12-19 YAŞLARI ARASINDAKI ÖĞRENCILERE AŞAĞIDAKI ESASLARLA MUAMELE EDILMELIDIR.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
12-19 YAŞLARI ARASINDAKI ÖĞRENCILERE AŞAĞIDAKI ESASLARLA MUAMELE E DILME LIDIR.
Advertisements

STRES SINAV KAYGISI KARACASU LİSESİ Rehberlik Servisi.
1. 2 Ödevin (sunu kısmının) hazırlanmasında, şu anda üzerinde çalışmakta olduğunuz sunu formatı kullanılacaktır. Bunun amacı, değerlendirme standardını.
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
T.C. ORDU VALİLİĞİ İlköğretim Müfettişleri Başkanlığı TAM ÖĞRENME MODELİ TAM ÖĞRENME MODELİ.
(Ravi Modelleri) Sunum 2 Doç. Dr. Halis AYDEMİR. Rivayet, bir aktarıcının kaynak ile muhatabı arasında oluşturduğu bilgi akışının yahut başka bir ifadeyle,
BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM JEROME BRUNER.
Tssb un tedavisi. HİPNOZLA PSİKOTERAPİNİN İLKELERİ Bu tip psikoterapinin prensipleri aşağıda anlatılan sekiz C ile özetlenebilir: Yüzleştirme (Confrontation).
SOLUNUM VE GEVŞEME EGZERSİZLERİ İLE ETKİLİ MÜZİK EĞİTİMİ AYŞEN ÜMİT İSTANBUL BİLİM VE SANAT MERKEZİ Müzik Mentoru.
ÇOCUK VE AİLE EĞİTİM SEMİNERLERİ Psikolog Arzu Seven.
AYNUR ŞİMŞEK İŞLETME YÖNETİMİ PROGRAMI ÖNÜNÜZDEN ÇEKİLİN.
SINAVLARDA YAŞANAN KAYGININ AZALTILMASINA YÖNELİK VELİLERE ÖNERİLER.
Bedenim ve Ben (Bedenim Değerlidir)
Sevgili 8.sınıf öğrencisi; Kendi yeteneklerin, ilgilerin, değerlerin hakkında bilgi sahibi olmak ve daha doğru lise tercihi yapabilmek için lütfen öncesinde.
GÖRÜŞ GELİŞTİRME TEKNİĞİ
Tez hazırlarken yapılan 10 hata. tezdanismani.net
Öğretmen Merkezli Egitim
İnternetin Güvenli Kullanımı ve Sosyal Ağlar
12-19 YAŞLARI ARASINDAKI ÖĞRENCILERE AŞAĞIDAKI ESASLARLA MUAMELE EDILMELIDIR.
E-OKUL VE MEBBİS SİSTEMİNİN KULLANILMASI
BAŞVURU SAĞLAMA VE SEÇME
HAZIRLAYAN Ayşe ŞEBBOY Psikolojik Danışman Şahin İlköğretim Okulu.
Nuri KOCAİBİŞ Kimdir? tarihinde Konya’da dünyaya geldim. Evli ve 3 çocuk babasıyım. Özel bir şirkette muhasebeci olarak çalışmaktayım.
Aile İçi İletişim İle Çocuğunuzun Sorunlarını Çözebilirsiniz!!!
Proje Oluşturma ve Yönetimi Bilişim Teknolojileri Öğretmeni
BİLGİSAYAR VE İNTERNETİN ETİK KULLANIMI
ÖZGÜVEN GELİŞTİRME EĞİTİMİ
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
Proje Oluşturma ve Yönetimi
ÖRGÜTSEL DAVRANIŞ VE ÖRGÜT KÜLTÜRÜ Yrd. Doç. Dr. Muzaffer Şahin
Ataletin sekonder kazançları
Ödev yapma alIşkanlIğI
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
TEMİZ İNTERNET KULLANIMI
BİREYSEL MOTİVASYON TEKNİKLERİ
Aile Atölyeleri Projesi
Ne denli az şeyiniz kalırsa, kaygılanacak o kadar az şeyiniz olur
Eğitim Bilimleri Fakültesi
PPT 6 Kapsayıcı bir eğitim için nasıl bir sınıf yönetimi yaklaşımı benimsemeliyim? Sınıfında Yabancı Uyruklu Öğrenci Bulunan Milli Eğitim Bakanlığı Öğretmenlerinin.
K.İ.H.O. REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA HİZMETLERİ
Fahri TEKİNOL PSİKOLOJİK DANIŞMAN
Özgüvenli Çocuk Yetiştirme Seminerini
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ.
AİLENİN OKUL BAŞARISINA KATKISI
Arkadaş, Çalışmaktan yorgun düştüğümüz günlerimizde Tanrıya bir Dua etmeyi sıklıkla unuturuz ama mailimizi kontrol etmeyi unutmayız. Bu yüzden , bize.
BAŞARIDA VERİMLİ ÇALIŞMA YOLLARI
Bilinçli Tercih Seminerine
TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ 2017.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
GÜDÜLENME-MOTİVASYON
İnternetin Güvenli Kullanımı ve Sosyal Ağlar
İSTASYON YÖNTEMİ.
HAKLARIMI ÖĞRENİYORUM
Geliştirme Genel Müdürlüğü
seyahat zeyno zeyno seyahat
Arkadaş, Çalışmaktan yorgun düştüğümüz günlerimizde Tanrıya bir Dua etmeyi sıklıkla unuturuz ama mailimizi kontrol etmeyi unutmayız. Bu yüzden , bize.
İLETİŞİMİ KOLAYLAŞTIRAN YAKLAŞIMLAR
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
BAĞIMLILIK NEDİR? NE DEĞİLDİR?
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Bilinçli ve Güvenli İnternet Kullanımı
NEDEN MANİPÜLASYON.
6. Sınıf 3. Ünite: ZARARLI ALIŞKANLIKLAR
ETKİLİ İLETİŞİM ve EMPATİ EĞİTİMİ
Geliştirme Genel Müdürlüğü
ALAN TERCİHLERİ VE MESLEK SEÇİMİ
Örgüt Kuramı, Örgüt Tasarımı ve Örgütsel Değişim
5. SINIF 1. ÜNİTE ALLAH İNANCI.
SINAV KAYGISI VE ÇOCUK RUH SAĞLIĞI
Sunum transkripti:

12-19 YAŞLARI ARASINDAKI ÖĞRENCILERE AŞAĞIDAKI ESASLARLA MUAMELE EDILMELIDIR.

1-Eğitim ve öğretimiyle meşgul olduğumuz öğrenci büyüme çağında ise, onu tanımakla başlamalısınız. Yoksa, tanımadığınız veya anlayamadığınız öğrenciye öğretmek istediklerinizi öğretemeyecek ve onu arzu ettiğiniz gibi yetiştiremeyeceksiniz.

2-Küçükler büyüklerine benzemek ister ve daima onları taklid etmeye çalışırlar. Bu durum hayvanlar aleminde vardır. Bir psikoloji talebesi, haftalarca süren uzun bir çalışmadan sonra yavru yengeçlere düz yürümeyi öğretir. Daha sonra bu yavru yengeçleri, büyük yengeçlerin yanına koyduğunda, tekrar yan yürümeye başladıklarını hayretle görür. Eğer öğrenci yaşından küçük davranışlarda bılunursa, buna çok ehemmiyet vermeyin. Aşırı taşkınlık görürseniz uygun şekilde izah edin.

3-Ona yerli yersiz söz vermeyin ve vaadlerde bulunmayın 3-Ona yerli yersiz söz vermeyin ve vaadlerde bulunmayın. Sözünüzü tutamadığınızı anlar veya öyle zannederse, size olan itimadı sarsılır, tesir gücünüz azalır.

4-Yaptığı hatalar ve yanlışlardan dolayı onun kötü bir insan olduğunu, düzelmesi mümkün olmayan, toplumun bir paraziti haline geldiğini söylemeyin. Herkesin içinde onu yargılamayın. Eğer yaptığı bir yanlış toplum içinde söylenerek başkalarının da bu hatayı yapmamalarını istiyorsanız, isim vermeden ve belli etmeden hataya temas etmelisiniz. Yoksa, onu telkinlerinize karşı sertleştirir ve size karşı cephe almasına sebebiyet verirsiniz.

