KOCASİNAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
Advertisements

Destek Eğitim Hizmetleri
573 Sayılı Kanun Hükmünde Kararname. Madde 3 “Kaynaştırma”, özel eğitim gerektiren bireylerin diğer bireylerle karşılıklı etkileşim içinde bulunmalarını.
BEP HAZIRLAMA AYHAN ELİÇORA. BEP Bir özel eğitim programıdır. Özel eğitim gerektiren birey için geliştirilmiş ve ailesi tarafından onaylanmış bu program;
ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ. ÖZEL EĞİTİMİN TANIMI Özel eğitim nedir? Özel eğitim; özel eğitim gerektiren bireylerin eğitim gereksinimlerini karşılamak için.
DESTEK EĞİTİM HİZMETLERİ. İÇİNDEKİLER  DESTEK EĞİTİM HİZMETLERİ OKULLARDA DESTEK EĞİTİM HİZMETİ NERELERDE VERİLİR? NEDEN DESTEK EĞİTİM? DESTEK EĞİTİM.
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
Kaynaştırma yoluyla eğitim; özel eğitime ihtiyacı olan bireylerin eğitimlerini, destek eğitim hizmetleri de sağlanarak yetersizliği olmayan akranları.
KAYNAŞTIRMA YOLUYLA EĞİTİM UYGULAMALARI
ADIYAMAN FEVZİ ÇAKMAK İLKÖĞRETİM OKULU SUNAY AKIN OYUNCAK KÜTÜPHANESİ.
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ MADDE ay arasındaki özel eğitime ihtiyacı olan bireylerin okul öncesi eğitimi zorunludur. Ancak,
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
Veri Toplama ve Değerlendirme Sistemi Tanıtım Toplantısı.
RADAR EĞİTİM DANIŞMANLIK 1 YAPILANDIRMACI ÖĞRENME YAKLAŞIMI.
* Her aşamadaki tanılamada, bireyin eğitsel performans düzeyi belirlenir, gelişim alanlarındaki özellikleri değerlendirilir ve bu değerlendirme sonuçları.
DESTEK EĞİTİM ODASI.
ÖZEL EĞİTİM SEMİNERİ Özkan YAVUZ NARMAN MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ.
KONYA BİLİM VE SANAT MERKEZİ EĞİTİM ÖĞRETİM YILI.
SA Ğ LI Ğ IN GEL İŞ T İ R İ LMES İ VE İ L EYLEM PLANI.
1. ÜNİTE ÖZEL EĞİTİM SÜRECİ.
EĞİTİM ORTAMLARININ DÜZENLENMESİ
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMLARI
BDÖde Kullanılan Yaygın Formatlar
BEP NEDİR ?.
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMLARI
KOCASİNAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
Kişisel-Sosyal Rehberlik
Bu BEP’in Geliştirildiği BEP Toplantısı
ÖZEL EĞİTİMİN TEMEL İLKELERİ
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
Öğretimin Uyarlanması
Eğitsel Rehberlik Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
NOT VERME VE MEZUNİYET.
ENGELLİ ÇOCUKLARI TANIMA VE DEĞERLENDİRME
Bütünleştirme uygulamaları
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMLARININ (BEP) HAZIRLANMASI
YAŞAM BECERİLERİ -Öfke kontrolü -“Hayır” diyebilme -Israrlara karşı koyabilme -Kendini ortaya koyma -İletişim becerileri -Sorun çözme -Stresle başa.
BİLSEM NEDİR? “Bilim ve Sanat Merkezi, okul öncesi eğitim, ilkokul, ortaokul ve lise çağındaki özel yetenekli öğrencilerin bireysel yeteneklerinin farkında.
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ.
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
BE BEP NEDİR ?.
KAYNAŞTIRMA UYGULAMALARI
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Hüseyin Temizel Ortaokulu BEP ve özel eğitim hizmetleri
ZİHİNSEL ENGELLİ ÇOCUKLAR Sağlık Bilimleri Fakültesi
İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME YAKLAŞIMI
EĞİTSEL DEĞERLENDİRME VE TANILAMA
Geniş Ölçekli Testler Yrd. Doç. Dr .Ömer Kutlu.
Eğitsel Rehberlik.
Üst Düzey Zihinsel Özelliklerin Ölçülmesi
MBT-303 özel öğretim yöntemleri-ı
BEP NEDİR ? DESTEK EĞİTİMİ ODASI
Rehberlik ve Psikolojik Danışma Servisinin Tanıtımı
EĞİTSEL VE DAVRANIŞSAL DEĞERLENDİRME- ASSESSMENT Ders 2: Yasal Düzenlemeler Prof. Dr. Tevhide Kargın.
ÖBBS (Öğrenci Başarılarının Belirlenmesi Sınavı)
HAZİRAN DÖNEMİ SEMİNER ÇALIŞMALARI
ÜNİVERSİTEDE YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE İNTERNET KULLANIMINA İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ Mehmet AKSÜT Nihat ÇAKIN 
5. Basamak: Özel eğitim hizmetleri için uygunluğa karar verme
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Geliştirme Genel Müdürlüğü
Örgüt yapısı ve özel eğitim
Sağlık Bilimleri Fakültesi
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
öneriler Sınıfların tüm öğrencileri içerecek biçimde düzenlenmesi
DESTEK EĞİTİM Destek Eğitim Odası. DESTEK EĞİTİM Destek Eğitim Odası.
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA PLANI (1)
Geliştirme Genel Müdürlüğü
ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ YÖNERGESİ
GEÇİŞ GEÇİŞ SÜRECİ Özel Gereksinimli ve / veya Engeli
Sunum transkripti:

KOCASİNAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ SUNUM KOCASİNAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ HAZIRLAYAN DÖNDÜ TEKİR SUNUM KONUSU BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PLANI

BE BEP NEDİR ?

Bireyselleştirilmiş eğitim programı, özel eğitime ihtiyacı olan bireylerin gelişim özellikleri, eğitim performansları ve ihtiyaçları doğrultusunda hedeflenen amaçlara yönelik hazırlanan ve bu bireylere verilecek destek eğitim hizmetlerini de içeren özel eğitim programıdır.

KİMLERE BEP HAZIRLANIR Zihinsel yetersizliği olan bireylere Görme yetersizliği olan bireylere Bedensel yetersizliği olan bireylere Otistik yetersizliği olan bireylere Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu olan bireylere SUNU İÇERİĞİ VEYA BAŞLIĞI BURAYA GİRİLECEK SUNU İÇERİĞİ VEYA BAŞLIĞI BURAYA

İşitme yetersizliği olan bireylere Dil problemi olan bireylere Özel öğrenme güçlü olan bireylere Üstün yetenekli olan bireylere Bep hazırlanır.

BEP’ TE NELER OLMALI? Öğrenci performansı Uzun dönemli amaç Kısa dönemli amaç Araç gereçler Yöntem ve teknikler Zaman ve ortam Değerlendirme

Performansı: öğrencinin var olan olumlu davranışları. UDA: Öğrencinin bir dönem yada yıl sonunda gerçekleştirebileceği amaçlardır. ör: öğrenci 1’er 1’er 100 kadar sayar. KDA: Her bir uzun dönemli amaca ulaşmak amacıyla yazılan amaçlardır. Öğrenci 1’er 1’er 10 kadar sayar. SUNU İÇERİĞİ VEYA BAŞLIĞI BURAYA GİRİLECEK SUNU İÇERİĞİ VEYA BAŞLIĞI BURAYA

ÖĞRETİMSEL AMAÇLAR: Öğrenci 1’er 1’er 20 kadar sayar. .Öğrenci 1’er 1’er 30 kadar sayar. .Öğrenci 1’er 1’er 40 kadar sayar. .Öğrenci 1’er 1’er 50 kadar sayar. .Öğrenci 1’er 1’er 60 kadar sayar. SUNU İÇERİĞİ VEYA BAŞLIĞI BURAYA GİRİLECEK SUNU İÇERİĞİ VEYA BAŞLIĞI BURAYA

AMAÇLAR YAZILIRKEN DİKKAT EDİLECEKLER Amaçlar öğrencinin performansına uygun olmalı Anlaşılır olmalı Kısa olmalı Ölçülebilir ve gözlenebilir olmalı

BEP KİMLER YER ALIR Okullarda BEP’leri hazırlamak için BEP geliştirme birimi oluşturulur: Bu birimde: Müdür veya müdür yar. Sınıf öğretmeni Branş öğretmenleri Rehber öğretmen Aile SUNU İÇERİĞİ VEYA BAŞLIĞI BURAYA GİRİLECEK SUNU İÇERİĞİ VEYA BAŞLIĞI BURAYA

Müdür veya Müdür yrd: BEP Birimine başkanlık eder: a) BEP geliştirme birimini oluşturmak. b) Üyelerin katılımını sağlamak. c) Kurum içi yapılacak düzenlemelere ilişkin tedbir almak. ç) Araç-gereç sağlanmasında özel eğitim hizmetleri kurulu ile eş güdümlü çalışmak. SUNU İÇERİĞİ VEYA BAŞLIĞI BURAYA GİRİLECEK SUNU İÇERİĞİ VEYA BAŞLIĞI BURAYA

Sınıf Öğretmeni: BEP geliştirme birimi ile iş birliği yapmak. b) Uygulamak ve değerlendirmek. c) Öğretim materyallerini hazırlamak ve/veya temin etmek. d) Cihaz ve aletlerin bakımı ve kontrolüne ilişkin tedbirler almak. e) Bire bir eğitim yapmak.

