1. SINIF VELİSİ OLMAK.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BİRİNCİ SINIF ÖĞRENCİ VELİLERİNE ÖNERİLER
Advertisements

VERiMLi ÇALIŞMANIN iLKELERi
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ VELİ SUNUMU
EĞİTİM BAŞARISINI ARTTIRMADA ANNE BABANIN ROLÜ
İLKÖĞRETİME BAŞLARKEN ÇOCUĞUMUZA NASIL YARDIM EDEBİLİRİZ?
YARINA KALMAK ADINA SORUMLULUK EĞİTİMİ
Hoşgeldiniz 1.
YARATICI ÖĞRENCİ YETİŞTİRME Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ
Öğrenci davranışlarını etkileyen etmenler
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
HAZIRLAYAN EMEL DOKUR MERMERDAŞ
Hoşgeldiniz Emrah ÜNLÜ Psikolojik Danışman / Rehber Öğretmen 1.
ÇOCUKLARIMIZIN EVDEKİ ÇELIŞMALARINA NASIL YARDIMCI OLABİLİRİZ ?
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
.Çocuğumu okula nasıl hazırlamalıyım?
.Çocukta davranış yönetimi .Çocuğumu okula nasıl hazırlamalıyım?
Hazırlayan Psk.Dan.Nazan MUTLU Uzm.Psk.Dan. Sinem TARHAN
Uzm.Psk.Dan.Sinem TARHAN
Evrim Suna ARIKAN Özlem YAŞAR UĞURLU
Karatay Rehberlik ve Araştırma Merkezi Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri Bölümü.
AİLENİN OKUL BAŞARISINA KATKISI
ANNE-BABA TUTUMLARI İLKNUR NURKAN
OKUL BAŞARISIZLIĞI.
Hanife FIRAT KAZMALI Psikolojik Danışman
ÇOCUKLARDA OKUL BAŞARISIZLIĞI
ANNE-BABALARA ÇOCUKLARININ OKUL BAŞARISI İÇİN TAKTİKLER
REHBERLİK HAZIRLAYAN Uzm. Psk. Dan. Elif ÇORUHLU
OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ VELİ SUNUMU
İSTENMEYEN DAVRANIŞLAR
Öğrenme Düzeyi Araştırması 3:
ANNE BABALAR EV ÖDEVLERİNE NASIL YARDIMCI OLABİLİRLER?
MERİNOS İLKOKULU BİRİNCİ SINIF ÖĞRENCİ VELİLERİNE ÖNERİLER
YARINA KALMAK ADINA SORUMLULUK EĞİTİMİ
A.PAKSOY ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
İLKOKULA BAŞLARKEN ÇOCUĞUMUZA NASIL YARDIM EDEBİLİRİZ?
1. SINIF VELİSİ OLMAK.
SINAV KAYGISI. SINAV KAYGISI NEDİR? Sınav kaygısı,sınav öncesinde başlayan Sınav kaygısı,sınav öncesinde başlayan farklı,fiziksel ve psikolojik tepkilerle.
ÖĞRENCİ VELİLERİNE ÖNERİLER
“ŞU DÜNYADA HER ŞEYİN EN İYİSİNE LAYIK ÇOK ÖZEL VE GÜZEL BİR ÇOCUK VAR
OKUL KORKUSU VE BAŞ ETME YOLLARI
BİRİNCİ SINIF ÖĞRENCİ VELİLERİNE ÖNERİLER
Çocuğum okula başlıyor…
Kişisel Rehberlik.
Okul Yaptırma ve Yaşatma Derneği İlkokulu
Ailenin Çocuğun Başarısındaki Rolü ,Sağlıklı İletişim ve Aile Sağlığı
Öğrenciyi Tanıma Yrd. Doç. Dr. İhsan Sarı.
REHBERLİK SERVİSİ Kübra KARAKALE. “ REHBERLİK SERVİSİ ” NEDİR? Rehberlik servisinde öğrencilerimize çalışmalar ve etkinlikler yapılır. Öğrencilerin gelişim.
SOSYAL KABUL SINIF İÇİ ETKİLEŞİMİN ARTTIRILMASI
Çocuklar niçin spor yapmalı? Spor büyüyen çocuğun fiziksel gelişiminin yanında psikolojik, sosyal yönden gelişimine katkıda bulunur.
Manavgat RAM Yetenek : Bir duruma uyma konusunda organizmada bulunan ve doğuştan gelen güç, kapasite Yaratıcılık : Bir şeyi herkesten farklı yollarla.
YANSITICI DÜŞÜNME Dewey yansıtıcı düşünmeyi herhangi bir düşünce ya da bilgiyi ve onun amaçladığı sonuçlara ulaşmayı destekleyen bir bilgi yapısını etkin,
BİRİNCİ SINIF ÖĞRENCİ VELİLERİNE ÖNERİLER ……………….. İlköğretim Okulu.
EĞİTİM BAŞARISINI ARTTIRMADA ANNE BABANIN ROLÜ
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
ÇOCUKLARDA SALDIRGANLIK VE ŞİDDET
Anne Baba Tutumları ve Çocuğun Kişilik Gelişimine Etkileri.
ANNE BABA ve ERGEN İLETİŞİMİ
ANNE-BABALARA ÇOCUKLARININ OKUL BAŞARISI İÇİN TAKTİKLER
Hoşgeldiniz Murat Karasu 1/C Sınıf Öğretmeni 1.
AKÇAĞLAYAN ORTAOKULU HOŞGELDİNİZ.
ANNE- BABA TUTUMLARININ ÇOCUKLAR ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ
BİRİNCİ SINIF ÖĞRENCİ VELİLERİNE ÖNERİLER
1 /A Sınıfı Veli Toplantısına HOŞGELDİNİZ Ramazan SERİNOĞLU
SAVUR ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ
OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ Gülçin UYSAL Psikolojik Danışman.
1 EĞİTİMDE YARATICI DRAMA EĞİTİMDE YARATICI DRAMA.
BİRİNCİ SINIF ÖĞRENCİ VELİLERİNE ÖNERİLER BİRİNCİ SINIF ÖĞRENCİ VELİLERİNE ÖNERİLER REHBER ÖĞRETMENREHBER ÖĞRETMEN TEKBİR GÜRPINARTEKBİR GÜRPINAR.
Sunum transkripti:

1. SINIF VELİSİ OLMAK

SEVGİLİ ANNE BABALAR İLK İŞİNİZ ÇOCUĞA OKULUNU VE ÖĞRETMENİNİ SEVDİRMEK OLMALIDIR

Öğretmen Arkadaşlar Defter Kalabalık Sıra Kalem Hayal Kırıklığı NEDİR BU BAŞIMA GELENLER? Defter Kalabalık Sıra Kalem Hayal Kırıklığı 3 3

Okuma Yazma Öğrenme Okuma yazma bir süreçtir. Her öğrencinin öğrenme hızı farklıdır. Arkadaşları yada kardeşi ile karşılaştırma çocuğun gelişimi için engel oluşturur. KIYASLAMAK REDDETMEKTİR. Bu süreçte kişisel hırslara dikkat edilmelidir. Öğretmenlerine güvenilmeli ve sıklıkla bağlantı halinde olunmalıdır. Çocuğunuza güvenmeli ve bu güveni ona hissettirmelisiniz. Bu döneme takılırsa tüm öğretim hayatında sorun olabilir. Okuma materyalleri hem kısa hem de eğlenceli olmalıdır.

El ve Parmak Kaslarını Geliştirmek İçin; Hamur ve çamur ile oynayabilir. Yere dökülen bir avuç mercimek, düğme, boncuk gibi ufak şeyleri tek tek toplayabilir. Düğme ilikleyip açabilir. Sınırlı boyama çalışmaları yapabilir. Bir leğene su ve içine biraz şampuan konulur, avuçlarına alabileceği büyüklükte iki tane sünger verilir. Avuçlarını açıp kapayarak süngerleri sıkması böylece köpük üretmesi istenilir. Bunlar el kaslarını geliştirmede yararlı olur. Bu döneme takılırsa tüm öğretim hayatında sorun olabilir. Okuma materyalleri hem kısa hem de eğlenceli olmalıdır.

