II.BÖLÜM GELİŞİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
II.BÖLÜM GELİŞİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
Advertisements

Küçük Grup Eğitimi Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015 / 281.
ÇOCUK GELİŞİMİNE GİRİŞ
Okul Kademelerine Göre Gelişim Özellikleri YRD.DOÇ.DR. MUSTAFA TOPRAK.
Program Geliştirme Modelleri
SPORLA İLGİLİ HAREKETLER DÖNEMİ (7-12 yaş)
E R G E N L İ K ERGENLİK DÖNEMİ FİZİKSEL GELİŞİM
Zihinsel engellilerin sınıflandırılması
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
DAVRANIŞ BİLİMLERİNE GİRİŞ
SOSYAL GELİŞİM Öğr. Gör. İdris KARA.
KENDİMİZİ TANIMAK MESLEKLERİ TANIMAK MESLEK SEÇİMİNİN ÖNEMİ SEÇMEK İSTEDİĞİM MESLEKLER HAKKINDA NERELERDEN BİLGİ ALABİLİRİM.
Program Tasarım Modelleri
ÇOCUK GELİŞİMİNDE KURAMLAR VE KARŞILAŞTIRILMASI
ÜSTÜN ZEKALI VE ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUKLAR
GELİŞİM VE DÖNEMLERİ.
KOHLBERG ve AHLAK GELİŞİMİ Yrd. Doç. Dr. Aysel TOPAN
Erken çocukluk döneminde fen ve matematik kavramlarının gelişimi
Kişisel-Sosyal Rehberlik
ERGEN AİLE İLİŞKİLERİ.
Öğretimin Uyarlanması
Psikolojide Araştırma Yöntemleri
ÖRGÜTSEL DAVRANIŞ VE ÖĞELERİ
YETİŞKİNLİK DÖNEMİ İlk Yetişkinlik Orta Yetişkinlik Yaş
ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE SANAT EĞİTİMİ
KİŞİLİK GELİŞİMİ KİŞİLİK KURAMLARI SAVUNMA MEKANİZMALARI
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
BEBEKLİK DÖNEMİNDE GELİŞİM DERSİ
Bilginin Organizasyonu
Program Tasarım Modelleri
Evlilik ve Aile Danışması
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Eğitim; bireyin davranışlarında, kendi yaşantısı yoluyla,
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
EMPATİK İLETİŞİM 1.
Yrd.doç.Dr. H. Deniz GüllerOĞlu
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Pedagojİk formasyon sertİfİka programI ÖğreTİM İLKE ve YÖNTEMLERİ Hafta I – 2. Bölüm Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
GELİŞİM PSİKOLOJİSİ.
II.BÖLÜM GELİŞİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR. Kazanımlar Bu üniteyi tamamladığınızda aşağıdaki hedeflere ulaşmanız beklenmektedir: Gelişimle ilişkili olan.
GELİŞİMDE TEMEL KAVRAMLAR
KİŞİLİK GELİŞİMİ.
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
BÖLÜM 2 BİLİŞSEL GELİŞİM.
SPORDA TEKNİK ve TAKTİK ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
Okul Öncesi Eğitim.
Psikolojik Danışma ve Rehberlik
ÖĞRENME STİLLERİ.
GELİŞİMLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
KALITIM VE ÇEVRE I. Kalıtım II. Çevre
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Gelişim ve Temel Kavramlar
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
DİL GELİŞİMİ KURAMLARI - II
SAĞLIK PSİKOLOJİSİNE GİRİŞ
ERGEN VE AİLE Psk. Dr. Ayşe Sabâ Yalçın.
Bireyi Tanıma Süreci Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
Yrd. Doç. Dr. Şükrü KEYİFLİ
ÖĞRENME.
Ergenlikte Psikososyal Sorunlar
Gelişme ve Büyümenin Temelleri
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA PLANI (1)
Çağdaş Gelişmeler Işığında Ana Dili Öğretimi
SESBİLGİSEL GELİŞİM Dil EdİNimi-4. Hafta.
GEÇİŞ GEÇİŞ SÜRECİ Özel Gereksinimli ve / veya Engeli
Örgüt Kuramı, Örgüt Tasarımı ve Örgütsel Değişim
Sunum transkripti:

II.BÖLÜM GELİŞİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR

Gelişim Psikolojisi Gelişim psikolojisi, bireylerin yaşam boyunca geçirdiği değişimlerin betimlenmesi ve açıklanmasıyla aynı zamanda bireyler arasındaki değişim benzerlik ve farklılıklarıyla uğraşır..

Gelişimle İlgili Temel Kavramlar 1.Yaş: Yaş sadece kronolojik bir süreçte değil sahip olunan biyolojik, psikolojik ve sosyal süreçlerle ele alınmalıdır.

2.Dönem: Gelişim psikolojisi içerisinde dönem kavramı, bireylerin içlerinde bulundukları yaşlarda sahip olunan özellikleri ayırt etmede kullanılır.

