)
Prof Dr Remzi ALTUNIŞIK
Hizmet Pazarlamasında Fiyat Kavramı
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
ENDÜSTRİYEL PAZARLAR ve ENDÜSTRİYEL SATIN ALMA DAVRANIŞI
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

SAĞLIK HİZMETLERİNDE FİYATLANDIRMA

Fiyat Tüketicinin bir mal veya hizmeti almak için katlandığı külfetin toplamı, mal veya hizmetin birim değerinin para ile ifade edilmesidir.

Sağlık hizmetlerinde: Sağlık sigortası ya da devlet insanların cepten yaptıkları ödemeleri ya tamamen elimine eder ya da azaltır. Kullanılacak hizmetleri sağlık hizmeti sunucuları belirledikleri için, hizmetin hastaya maliyeti ve ödenecek fiyat birinci derecede önemli değişken olamamaktadır. Belirli bir hizmeti kullanmanın/kullanmamanın maliyeti ya da aynı hizmeti başka bir kurumdan almanın fiyat olarak ödenecek paranın ötesinde farklı değerlendirmeleri de içermektedir.

FİYATLANDIRMA KARARLARINI ETKİLEYEN FAKTÖRLER

Kontrol Edilebilen (İçsel) Faktörler Maliyetler Pazarlama ve Fiyatlandırma Hedefleri İşletmenin Kaynakları Pazarlama Karması Elemanları

Kontrol Edilemeyen (Dışsal) Faktörler Talep Pazarın Yapısı ve Rekabet Faktörleri Dağıtım Kanalı Firmanın Pazardaki Gelişme Aşamaları Ekonomik ve Diğer Çevresel Etkenler Yasal Düzenlemeler

FİYATLANDIRMA SÜRECİ •Fiyatlandırma amacının ve hedeflerinin belirlenmesi •Talebi saptamak •Maliyetleri tahmin etmek Rakiplerin fiyatlarını analiz etmek • Bir fiyatlandırma yöntemini seçmek •Kesin fiyatın belirlenmesi ve fiyatta ayarlamalar yapmak

FİYATLANDIRMANIN AMAÇLARI Karlılık Amacı Satış Hacmini Artırma Amacı Rekabetçi Amaçlar Ürünü Konumlandırma Amacı İmaj Geliştirme Amacı

TEMEL FİYATLANDIRMA YÖNTEMLERİ • Maliyet odaklı fiyatlandırma • Rekabet odaklı fiyatlandırma • Talep (değer) odaklı fiyatlandırma • Zorunlu Fiyatlandırma

FİYATLANDIRMA STRATEJİLERİ • Tek fiyat ve pazarlıklı fiyat • Pazarın kaymağını alma stratejisi • Pazara girme stratejisi • Psikolojik fiyatlandırma • Önceden belirlenmiş ve önerilmiş fiyat • Güvenceli fiyat • Promosyon fiyatlandırma • Farklılaştırılmış fiyatlandırma

SAĞLIK HİZMETLERİNDE FİYATLANDIRMA UYGULAMALARI Sağlık sektörünün karmaşık yapısı ve hizmet çeşitlerinin çokluğu fiyatlandırma uygulamalarının net biçimde ortaya konmasını zorlaştırmaktadır. Farklı ülkelerde farklı politikalar Aynı ülkenin içinde de değişik yapılarda olabilmektedir

Kaynaklar Karafakioğlu, M. (1998), Sağlık Hizmetleri Pazarlaması, İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi Yayını, İstanbul. Tengilimoğlu, Dilaver (2012), Sağlık Hizmetleri Pazarlaması, Siyasal Kitabevi, Ankara. Korkmaz, S., Eser, Z., Öztürk, A.S., Işın, F. B., (2009). Pazarlama Kavramlar-İlkeler-Kararlar. Siyasal Kitabevi, Ankara. Eser, Z., (2007), Hizmetlerde Pazarlama İletişimi Siyasal Kitabevi, Ankara. Kotler, P. (2011), A’dan Z’ye Pazarlama Çeviren: Aslı Kalem Bakkal. Mediacat Kotler, P., Clarke, N. R. (1987), Marketing for Health Care Organization, Prentice-Hall Inc. Berkowitz, N.E. (1996), Essentials of Health Care Marketing, An Aspen Publication. Kotler, Philip (2011), Kamu Sektöründe Pazarlama Çeviren: Zeynep Kökkaya Chalar Mediacat Mucuk, İ. (2012), Pazarlama İlkeleri, Türkmen Kitabevi, İstanbul. Eser, Z., Özdoğan, F.B. (2006), Sosyal Pazarlama, Siyasal Kitabevi, Ankara. Tuncer, D., Ayhan, D. Y., Varoğlu, D. (2013) Genel İşletmecilik Bilgileri, Siyasal Kitabevi Şahin, B., Çelik, Y.,Tengilimoğlu, D. (2013), Sağlık Hizmetleri Pazarlaması T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını N: 2858, Açıköğretim Fakültesi Yayını No: 1815