Hazırlayan: Safiye Çakır Mat.2-A

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Parametrik doğru denklemleri 1
Advertisements

Hâsılat kavramları Firmaların kârı maksimize ettikleri varsayılır. Kâr toplam hâsılat ile toplam maliyet arasındaki farktır. Kârı analiz etmek için hâsılat.
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ
Atalet, maddenin, hareketteki değişikliğe karşı direnç gösterme özelliğidir.
T.C. ORDU VALİLİĞİ İlköğretim Müfettişleri Başkanlığı TAM ÖĞRENME MODELİ TAM ÖĞRENME MODELİ.
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
- BASİT MAKİNELER -  .
Hazırlayan: Dr. Emine CABI
AKIL (ZİHİN) HARİTASI.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
GEOMETRİK CİSİMLER VE HACİM ÖLÇÜLERİ
DİRENÇ. Cisimlerin elektrik akımını geçirirken gösterdiği zorluğa direnç denir. Birimi ohm olup kısaca R ile gösterilir. Devredeki her elemanın direnci.
ÇARPMA İŞLEMİ X x x x xx x.
ZAMAN VE ÇATIŞMA YÖNETİMİ. ZAMAN YÖNETİMİ Zamanı Verimli Kullanmak Ufak zaman kazanımları Hatalı bir şeyi daha kuvvetli yapmanın bir faydası yoktur.
ÖZEL TANIMLI FONKSİYONLAR
f:(a,b)==>R fonksiyonu i)  x 1,x 2  (a,b) ve x 1  x 2 içi f(x 1 )  f(x 2 ) ise f fonksiyonu (a,b) aralığında artandır. y a x 1 ==>x 2 b.
EBOB&EKOK Ökkeş ŞAHİN TEOG 8.SINIF
Ekvator - Paralel - Meridyen - Enlem -Boylam
Emine Hoşoğlu doğan İstanbul şehir üniversitesi Eylül 2014
KONULAR BÖLÜM: Kesirler, Ondalık Kesirler, Yüzde
İÇİNDEKİLER NEGATİF ÜS ÜSSÜ SAYILARIN ÖZELLİKLERİ
COĞRAFİ KONUM.
Bölüm 11: Çembersel Hareket. Bölüm 11: Çembersel Hareket.
X-IŞINLARI KRİSTALOGRAFİSİ
PROGRAMLI ÖĞRETİM Tanımı:
TAM SAYILAR.
ÇOKGENLER.
NELER ÖĞRENECEĞİZ 1-Doğru ile nokta arasındaki ilişkiyi açıklamayı
ÇEMBER VE DAİRE YUNUS AKKUŞ-2017.
Geçen yılı hatırlayalım
Çokgenler.
FOTOGRAMETRİ - I Sunu 4 Eminnur Ayhan
Öğr. Gör. Mehmet Ali ZENGİN
Değirmendere Hacı Halit Erkut Anadolu Lisesi
DOĞAL SAYILAR TAM SAYILAR
KONİ.
- Sağlama - Kısa yoldan Çarpmalar
. . AÇILAR ..
X-IŞINLARI KRİSTALOGRAFİSİ
Eğitim Bilimleri Fakültesi
MAT – 101 Temel Matematik Mustafa Sezer PEHLİVAN *
MAT – 101 Temel Matematik Mustafa Sezer PEHLİVAN *
OLASILIK.
-MOMENT -KÜTLE VE AĞIRLIK MERKEZİ
TEMEL GEOMETRİK KAVRAMLAR VE ÇİZİMLER
MAT – 101 Temel Matematik Mustafa Sezer PEHLİVAN *
RECEP TAYYİP ERDOĞAN ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ TAM SAYILARDA TOPLAMA İŞLEMİ CETVELİ EZGİ BÖLEK, ÖZGE AYTAÇ, AYŞE NUR KOÇALİ MATERYALİN AMACI MATERYALİN.
AMAÇ ARAÇ-GEREÇ ve YAPIMI KULLANIM ŞEKLİ KAZANIMLAR
ÇOKGENLER.
RASYONEL SAYILAR.
KÜMELER HAZIRLAYAN : SELİM ACAR
Proje Oluşturma ve Yönetimi
AÇILAR.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
İMÜ198 ÖLÇME BİLGİSİ İMÜ198 SURVEYING Bahar Dönemi
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 7.D.1. Özgün Ürünümü Tasarlıyorum.
SAYI ÖRÜNTÜLERİ ANAHTAR KAVRAMLAR MODELLEME ÖRÜNTÜ SAYI ÖRÜNTÜSÜ ÜS
10. SINIF: 3. ÜNİTE: DALGALAR-1
Manyetik Alanın Kaynakları
KONU : MAKSİMUM MİNİMUM (EKSTREMUM) NOKTALARI
BELLEK.
6. Sınıf 3. Ünite: ZARARLI ALIŞKANLIKLAR
GÖRÜNEN HAREKETLER I. GÜNLÜK HAREKET II. GÜNEŞİN GÖRÜNEN HAREKETİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
KUVVET KAVRAMI, ÖZELLİKLERİ VE ÖLÇÜLMESİ
KUVVET KAVRAMI, ÖZELLİKLERİ VE ÖLÇÜLMESİ
Nitel Araştırmalar.
EŞ YÜKSELTİ (TESVİYE) EĞRİLERİNİN
Sunum transkripti:

Hazırlayan: Safiye Çakır 140403039 Mat.2-A ÇEMBER Hazırlayan: Safiye Çakır 140403039 Mat.2-A

İÇİNDEKİLER Çemberin tanımı Çemberde açılar Daire Çember yayının uzunluğu Dairenin alanı Alıştırmalar Kazanımlar Cevaplar

Çember deyince aklımıza ne geliyor? Ya daire deyince..

ÇEMBER TANIMI Bir düzlemde belli bir noktadan eşit uzaklıkta bulunan noktaların birleşmesiyle oluşan kapalı eğriye ÇEMBER denir. Merkez:Çembere eşit uzaklıktaki nokta çemberin merkezidir. Merkez O harfi ile gösterilir. Yarıçap:Merkezin çember yayı üzerindeki herhangi bir noktaya olan uzaklığa yarıçap denir. [OC] r ile gösterilir

Kesen:Çemberi iki noktada kesen doğrudur. y doğrusu Çap:Merkezden geçen ve çemberin iki noktasını birleştiren doğru parçasına ÇAP denir.[AB] 2r ile gösterilir. Kesen:Çemberi iki noktada kesen doğrudur. y doğrusu Kiriş:Kesenin çember içinde kalan kısmına kiriş denir.[KL] Teğet:Çemberi bir noktada kesen doğruya teğet denir. d doğrusu d TEĞET ÇAP A B y KİRİŞ L K

DİKKAT:En uzun kiriş çaptır.Yani merkezden geçen kiriş çaptır. Yay:Çember üzerinde iki nokta arasında kalan eğriye yay denir.

ÇEMBERDE AÇILAR Merkez Açı:Köşesi çemberin merkezi olan açıya merkez açı denir. Merkez açının ölçüsü gördüğü yayın ölçüsüne eşittir. Örnek 45 derecelik merkez açının gördüğü yayın ölçüsü de 45 derecelik yaydır.

Çevre Açı:(çember açı) Köşesi çember üzerinde,kenarları ise kiriş olan açıya çevre açı denir. Bir çemberde çevre açısının ölçüsü aynı yayı gören merkez açısının ölçüsünün yarısına eşittir Çevre Açı

DAİRE TANIM Çember ile çemberin iç bölgesinin birleşimine daire denir Çembersel bölge .O .C .A .D İç bölge .B Dış bölge Çemberin kendisi Şekildeki A noktası hem çemberin hem de dairenin elemanıdır. Şekildeki C noktası yalnız dairenin elemanıdır. Şekildeki B ve D noktaları ise hem dairenin hem de çemberin elemanı değildir