3. Büyüme Vücudun boy, kilo, hacim olarak artmasını ifade eder. Büyüme kavramı organizmadaki nicelik değişimlerle yani fiziksel özellikleriyle ilişkilidir ve gelişimin gözlenebilir yönüdür.

4.Olgunlaşma Bireyin doğuştan gelen potansiyelinin süreç içerisinde ortaya çıkmasıdır. Başka bir ifadeyle organların öğrenmenin etkisi olmaksızın tamamen biyolojik ve kalıtımsal olarak kendilerinden beklenen fonksiyonları yapabilecek düzeye erişmesidir.  

5.Gelişim:Gelişim olgunlaşmayı da içerir ancak gelişim doğumdan ölüme kadar olan değişim sürecini kapsamaktadır.

6. Hazırbulunuşluluk Organizmada bir öğrenmenin meydana gelebilmesi için bir takım temel bilişsel, davranışsal becerilere gereksinim vardır. Hazırbulunuşluluk türe özgü durumdan, önceki yaşantılarından, sahip olduğu motivasyondan, ilgilerinden, güdülerinden, istekliliğinden etkilenir. 7. Kritik dönem   Kimi gelişimciler "kritik dönem" kavramı yerine "duyarlı dönem" olarakta adlandırmaktadırlar.

8. Öğrenme : Bireyin çevresiyle etkileşimi sonucunda meydana gelen nispeten kalıcı davranış değişiklikleridir.

GELİŞİMİN TEMEL İLKELERİ 1.Gelişim, kalıtım ve çevre etkileşiminin ortak bir ürünüdür. 2. Gelişimin yönünü belirleyen temel prensipler vardır. 3. Gelişim süreklidir ve belli aşamalardan geçerek gelişir. 4. Gelişim bir bütündür ve gelişim alanları birbiri ile etkileşim halindedir. 5. Gelişimde bireysel farklılıklar vardır. 6. Gelişim dönemler halinde oluşur. 7.Gelişim değişik alanlarda nöbetleşerek devam eder. 8. Gelişim düzenlidir ve değişmez bir sıra izler.

Gelişim görevi Havighurst tarafından ortaya atılan bu kavram içinde bulunan yaşam döneminde ortaya konması gereken davranışlar, başarılması gereken görevler ya da ulaşılması gereken özellikler anlamındadır.

Gelişim Dönemleri ve Gelişim Görevleri 1-Bebeklik ve İlkçocukluk (0-6 yaş) Yürümeyi, Katı yiyecekleri yemeyi, Konuşmayı öğrenme, Beden artıklarının atılmasını kontrol etmeyi öğrenme, kavramlar oluşturma,okumaya hazır hale gelme....

2. Son çocukluk (6-12 yaş) Kendine olan güvenin artması, insanları daha çok sevme, şevkatli olma, kendi cinsiyetine uygun sosyal roller öğrenme, okuma, yazma ve aritmetik beceriler kazanma, ahlak ve değer sistemi oluşturma, bedenine karşı olumlu tutum geliştirme ...

3.Ergenlik Dönemi (12-20 yaş) Bedenindeki değişiklikleri kabul etme, bedenini etkili biçimde kullanabilme, bir akran grubunun üyesi olma, yetenek ve ilgilerine göre bir meslek seçimine yönelme, idealler ve değer sistemi geliştirme,yakın ilişkiler kurma, evliliğe ve hayata hazırlanma...

4. Genç Yetişkinlik (20-40 yaş) Bir işle başlama, evlenme, çocuk sahibi olma, vatandaşlık sorumluluklarını yerine getirme, kendini ifade edebileceği bir sorumluluk üstlenme...

5.Orta Yaş (40-60 yaş) Orta yaşın getirdiği psikolojik değişikliklere uyum sağlama, eşle ortak etkinlikler düzenleme, boş zaman aktivitelerinde bulunma, iş yaşamında başarılı ve doyum sağlayıcı performansta bulunma...

6.Yaşlılık (60 yaş -) Azalan sağlığı ve fiziksel gücü kabul etme ve buna uyum sağlama, kayıplara uyum sağlama, kendi yaş grubundakilerle derin ilişkiler kurma, fiziksel açıdan yaşam koşullarını düzenleme, vatandaşlık sorumluluklarını yerine getirmeyi öğrenme...

GELİŞİMLE İLGİLİ TEMEL SORULAR Kalıtım ve Çevre Gelişimde kalıtım, anne-babanın biyolojik özelliklerinin çocuğa aktarılmasıdır. Gelişimde çevrenin etkisi olduğunu savunanlar ise, bireyler arasındaki farklılıkların içinde yaşanılan çevre, toplum tarafından etkileşim halinde olduğu için farklı olduğunu savunmaktadırlar.

Gelişimde Şu anki ve Geçmişte Geçirilen Yaşantılar Önemlidir… Bu açıdan, bireyin çocukluk döneminde geçirmiş olduğu yaşantılar yetişkinlik dönemindeki gelişim sürecini etkileyecektir. İçinde yaşanılan toplumun yapısı, bireye sunulan imkanlar, toplumun ruh sağlığı, kültürel özellikleri bireyin gelişimini etkileyecektir.