Beklentiler Veriler asla kaybolmasın, işler hiç durmasın!

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Hızlı Hizmet Online Hizmet Güvenli Hizmet Düşük Maliyetli Hizmet Ülke Çapında Hizmet.
Advertisements

Sanallaştırma Teknolojileri
Windows Intune ile Modern Cihaz Yönetimi
KURUMSAL RİSK YÖNETİMİ
Sağlıklı ve Güvenli Tesisler
10 IP TERCİH ETMEK İÇİN NEDEN! NEDEN IP SİSTEMLER?
Intertech, Finans sektörünün ihtiyaç duyduğu Bilgi Teknolojileri hizmetlerini sunmak amacıyla 1987 yılında kuruldu. Bugün 650 kişiye varan kadrosuyla.
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
Türkiye KAMU Çağrı Merkezleri
Başbakanlık e-Kurum Projesi 18 Ocak 2010 Dr. Nihat YURT Başbakanlık EKG.
Proje yönetiminde başarının yeni formülü. Daha başarılı projeler Daha ekonomik çözümler Daha özelleşmiş hizmetler için… Neden ?
METROPOL HABERLEŞME LTD ŞTİ
BTP 108 BİLGİSAYAR AĞ SİSTEMLERİ AĞ KAVRAMI Birden çok bilgisayarın birbirine bağlı olarak kullanılmasıyla oluşturulan çalışma biçimine bilgisayar ağı.
THALES-YALTES Siber Güvenlik Çözümleri
Biz Kimiz? DELFİN, her türlü doküman tabanlı teknolojileri araştırmak, geliştirmek, kurum ve şirketlere fiziksel arşiv ve elektronik arşivleme hizmetlerinde.
1 İnnova Bilişim Çözümleri Enerji ve Atık Yönetimi Yazılımları.
1 Güldane Taşdemir İnterpromedya Genel Müdür yılında, Kurumsal ve büyük ölçekli kurumlarda, veri güvenliği, sanallaştırma, iş sürekliliği,
Depolama Alan Ağları – SAN Ağa Bağlı Depolama - NAS
ISO 9001 standardı Maddelerinin Tanıtımı ve Yorumlanması, Kalite Yönetim Sistemlerinde Dokümantasyon 4. Hafta.
Windows Server 2008’e Genel Bakış Microsoft Windows Server 2008, bilgi teknolojileri (BT) uzmanlarının altyapıları üzerindeki kontrollerini maksimum seviyeye.
Bilgisayar Sistemleri Güvenliği
Mobil Teknolojiler ve Akıllı Şebekeler
Bilgi Teknolojisinin Temel Kavramları
Kurumsal İçerik Yönetimi Kapsamında Bilgi Güvenliği
CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT
İnternet Teknolojisi Temel Kavramlar
DISASTER RECOVERY SOLUTION
İş Sağlığı ve Güvenliği
ISO ÇEVRE YÖNETİM SİSTEMİ TEMEL EĞİTİMİ
Türk Hava Kurumu Üniversitesi
ISO 9001:2015 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ ŞARTLAR
TÜRKİYE BİLİŞİM DERNEĞİ Kamu Bilişim Platformu - 17
Ağ ve Sistem Güvenliği’nde Yaygın Problemler
Kurumsal ve Gelişmiş Stratejik Planlama Çözümü.
2 SİSTEM 9 DÜNYADA SİSTEM ülkede, 6500’den fazla tamamlanmış proje.
Bilişim Ortağınız.
Kurumsal Ağlarda Uzak ve Merkezi İşlem Birimlerinin Sanallaştırılması: Bir Uygulama Emrah ÇOLAK, SGK Aydın ÇETİN, Gazi Üniversitesi ŞUBAT 2016.
İşinizi büyütmenin en hızlı yolu | Bilişimde doğru çözüm ortağınız intercomp.com.tr.
YENİ TÜRK TİCARET KANUNU SÜRECİNDE YOL HARİTASI Hazırlayan: Recep Aşır Temmuz 2012.
BBY 467 Bilimsel ve Kültürel Mirasın Dijitalleştirilmesi Ders 8: Dijital Kütüphane Yazılımları ve Dijital Koruma Arş. Gör. Tolga Çakmak.
Ulusal Bilgi Sistemleri Güvenlik Programı Bilge KARABACAK 8 Haziran 2007, Ankara.
DİSASTER CENTER FELAKET MERKEZİ. Felaket Kurtarma (Disaster Recovery) Her kurum için, vermekte olduğu hizmeti herhangi bir nedenden dolayı veremez duruma.
Murat Erkan Genel Müdür BÜYÜK VERİ Bulut ve Veri Merkezi Yatırımları.
Akıllı Üretim Akıllı Üretim Nedir? Nasıl Uygulanmalıdır?
KALİTE GÜVENCESİ VE STANDARTLARI
DİJİTAL DÖNÜŞÜM LİDERLERİNİN İŞLETMELERİN VERİMLİLİĞİNE ETKİLERİ BÜLENT KUTLU 1.
Bilgisayar Mühendisliğindeki Yeri
Bekir Sami NALBANTOĞLU
SUNUM KONU BAŞLIKLARI->
E-YEDEKLEMELİ SAKLAMA. E-Yedeklemeli Saklama E-Faturalarınız ve e-arşiv faturalarınız EDM e-fatura sistemine kaydolmanız ile beraber sistem üzerinden.
SUNUCU İŞLETİM SİSTEMLERİ
ISO 9001:2015 standardı – Maddelerinin Tanıtımı
Turkcell Kurumsal Satış Direktörü
SANALLAŞTIRMA ÇEŞİTLERİ VE YAZILIMLARI
SAP SE, merkezi Walldorf, Almanya'da bulunan, Avrupa'nın en büyük yazılım şirketidir.
DİSASTER CENTER FELAKET MERKEZİ Fatma tekin no:
haZIRLAYAN: ELİF KARAOĞLU
MUHASEBE YEDEKLEME.
Windows Server 2016’yı sevmek için 10 neden
BT Denetim, güvenlİk ve DanIşmanlIk
TKY UYGULAMASI.
ISO 9001:2015 standardı – Maddelerinin Tanıtımı
Active Directory.
Felaket Merkezi Berk Aydoğdu
ERP Projesinin Aşamaları İzmir. ERP Projesinin Aşamaları SatışSatış - Başlangıç – Kurulum – Analiz – Plan – Uyarlama – Eğitim – Geliştirme.
Dijital kütüphane işlevleri
Intercomp.com.tr İşinizi büyütmenin en hızlı yolu | Bilişimde doğru çözüm ortağınız.
ISO BİLGİ GÜVENLİĞİ YÖNETİM SİSTEMİ
Amazon Web Servisleri ve Javascript Dilinin Birlikte Kullanımı
İçerik Tarihçe Hizmetlerimiz ve Çözümlerimiz Organizasyon Yapısı
Sunum transkripti:

