TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ (TEOG)

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞTE YENİ SİSTEM.
Advertisements

YENİ ORTA ÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ Rehberlik ve Psikolojik Danışma Servisi EYLÜL 2013.
YENİMAHALLE GAZİ ORTAOKULU MÜDÜRLÜĞÜ. TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ.
SINIF ÖĞRENCİLERİNİN SINAV SİSTEMİ (SBS)
ortaöğretİme geçİş sİstemİ
MEHMET EMİN YURDAKUL ORTAOKULU
İŞGİR ORTAOKULU Rehberlik Servisi.
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ. TEOG, sınav ile öğrenci alan liselere giriş için uygulanan seçme ve yerleştirme işlemidir. Modelin amacı,
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ. Millî Eğitim Bakanlığı tarafından açıklanan yeni sistem, SBS’nin kaldırıldığı ve yerine 6 derse yönelik toplam.
TÜRK TELEKOM ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ
Osman Hamdi Bey Ortaokulu & İlkokulu Rehberlik Servisi
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ Eğitimin doğasında var olan değişim ve gelişime paralel olarak, ortaöğretime geçiş modelinin işlevsel, sürdürülebilir.
MUHAMMED YILDIRIM Psikolojik Dan ış man YENİ SINAV SİSTEMİ.
YENİ ORTA ÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ. NEDİR? Millî Eğitim Bakanlığı tarafından açıklanan yeni sistem, SBS’nin kaldırıldığı ve yerine 6 derse yönelik toplam.
8.Sınıf teog neden önemli?
ÖĞRETİM YILI 8.SINIFLAR ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ ORTAK SINAVLARI ATKARACALAR İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ.
Yıldırım milli eğitim müdürlüğü ortak sınavlar komisyonu
Herkese ihtiyacı olan eğitim…. TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ Eğitimin doğasında var olan değişim ve gelişime paralel olarak, ortaöğretime.
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ (TEOG) 2014
Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş Eğitimin doğasında var olan değişim ve gelişime paralel olarak, ortaöğretime geçişe dair yeni uygulamanın işlevsel,
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ. MODELİN AMAÇLARI Öğrenci öğretmen ve okul ilişkisini güçlendirmek Sınav kaygısını sürece yayarak azaltmak.
Nizip Rehberlik ve Arastırma Merkezi – Rehberlik Hizmetleri Bölümü Ortaöğretime Geçiş Ortak Sınavları.
YENİ ORTA ÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ Sema TÜRKMEN Rehber Öğretmen.
Özgül DEMİRTAŞ.
ORTAK SINAVLAR.
Sistemin temel niteliği, öğrenci başarısını anlık bir performansa dayalı olarak değil, geniş bir zaman dilimine yayarak belirlemektir.
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ Bu sistemin temel niteliği, öğrenci başarısını anlık bir performansa dayalı olarak değil, geniş bir zaman dilimine.
GKV ÖZEL OKULLARI.
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ (TEOG)
Eğitimin doğasında var olan değişim ve gelişime paralel olarak, ortaöğretime geçiş modelinin işlevsel, sürdürülebilir ve esnek bir nitelik göstermesi.
MERKEZİ SINAV SİSTEMİ 2014 İsabey Atatürk Ortaokulu & İlkokulu.
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ (TEOG)
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ
HAZIRLAYAN NURGÜL İZMİRLİ REHBER ÖĞRETMEN VE PSİKOLOJİK DANIŞMAN.
KİLİMLİ CUMHURİYET ORTAOKULU MÜDÜRLÜĞÜ 2013 ORTAK SINAV UYGULAMALARI.
2014 ORTA ÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ. Milli Eğitim Bakanı Nabi AVCI, yeni sınav sistemi modeli adının 'Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş Modeli'(TEOG) olduğunu.
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİNİ TANIYALIM! YUNUS EMRE ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ.
SBS SİSTEMİ NASIL OLACAK?????. HANGİ DERSLERDEN SINAVA GİRİLECEK Türkçe Matematik Fen Bilgisi ve Teknoloji Yabancı Dil Din Kültürü ve Ahlak.
MERKEZİ SINAV SİSTEMİ 2014 TEOG
2015 ORTA ÖĞRETİME YERLEŞTİRME SİSTEMİ TEOG
Herkese ihtiyacı olan eğitim…. TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ Eğitimin doğasında var olan değişim ve gelişime paralel olarak, ortaöğretime.
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ Aykut Yiğit Ortaokulu Rehberlik ve Psikolojik Danışma Servisi KASIM 2014 ? ? ?
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ (TEOG)
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ
ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SINAV SİSTEMİ TANITIMI
ÇAKIR ORTAOKULU Öğretim Yılında 8. sınıfta okuyan öğrenciler, Ortaöğretime (Liseye) yeni sınav sistemi olan TEOG ile yerleştirileceklerdir.
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ Eğitimin doğasında var olan değişim ve gelişime paralel olarak, ortaöğretime geçiş modelinin işlevsel, sürdürülebilir.
MEHMET HİKMET KAŞERCİ ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ.
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ SEMİNERİNE HOŞGELDİNİZ EĞİTİM ÖĞRETİM YILI YUNUS EMRE ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ.
Saliha SERDAR ---Cüneyt KILIÇ Rehberlik Öğretmeni ve Psi.Danışman
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ (TEOG)
Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş Modeli (TEOG)
Adnan Menderes Ortaokulu Rehberlik Servisi Eylül 2013.
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ (TEOG)
“ORTAK SINAVLAR (TEOG) SINAV SİSTEMİ”
e ğ itim - ö ğ retim yılından ba ş layarak 6 temel ders için 8. sınıfta ö ğ retmen tarafından dönemsel olarak yapılan sınavlardan bir tanesi.
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ 8.SINIF VELİ BİLGİLENDİRME SUNUSU
TEMEL EĞİTİMDEN ORTA ÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ Arman Polat Ortaokulu Psikolojik Danışma ve Rehberlik Servisi.
FEVZİ KUTLU KALKANCI ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ.
Temel eğİtİmden ortaöğretİme geçİş sInavI
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ TEOG 10 YIL NASIL GEÇTİ ? LİSEYE GEÇİŞ SİSTEMİ TAM 4 KEZ DEĞİŞTİ … 2004’ E KADAR LGS 2005’ E KADAR OKS 2007’ DE SBS.
Öğretim Yılında 8. sınıfta okuyan öğrenciler, Ortaöğretime (Liseye) yeni sınav sistemi olan TEOG ile yerleştirileceklerdir.
Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş Modeli (TEOG) NECİP FAZIL KISAKÜREK İMAM HATİP ORTAOKULU.
SBS 2014 "Bir hayal inşa edin, daha sonra o hayal de sizi inşa eder.”Robert Schuller.
Temel Eğitimden Orta Öğretime Geçiş (TEOG) Sistemi.
Öğretim Yılında 8. sınıfta okuyan öğrenciler, Ortaöğretime (Liseye) yeni sınav sistemi olan TEOG ile yerleştirileceklerdir.
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME (MERKEZİ ORTAK SINAV SİSTEMİ)
Öğretim Yılında 8. sınıfta okuyan öğrenciler, Ortaöğretime (Liseye) TEOG ile yerleştirileceklerdir.
Sunum transkripti:

2015-2016 TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ (TEOG) SEDA KAYA 60. YIL VALİ NAFİZ KAYALI REHBER ÖĞRETMENİ NURGÜL KANCA ESKİPAZAR ORTAOKULU REHBER ÖĞRETMENİ

TEMEL AMAÇ Öğrenci başarısını ANLIK bir performansa dayalı olarak değil,GENİŞ bir zaman dilimine yayarak belirlemektir

Öğretim programlarının uygulanmasını ve öğrenci kazanımlarını objektif bir şekilde izlemek ve değerlendirmek

Ülke Çapında Müfredatın Eş zamanlı uygulanmasını sağlamak

Öğrenci, öğretmen ve okul ilişkisini güçlendirmek

Eğitim sürecinde öğretmenlerin ve okulun rolünü daha etkin kılmak

Öğretmenin meslekî performansını artırmak

Sınav kaygısını sürece yayarak azaltmak

Okul dışı eğitim kurumlarına yönelik ihtiyacı azaltmak

Orta ve uzun vadede öğrencinin ders dışı sosyal, kültürel, sanatsal ve sportif etkinliklerini değerlendirmek

Telafi imkanı sağlayarak tek sınavdan kaynaklanan olumsuzlukları azaltmak Öğrencilerin okula devamsızlığını en aza İndirmek

Modelin Uygulanması TEOG Sınavının uygulaması altı temel ders için 8. sınıfta öğretmen tarafından dönemsel olarak yapılan sınavlardan bir tanesinin ortak olarak bakanlığımız tarafından gerçekleştirilmesidir.

