Din Hizmetlerinde SORUN ÇÖZME YÖNTEM VE TEKNİKLERİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Din Hizmetlerinde SORUN ÇÖZME YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Advertisements

ETKİLİ TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ VE SINAV ANI STRATEJİLERİ
Eleştirel Düşünme Tahir BENEK S
İŞLETMELER VEYA KİŞİLERİN HEDEFİ, EN İYİ OLMAK İSTİYORUM + -
Simülasyon Teknikleri
PROBLEM ÇÖZME YÖNTEMİ Melike KUZUGÜDEN Havva KABALAK
ÖĞRETİM PROGRAMLARINDA ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
BİLİMSEL BİLGİNİN ÖZELLİKLERİ VE FEN - TEKNOLOJİ OKURYAZARLIĞI
Problem Çözme.
Okul öncesİ Eğİtİmde Günlük Program AkIşI
ROL OYNAMA.
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK HİZMET ÇEŞİTLERİ
Problem Çözme Süreci.
Üst Düzey Düşünme Becerilerine Bir Bakış
DİN HİZMETİNDE SORUN ÇÖZME BECERİSİ
Probleme Dayalı Öğrenme Modeli
Tömük Yeşilyurt İlköğretim Okulu 6.Sınıf Leyla YILMAZ
Problem Çözme Becerileri
İLKÖĞRETİMDE EĞİTİM PROGRAMLARI
EGIT 450 Öğrenci Merkezli Eğitim
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ.
PROBLEME DAYALI ÖĞRENME
Çatışma ve Çatışma Çözme
PEER SUPPORT TEAM.
ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ MODELİ
BİLGİ OKURYAZARLIĞI EĞİTİM PROGRAMI TASARIMI ÇALIŞTAYI
PROGRAM YETERLİLİKLERİ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ. YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ 1.Belli bir alanda genel ortaöğretimde kazanılan bilgi, beceri ve.
Probleme Dayalı Öğrenme (Problem Based Learning)
SINAV STRATEJİLERİ VE TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ
PROBLEM ÇÖZME YAZILIMLARI
TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ.
Bloom’un (bilişsel) Taksonomisi
Genel Öğretim Yöntemleri [Problem çözme / Gezi-Gözlem]
ETKİLİ TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ VE SINAV ANI STRATEJİLERİ
TÜRKÇE DERSİ İLE HEDEFLENENLER.
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM UYGULAMALARI
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
Düşünme Türleri ve Becerileri
IMGK 207-Bilimsel araştırma yöntemleri
1 TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ. 2 İLK BAŞTA BİLMENİZ GEREKENLER.
Yapılandırmacı [Constructivist] Öğrenme Yaklaşımı Prof. Dr. Özcan DEMİREL ve Arş. Gör. Bünyamin YURDAKUL Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim.
Probleme Dayalı Öğrenme
Yaratıcı Düşünme Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Probleme Dayalı Öğrenme
HAYAT BİLGİSİ VE SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
ÖRNEK OLAY Son zamanlarda hemen bütün öğretim kademelerinde, ama özellikle öğretimin seviyesi arttıkça daha çok kullanılan bir metod haline gelmiştir.
CREATIVITY &PROBLEM SOLVING Brainstorming, Questions, Hats
AMAÇ, İÇERİK VE AKADEMİK YAKLAŞIM UYGULAMA SÜRECİ BEKLENEN SONUÇLAR.
KÜÇÜK GRUP EĞİTİMİ Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 151.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
FEN BİLGİSİ ÖĞRETİMİNDE LABORATUAR KULLANIMI
GÖRKEM KARAKUŞ HAT İ CE AKGÜL ALPEREN AKGÜNEŞ BEK İ R GÜL.
BİLİŞSEL GELİŞİM.
Yapay Zeka Algoritmaları
ARAŞTIRMA YÖNTEM ve TEKNİKLERİ
SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
VE İŞTE DİĞER 6 BECERİ.
BİLİMSEL YÖNTEM VE BİLİMSEL ARAŞTIRMALAR
Amaç: Bu kısımda öğrenciden beklenen, öğrencinin her türlü problemin çözülebileceğine inanması, kafasındaki yargıları gözden geçirmesi ve bazı problem.
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
SORUN ÇÖZME.
Fen Öğretiminin Genel Amaçları Prof. Dr. Fitnat KAPTAN Arş. Gör. Dr
PROBLEM ÇÖZME.
Bloom ve Bilişsel Taksonomi
DÜŞÜNME BECERİLERİ Elif Nur PALUT MARMARA ÜNİVERSİTESİ
PROBLEM ÇÖZME YÖNTEMİ Problem çözme yöntemiyle öğrenme yaklaşımı, bilimsel araştırma yöntemini temel almaktadır. Bu yaklaşımın özü John dewey’ in genel.
21. YY BECERİLERİ.
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
Sunum transkripti:

Din Hizmetlerinde SORUN ÇÖZME YÖNTEM VE TEKNİKLERİ Doç. Dr. Süleyman AKYÜREK

Din Hizmetlerinde karşılaşılan sorunlar nelerdir? Örnek ??? Sorun alanları nelerdir????

