ENGELLİ ÇOCUKLARI TANIMA VE DEĞERLENDİRME

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
EBA BİLİŞİM AĞI TANITIMI VE KULLANIMI. EBA v2 EBAv2 : Eğitimde FATİH Projesinin içerik bileşeni olarak 2012 yılında yayın hayatına başlayan Eğitim Bilişim.
Advertisements

DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
FAD İ ME AKAGÜNDÜZ SEVG İ SUBA Ş I Aralık OTİSTİK BİREYLERİN ÖZELLİKLERİ SINIFLANDIRMA TANI DEĞERLENDİRME ARAÇLARI OTİZMİN NEDENLERİ EĞİTİM.
DESTEK EĞİTİM HİZMETLERİ. İÇİNDEKİLER  DESTEK EĞİTİM HİZMETLERİ OKULLARDA DESTEK EĞİTİM HİZMETİ NERELERDE VERİLİR? NEDEN DESTEK EĞİTİM? DESTEK EĞİTİM.
KAYNAŞTIRMA YOLUYLA EĞİTİM UYGULAMALARI
Antalya/Muratpaşa SABİHA GÖKÇEN ANAOKULU EFQM KAZANANLAR KONFERANSI ASLI KANBİR OKUL MÜDÜRÜ 24 Şubat 2016 İstanbul Deniz Müzesi.
Veri Toplama ve Değerlendirme Sistemi Tanıtım Toplantısı.
TEFTİŞ SİSTEMİ VE İKS İLİŞKİSİ. İlköğretim Kurumları Standartları (İKS) Teftiş Sisteminde de bazı değişimleri beraberinde getirecektir (?) İlköğretim.
Zihinsel engellilerin sınıflandırılması
RADAR EĞİTİM DANIŞMANLIK 1 YAPILANDIRMACI ÖĞRENME YAKLAŞIMI.
1. ÜNİTE ÖZEL EĞİTİM SÜRECİ.
AZE201 ERKEN ÇOCUKLUKTA ÖZEL EĞİTİM
Etkin Öğretim Sistemi Etkin Öğretim Sistemi Ders Anlatım Föyleri
Bu bölüm; Aral,N., Okul Öncesi Eğitimde Kaynaştırma, İstanbul: Morpa Yayınları. Aral, N. ve Gürsoy, F Özel eğitim gerektiren çocuklar ve özel.
EĞİTSEL VE DAVRANIŞSAL DEĞERLENDİRME ASSESSMENT Ders 1: Tarihsel, Felsefi ve Yasal Boyutları Prof. Dr. Tevhide Kargın.
Engelli Amerikalılar Yasası (Americans with Disabilities Act -ADA)-(1990)
EĞİTİM ORTAMLARININ DÜZENLENMESİ
ÜSTÜN ZEKALI VE ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUKLAR
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMLARI
BDÖde Kullanılan Yaygın Formatlar
Doğum Öncesi Nedenler Annenin doğum öncesinde geçirmiş olduğu hastalıklar (özellikle hamileliğin ilk üç ayında geçirilen kızamıkçık, frengi, toksoplazma.
Türkiye'deki Yasal Düzenlemeler
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMLARI
ASSURE Modeli.
Kişisel-Sosyal Rehberlik
ÖZEL EĞİTİMİN TEMEL İLKELERİ
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK SERVİSİ
Öğretimin Uyarlanması
Eğitsel Rehberlik Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
NOT VERME VE MEZUNİYET.
DİYARBAKIR BİLİM VE SANAT MERKEZİ
YAYGIN EĞİTİM Yaygın Eğitim: Örgün eğitim sistemine hiç girmemiş
EĞİTİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
Bütünleştirme uygulamaları
KOCASİNAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
Drama etkinlikleri planlanırken;
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ.
ABD’de engelli bireylere yönelik ilk yasa 1798 yılında çıkarılmış,
RECEP TAYYİP ERDOĞAN ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ TAM SAYILARDA TOPLAMA İŞLEMİ CETVELİ EZGİ BÖLEK, ÖZGE AYTAÇ, AYŞE NUR KOÇALİ MATERYALİN AMACI MATERYALİN.
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
KAYNAŞTIRMA UYGULAMALARI
Sağlık Bilimleri Fakültesi
ZİHİNSEL ENGELLİ ÇOCUKLAR Sağlık Bilimleri Fakültesi
ZİHİNSEL ENGELLİ ÇOCUKLAR Sağlık Bilimleri Fakültesi
ZİHİNSEL ENGELLİ ÇOCUKLAR Sağlık Bilimleri Fakültesi
AİLE EĞİTİMİ.
EĞİTSEL DEĞERLENDİRME VE TANILAMA
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
Geniş Ölçekli Testler Yrd. Doç. Dr .Ömer Kutlu.
Yrd.doç.Dr. H. Deniz GüllerOĞlu
DEĞERLENDİRME ve BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA
Dr. İLKER YAKIN & Dr. HASAN TINMAZ
Dünyanın En Şaşırtıcı Eğitim Sistemi: Finlandiya
CİHANGİR MAHALLESİ YAPISAL RİSK ANALİZİ
EĞİTSEL VE DAVRANIŞSAL DEĞERLENDİRME- ASSESSMENT Ders 2: Yasal Düzenlemeler Prof. Dr. Tevhide Kargın.
ÖBBS (Öğrenci Başarılarının Belirlenmesi Sınavı)
Öğrenci Başarısının Belirlenmesinde Yeni Yaklaşımlar
Test Geliştirme Süreci
PROGRAM DEĞERLENDİRME
Geçerlik ve Kullanışlılık
Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu BAŞARI TESTLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ
ÖĞRENME STİLLERİ.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Eğitimde Ölçülen Bilişsel Özellikler
öneriler Sınıfların tüm öğrencileri içerecek biçimde düzenlenmesi
DESTEK EĞİTİM Destek Eğitim Odası. DESTEK EĞİTİM Destek Eğitim Odası.
Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu BAŞARI TESTLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ
GEÇİŞ GEÇİŞ SÜRECİ Özel Gereksinimli ve / veya Engeli
ENGELLİ ÇOCUKLARIN KAYNAŞTIRILMASINDA DRAMANIN KULLANIMI
Sunum transkripti:

ENGELLİ ÇOCUKLARI TANIMA VE DEĞERLENDİRME

Özel eğitimde ilk ve temel ilke tanılamadır Özel eğitimde ilk ve temel ilke tanılamadır. Özel eğitim gereksinimi olan bireylerin uygun eğitim programlarına yerleştirilmeleri, tanılama süreciyle başlamaktadır.

Tanı (teşhis), bireyin engeline ad koyma,derecesini ve bireyin bundan etkilenme durumunu belirleme olarak tanımlanmaktadır . Milli Eğitim Bakanlığı Özel Eğitim Hizmetleri Yönetmeliğine göre tanılama, özel eğitim gerektiren bireylerin yeterli ve yetersiz yönleri ile bireysel özelliklerini, ilgilerini belirlemek amacıyla tıbbi, psiko-sosyal ve eğitim alanlarında yapılan değerlendirme süreci şeklinde ifade edilmiştir

Tanılama ve değerlendirme ile özel eğitime gereksinimi olan bireylerin eğitim gereksinimlerinin belirlenmesine ve gereksinimlerine uygun eğitim kurumlarına yerleştirilmesine temel teşkil edecek verilerin toplanması sağlanmaktadır. Tanılama Tıbbi Tanılama Eğitsel Tanılama

Tıbbi tanılama; Tıbbi verilerin ve psikometrik ölçümlerin esas alındığı bir tanılama modelidir. Bu tür tanılamada yetersizlik saptanmakta, bireyde oluşan zedelenmenin yeri, derecesi, oluş zamanı, zedelenmeye yol açan nedenler, sürekliliği gibi özellikler belirlenmektedir.

Eğitsel Tanımalama; tıbbi ve psikometrik veriler dikkate alınarak,yetersizliğin eğitim sürecini etkileme durumunun belirlenmesi ve bireyin dil,bilişsel,duygusal,sosyal ve motor becerilerine ilişkin gelişimsel bilgilerin toplanması şeklinde tanımlanmaktadır.

Değerlendirme özel eğitim açısından daha kapsamlı bir işlem olarak görülmektedir. Bireyin hali hazır durumunu ve tüm davranışlarını içeren özel eğitime gereksinimi olan bireylerin eğitiminde nelere dikkat edilmesi gerektiğini ortaya çıkaracak nitelikli bir tanımayı kapsamaktadır. Değerlendirme, formal-informal ölçme araçları ve teknikleri kullanılarak bireyin özelliklerine ilişkin karar verme işlemi olarak kabul edilmektedir.

Özel eğitimde değerlendirmenin beş amacında söz edilebilir Özel eğitimde değerlendirmenin beş amacında söz edilebilir. Bu amaçlar şu şekilde sıralanabilir. İzleme Uygunluğu belirleme Program planlama Öğrenci gelişimini izleme Program değerlendirmedir.

DEĞERLENDİRME TÜRLERİ Resmi değerlendirme Resmi değerlendirme esas olarak bir bireyin performansını akranlarından oluşan normları temsil eden bir grubun performansıyla karşılaştıran norm referanslı veya standartlaştırılmış testlere dayalıdır.

Resmi olmayan değerlendirme Resmi olmayan prosedürler çoğunlukla ölçütlere dayalı ve öğretmen tarafından yapılan araçların kullanımıyla birlikte müfredatla ve öğretim ortamıyla daha ilişkilidir.

YARARLANILAN KAYNAKLAR Aral, N. ve Gürsoy, F. 2007. Özel Eğitim Gerektiren Çocuklar ve Özel Eğitime Giriş. İstanbul: Morpa Kültür Yayınları.