Çember ve daireyi birlikte görelim DİKKAT:Dairenin sonsuz sayıda simetri ekseni vardır.Çap simetri eksenidir.Bir dairede sonsuz sayıda simetri ekseni vardır diyebiliriz Çember ve daireyi birlikte görelim çember daire

ÇEMBER YAYININ UZUNLUĞU (dairenin çevresi) Çemberin uzunluğu dairenin çevresi demektir. Pİ SAYISI: Herhangi bir çemberin uzunluğu çapının uzunluğuna bölünmesi sonucu ortaya çıkan sabit sayıya pi sayısı denir ve değişmeyen bir sayıdır.Bu sayılar duruma göre 3 veya 3,14 veya 22/7 olarak kullanılır. Çember uzunluğu(çevre)=

DAİRENİN ALANI Dairenin alanı= VİDEO İZLEYELİM Yarıçap kendisi ile çarpıldıktan sonra pi sayısı ile çarpılarak alan bulunur. Dairenin alanı= VİDEO İZLEYELİM

ALIŞTIRMALAR 1.Çember ile ilgili aşağıda verilenlerden hangisi yanlıştır? A)Çemberin birden fazla yarıçapı olabilir. B) Çemberin en uzun doğru parçası çaptır. C) Çemberin birden fazla merkezi olabilir. D) Çap yarıçapın iki katına eşittir. CEVAP 2.Çevre uzunluğu 36 cm olan çember şeklindeki simidin yarı çapı kaç cm’dir? A) 6 B) 12 C) 9 D) 3 CEVAP

3.Aşağıda verilen modellerden hangisinde daire özelliği vardır? B) C) D) CEVAP 4. Çember ve daire ile ilgili olarak aşağıda verilenlerden hangisi yanlıştır? A) Her ikisinde de yarıçap vardır. B) Her ikisinde de çap vardır. C) Her ikisinin içi boştur. D) Her ikisin de bir tane merkezi vardır CEVAP

KAZANIMLAR 6. SINIF ; Geometri ve Ölçme Alt Öğrenme: ÇEMBER Çember çizerek merkezini, yarıçapını ve çapını belirler. Çember ile daire arasındaki ilişkiyi açıklar. Bir çemberin uzunluğunun çapına oranının sabit bir değer olduğunu ölçme yaparak belirler. Çapı veya yarıçapı verilen bir çemberin uzunluğunu hesaplar.

CEVAPLAR D 1) 3) 2) 4) C 3-4. Sorulara dön 1-2. Sorulara dön A C

KAYNAKÇA http://www.tumdersler.net/6-sinif-matematik-cember-ve-daire-konu-anlatimi http://www.matematikbilgini.com/yapraktest_goster.php?id=75 http://www.goktepeliler.com/forums/showpost.php?p=21640&postcount=6 https://www.youtube.com/watch?v=_PU91xuTVBo

GÜNLÜK Sunum hazırlama ödevime önce konu belirleyerek başladım.Daha sonra konu ile ilgili araştırma yaptım.Sunumda kullanacağım uygun tanımları ve soruları alarak ödevimi yapmaya çalıştım.Daha içeriğini düzenleyerek köprüler oluşturdum. Sonra ödevimde kullanacağım görseller ve süslemeler buldum ve bunları ödevimde gerekli yerlerde kullandım.Powerpointte arka plan yazı sayfaları sıralama sıralama gibi gerekli düzenlemeleri yaparak ödevimi bitirmiş oldum. Bu ödevi hazırlamak gerçekten bir gayret ve çaba istiyordu.Çünkü konu belirleyip onun içeriğini hazırlamak örnek soru bulmak uygun görseller bulmak onları hangi sıra ile sunacağıma karar verme gerçekten uğraştırıcı ve yorucuydu.Bunu yaparken zorlandım diyebilirim. Faydası, sunum nasıl yapma, hazırlama konusunda artık fikir sahibiyim.Köprü kurmayı, sayfalar arasında geçiş yapmayı öğrendim.Bu ödevin bana katkısı oldukça fazla oldu.

TEŞEKKÜRLER