Beklentiler Veriler asla kaybolmasın, işler hiç durmasın! Şirket kullanıcıları uygulamalarına her zaman her yerden ulaşabilsin. BT’den talepler, beklentiler.. Verimliliği artırmak Yeni iş taleplerine cevap vermek Zaman ve prestij kayıplarını önlemek Kurumun geleceğini güven altına almak Kurumsal maliyetleri azaltmak Müşteri memnuniyetini artırmak Dijital Dönüşümün öncüsü olmak BT uygulamaları ve altyapısını tüm bunlara paralel olarak geliştirmek

İş kesintileri dijital felaketler nedeniyle oluşuyor. Felaketler Olur İş kesintileri dijital felaketler nedeniyle oluşuyor. %3 %97 Dijital felaketler, genellikle doğal afetlerle özdeşleştirilir. Oysa şirketlerin doğal bir afete uğrama olasılığı yalnızca %3. Veri kaybı, veri bozulması, sunucu problemi, sistem odası arızası, insan hatası, hırsızlık, siber saldırı, güç kaybı gibi operasyonel sebeplerle dijital bir felaketle karşılaşma olasılığı ise %97. Dijital Riskler Güç Kesintisi Donanım ve Yazılım Sorunu Sistem Hatası Siber Saldırı Kullanıcı Hatası Veri Bozulması Doğal Felaketler Deprem Yangın Sel

İşiniz Durmasın İş kesintileri dijital felaketler nedeniyle oluşuyor FELAKETLER OLUR Dijital bir felaketin sonrasında da kesintisiz hizmet verebilmek için etkin bir iş sürekliliği çözümü: - En kısa sürede veri, sistem ve uygulamaları erişilebilir ve çalışır hale getirebilmeli, - Para kaybını önleyebilmeli, - Yasal düzenlemelerle uyumlu olmalı, - Müşteri kaybının önüne geçebilmeli, - Ve böylece kurumun itibar kaybını önleyebilmelidir. Clonera Felaket Kurtarma ve İş Sürekliliği Güvencesi Dijitalleşme ve Dönüşüm

