İçten Yanmalı Motorlar (Internal Combustion Engines)

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
MOTOR DERSİNE HEPİNİZ HOŞ GELDİNİZ!!! 
Advertisements

MOTORLAR-10 HAFTA VURUNTU
ETÜD&EĞİTİM MERKEZİ Devre Elemanları Temel Devre Elemanları:
ARAÇ BİLGİSİ VE EKONOMİK ARAÇ KULLANMA
ROTOR Öğr.Gör. Ferhat HALAT.
KRANK-BİYEL MEKANİZMALARININ DİNAMİĞİ
İlk hareket ve kontrol sistemleri
MOTORLAR-9 HAFTA GENİŞLEME-EGZOZ-VURUNTU
DÖKÜM PRENSİPLERİ VE TEKNİKLERİ DERSİ
Yıldız Teknik Üniversitesi Makina Müh. Bölümü
MOTOR YAĞLARI.
Petrolden elde edilen sıvı yakıtların sınırlı rezervlerine rağmen, dünyada otomotiv sektörü hızla gelişmektedir. Bu gelişmeye paralel olarak oto yakıtlarının.
MAKİNA İMALAT VE DONATIM DAİRESİ BAŞKANLIĞI
Kavrama ve Transmisyon
Yıldız Teknik Üniversitesi Makina Müh. Bölümü
Yıldız Teknik Üniversitesi Makina Müh. Bölümü
 Abradable hareketli halindeki çok aşınan bölgelerde kullanılan ve ana metali aşınmalardan korumak için kullanılan kompozit malzemedir.  Hareket halindeki.
Motorların Ariza Nedenleri ve Giderilmesi
SOĞUTMA VE SOĞUTMA SİSTEMLERİ
Diesel Motor Karakteristikleri
Multitronik Şanzıman.
Yıldız Teknik Üniversitesi Makina Müh. Bölümü
TEMEL TAŞLAMA İŞLEMLERİ
VTEC (Variable-valve timing and electronic-lift control) Değişken Zamanlı Subap Kontrol Sistemi Gökhan TAŞTAN Cenk SÖKMEN Hakan AVCU.
Elektrik Enerjisi Üretimi
DİZEL MOTORLARINA GİRİŞ MOTORLARIN TANIMI VE TARİHÇESİ
MOTORLAR-6 HAFTA VOLUMETRİK VERİM
ME 199 ENGINE COURSE Asist. Prof. Dr. Fuat YILMAZ
BÖLÜM 6 NEWTON’UN YASALARI VE MOMENTUMUN KORUNUMU Doğrusal momentum:
Zaman ,ortam, hız, ısı geçişi
DÖRT ZAMANLI MOTORLAR KİMYASAL ENERJİYİ , MEKANİK ENERJİYE ÇEVİRMEK İÇİN DÖRT AYRI ZAMANDAN (STROK’DAN) FAYDALANAN MOTORLARDIR.
Yıldız Teknik Üniversitesi Makina Müh. Bölümü
Hava Dünyamızda ki hava karışımı; % 78 Azot % 21 Oksijen
Yıldız Teknik Üniversitesi Makina Müh. Bölümü
MOTORLARIN SOĞUTULMASI Ve YAĞLANMASI
Yıldız Teknik Üniversitesi Makina Müh. Bölümü
Uçak Piston Motorları.
Dört stroklu diesel motor
Teknik Eğitim SSH Teknik Müdürlük Hakan Aydoğan Son Bakılan Sayfa 1 İçindekiler 01/05 Egzoz gazı türbini Egzoz borusuna Egzoz gazı türbini kompresöre hareket.
AMORTİSÖRLER Bir araçta,sadece yay ile donatılmış bir süspansiyon olsa,araç herhangi bir yol sarsıntısı ile karşılaşınca sürekli olarak aşağı yukarı bir.
Sensörler - Algılayıcılar
STİRLİNG MOTORLARINDA ISI KAZANIMI YARD. DOÇ. DR. YAŞAR ÖNDER ÖZGÖREN
2.5. Biyel Biyel, pistonu krank mili muylusu vasıtasıyla krank miline
MAKİNA ELEMANLARI I MİLLER
Yrd. Doç. Dr. Nesrin ADIGÜZEL. Yakıtlar Günlük hayatımızda ve sanayide enerji; mekanik iş, ısı ve aydınlatma şeklinde kullanılmaktadır. Bu üç enerji şekline.
Yücel KILIÇKAPLAN MAKİNA EĞİTİM ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ MAKİNA İMALAT VE DONATIM DAİRESİ BAŞKANLIĞI.
BÖLÜM 3: GERÇEK MOTOR ÇEVRİMLERİ
BÖLÜM 4 VİTES KUTULARI. BÖLÜM 4 VİTES KUTULARI.
KALINLIK MAKİNESİ Kalınlık makinesi, bir yüzü planya makinesinde rendelenerek düzeltilmiş iş parçalarının kalınlıklarını eşit ve düzgün olarak rendelemede.
SİLİNDİR BLOKLARDA HASAR ÇEŞİTLERİ
KAYIŞ KASNAK MEKANİZMASINDA OLUŞAN HASAR TİPLERİ
MOTOR BİLGİSİ Kemal Nurkan NUR
5.BÖLÜM KOMPRESÖRLER.
T.C. GAZİ ÜNİVERSİTESİ TEKNİK EĞİTİM FAKÜLTESİ MAKİNE RESMİ VE KONSTRÜKSİYON ANABİLİM DALI SÖKÜLEBİLİR BAĞLANTI ELEMANLARI Prof. Dr. H. Rıza BÖRKLÜ.
- BASİT MAKİNELER -   Hamza Solak.
Diesel Motor Karakteristikleri
İçten Yanmalı Motorlar (Internal Combustion Engines) Motor Sistemleri
İçten Yanmalı Motorlar Motor Yanma Odaları Yakıt Püskürtme Sistemleri
İçten Yanmalı Motorlar (Internal Combustion Engines)
5) Emme ve Eksoz Sistemleri
3- Yağlama Sistemi.
ELEKTRİK SİSTEMİ.
(2) Motor Denetim Organları)
BAĞLAMA ELEMANLARI ÜNİTE-3.
4. Soğutma Sistemi.
ZTM307 Makine ve Mekanizmalar Teorisi 9.Hafta
Isı Pompaları ve Uygulamaları
KOJENERASYON SANTRALLER
ZTM 316 Mekanizmalar 1.Hafta
Sunum transkripti:

