Mehlika KOCABAŞ AKAY TTO Yöneticisi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
Advertisements

STRES SINAV KAYGISI KARACASU LİSESİ Rehberlik Servisi.
AVRUPA BİRLİĞİ SİSTEMİNDE ENGELLİLER ve ÖZEL EĞİTİM
JÜRİ SUNUMU Ne yapmalı? Ne yapmamalı? Seçil TOROS, 2016.
ETKİLİ ÖĞRETİM İÇİN YÖNTEM VE TEKNİKLER
ASDEP Kapsamında Aileyle Görüşme Yöntem ve Teknikleri Doç. Dr. Yusuf GENÇ T.C. AİLE VE SOSYAL POLİTİKALAR BAKANLIĞI ASDEP EĞİTİCİ EĞİTİMİ.
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
MÜFREDAT PLANLAMA Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 191.
Performans ve Ücret Yönetimi Yrd. Doç. Dr. Özlem BALABAN
TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ. Test çözmede 3 unsur önemlidir.
Zihinsel engellilerin sınıflandırılması
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
DAVRANIŞ BİLİMLERİNE GİRİŞ
Bölüm I Hüseyin İlhan.
ÖRGÜTLERDE İLETİŞİM TÜRLERİ
Dünya engelliler günü. Engelli Olmak Bir Engel Mi?
ZAMAN VE ÇATIŞMA YÖNETİMİ. ZAMAN YÖNETİMİ Zamanı Verimli Kullanmak Ufak zaman kazanımları Hatalı bir şeyi daha kuvvetli yapmanın bir faydası yoktur.
İLETİŞİM VE EĞİTİM Bölüm 5 1. İletişim nedir?
ARA Ş TIRMA YÖNTEM ve TEKN İ KLER İ Ö ğ r. Gör. Dr. O. İ nanç GÜNEY ADANA MYO.
İLETİŞİM VE ETİK SUNUMU İREM KAYAHAN G İLETİŞİM SÜRECİNİN AŞAMALARI VE ÖZELLİKLERİNİN İNCELENMESİ.
Emine Hoşoğlu doğan İstanbul şehir üniversitesi Eylül 2014
Hedef-Kazanım Belli bir alanda eğitilecek bireylere kazandırılmak istenen özellikler ya da yeterliklerdir. Kazanımın eğitim yoluyla kazandırılabilecek.
MESLEĞE YÖNELTME SEMİNERİ
Metinlerin Sınıflandırması
ENGELSİZ ÜNİVERSİTE FAALİYET RAPORU
DEPREMLER İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
T.C MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI TEMEL EĞİTİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Erken çocukluk döneminde fen ve matematik kavramlarının gelişimi
Bireysel Farklılıklar ve Öğretim Tasarımı
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK SERVİSİ
Öğretimin Uyarlanması
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
Eğitsel Rehberlik Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
Northwind traders Biz Kimiz?
Tehlikeyi Görmek.
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
K.İ.H.O. REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA HİZMETLERİ
SINAV KAYGISI.
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
Buluş nedir?.
SUNUM TEKNİKLERİ.
Eğitim Sunusu Başlığı Sunuyu Veren Adınız.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
BÖLÜM 4 ÖTMG’de ÖĞRETMEN NİTELİKLERİ VE ÖĞRETMEN YETİŞTİRME
PROJENİN AMACI Milli Eğitimin Temel Amaçlarında ifadesini bulan; beden, zihin, ahlâk, ruh ve duygu bakımlarından dengeli ve sağlıklı şekilde gelişmiş bir.
EMPATİK İLETİŞİM 1.
Bölüm 6 Örgütsel Yönlendirme
Eğitsel Rehberlik.
Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitimi
MBT-303 özel öğretim yöntemleri-ı
Üniversitelerarası Girişimcilik ve Yenilikçilik Endeksi
KENDİNİ TANIMA.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Yaratıcı Strateji: Planlama ve Geliştirme
DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE ARAŞTIRMA (YÜKSEK LİSANS)
İLETİŞİMİ KOLAYLAŞTIRAN YAKLAŞIMLAR
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
6. Sınıf 3. Ünite: ZARARLI ALIŞKANLIKLAR
7. SINIF 1. ÜNİTE Melek ve Ahiret İnancı.
İKNA EDİCİ İLETİŞİM.
Tüketici Davranışları
Ders İçeriği Nicel araştırma adımları
TÜRKÇE EĞİTİMİNİN ÖNEMİ
DİNLEME.
ZİHİNSEL ANTRENMAN Zihinsel Antrenman: Hareket akışının gerçek bir uygulama olmadan yoğun bir düşünme ile öğrenilmesi yada geliştirilmesidir.
GEÇİŞ GEÇİŞ SÜRECİ Özel Gereksinimli ve / veya Engeli
Sunum transkripti:

