3- Yağlama Sistemi.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
MOTOR DERSİNE HEPİNİZ HOŞ GELDİNİZ!!! 
Advertisements

YAPANIN SINIFI: 5/F ADI SOYADI: AKİF ERCİYAS
ARAÇ BİLGİSİ İLE EKONOMİK ARAÇ KULLANMA
HAVA KOMPRESÖRLERİ Doç.Dr.Adnan Parlak.
ARAÇ BİLGİSİ VE EKONOMİK ARAÇ KULLANMA
KRANK-BİYEL MEKANİZMALARININ DİNAMİĞİ
İlk hareket ve kontrol sistemleri
MAKİNE TEKNOLOJİLERİ ALANI
MOTOR DERS NOTLARI.
DÖKÜM PRENSİPLERİ VE TEKNİKLERİ DERSİ
MOTOR YAĞLARI.
Madeni Yağlar - Giriş.
MAKİNA İMALAT VE DONATIM DAİRESİ BAŞKANLIĞI
Kavrama ve Transmisyon
MOTORLU TAŞIT SÜRÜCÜ KURSLARI
DSG.
Yıldız Teknik Üniversitesi Makina Müh. Bölümü
Motorların Ariza Nedenleri ve Giderilmesi
SOĞUTMA VE SOĞUTMA SİSTEMLERİ
Multitronik Şanzıman.
Freze tezgahları ve Frezecilik
ONİKİNCİ HAFTA Doğal gaz, motor yağı, karbonun önemi.
TEMEL TAŞLAMA İŞLEMLERİ
VTEC (Variable-valve timing and electronic-lift control) Değişken Zamanlı Subap Kontrol Sistemi Gökhan TAŞTAN Cenk SÖKMEN Hakan AVCU.
Elektrik Enerjisi Üretimi
DİZEL MOTORLARINA GİRİŞ MOTORLARIN TANIMI VE TARİHÇESİ
YAĞLAMA VE YAĞLAMA SİSTEMLERİ Doç.Dr. Adnan PARLAK
KULA (Kentiçi Ulaşım Aracı)
ME 199 ENGINE COURSE Asist. Prof. Dr. Fuat YILMAZ
Yıldız Teknik Üniversitesi Makina Müh. Bölümü
Zaman ,ortam, hız, ısı geçişi
DÖRT ZAMANLI MOTORLAR KİMYASAL ENERJİYİ , MEKANİK ENERJİYE ÇEVİRMEK İÇİN DÖRT AYRI ZAMANDAN (STROK’DAN) FAYDALANAN MOTORLARDIR.
MOTORLARIN SOĞUTULMASI Ve YAĞLANMASI
MOTORLAR-4.HAFTA UYGULAMA
Uçak Piston Motorları.
TORNA TEZGAHINDA ÇALIŞMA TALİMATI
Sensörler - Algılayıcılar
FREZE TEZGAHINDA ÇALIŞMA TALİMATI
2.5. Biyel Biyel, pistonu krank mili muylusu vasıtasıyla krank miline
FİZİKSEL BÜYÜKLÜKLERİN ÖLÇÜLMESİ
3. ÜNİTE.
Yrd. Doç. Dr. Nesrin ADIGÜZEL. Yakıtlar Günlük hayatımızda ve sanayide enerji; mekanik iş, ısı ve aydınlatma şeklinde kullanılmaktadır. Bu üç enerji şekline.
7. CNC TAKIM TEZGAHI PERİYODİK BAKIMLARI
BÖLÜM 3: GERÇEK MOTOR ÇEVRİMLERİ
BÖLÜM 2 MOTOR KARAKTERİSTİKLERİ. BÖLÜM 2 MOTOR KARAKTERİSTİKLERİ.
MAKİNA ELEMANLARI YAĞLAMA TEKNİĞİ.
Sürtünme Kuvvetinin Hayatımızdaki Yeri
KALINLIK MAKİNESİ Kalınlık makinesi, bir yüzü planya makinesinde rendelenerek düzeltilmiş iş parçalarının kalınlıklarını eşit ve düzgün olarak rendelemede.
SİLİNDİR BLOKLARDA HASAR ÇEŞİTLERİ
KAYIŞ KASNAK MEKANİZMASINDA OLUŞAN HASAR TİPLERİ
Aşınma.
MOTOR BİLGİSİ Kemal Nurkan NUR
MÜCADELE MAKİNALARI.
5.BÖLÜM KOMPRESÖRLER.
Doğrusal Yataklar (Kızaklar)
Pompalar Bir sitemde, akışkanın akmasını sağlayan mekanik düzeneklerdir.Sürtünmeden dolayı meydana gelen kayıplara karşı koyabilmek ve yer çekimi kuvvetine.
OTOMOTİV MAKİNE İŞLEMLERİ
BESLEME POMPALARI.
Motorlarda Termodinamik Çevrimler
İçten Yanmalı Motorlar Motor Yanma Odaları Yakıt Püskürtme Sistemleri
İçten Yanmalı Motorlar (Internal Combustion Engines)
5) Emme ve Eksoz Sistemleri
(2) Motor Denetim Organları)
İçten Yanmalı Motorlar (Internal Combustion Engines)
4. Soğutma Sistemi.
ENERJİ DÖNÜŞÜM SİSTEMLERİ
Isı Pompaları ve Uygulamaları
DİFERANSİYEL.
PLASTİK KÜTLE ŞEKİL VERME
Sunum transkripti:

3- Yağlama Sistemi

Yağlama Sistemi Görevleri 1) Parçaların aşınmasını önlemek 2) Sürtünme ve hareket direncini azaltmak 3) Kısmi soğuma sağlamak 4) Piston ve silindir arasında sızdırmazlığa yardımcı olmak 5) Darbe ve titreşimi azaltmak 6) Çalışan parçaların temizlenmesini sağlamak (küçük madeni talaşlar) Birbiri üzerinde hareket eden metal parçaların temas yerini yağlama (Örn: Piston-silindir) Otto ve Dizel motorlarda fark yok Parçaları Karter (yağ deposu), yağ filtresi, yağ pompası, yağlama kanalları

Motor Yağı Mevsim (yaz/kış) değişikliklerinin etkisi altındadır. Kural olarak kışın ince, yazın kalın yağ kullanılmalıdır. Piyasada mevcut motor yağları YAZLIK ve KIŞLIK tır (Katkı maddeleri sayesinde yazın kalın, kışın ince özelliğe sahip) SAE 10/30, 10/40 ve 20/50 olarak numaralandırılan yağlar, hem yaz hem kış kullanılabilir  SAE 50 yağlar motor yağı, > SAE 50 yağlar ise dişli yağı

Karıştırma Sıçratmalı (çarpmalı) Basınçlı Yağlama yöntemleri b) Sıçratmalı (çarpmalı) Yöntem Yağ pompası yoktur, karterde yağ bulunur Piston kolunu krank miline bağlayan yatakların alt kısmında kaşık veya sıçratma çubuğu ile yağlama yapılır. Küçük ve tek silindirli motorlarda yaygın Karıştırma Sıçratmalı (çarpmalı) Basınçlı a) Karıştırma yöntemi Karterden hava emilen 2 zamanlı Otto motorlarda kartere yağ konulmaz. Yağ yakıt içine karıştırılır (20 Yakıt : 1 Yağ) Yağ pompası yoktur. c) Basınçlı Yöntem Yağ, yağ pompası ile karterden alınır, filtrelenir, basınçlandırılarak yağlama kanallarına iletilir Yağ pompası eksantrik milinden hareket alır ve karterdeki yağın içerisine daldırılmış durumda çalışır Kapalı bir devir-daim (sirkülasyon) vardır. Yağlama ve soğutma görevi gören yağ yerçekimi etkisi ile kartere geri döner Modern büyük büyük motorlarda kullanılır

Basınçlı Yağlama Sistemi Yağ Pompası Tipleri Dişli Paletli

c) Basınçlı