Clonera ile IT’nin şirkete katacağı en önemli güvence: Clonera . Tedbir Veri Bozulması Sistem Odası Problemleri Virüsler Donanım Arızası Yazılım Arızası Uzun Enerji Kesintileri Gereksinim Minimum Veri Kaybı Çok Hızlı Restoration Lokasyon Yedekliliği Granüler Felaket Kurtarma IP Değişikliğine İhtiyaç Yok Servis Seviyesi 0 RPO 15 dk. RTO 3 Gün Offsite Backup (30 güne kadar yükseltilebilir.) Layer 2 Extention Hangi tedbirlere önlem alırsınız Hanig gereksinimlerinizi karşılar Hangi servis seviyelerinde hizmet verilir IT’nin şirkete katacağı en önemli güvence: Clonera .

Replikasyon ve Veri Koruma FKM Planı Clonera Sanal Replikasyon Offsite Back Up İzleme Replikasyon ve Veri Koruma Sanal Diskler ESXi Bütünsel koruma Tek çözüm

Disaster Recovery’de En Düşük RPO Seviyesi Türkiye’de ilk ve tek!

Offsite Backup ve Geri Dönüş Noktası

Aynı IP ile Kurtarma! Türkiye’de ilk ve tek! İnternet Network 10. 10.10.0 Network 10. 10.10.0 Sunucu odaklı ağınızı Felaket Kurtarma Veri Merkezi’ne uzatma işlemi Tek IP üzerinden çalışmaya devam edebilme olanağı Hypervizor Hypervizor İnternet Virtualized data center 1 Virtualized data center 2 Network Extension (L2 Site to Site) Felaket kurtarma süreçlerini hızlandırır. Sunucularınızın aynen kendi ortamındaymışcasına çalışmasını sağlar. Olası bir felaket senaryosunda FKM (Clonera) tarafını kısa sürede etkin duruma geçirmeye olanak sağlar.

Servislerimiz Paket Servisler Yönetilen Servisler Bulut Felaket Kurtarma ve İş Sürekliliği Programı - CDRP Bulut Veri Yedekleme – CBP Bulut End-Point Yedekleme Programı - CEP Yönetilen Servisler Yönetilen Felaket Kurtarma ve İş Sürekliliği Programı - MDRP Yönetilen Yedekleme Programı - MBP Yönetilen Network Programı - MNP Yönetilen Güvenlik Programı - MSP Yönetilen Altyapı Programı – MIP Yönetilen İzleme Programı - MMP Profesyonel Servisler Süreç Danışmalığı – ISO 27031 Teknoloji Danışmanlığı – Kullanıcı/Müşteri Erişimi Her geçen gün değişen bilgi teknolojileri ürünleri ve uygulamalarını takip ediyor, güncelleşme adına gerekli yatırımları yapıyor ve test ortamlarında çözümlerimizi test ederek müşterilerimize süreli ve sözleşmeli olarak hizmet veriyoruz. Sistemlerinin BT standartlarına uygun bir biçimde ve kurumun ihtiyaçlarına yönelik olarak tasarlanması için konusunda uzman ve sertifikalı sistem mühendislerimiz çalışıyor. Çalışmalarımızda kurum ihtiyaçları göz önüne alarak, müşterimizin BT altyapısının detaylı bir analizini yapıyor, BT sistemlerini amaca yönelik olarak en güncel teknoloji seviyesinde iyileştiriyor ve tüm hizmetlerimizi raporluyoruz.