Mehlika KOCABAŞ AKAY TTO Yöneticisi Etkili Sunum

Tanımlar Bir ya da daha fazla sunucunun birden fazla dinleyiciye verdiği konuşma, görüşme, söz söyleme sanatına sunum adı verilmektedir. Bilgileri yenileyen, pekiştiren, hatırlatan, önemli noktaları öne çıkaran; bir çalışma sonucunu açıklayan; laboratuvar araştırmalarını sunan, anket sonuçlarını ifade eden; önemli olay ve olguları dile getirmek üzere yapılan konuşmalara SUNUM denir.

Sunum ve Konuşma Sunum bir konuşma yöntemidir. Odak önemlidir. İş, Teknik, Profesyonel,bilimsel,çevre…. Beden dili ve materyaller

Sunuş Kaygısı ve Yanlış Bilinenler Sunuş korkusu (Out) Sunuş Heyecanı (In) Konuşmacı doğulur, olunmaz. Başka konuşmacıları örnek almak (taklit etmek) gerekir. Sahne korkusunun üstesinden gelemezsiniz. Yazılı metni okumak daha iyidir. Etkili olabilmek için sunuşlar ezberlenmelidir. Sunuşların etkileyici olabilmesi için resmî olması gerekir.

Sunuş Kaygısı hk. Guinnes Rekorlar Kitabında insanların bir numaralı korkusunun “bir grup insanın önünde konuşma yapmak” olduğu belirtilmektedir. Üniversiteli gençler arasında yapılan bir araştırmada “topluluk önünde sunuş yapmak kaygısı” %70 olarak çıkmıştır. Mark Twain’in güzel bir yorumu vardır: “İki tür konuşmacı vardır. Gergin olanlar ya da bu konuda yalan söyleyenler” diyor

Neler yapmalı Hazırlık ve prova yapmak, Heyecanı avantaja dönüştürmek, Korkuyu tanımlamak, Zihinsel bir tutum oluşturmak, Hayal etmek, Nefes alma egzersizleri yapmak, Fiziksel belirtilerle baş etmek.

Tavsiyeler Dinlenin Kasları hareket ettirin Derin nefes alın Giriş kısmına önem verin Göz teması empati Kaygınızı düşünmek yerine dinleyicileri ve sunuşu düşünün Dinleyiciyi sunuşa katın

Sunuş bileşenleri konuşmacı, mesaj veya ileti, kanal, dinleyici veya katılımcı, geribildirim, gürültü ve bağlam veya durum

NEDEN SUNUŞ? Bilgilendirmek İkna etmek, etkilemek Eğitmek, yetiştirmek Müşteri edinmek, satış yapmak Eğlendirmek

Sunuş versiyonları Hazırladığınız sunum Yaptığınız sunum İzleyicinin algıladığı sunum Yapmış olmayı istediğiniz sunum Peki etkili sunum nasıl olmalı????