Sorun; BİREYİN KARŞILAŞTIĞI GÜÇLÜKLERDİR Sorun; BİREYİN KARŞILAŞTIĞI GÜÇLÜKLERDİR. Şüphe ve belirsizlik uyandıran herhangi bir şey. BİREY + DURUM + DENGESİZLİK = PROBLEM = ÖĞRENME

Din Hizmetlerinde “İyi sorun çözme becerisinde sahip birisinin özellikleri neler olmalıdır? DÜŞÜNELİM !!!!

Sorun çözme yaklaşımları nelerdir? Şu anda sorunlara nasıl yaklaşıyoruz? Örnek??? Sorunların çözümünde yapılan hatalar nelerdir?

PROBLEM ÇÖZME YAKLAŞIMLARI NELERDİR? Deneme – Yanılma Hazır modelleri kullanma Kavrayarak çözme

İYİ DÜŞÜNMENİN ÖZELLİKLERİ 1. Problemin varlığını sezme yeteneği 2. Problemin ne olduğunu anlama yeteneği 3. Problemi zihinde tutma yeteneği 4. hipotez kurma yeteneği ve hızlılığı 5. Varsayımları saptama ve çözüm yolunu kesin bir şekilde ifade etme yeteneği 6. çözüm yollarını etraflıca inceleyebilme yeteneği

7. Sağlam olmadığına kanaat edilen hipotezi atma yeteneği ve hızlılığı 8. Kararlarda acele etmeme durumu 9. Varılan kararları yeniden kontrolden geçirme yeteneği ve hızlılığı 10. uygulama becerisi ve hızlılığı

Problem çözmede izlenen yol 1. Problemi sınırlandırarak tespit etme (farkına varma), 2. Problem ve sebepleri hakkında bilgi toplama 3. Problemin çözümü için hipotezler (denenceler) oluşturma 4. Düşünülen çözüm yollarının probleme uygunluklarını araştırma 5.Denenceleri test edip kabul ya da ret etme 6. Uygulama, önerilerde bulunma.

Problem Çözme Yöntemini Uygulama Etkinlikleri Problemin Anlaşılması Bilginin Toplanması Problem Çözme Yönteminin Aşamaları Değerlendirme Bilginin Çözümü Ve Yorumu Uygulama Seçeneklerin Değerlendirilmesi En iyi Seçeneğin Bulunması

D.O.N ? Karar verme sürecinden sonra UYGULAMAya geçilir. Uygulamada DÖNÜŞÜ OLMAYAN NOKTA yı belirlemek çok önemlidir? Nerede, artık geri dönülemez?

Öneriler: A- Problem Çözümüne Başlama Neyi Çözmek isteğine karar vermek Problemle ilgili bilgileri açık ve seçik olarak zihne yerleştirmek Problem üzerinde değişik yollar kullanarak çalışma Her türlü eleştiriye açık olma

B- Değişik Fikirler Üretme Değişik yaklaşımlar üretme; çok sayıda fikir üretme Alışılmışın dışında fikirler üretme Muhtemel çözümleri düşünme Düşünürken zihni serbest bırakma, belli noktalara takılmama.

C – Fikirleri Değerlendirme Yeni fikirleri gerçek durumla karşılaştırma Probleme değişik açılardan bakmaya çalışma Yapılanları gözden geçirerek, unutulanlar olmadığından emin olma Problemdeki şaşırtıcı noktaları bulma ve ona göre düşünme

Dikkat Edilecek hususlar Din hizmetlerinde problemin çözümü için gerekli materyal ve kaynaklar kolaylıkla sağlanamayabilir. Çok zaman alan bir yöntemdir. Sürekli “Problem” üzerinde çalışmaktan dolayı din hizmetini yürüten idareci veya görevliler olumsuz tavır geliştirebilir.

Harcanan emek, enerji ve zamana değmeyebilir. Problem oluşturma bazen yöneticilerle, cemaat ile ya da diğer ilgililerle anlaşmazlığa neden olabilir. Önemli sosyal problemleri anlayacak olgunluğu erişmemiş cemaate bu yöntemi uygulamak güçleşir.