Bilgisayar kullanımı Ders çalışma alışkanlığının kazanılma yaşı Evde tekrar çalışması yapmak için uygun zaman Uygun ev ortamının sağlanması Ev ve arkadaş ziyaretleri Uyku ve yemek düzeni Kitap okuma alışkanlığı Bilgisayar kullanımı Kitap okuma, okuduğunu anlattırma.

Anne babanın ders konusundaki yaklaşımı mümkün olduğunca olumlu olmalıdır.Okul ve dersle ilgili konularda eleştirel ve baskıcı tutumlardan uzak durulmalıdır. Çocuğun ödevini zamanında yapmaması, derslerine çalışmaması durumunda sürekli yargılanması, sorgulanması ve eleştirilmesi çocuğun hem derslerinden soğumasına hem okula karşı negatif duygular beslemesine neden olur.

Çocuğun derslerini yapması konusunda zaman zaman hatırlatmalar yapılması doğaldır ancak bunu yaparken anne babanın kullandığı üslup önemlidir. ÖRNEĞİN okuldan geldikten sonra televizyon karşısına oturan bir çocuğa annenin’ Ödevin yok mu senin, ödevini yapsana’ ya da’ Ödevlerini bitirmeden televizyon seyretmek yok demedim mi ben sana’ gibi ifadeler kullanmasındansa’ SANIRIM ÖDEVLERİNİ ÇİZGİ FİLM İZLEDİKTEN SONRA YAPMAYA KARAR VERDİN DEĞİL Mİ?’ gibi bir soru sorarak hatırlatması çok daha olumlu bir etki yaratır. Bu şekilde çocuğa SORUMLULUĞUNU hatırlatmış oluruz. Ancak bunu çocuğu aşağılamadan, küçümsemeden, eleştirmeden ve baskı yapmadan yapmış oluruz.

Bu yaştaki çocukların dikkat süreleri kısa olduğu için, ders çalışma süresi kısa tutulmalıdır.

Çocuğunuzun okuldan sonraki zamanı tamamen ev ödevleri ve ders çalışma ile doldurulmamalı.

Öğrencinin mutluluğunda, öğretmen ve veli arasındaki diyalog önemli rol oynar. 11 11

Sorumluluk Kazandırma Sınır koyma Küçük sorumluluklar verme

DEMOKRATİK TUTUM

Demokratik Anne Baba Tutumu Çocuk ayrı bir birey olarak kabul edilir. Çocuğun ilgileri göz önünde bulundurulur, yeteneklerini geliştirici ortam hazırlanır. Duygular nettir. Problemlerle baş etme yolları demokratik yollarla yapılır. Cezalandırıcı olmayan (özellikle fiziksel şiddet), Soru sorma ve düşüncelerini ifade etmenin teşvik edildiği, Sonuçtan çok süreçle ilgilenilen, Merak ve keşif duygularının beslendiği,

Gereksiz kısıtlama ve baskıların olmadığı, Demokratik Anne Baba Tutumu Gereksiz kısıtlama ve baskıların olmadığı, Kendi kendine yeterli olma ve kendi problemlerini çözmenin cesaretlendirildiği, Sıradan hataların hoş görüldüğü, Yergi yerine övgüye odaklanılan, Israr ve zorlamanın olmadığı bir ortamdır.

ÇOCUĞUN KİŞİLİK GELİŞİMİ ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ DEMOKRATİK ANNE BABA TUTUMUNUN ÇOCUĞUN KİŞİLİK GELİŞİMİ ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ Yaratıcıdırlar. Dengeli ve uyumludurlar. Karar alma becerileri gelişmiştir. Seçenekli düşünmeyi bilirler, yeni durumlara uymada zorluk yaşamazlar. Kendilerine güvenirler. Başkalarının özgürlüklerine saygılıdırlar, kendi özgürlüklerinin sınırlarını bilirler. Çünkü ders çalışmaya başlamadan önce çocuğun azarlanması; ders çalışma davranışı ile azar işitme arasında bitişiklik kurar. Yani, azar işitmek çocuk için ders çalışmayı çağrıştırır.