Granüler Restore Türkiye’de ilk ve tek! 0 RPO 15 dk. RTO Offsite backup+ Aynı IP ile felaket kurtarma Diyelim ki 6 server var. Bu 6 taneden sadece 1 tanesi bozuldu. O bir taneyi de ayağa kaldırıyor

Güvenlik En üst seviyede sistem güvenliği Güvenli ve kriptolu iletişim ağı ISO 27001 standardına göre kullanıcı kimlik ve erişim yönetimi Clonera servis sürekliliğinizin yanı sıra, sistemlerinizin güvenliğini de en üst seviyede sağlar Herhangi bir felaket anında sistemlerinize iki bölge arasında kurulan güvenli ve kriptolu iletişim ağı ile erişirsiniz. Yetki verdiğiniz kullanıcılar dışında kimse erişemez. Clonera ile sistemleriniz alanında uzman kişilerce ISO 27001 Bilgi Güvenliği politikası kapsamında 7/24 güven altındadır. İki farklı bölgede Tier-3 sertifikalı fiziksel güvenlikli veri merkezi üzerinden yönetilen sistemleriniz,  Gelişmiş Şifreleme Standardı (AES - Advanced Encryption Standard) ile 256 bit şifrelenerek replike edilmektedir

Sistem ve Ağ Bileşenleri Proaktif İzleme Dashboard Proaktif Servis Yönetimi / Monitoring Proaktif Servis Yönetimi / Monitoring 7/24 Mühendislik Desteği Sistem ve Ağ Bileşenleri S C M Proaktif İzleme Dashboard Service Manager APP Sistem Destek Uzmanı Mühendislik Ekibi Üretici Müşteri Müşterinin replike ettiği Clonera ortamındaki sunucularını proaktif olarak 7/24 izliyoruz. Gelen alarmlar (CMDB=Configuration Management Database) Service Manager uygulaması üzerinden kayıt açılarak takibi ve müdahalesi yapılıyor. Müşteriye bilgilendirme gidiyor. NOT: Managed Program olursa aynısı müşteri üretim ortamında da yapılıyor.

Referanslarımız 2.400+ Sanal Sunucu

Türkiye’nin İşi Durmasın

Clonera Dijibela’ya Karşı

Sonraki Adımlar DEMO Soru-Cevap

Teşekkürler…

Yedek slaytlar

Clonera Nasıl Çalışır? Test Planlama Kurulum Felaket Anı Planlama Kurulum Geri Dönüş Planlama Süreç Danışmanlığı Teknoloji Danışmanlığı İşe etki analiziyle kritik servislerin belirlenmesi Teknolojik ihtiyaçların detaylı analizi Kurulum Clonera’nın uzman ekipleri müsteri lokasyonuyla Clonera arasında internet üzerinden güvenli bir bağlantı oluşturur. Müşteri lokasyonundaki sanallaştırma platformu üzerine Clonera Replication Agent’ı kurulur. Replikasyon başlatılır. İlk replikasyonun süresi sunucu büyüklüğü ve internet kapasitesine göre belirlenir. Test Müşteri Clonera’daki sunucusunu 7 gün 24 saat test modunda açabilir, test raporunu alabilir. Felaket Anı Herhangi bir felaketle karşılaşıldığında, müşteri Clonera’nın çağrı merkezini arayarak sunucuların açılmasını talep eder. Clonera mühendisleri sistemi dakikalar içerisinde ayağa kaldırır ve müşterinin sunucularına nasıl erişeceğine ilişkin bilgilendirme yapar. Geri Dönüş Felaket yönetim süreci tamamlandığında ve müşteri lokasyonundaki sistemler yeniden ulaşılabilir olduğunda, Clonera sisteminden ana lokasyona ters replikasyon başlar ve felaket süresince yapılmış değişiklikler ana sisteme taşınır. Replikasyon tamamlandığında sistemler yine müşterinin orijinal lokasyonundan ayağa kaldırılır. Kurtarma Müşteri lokasyonu ile Clonera arasında internet üzerinden güvenli bir bağlantı oluşturulması İsteğe bağlı olarak, tek IP üzerinden çalışmaya devam edebilmek için, sunucu odaklı ağın Felaket Kurtarma Veri Merkezi’ne uzatma işleminin yapılması Müşteri lokasyonundaki sanallaştırma platformu üzerine Clonera Replication Agent’ının kurulması Replikasyonun başlatılması Felaket Senaryosu’nun hazırlanması İşe etki analizi ile kritik servislerin belirlenmesi Teknolojik ihtiyaçların detaylı analizi • Test hedef ve kriterlerine göre sonuçların analiz edilmesi • Açıkların tespit edilmesi ve tanımlanması • Aksiyonların belirlenmesi ve zaman planları yapılarak sahiplerine atanması • Test raporunun oluşturulması