Ortak Değerlendirme Kapsamındaki Dersler Fen ve Teknoloji Matematik Türkçe Yabancı Dil Din Kültürü ve Ahlâk Bilgisi T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük

Ortak değerlendirmeler, her dönem Üç sınavı olan dersler için ikinci sınav İki sınavı olan dersler için ilk sınav “ORTAK SINAV” şeklinde gerçekleşecek. DERSLER SINAV SAYISI MERKEZİ TÜRKÇE 3 2. MATEMATİK FEN VE TEK. İNGİLİZCE TC İNK.TAR. ATATÜRKÇÜLÜK 2 1. DİN KÜLTÜRÜ VE AHL. BİL.

Sınavlar Ne Zaman Yapılacak?

SINAV TARİHLERİ ORTAK SINAVLAR UYGULAMA TAKVİMİ Sınıf Dönem Sınav Tarihleri Mazeret Sınavı Tarihleri Sınav Sonuçlarının İlanı 8. sınıf I. Dönem 25-26 Kasım 2015 12-13 Aralık 2015 Ocak 2016 II. Dönem 27-28 Nisan 2016 14-15 Mayıs 2016 Haziran 2016

ORTAK SINAVLAR 1. GÜN OTURUMLARI (25 KASIM 2015 ÇARŞAMBA) SINAV TARİHLERİ ORTAK SINAVLAR 1. GÜN OTURUMLARI (25 KASIM 2015 ÇARŞAMBA) Ders Adı Başlama Saati Soru Sayısı Süre Türkçe 09.00 20 40 DAKİKA Matematik 10.10 Din Kült.Ah. Bil. 11.20

SINAV TARİHLERİ ORTAK SINAVLAR 2. GÜN OTURUMLARI (26 KASIM 2015 PERŞEMBE) Ders Adı Başlama Saati Soru Sayısı Süre Fen ve Teknoloji 09.00 20 40 DAKİKA TC İnk.Tar. ve Atatürkçülük 10.10 Yabancı Dil (İngilizce) 11.20

Sorular Nasıl Olacak? Sınav akademik takvime göre bakanlığımız tarafından belirlenen müfredatı kapsayacak şekilde yapılacak Ortak sınavlarda her ders için 20 soru sorulacak, Sorular çoktan seçmeli (4 seçenekli) olacak Yanlış cevaplar doğru cevapları etkilemeyecek Sınav süresi her ders için 40 dakika olacaktır.

Sınav yapılacak okullarda sınav günü ders yapılmayacak. 5. 6. 7 Sınav yapılacak okullarda sınav günü ders yapılmayacak. 5.6.7. sınıflar tatil yapacaktır. Öğrenciler ortak sınavlara olağanüstü haller dışında kendi okullarında girecek Öğrenciler kendi okullarında belirlenen sınıflarda tekli oturma düzeninde sınava girecekler Ortak sınavlarda A ve B kitapçığı olmak üzere iki çeşit kitapçık verilecektir. Sınavların yapılacağı sınıflarda 2 gözetmen öğretmen bulunacak Sınavda görevlendirilecek öğretmenler kendi okullarından farklı bir okulda görev yapacak

Telafi Sınavına Kimler Girebilecek? Geçerli bir mazereti sebebiyle ortak sınava giremeyen öğrenciler mazeret durumunu gösteren belgeyi sınavın yapıldığı gün okul müdürlüğüne bildirecektir. Öğrencilerin durumları İlköğretim Kurumları Yönetmeliği Ölçme ve değerlendirmeye katılmayanlar MADDE 23 (3) Merkezî sistem ortak sınavlarına katılamayanların durumu okul yönetimince mazeret sınavından önce karara bağlanır. Özrü uygun görülen öğrenciler için Bakanlıkça belirlenen tarih ve merkezlerde mazeret sınavı yapılır. maddesi gereğince mazeret durumları okul müdürlüğünce karara bağlanacak ve aynı gün il/ilçe milli eğitim müdürlüğüne bildirilecektir.

Geçerli mazereti olmadan ortak sınav/sınavlara katılmayan öğrencilerin durumları puanla değerlendirilmeyecek, ancak dönem puanı ve ortaöğretime yerleştirmeye esas puan hesaplamalarında sınav adedi tam olarak alınacaktır.