İçten Yanmalı Motorlar (Internal Combustion Engines) Motorların ana yapı elemanları (hareketli parçalar)

Hareketli Parçalar Piston Piston (biyel) kolu Anamil (Krank mili) Kam (Eksantrik mili) Volan

1-Piston: 2- Piston Kolu: Dolgu (hava+yakıt) veya havayı sıkıştırır, Yanmadan sonra yanan gazların genleşmesi ile oluşan işi krank miline iletir Pistonun ataleti önemli, bu sebeple hafif Alüminyum alaşımdan yapılır Piston silindir arası sızdırmazlık önemlidir Sızdırmazlık segmanlarla sağlanır: a) Sıkıştırma segmanı (üstte) b) Yağlama segmanı (altta) 2- Piston Kolu: Piston ile krank milini oynak olarak bağlayan parça

Piston

3- Segmanlar: Piston Pernosu veya Burcu: - Piston ile piston kolunu oynak olarak bağlayan parça 3- Segmanlar: Pistonla silindir arasında sızdırmazlık sağlar Silindir cidarında ince bir yağ filmi oluşturur Pistonun soğutulmasına yardımcı olur

Alternatif (Gel-Git) ve Dönel Hareket: Dairesel (Dönme) Alternatif (Gel-Git) Hareket Hareket Piston Egzantrik makanizma

Üzerinde bulunan eksantirik yapılarla 4- Krank mili: Üzerinde bulunan eksantirik yapılarla pistonun alternatif (git-gel) hareketini dairesel (sürekli) harekete dönüştürür Genellikle silindir bloğuna yataklıdır Motorun dengeli ve sarsıntısız çalışmasına da olanak sağlar Özel çelik alaşımlarından dövülerek veya dökülerek imal edilirler. Isıl işlemlerle yüzey sertleştirmesi yapılır.

Krank milinin ucunda; -ekzantrik mili, -yakıt pompası, -yağ pompası -su pompası ve -vantilatör gibi motorun kendini çalıştırması için gerekli sistemlere hareket veren, hareketi ileten dişliler bulunmaktadır.

5- Kam (eksantrik) mili: Hareketini volandan dişli, zincir-dişli veya kayış-kasnak aracılığıyla alır Hareketi ½ oranında azaltır Aldığı dairesel hareketi, üzerinde bulunan kamlar ile alternatif (git-gel) harekete çevirerek subapların açılıp kapanmasını sağlar

Kam (eksantrik) mili: - Krank milinden aldığı hareketi sübaplara a) Zamanlama Dişlisi b) Zamanlama Zinciri c) Zamanlama Kayışı mekanizmalarından birini kullanarak iletir:

Zamanlama Dişlisi Kam milinin silindir bloğu içinde yer aldığı üstten supaplı motorların supap mekanizmasında kullanılır. Silindir bloğundaki kam mili zamanlama dişlisi tarafından hareket ettirilir

Zamanlama Zinciri Kam milinin silindir kapağı üzerinde bulunduğu üstten eksantrikli motorlarda uygulanır. Kam mili, zamanlama dişlisi yerine bir zamanlama zinciri ve zincir dişliler tarafından tahrik edilir. Zamanlama dişlisi ve zincir dişliler yağ ile yağlanırlar.

Zamanlama (Triger) Kayışı Eksantrik mili iç kısmına diş açılmış bir kayış ile tahrik edilir. Kayış, zincirli tipten daha sessizdir ve yağlanmaya veya gerdirme aparatına ihtiyacı yoktur. Diğerlerine göre daha hafiftir. Triger kayışı fiber-glass ile güçlendirilmiş kauçuktan yapılır. Gerilme dayanımı çok yüksektir ve ısı değişimlerinde çok az bir esneme yapar.

6- Volan: Krank mili ucuna bağlı, krank mili ile birlikte dönen dairesel kütle Görevleri: İş zamanında elde edilen enerjiyi, ataleti sayesinde depolar (düzenli hareket sağlar) Ölü noktalarda, piston/piston kolu/krank mili sisteminin hareketini devam ettirir. Krank mili hızını stabil hale getirir Motor gücünü diğer ünitelere iletir (kavrama volana bağlanır, motorun ilk çalıştırılması volandan yapılır) Krank mili Volan - Silindir sayısı arttıkça; iş yapılan zaman artacağından hareket daha düzenli olur, küçük kütleli volan yeterli olur