Clonera Nasıl Çalışır? %99,99 Süreklilik Felaket Anı Geri Dönüş Müşterimiz Clonera’yı arayarak sunucuların açılmasını talep eder. Clonera mühendisleri sistemleri dakikalar içerisinde çalışır hale getirir Off Site Backup yöntemi ile geriye dönük olarak istenilen zamanda sunucular yeniden çalıştırılır Müşterimizin sunucularına nasıl erişeceğine ilişkin bilgilendirme yapılır. Müşteri lokasyonundaki sistemler yeniden ulaşılabilir olduğunda Clonera sisteminden ana lokasyona ters replikasyon başlar ve felaket süresince yapılmış değişiklikler ana sisteme taşınır. Replikasyon tamamlandığında sistemler yine müşterinin orjinal lokasyonundan ayağa kaldırılır. 3 gün min. Müşteri ile anlaşılarak off site back up süresi 30 güne kadar uzatılabilir Ayrıca müşterimiz ortamını kaybederse dış dünyaya verdiği servisler için reel IP de gerekirse internet üzerinden verilir 4 Farklı Lokasyon %99,99 Süreklilik

Yöntem Business Business Continuity / Disaster Recovery Strategy Business Impact Analysis Implement BCP / DRP Testing Kesinti durumunda karşılaşılacak maliyet (Her servis için ayrı) Kurulan yapının tasarlanan RPO/RTO değerlerine uygunluğunun tespiti Servisin sürdürülebilirliği Replikasyon Regulatif ceza miktarları, kullanıcı aylık maliyeti, doğrudan etki maliyeti, müşteri kaybı maliyeti İş etki analizi Business Continuity / Disaster Recovery Strategy Dökümanı Felaket senaryosu Clonera’ya replike edilecek servisler ve RPO/RTO değerleri Felaket Senaryoları / Kurulum / Dökümantasyon / Proje Yönetimi Kurtarma Dökümanı / Felaket Emulasyonu / Aksiyon Servis Kritiklik Seviyeleri

Clonera Hizmet Seviyeleri Managed Program sorulursa yedek slayt

Dijitalleşme ve Dönüşüm Yalnız ürün ve hizmetlerle değil; müşteriler, operasyonlar ve hatta tüm iş yapış şekilleriyle dijital olan bir döneme girdik. (Harvard Business Review - 2016) Geleneksel yöntemlerle ilerleyen şirketler, dönüşmek ve yeni sistemlere ayak uydurmak zorunda. Artık yeni kavramlar var: Fijital dünya (Fiziksel ile dijitalin yakınlaşması), nesnelerin interneti (IoT), bulut depolama, omni-channel, big data, data transaction Hepsini ortak bir paydada toplarsak: Her bilgi dijitalleşebilir ve entegre olduğunda, tüm servis ve cihazlar birbirleriyle iletişim kurabilir. Dolayısıyla şirketler de artık dijitalleşiyor. Dijitalleşme yolculuğuna çıkan şirketlerin dönüşüm sürecinde BT’nin rolü giderek artıyor. Peki dijitalleşen veriyi anlamlı hale getiren, bize zaman ve para kazandıran sistemleri ve uygulamalarımızı ne kadar koruyoruz? Dijital felaketlere hazır mıyız? İşimiz durmasın diye önlem alıyor muyuz? Yalnız ürün ve hizmetlerle değil; müşteriler, operasyonlar ve hatta tüm iş yapış şekilleriyle dijital olan bir döneme girdik. (Harvard Business Review - 2016) Geleneksel yöntemlerle ilerleyen şirketler, dönüşmek ve yeni sistemlere ayak uydurmak zorunda. Artık yeni kavramlar var: Fijital dünya (Fiziksel ile dijitalin yakınlaşması), nesnelerin interneti (IoT), bulut depolama, omni-channel, big data, data transaction Hepsini ortak bir paydada toplarsak: Her bilgi dijitalleşebilir ve entegre olduğunda, tüm servis ve cihazlar birbirleriyle iletişim kurabilir. Dolayısıyla şirketler de artık dijitalleşiyor. Dijitalleşme yolculuğuna çıkan şirketlerin dönüşüm sürecinde BT’nin rolü giderek artıyor. Peki dijitalleşen veriyi anlamlı hale getiren, bize zaman ve para kazandıran sistemleri ve uygulamalarımızı ne kadar koruyoruz? Dijital felaketlere hazır mıyız? İşimiz durmasın diye önlem alıyor muyuz?