5-Yanlış davranışların üzerinde hassasiyet ve dikkatle durarak düzeltmeye çalışın. Ceza vermeniz gerekiyorsa once onu dinleyin ve cezada acele etmeyin. İleride tamir edilemeyecek yaralar açan cezalar vermeyin. Cezanın suçu aşmamasına dikkat edin.

6-Onu kabiliyetlerinin üstünde işlere zorlamayın ondan başaramayacağı işler istemeyin. Ona güvendiğinizi onu destekleyeceğinizi belli edin. Bu işi başarabileceğine inandığınızı söyleyin. Açıkça muhalefet edeceği ve red edeceği yaptıramayacağınız işi ondan isterseniz, ona karşı kredinizi kaybedersiniz.

7-Gayret ve çalışmalarını övün. Kıyaslama yapın 7-Gayret ve çalışmalarını övün. Kıyaslama yapın. Takdire şayan kimseleri nazara vererek, “Sen de onun gibi olabilirsin, hatta ondan daha ileri gideceğine inanıyorum, sende kabiliyet var” gibi ifadelerle onu daha mükemmele yönlendirin.

8-Ondan yaşının üzerinde, fazla fazla olgunluk beklemeyin.

9-Bütün kaide ve güzel şeyleri birden öğretmeye kalkmayın 9-Bütün kaide ve güzel şeyleri birden öğretmeye kalkmayın. Tedriciliğe yani safha safha ilerletmeye ihtimam gösterin. Yeni doğan bebeğe ekmek yedirilmeyip once süt içirildiğini unutmayın.

10-Her ne olursa olsun onu köşeye sıkıştırmayın onu belli bir yöne sevkederken, dört bir tarafını sarıp, yalana sığınmasına meydan vermeyin. Mutlaka bir çıkış bırakın ve iki taş arasında bırakıp ezilmesine sebep olmayın. Sıkışınca kolayca yalana başvuran silik bir şahsiyet haline getirmeyin.

11-Sizi çok fazla bunalttığı zaman, soğukkanlılığınızı ve sukûnetinizi kaybetmeyin.   12-Kızmanız haklı dahi olsa, haklılığınızı ispat için onu aşağılamayın, hele bunu arkadaşları arasında hiç yapmayın.

13- Anlattıklarımızı herşeyin ötesinde bizim bizzat inanıp benimsediğimiz, hazmedip, hayatımızda tatbik ettiğimiz hakikatler olmasına dikkat etmeliyiz. Anlattığımız gerçeği içimize sindirememişsek, sadece lafazanlık ve buam buram sunilik unutmamalıyız. Yol gösterici, tıpkı, yediklerini hazmederek süt haline getiren koyunun, yavrusuna bu öz gıdayı takdim etmesi gibi gerçekleri özleştirerek, öğrencinin anlayabileceği basitlikte anlatmalıdır. Bildiği bir yığın karışık malumatı, tavsiye ve senteze tabi tutmadan anlatmamalıdır.

14-Anlatılacaklara daima maddi ve manevi hazırlık yapılmalıdır 14-Anlatılacaklara daima maddi ve manevi hazırlık yapılmalıdır. İlahi mesajlar, Söz Sultanı’nın beyanları, büyük zatlara ait geçmişten ve günümüzden somut olaylar, akli örnekler, bunlar karşısında bize düşen vazifeler anlatılırken, manevi tesirin O’nun elinde olduğu unutulmamalıdır.

15-Eğittiğiniz öğrenciye verdiğiniz öğüt ve tavsiyeler neticesiz kalıyor ve kulak ardı ediliyorsa, ona olan dikkat ve ihtimamınızı arttırın. Ona kıymet verdiğinizi, onun da sözü dinlenir bir şahıs olduğunu ona belli edin. Onu karşınıza alıp büyük bir şahıs gibi muamele edin. Bir şeye karar verirken onun da fikrini alın. Yanlış düşünüyorsa, yanlış olduğunu söylemeyip, “bir de şöyle bir husus var , dediğin gibi yaparsak şöyle mahsurları olmaz mı?” diyerek alacağınız karara onu da iştirak ettirerek kendi kararıymış gibi benimsettirin. Şahsiyete değer verme psikolojide olduğu kadar ruhi tedavide de bir temeldir.

