ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE SANAT EĞİTİMİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Yaşam Boyu Öğrenme S Kaynak II; Eğitimde Program Geliştirme Yazar;Ö.DEMİREL Hazırlayan; Cemil YAYLAR Ders Sor.; Doç. Dr. Nasip DEMİRKUŞ.
Advertisements

Psikolojik Danışma ve Rehberlik Servisi
DERSİN AMACI: - Çeşitli öğretim teknolojilerinin özellikleri, öğretim süreçlerindeki yeri ve kullanımı, öğretim teknolojileri yoluyla kendi branşınızla.
Değerler Eğitimi Özgüven.
ENGELLİLERİN EĞİTİMİ VE İSTİHDAMINDA YENİ PERSPEKTİFLER
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
ROL OYNAMA.
Öğretmenlik ve Estetik Duyarlılık
OEE – Drama Dramanın Eğitiminin Avantajları
Yetişkin Eğitimi. Yetişkin, kendi yaşamının sorumluluğunun kendisine ait olduğunu bilen kişidir.
OKUL ÖNCESİ DÖNEM: İnsan hayatının her döneminde olduğu gibi
MUSTAFA ABAK ÖZEL EĞİTİM ÖĞRETMENİ
YETİŞKİN EĞİTİMİ (ANDROGOJİ)
Hazırlayanlar : Elmas SOFU Müjde BALBAROS
EĞİTİCİLERİN EĞİTİMİ SEMİNERİ 08-10/12/2009
Okul Temelli Mesleki Gelişim Kılavuzu
SANAT ETKİNLİKLERİ Sanat eğitimi çocukların gelişimine uygun oyuncak seçme gibi bir mantıkla düzenlenmelidir. Oyuncak alırken oyuncağın çocukların gelişimine.
BEDEN EĞİTİMİNDE İŞBİRLİĞİNE DAYALI(EŞLİ) ÖĞRENME YÖNTEMİ
DERSİMİZİN ADI NEDİR?.
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ.
OKULÖNCESİNİN ÖNEMİ.
YETİŞKİN EĞİTİMİ “SAĞLIK İÇİN HERKES, HERKES İÇİN SAĞLIK.” ÇOKLU DUYUSAL ÖĞRENME ÖĞRENME HATIRLAMA  TAT YOLUYLA %1 OKUMA İLE %10  DOKUNMA İLE %1,5 DUYMA.
BEŞ PARMAK RESİM SERGİSİ
YARINA KALMAK ADINA SORUMLULUK EĞİTİMİ
SANAT EĞİTİMİ.
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE YARATICILIK EĞİTİMİ
Yakın Doğu Üniversitesi Tıp Fakültesi Halk Sağlığı Anabilim Dalı
ÇOCUKTA YARATICILIK Yard. Doç Dr. Deniz Özcan.
Yaratıcı Düşünme Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
Mehmet ŞAHİN Toprak Sanayi İ.Ö.O./ÇORUM
Çayeli Hizmetiçi Eğitim Enstitüsü
YETİŞKİN EĞİTİMİ VE İLETİŞİM BECERİLERİ
Probleme Dayalı Öğrenme
GÜVENLİ OKULLAR. GÜVENLİ OKUL KRİTERLERİ Olumlu ilişkiler kurulmasını sağlar. Çocukların duygularını özgürce ifade edebilecekleri olanaklar yaratır. Çocuk.
LİDER HEMŞİRELERİN VE LİDER SAĞLIK ÇALIŞANLARININ KÜLTÜREL YETKİNLİKTE ŞEFKATLİ BAKIM SUNMADA KAPASİTELERİNİ GÜÇLENDİRME PROJESİ
SANAT FELSEFESİ.
EĞİTİMDE YARATICI DRAMA
Doğal Çocuk/Çevre (ortam)
Okul Öncesi Eğitim Dr. Burcu Çabuk.
AOÖ 206 Matematik Eğitimi.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİME TEMEL OLAN YAKLAŞIMLAR - REGGİO EMİLİA
MONTESSORİ EĞİTİMİ I Montessori Eğitiminin Tarihçesi Felsefesi, İlkeleri ve Materyalleri Doç. Dr. Müdriye YILDIZ BIÇAKÇI.
Matematikte Kullanılan Materyaller ve Kaynaklar
Aile Katılımı Nedir? Çocuğun gelişimi hakkında anne babaları bilgilendirme. Anne babalara duygusal destek sağlama. Çocuklarına öğretmenlik ve rehberlik.
Bilimsel İçerik Bilimsel içerik, bilimsel bilgiyi oluşturmaktadır. Erken çocukluk döneminde fen eğitimi de, çocukların yaşadığı çevre hakkında gerekli.
Erken çocukluk döneminde fen eğitimi
Erken çocukluk dönemi fen ve matematik eğitimi için ortam hazırlama
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Görevleri, Rolleri ve Yeterlikleri
Deney Bilimsel bir gerçeği kanıtlamak için yapılan deneyler, bilimsel olayların çocuklar tarafından somut bir şekilde yapılmasını sağlamakta ve çocukların.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE SANAT EĞİTİMİ
ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE SANAT EĞİTİMİ
GENÇLİK DÖNEMİ ÖZELLİKLERİ
ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE SANAT EĞİTİMİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
OKUL ÖNCESİ EĞİTİME TEMEL OLAN YAKLAŞIMLAR - REGGİO EMİLİA
OLUMLU ÖĞRENME ORTAMI OLUŞTURMA
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
1 EĞİTİMDE YARATICI DRAMA EĞİTİMDE YARATICI DRAMA.
TANIMLAR EĞİTİM «Bireyin davranışlarında kendi yaşantıları yoluyla, «kasıtlı (amaçlı-bilinçli) olarak istendik (toplumca uygun görülen-istenilen yönde)
Sunum transkripti:

ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE SANAT EĞİTİMİ

SANAT EĞİTİMİNİN İLKELERİ Uygun ve farklı deneyimlerin sunulması Süreç ve ürün Uygunluk veya orijinallik Sanat çocuğa aittir Kabul edilme ortamı Rol modelleri sunma

UYGUN VE FARKLI DENEYİMLERİN SUNULMASI Eğitimcinin farklı materyaller sunarak çocukların farklı deneyimler yaşamasına için ortam oluşturması önemlidir. Çocukların farklı sanat alanları ile iç içe olmaları sağlanmalıdır.

SÜREÇ VE ÜRÜN Çocuklar üründen çok süreç ile ilgilenirler Bu nedenler çocukların ürünlerine değil süreçlerine önem verilmelidir.

UYGUNLUK VEYA ORİJİNALLİK Sanat eğitiminde orijinal düşünceleri desteklemek, bunlara değer vermek ve bunları çocuk istiyorsa sergilemek önemlidir. Materyalleri sunmak ve çocukların materyalleri özgün bir şekilde birleştirmelerine fırsat vermek gerekir.

SANAT ÇOCUĞA AİTTİR Sanat çocuğa özgün düşüncelerini sunma fırsatı verir. Bu nedenlerle çocuklara malzemeler, ortam sunulmalı, özgür bırakılmalıdır.

KABUL EDİLME ORTAMI Sanat eğitimi sürecinde çocuğun kendini güvenli bir atmosferde hissetmesi önemlidir. Çocuklar kendilerine saygı duyulan bir ortamda düşüncelerine saygı duyulacağından emin olur.

ROL MODELLERİ SUNMA Yetişkinlerin sanat ile ilgilenmeleri, sanat için zaman ayırmaları, sanat ile ilgilenirken heyecan duymaları çocukları olumlu yönde etkiler. Çocuklar sanat ile ilgilenen yetişkinleri izleyerek sanatsal yaratma sürecini gözlemleme fırsatı bulmuş olurlar.