EĞİTİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
Advertisements

BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM © TemplatesWise.com 1.
Program Geliştirme Modelleri
Eğitimde Hedefler Hedeflerin İşlevleri ve Analizi.
DAVRANIŞ BİLİMLERİNE GİRİŞ
RADAR EĞİTİM DANIŞMANLIK 1 YAPILANDIRMACI ÖĞRENME YAKLAŞIMI.
SOSYAL GELİŞİM Öğr. Gör. İdris KARA.
Program Tasarım Modelleri
ÖĞRENME SINIF YÖNETİMİ
Öğretim İlke ve Yöntemleri: Öğrenme Stratejileri
Bireyi Tanıma Teknikleri I
Bireyi Tanıma Teknikleri I
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi
Hedef-Kazanım Belli bir alanda eğitilecek bireylere kazandırılmak istenen özellikler ya da yeterliklerdir. Kazanımın eğitim yoluyla kazandırılabilecek.
Farklılaştırılmış Öğretim
MESLEKLERİ TANIYALIM DÖRT YILLIK LİSANS PROGRAMLARI ‘ü’
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
ASSURE Modeli.
Kişisel-Sosyal Rehberlik
ÇAĞDAŞ EĞİTİM SİSTEMİNDE ÖĞRENCİ KİŞİLİK HİZMETLERİ VE REHBERLİK
ERGEN AİLE İLİŞKİLERİ.
7.SINIFLAR TEKNOLOJİ TASARIM
ÖRGÜTSEL DAVRANIŞ VE ÖĞELERİ
Drama ile İlgili Terimler / Eğitim Öğretim Sürecinde Drama
ENGELLİ ÇOCUKLARI TANIMA VE DEĞERLENDİRME
ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE SANAT EĞİTİMİ
II.BÖLÜM GELİŞİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
Teknolojİ ve tasarIm dersİ
Program Tasarım Modelleri
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
Sağlık Bilimleri Fakültesi
BÖLÜM 4 ÖTMG’de ÖĞRETMEN NİTELİKLERİ VE ÖĞRETMEN YETİŞTİRME
Eğitim; bireyin davranışlarında, kendi yaşantısı yoluyla,
EĞİTİM ÖĞRETİMDE TEMEL KAVRAMLAR
MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Öğretim İlke ve Yöntemleri
Pedagojİk formasyon sertİfİka programI ÖğreTİM İLKE ve YÖNTEMLERİ Hafta I – 2. Bölüm Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
Bölüm 6 Örgütsel Yönlendirme
Eğitsel Rehberlik.
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ
MBT-303 özel öğretim yöntemleri-ı
Öğretimle İlgili Temel Kavramlar
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
Öğrenci Başarısının Belirlenmesinde Yeni Yaklaşımlar
PROGRAM DEĞERLENDİRME
ÖĞRENME VE ÖĞRETMENİN KURAMSAL TEMELLERİ
Öğrenme Psikolojisi Kuramlar: Sosyal Bilişsel Öğrenme
ÖĞRENME STİLLERİ.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
ERGENLİK DÖNEMİ GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Gelişim ve Temel Kavramlar
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
ÖĞRETİM STRATEJİLERİ SUNUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM
öneriler Sınıfların tüm öğrencileri içerecek biçimde düzenlenmesi
Pedagojİk Formasyon Sertifika programI ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ Hafta V Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
Bireyi Tanıma Süreci Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
TÜRKÇE EĞİTİMİNİN ÖNEMİ
Her ülkenin sistemi ne olursa olsun, eğitim politikasının en üst seviyede amacı, bireyi topluma yararlı hale getirmektir. BİREYİ TOPLUMA YARRLI HALE GETİRME;
Yrd. Doç. Dr. Şükrü KEYİFLİ
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA PLANI (1)
Öz, Akran ve Grup Değerlendirmeleri
Sunum transkripti:

EĞİTİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR Öğr. Gör. İdris KARA

GİRİŞ Doğduğunda güçsüz olan ve başkalarının yardımına gereksinim duyan insan, kalıtım yoluyla getirdiği gizil gücü çevrenin sunduğu olanaklarla birleştirerek güçlü bir varlık haline gelir.

Formal ve İnformal Eğitim Formal; biçimlendirme anlamında kullanılmaktadır. İnformal, biçimlendirilmemiş, gelişigüzel, rastlantısal anlamında kullanılmaktadır.

EĞİTİM Bireyin yaşantılarına bağlı olarak ve kendisinde var olan içsel potansiyeli açığa çıkararak, bilgi, beceri ve tutumlar kazanması ya da sahibi olduğu bilgi, beceri ve tutumları değiştirmesi sürecidir.

ÖĞRETİM Bir toplumun o toplumu oluşturan bireylerde bulunmasını istediği özellikleri kazandıran yani hedefleri açık-seçik belirlenmiş bir süreçtir.

Öğretim Konusuyla ilgili Birkaç Öğrenme Kuramı Davranışçı Yaklaşım Bilişsel Öğrenme Kuramı Tam Öğrenme Modeli

ÖĞRENME Yaşantı ürünü kalıcı izli davranış değişikliğidir.

ÖĞRETME Öğrenmeyi kılavuzlama işidir. Bireyin davranışlarında eskiye oranla göreli de olsa bir değişme olmalıdır. Davranıştaki bu değişme kalıcı olmalı yani birey yeni davranışı uygun koşullarda tekrarlayabilmelidir. Davranışlardaki değişmeler bireyin yaşantılarının ürünü olmalıdır.

EĞİTİM PROGRAMI Hedef Öğretme Durumları Ölçme Değerlendirme