Rehber Öğretmen Aile eğitimi hizmetlerini planlamak ve gerektiğinde ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla iş birliği yapmak. c) Formlar hazırlanmasında iş birliği yapmak. ç) İş birliği yaparak öğrenciler için bireysel gelişim raporu düzenlemek. d) Öğrencilerin eğitim ihtiyaçlarının karşılanması amacıyla iş birliği yapmak.

AİLE: Çocuğu için, bireysel eğitim programının geliştirilmesi sürecinde gereksinimlerini ileterek, Çocuğu ile ilgili plânlarını belirterek, Eğitim programının uygulanması sırasında çalışmalara etkin bir şekilde katılarak gerektiğinde araç-gereç desteği sağlayarak Çocuğu için plânlanan eğitim hizmetlerine aktif olarak katılmış olur. SUNU İÇERİĞİ VEYA BAŞLIĞI BURAYA GİRİLECEK SUNU İÇERİĞİ VEYA BAŞLIĞI BURAYA

BEP’İNDEĞERLENDİRİLMESİ Yazma güçlüğü olan öğrenciler ve özel öğrenme güçlüğü olan öğrencilerin değerlendirilmesi sözlü, sözlü ifadede güçlük yaşayan öğrencilerin değerlendirilmesi ise yazılı olarak yapılır. Yazılı ve sözlü ifade etme becerilerinde yetersizliği olan bireyler ise davranışlarının gözlemlenmesi yoluyla değerlendirilir.

Yazılı sınavlar öğrencilerin yetersizlik türüne, eğitim performanslarına ve gelişim özelliklerine göre çeşitlendirilir. Sınavlar kısa cevaplı ve az sorulu olarak düzenlenir. Öğrenciler, yetersizliklerinden kaynaklanan güçlüklerini gidermek amacıyla sınavlarda uygun araç-gereç, cihaz ve yöntemlerden yararlandırılır. İhtiyacı olan bireyler için yazılı sınavlarda refakat etmek üzere bir öğretmen görevlendirilir. SUNU İÇERİĞİ VEYA BAŞLIĞI BURAYA GİRİLECEK SUNU İÇERİĞİ VEYA BAŞLIĞI BURAYA

Görme yetersizliği olan öğrencilerin yazılı sınavlarda Braille yazı olarak verdiği cevaplar sınavdan hemen sonra öğretmenin öğrenciye okutmasıyla değerlendirilir. Bu öğrenciler, çizimli ve şekilli sorulardan muaf tutulurlar. Az gören öğrenciler için sınav soruları kalın ve büyük puntolu hazırlanır. İşitme yetersizliği ve hafif düzeyde zhn.yet. olan öğrenciler ilköğretim ve ortaöğretimde, istekleri doğrultusunda yabancı dil programlarındaki bazı bilgi ve becerilerin öğretiminden veya dersin tamamından muaf tutulurlar. SUNU İÇERİĞİ VEYA BAŞLIĞI BURAYA GİRİLECEK SUNU İÇERİĞİ VEYA BAŞLIĞI BURAYA

Zihinsel yetersizliği olan öğrenciler; dikkat, bellekte tutma ve hatırlama güçlükleri dikkate alınarak daha sık aralıklarla değerlendirilirler. Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu olan öğrencilerin değerlendirilmesi, bu öğrencilerin özellikleri dikkate alınarak daha sık aralıklarla ve kısa süreli sınavlarla yapılır. SUNU İÇERİĞİ VEYA BAŞLIĞI BURAYA GİRİLECEK SUNU İÇERİĞİ VEYA BAŞLIĞI BURAYA

Kas ve sinir sistemi bozukluklarına bağlı motor becerilerde yetersizliği olan öğrenciler motor beceri gerektiren derslerin uygulamalı bölümlerinden istekleri doğrultusunda muaf tutulurlar. Otistik bireyler ile duygusal ve davranış bozukluğu olan öğrencilerin değerlendirilmesi, iletişim özellikleri ile sosyal-duygusal hazır bulunuşlukları dikkate alınarak yapılır.

KATILIMLARINIZDAN DOLAYI TEŞEKKÜR EDERİZ SON KATILIMLARINIZDAN DOLAYI TEŞEKKÜR EDERİZ