VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ GAP Anadolu Lisesi Rehberlik Servisi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA VE ETKİN ÖĞRENME YOLLARI
Advertisements

ÇOCUĞUMUN VERİMLİ DERS ÇALIŞMASINA NASIL YARDIMCI OLABİLİRİM?
TED ANTALYA KOLEJİ PDR SERVİSİ
REHBERLİK ÇALIŞMALARI
  VERİMLİ DERS ÇALIŞMA Alaattin SEMİZ Rehberlik Servisi.
NİZİP HÜSEYİN YALÇIN ÇAPAN ANADOLU LİSESİ
Verimli Ders Çalışma F.N.Ç.A.L. REHBERLİK SERVİSİ
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
BAŞARILI OLMAK İÇİN NELER YAPILMALI?
ÜNAL GÜLMEZ REHBERLİK SERVİSİ
Verimli Ders Çalışma Yöntemleri
Verimli Ders Çalışma Teknikleri 1.
‘VERİMLİ ÇALIŞMA’.
Güce Çok Programlı Lisesi Onur ÖZDEMİR Okul Psikolojik Danışmanı
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
BUGÜN NELERDEN BAHSEDECEĞİZ?
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
Verimli Ders Çalışma Seminerine Hoş Geldiniz
Verimli Ders Çalışma Semineri
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA VE ETKİN ÖĞRENME YOLLARI
Psi.Danışman Uğur DENİZ
Planlı Çalışma Nedir? Zamanı israf etmemek ve en sağlıklı şekilde değerlendirmek için her etkinliği planlayarak yapmak gerekir. En kullanışlı çalışma.
UĞUR DERSHANELERİ REHBERLİK BİRİMİ EYLÜL 2004
VERİMLİ DERS ÇALIŞMAK NEDİR?
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEM VE TEKNİKLERİ HOŞGELDİNİZ.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
Yaşamınızı planlayın hayalleriniz gerçek olsun
VERİMLİ DERS ÇALIŞMAK İSTİYORUM!!!
Verimli Ders Çalışmayı öğrenmek istiyor musunuz?
VERIMLI DERS. İ N S A N I N 1.MESLEĞİNİ, 2.ÖZEL HAYATINI 3.AİLESİNE SAĞLAYACAĞI İMKANLARI 4.TOPLUMDAKİ YERİNİ B ELİRLER.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMAK ZAMANI, BELİRLENEN AMAÇLAR VE ÖNCELİKLER İÇİN; PROGRAMLI ve VERİMLİ OLARAK KULLANMAKTIR.
Ardahan Rehberlik Araştırma Merkezi
ATATÜRK İLKOKULU Rehberlik Servisi
AYAZMA İLKOKULU Rehberlik Servisi
BAŞARININ ALTIN KURALLARI
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ  Psikolojik ve sosyal yönden uygun bir ortamda daha önceden hazırlanmış bir plan dahilinde psiko-fizik enerjiyi yoğunlaşarak.
KENDİMİ GERÇEKLEŞTİRİYORUM
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
ORTAKLAR LİSESİ REHBERLİK HİZMETLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA VE TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA ve ZAMANI ETKİLİ KULLANMA
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA ve ZAMANI ETKİLİ KULLANMA Çiftlik sahibi olmayı hayal eden genç bir adam bir çiftlik satın alır. Çiftliği satın aldıktan sonra yeterli.
VER İ ML İ DERS ÇALI Ş MA. VERİMLİ BİR ÇALIŞMA İÇİN NELER YAPMALIYIZ? Öncelikle çalışma planı yapılmalıdır. Çünkü çalışma planı hangi gün hangi dersi.
VER İ ML İ DERS ÇALI Ş MA. BUNLAR SİZE UYAR MI???
ETKİLİ ÖĞRENME VE VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
PROFİLO İLKOKULU REHBERLİK SERVİSİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ VE ETKİLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ SUNUMU
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”. Verimli ders çalışma amaç doğrultusunda planlı ve programlı çalışmaktır. Verimli ders çalışmak sadece ders.
Verimli Ders Çalışma Semineri
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA ALIŞKANLIKLARI GELİŞTİRME
VERİMLİ VE ETKİLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ CUMHURİYET İLKOKULU REHBERLİK SERVİSİ.
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”. Verimli ders çalışma amaç doğrultusunda planlı ve programlı çalışmaktır. Verimli ders çalışmak sadece ders.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA, MOTİVASYON VE BAŞARILI OLMA
Okul Psikolojik Danışmanı ve Rehber Öğretmen
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA VE TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”
REHBERLİK ÇALIŞMALARI
VerİMLİ DERS ÇALIŞMA NEDİR?.
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”
Sunum transkripti:

VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ GAP Anadolu Lisesi Rehberlik Servisi

Çalışmanın verimli olması sizin masa başında geçirdiğiniz sürenin uzunluğu değil o çalışmanın sizin için ne kadar etkili olduğuna bağlıdır. Verimli çalışma amaç doğrultusunda zamanı planlı ve programlı kullanmaktır. Verimli ders çalışma sadece ders çalışmak için zaman ayırarak diğer etkinlikleri göz ardı etmek değildir.