16- Size hürmet göstermesine meydan verin, fakat bunu kalben ciddi şekilde arzulamayın. Yanında fazla mütevazi olmayın. Sizin eğitici ve örnek bir büyük, kendisinin de yetişmeye ihtiyacı olan bir çırak olduğunu bilmelidir. Usta olmayı hedeflemeyen bir çırağın, çıtak olamayacağını bilmelidir.

17-Sizi olduğunuzdan daha iyi görebilir, daha yüksek mertebelerde tasavvur edebilir. Kendinizi erişilmez göstermeye çalışmayın. Bu davranış bozukluğu, çok kimselerin eksik taraflarını örtbas etmek için müracaat ettikleri bir yoldur. Geçmişte yaptığınız hatalardan ona bahsetmeyiniz. Mazinizdeki kara lekeleri bilmesi, eksiklik ve yanlışlarınızı öğrenip görmesi, onu yıkar ve sizden faydalanamaz. Sizin hatalarınız zihnini meşgul eder .

18- Muhatabınızın, görme duyma ve tasavvur etme atmosferinde belirenlerin, temiz ve müsbet olmasına dikkat edin. Yanında hiçbir zaman batılı tasvir etmeyin. Batılı tasvir, safi zihinleri alt üst ederek, sislendirir. Kötü şeyleri, genel ve teferruata girmeden maksadınızı anlatacak kadar açık fakat zihninizi kirletmeyecek kadar da kapalı anlatıp, geçin. Gazeteye fuuşiyata ait bir fotoğraf basıp “bu fiilin ne kadar kötü” olduğu yazılsa, tamir değil, tahribat yapacağı aşikardır.

19-Ondan inançlı, samimi temiz, iffetli olmasını bekliyorsak ilk önce bu vasıfları eğitimci olarak biz üzerimizde toplamalıyız. Eğitimin en güzeli “kal dili” dediğimiz sözümüz yanında hareket ve hayatımızla, yani hal lisanı ile örnek olmaktır.

20-Bulunduğu yerde eşyelerı kırıp-dökme, dağıtma gibi durumlarda, onu azarlama ve küçük düşürmekten ziyade, ona yardım etme, temizleme ve düzeltmesini kolaylaştırma, kötü birşey yaptığını bildirme metodunu takip etmelidir. Bu ona öyle bir durumda nasıl davranılacağını öğretir ve kalbi de kırılmamış

21-Onların gözünde büyümek ve örnek bir insane olmak istiyorsanız, (ki bu onları yetişmesi için mühimdir) hayatlarına ve eğlencelerine ortak olun. Bunu yaparken, onunla aranızdaki öğretmen öğrenci mesafesini koruyun. Üzüntü ve acılarını paylaşma yolunu seçin.

22-Herhangibir eğitim müessesinde, vazifeliler arasında fikir beraberliği ve uyumesas olmalıdır. Eğer anlaşmazlık ve ihtilafa düşerlerse, bunu öğrencilere sezdirmemekonların yanında tartışmamak ve ihtilafa düşmemek lazımdır. Böyle bir tavır, onlarımasum dimağlarında izler bırakır ve siz eğitimcilere olan itimatları sarsılır. Bölünmelere sebep olduğunuz gibi öğrenciye bölünmeyi öğretmiş olursunuz. Eğitici durumundakiler, birbirlerine azami olarak değer vermeli , hizmette kusur etmemelidirler . Bu davranış onlara tesir edecek ve dışa karşı münasebetlerini seviyeli kılacaktır.

23-Eğitim yuvasının emniyet ve huzur verici olması, oluşturulan karşılklı his alışverişiyle olur. Büyükler sevecek ve şefkat edecekler, küçükler de hürmet ve itaatte kusur etmeyecekler…