SINAVIN UYGULANMASI Ortak sınavlar birinci gün üç oturum ikinci gün üç oturum olmak üzere altı oturum şeklinde uygulanacaktır. Her oturum bir dersi içerecek ve her ders için çoktan seçmeli 20 soru ve 40 dakika zaman olacaktır. Öğrenciler sınav salonlarına hiçbir elektronik cihaz getirmeyecektir. Bunları bulundurduğu tespit edilen öğrencinin sınavı sınav kurallarını ihlal gerekçesiyle tutanakla geçersiz sayılacaktır. Öğrenciler belirlenmiş sınıf ve sıra numarasında oturacaktır. Gerektiğinde öğrencinin yerini değiştirme yetkisi gözetmen öğretmenlere aittir. Sınav evrakının bulunduğu güvenlik torbaları öğrencilerin göz önünde açılarak soru kitapçıkları dağıtılacaktır. Öğrencinin adına düzenlenmiş cevap kağıtları verilecektir. Sınava geç kalan öğrenciler sınava alınacak ek süre verilmeyecektir

SINAVIN UYGULANMASI Cevap kağıdı üzerinde kitapçık türü ve cevap işaretlemeleri kurşun kalemle, öğrencinin imzası silinmeyen bir kalemle öğrenci tarafından atılarak yapılacaktır. Kopya çekildiği sınav görevlilerince tespit edilmesi halinde kopya çeken öğrencilerin sınavları iptal edilecektir. Sınavdan sonra cevap kağıtlarının değerlendirmesi yapılırken aynı sınıfta bulunan öğrencilerin cevap kağıtları ikili/toplu kopya taramasından geçirilecektir. Kopya çektiği tespit edilen öğrencilerin ilgili sınavları iptal edilecektir. Sınav bitiminde cevap kağıdı görevlilere teslim edilecek ve sınav yoklama tutanağı imzalanacaktır. Sınava ait evraklar öğrencilerin önünde sınav güvenlik torbalarına konularak kapatılacaktır Sınav kitapçıkları isteyen öğrencilere oturumlar tamamlandıktan sonra verilecektir.

SINAVIN DEĞERLENDİRİLMESİ Her sorunun puan değeri eşittir. Doğru cevap sayısı esas alınarak puanlar bulunacaktır Dönem puanı hesaplamasında kullanılacak olan sınav puanı; (Doğru Sayısı/Soru Sayısı)x100 formülü ile hesaplanacaktır. Ör/ 17/20x100=85(SP)

ORTAÖĞRETİME YERLEŞTİRMEDE ESAS ALINACAK PUANIN HESAPLANMASI Yılsonu Başarı Puanının Hesaplanması Ağırlıklandırılmış Ortak Sınav Puanı Hesaplaması

Yılsonu Başarı Puanının Hesaplanması Yılsonu başarı puanı, not ile değerlendirilen tüm derslerin ağırlıklı yılsonu puanlarının o dersin haftalık ders saati sayısı ile çarpımının o sınıfa ait haftalık ders saatleri toplamına bölümünden elde edilen puanı ifade eder. Puanlama 100 tam puan üzerinden yapılacaktır. Ortak sınavlardan aldığı puanlar 8.sınıf yılsonu başarı puanı hesaplamasında da kullanılacaktır.

Ağırlıklandırılmış Ortak Sınav Puanı Hesaplaması Ortak Sınavlar kapsamında, sınavı gerçekleştirilen derslerden alınan puanlar kendi ağırlık katsayıları ile çarpılır. Çarpımların toplamından elde edilen değer, derslerin ağırlık katsayılarının toplamına(18) bölünmesi suretiyle her bir dönem için dönemsel ağırlıklandırılmış ortak sınav puanı elde edilir.

Ortak Sınavlarda Sınavı Yapılan Derslerin Ağırlık Katsayıları

Ağırlıklandırılmış Ortak Sınav Puanının Hesaplanması (TEOG SINAV PUANININ HESAPLANMASI) 1.Dönem Ağırlıklandırılmış Ortak Sınav Puanı (OSP1) = ((( (85x4 + 35x4 + 90x4 + 85x2 + 60x2 + 75x2) /18) / 100) x 700) = 497.7778 2.Dönem Ağırlıklandırılmış Ortak Sınav Puanı (OSP2) = ((( (90x4 + 75x4 + 70x4 + 80x2 + 70x2 + 75x2) /18) / 100) x 700) = 540.5556 Ağırlıklandırılmış Ortak Sınav Puanı (AOSP) = (OSP1 + OSP2) / 2 = (497.7778 + 540.5556 ) / 2 = 519.1667

6. 7. 8. SINIF YILSONU BAŞARI PUANLARININ ARİTMETİK ORTALAMASININ %30

8. SINIF AĞIRLIKLANDIRILMIŞ MERKEZİ SINAV PUANININ %70 i

Ortaöğretime Geçiş Nasıl Gerçekleşecek Yerleştirmeye esas puan, öğrencinin bir sonraki eğitim kademesinde devam edeceği okulun belirlenmesinde kullanılacak Öğrencilerin yaptıkları okul tercihleri puan esasına göre değerlendirilecek ve yerleştirmeler merkezi olarak elektronik ortamda gerçekleştirilecek

Puan Eşitliği Halinde Ortaöğretime Yerleştirme Nasıl Gerçekleşecek? Yerleştirmeye esas puanların eşit olması durumunda aşağıdaki öncelik sıralamasına göre yerleştirme yapılacaktır: 1. Tercih önceliği, 2. Sırasıyla 8, 7 ve 6. sınıflardaki yılsonu başarı puanı yüksekliği, 3. Okula özürsüz devamsızlık oranının azlığı.