Verimli çalışmanın en temel yolu öğrencinin kendine uygun bir çalışma planı hazırlamasıdır. Öğrenci ders çalışırken 45 dakika ders çalışıp 10’ar dakika ara vermesi onun ders çalışma verimini arttırır. Ders arasında mola vermemek ve verilen molanın çok uzun olması çalışma verimini düşürür. 45’+5’+10’=60’

PROGRAM NEDİR, NİÇİN PROGRAMLI ÇALIŞMA YAPILMALIDIR? GÜNLÜK ÇALIŞMA PROGRAMI -O gün öğrenilen konuların tekrarı ve test çözümü, -Ödevlerin tamamlanması, -Bir gün sonra işlenecek konuların ön hazırlığını içermelidir. ÖYLEYSE PROGRAM Zamanı etkin bir şekilde kullanmanızı Neye nereden başlayacağınıza karar vermenizi Bilgilerinizi ne kadar özümsediğinizi görmenizi Ne zaman dinlenip ne zaman çalışacağınıza karar vermenizi Geleceğinize bir adım daha yaklaşmanızı kolaylaştırır. Güven ve motivasyon sağlar.

İyi Bir Program Nasıl Olmalıdır? Önemli olan programın uygulanabilir olup olmadığıdır. Programın içeriği öncelikle konu tekrarına çoğunlukla ise ders çalışmaya ve test çözümüne ayrılmalıdır. Günlük, haftalık ve aylık tekrarlar programa yansıtılmalıdır.

VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ NELERDİR ?? Bir Amaç Belirleyiniz Planlı Çalışınız Zamanınızı Etkin Şekilde Değerlendiriniz Veriminizi  Engelleyen Etmenleri Yok Ediniz Çalışma Ortamınızı Seçiniz Ders Çalışırken Aynı Anda Birden Fazla İş Yapmayınız Not Tutunuz

NOT: Hatırlama Konusunda Üç Altın Kural Vardır.  Diğer Kaynaklardan Yararlanınız Etkili ve Verimli Okuyunuz Tekrarlar Yaparak Unutmayı Önleyiniz NOT: Hatırlama Konusunda Üç Altın Kural Vardır. 1- Çalışma Seansı 20-40 Dakikadır, ve Bu Sürenin Sonunda Ne Hatırlanacağının Sınanması Gerekir. 2- 20-40 Dakikalık Bir Çalışma ve On Dakikalık Tekrarı, 10 Dakikalık Bir Dinlenme İzlenmelidir. 3- Dinlenme Sırasında Kendinize Bir Ödül Verin, Çünkü Bunu Hak Ettiniz...  

VERİMLİ DERS ÇALIŞMAYI ENGELLEYEN TUZAKLAR

 Gözlerinizi yapamadıklarınıza çevirmek, Müzik eşliğinde çalışmak, Zorlanılan derslerin dışlanması, Aşırı kaygı(güvensizlik), Yatarak(uzanarak)çalışmak, Çalışma anında hayallere dalmak, Uzayıp giden telefon konuşmaları yapmak, Çalışmayı tamamlamadan bırakmak, Arkadaşlara “hayır!” diyememek,      

Televizyona takılıp kalmak, Dersler,konular hakkında yetersiz bilgi sahibi olmak, Düzenli tekrarlar yapmamak, Plansız, programsız çalışmak, Kendinizi başkalarıyla kıyaslamak, Zamanı denetleyememek, Yanlışlardan ders almamak, noksanları gidermemek, Sınav bilgi ve tekniklerini yeterince bilmemek, Motivasyon noksanlığı, isteksizlik.  

BAŞARILI OLMANIN ÜÇ ALTIN YOLU AMACIN AÇIK OLARAK BELİRLENMESİ BELİRLENEN AMACA ULAŞMAK İÇİN PLANLI ÇALIŞMA ÇOK ÇALIŞMAK DEĞİL ETKİLİ ÇALIŞMAK