Sunum Türleri Satış sunumu Eğitim amaçlı (bilgilendirici ) sunum İkna edici (motive amaçlı) sunum Biçimsel (formal) sunum

5N 1K NİÇİN: Niçin sunum yapıyorsunuz? Katılımcıların amaçları neler? Katılımcılar seminer sonunda ne düşünmeli ya da yapmalılar? NE: Uygun zaman içerisinde katılımcılara ne verebilirsiniz? Vereceğiniz eğitimi hangi entelektüel seviyede kuracaksınız? Hangi işitsel/görsel yardımcılara ihtiyacınız var? KİM: Katılımcı grubunu analiz edin: Yaş, milliyet, seviye, dil yetenekleri, önceki deneyimler, beklentiler, zihin programları-inançları?... NE ZAMAN: Seminerin zamanlamasının hem sizin hem de onlar için uygun olup olmadığını sorun. Yılın hangi zamanı, hafta içi, hafta sonu, sabah, öğleden sonra, akşam?... NEREDE: Semineri vereceğiniz yer için soru sorun. Bina, oda, düzenleme, oturma şekilleri, aralar, sıcaklık, gürültü?... NE OLACAK-SONUÇ: Katılımcılar bu eğitimde alacakları bilgileri hangi doğrultuda davranış değişikliği geliştirmek için kullanacaklar?

Dinleyiciyi tanıyın Bu konu, dinleyiciler için tartışmalı, tanıdık ya da yeni mi (ya da bunların bir bileşimi)? Dinleyicileriniz kimler? Dinleyicilerin demografik özellikleri, sosyo-psikolojik özellikleri nedir? Niçin katılacaklar, sayıları kaç kişi ve konunuzla ilişkileri ne? Dinleyiciler konu hakkında ne kadar bilgili? Bilmeleri gereken ne? Bu sunuma neden ihtiyaçları var? Sunumunuzdan ne bekliyorlar? Bilgi düzeyleri nedir? Dinleyiciler için ne tür bir ortam uygundur? Alışık oldukları belli bir sunum türü var mı? Dinleyiciler sizin hakkınızda ne biliyor? Bilmeleri gereken başka neler olabilir? Size karşı hisleri ne? Sunumunuza neden geldiler? Gelmeleri kendi tercihleri mi, yoksa mecburen mi geliyorlar? Tavırları ne olacak: Coşkulu, kibar, ilgisiz, düşmanca? Hesaba katmanız gereken başka engeller, geçmiş olaylar ve beklentiler var mı? Bu bilgileri sunuşun etkili olma olasılığını artırmak için nasıl kullanabilirim?

Sunuma destek… Her şeyi önceden kontrol edin Dikkati sağlamak için gereçleri tam zamanında kullanın Görsel gereçlere yönelerek değil dinleyici ile konuşun Görsel gereci kullanırken daha sesli konuşun Görüşü engellemeyin, her yerden rahatça izlenebilsin Bitirdiğinizde bu yardımcı gereçleri ortadan kaldırın Herhangi bir olumsuzluğa karşı ikinci, üçüncü bir materyal örneği (yedek) bulundurun.

Hazırlık Sunuş analizini yapma Veri toplama Sunum konusu Kaynaklar Sunumun amaç ve hedefleri Dinleyici analizi Sunumun bağlamı Veri toplama Verilerin düzenlemesini yapma Sunuşun planını çıkarma Metni yazma Görsel yardımcıları kararlaştırma Metni konuşmaya dökme Sunuşu prova etme Sunuşu yapma

Önemli notlar… Bana anlat ben unuturum, bana göster ben hatırlarım Beni dahil et Konuşabilmek ≠konuşmayı bilmek (çok oku) En önemlisi kendimiz Savaş sahada değil masada kazanılır. Sahne heyecanı fiziksel dayanak Mükemmeliyetçi olma Egoist olma Ezber yasak

Sorular https://www.youtube.com/watch?v=LbI2rn0STNg https://www.youtube.com/watch?v=nhumx8Ii5qs Sorular