Ortak Sınav Sonuçlarının Bildirilmesi Ortak sınavların sonuçları Bakanlık tarafından, sınav takviminde belirtilen tarihlerde e-Okul sistemine işlenecektir. Öğrencilere sınav sonuç belgesi ayrıca gönderilmeyecektir.

İL/İLÇE OKUL ADI PUAN KARABÜK/MERKEZ MEHMET VERGİLİ FEN LİSESİ 472 ALPARSLAN GAZİ ANADOLU LİSESİ 447 KARABÜK /SAFRANBOLU FATİH SULTAN MEHMET ANADOLU LİSESİ 444 SAFRANBOLU ANADOLU LİSESİ 427 VAKIFBANK ZÜBEYDE HANIM ANADOLU LİSESİ 406 PROF.DR SÜHEYL ÜNVER MESLEKİ VE ANADOLU LİSESİ 384 KARABÜK/SAFRANBOLU SAFRANBOLU MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ 377 75. YIL ANADOLU LİSESİ 379 KIYMET VE MUSTAFA YAZICI ANADOLU LİSESİ 335

KARABÜK/MERKEZ DEMİR-ÇELİK ANADOLU LİSESİ 329 KARABÜK/SAFRANBOLU SAFRANBOLU ATATÜRK ANADOLU LİSESİ 319 CUMHURİYET ANADOLU LİSESİ 298 FEVİ ÇAKMAK ANADOLU LİSESİ 272 SAFRANBOLU İMAM-HATİP LİSESİ 227 KARABÜK/ESKİPAZAR SEYHAN CENGİZ TURHAN ANADOLU LİSESİ 131 KARABÜK/YENİCE YENİCE ANADOLU LİSESİ 125

ZONGULDAK FEN LİSESİ 465 İBRAHİM-SÜHEYL İZMİRLİ FEN LİSESİ 461 BOLU FEN LİSESİ 472 DÜZCE FEN LİSESİ 470 KASTAMONU TAŞKÖPRÜ FEN LİSESİ 441 KASTAMONU FEN LİSESİ 476

BAŞARININ YOLU İYİ BİLİNMELİDİR! SAĞLIKLI OLMA HEDEF BELİRLEME PLÂN YAPMA İYİ BİR ORTAMDAN YARARLANMA MOTİVASYONU SAĞLAMA KONSANTRASYONU SAĞLAMA VERİMLİ ÇALIŞMAYI BİLME KAYGIYI KONTROL ETME ENGELLERİ AŞABİLME SINAVLARI TANIMA

1.HEDEF BELİRLEYİN Hedefleri yüksek tutmak Gerçekçi hedefler belirlemek

2. PLÂNLI ÇALIŞIN Çalışılması gereken dersler belirlenir. Hangi konuların çalışılacağı belirlenir. Kaynaklar belirlenir. Ne kadar çalışılacağı belirlenir. Hangi sürede çalışılacağı belirlenir.

3. ÇALIŞMA ORTAMINIZ İYİ OLSUN “Gömleğin ilk düğmesi yanlış iliklenince öbürleri de yanlış gider.” Ciyorbano Brund 3. ÇALIŞMA ORTAMINIZ İYİ OLSUN Televizyon Bilgisayar Telefon Düzen Müzik Havalandırma

4. MOTİVASYONUNUZU SAĞLAYIN Ümitsizliğe kapılmak yok. Küçük başarısızlıklar canınızı sıkmasın. Olumlu düşünün. Hedefi hayal edin. Başaracağınıza inanararak çalışın. Başarısızlıklardan yılmayın. Hedefe adım adım yürüyün. Anlarsanız seversiniz…

5. KONSANTRASYON Hedefin belirsizliği Plânsızlık Metot bilmeme Düzensiz aile hayatı Eşiğin aşılması Sağlık sorunları Hayal kurma Kaygı Çalışma ortamı Uykusuzluk Duygusal ilişki

6. VERİMLİ ÇALIŞIN ÖN HAZIRLIK DİNLEME OKUMA NOT TUTMA TEKRAR TEST TEKNİĞİ

DİNLEDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİZ. BAŞARILAR..