Yeni Test Teknikleri Sabiha Odabaşı Çimer
Yeni test teknikleri dallanmış ağaç yapılandırılmış grid kelime ilişkilendirme
Tanılayıcı dallanmış Ağaç Birbiri ile bağlantılı D/Y tipindeki soruları içeren bir ölçme tekniğidir
Tanılayıcı Dallanmış Ağaç D ifadesi d 1 => 2 puan (Doğru) d y 2 => 1 puan B ifadesi (Yanlış) y d 3 => 3 puan d E ifadesi (Doğru) y A ifadesi 4 => 2 puan (Doğru) F ifadesi d 5 => 1 puan y d (Yanlış) y 6 => 2 puan C ifadesi (Doğru) y d G ifadesi 7 => 0 puan (Yanlış) y 8 => 1 puan 5/26/2018 4
ÖRNEK 2
Örnek 2 Değerlendirme:Her çıkışın, doğru cevap sayısına göre, kendine ait puanı vardır.
ÖRNEK 3
ÖRNEK 4
Soluk alırken vücudumuz için gerekli oksijen hava ile birlikte akciğerlerimize ulaşır. Bol oksijenli hava almak için temiz havalı ortamlarda bulunmalıyız. Az oksijenli ortamlarda yaşayan insanlardaki soluk alıp verme hızı daha fazladır. Soluk alırken havanın içindeki tozların temizlenmesi için burnumuzdan nefes almalıyız Y D 1. 2. 3. 4. Hava alışverişinin sağlandığı organ ağızdır. Burnumuz yapısal özelliği nedeniyle alınan havayı temizler ve nemlendirir. Burundan alınan hava yutak, gırtlak ve soluk borusunu izleyerek akciğerlerimize ulaşır. 5. 6. 8. 7.
Yapılandırılmış Grid Yaşa ve seviyeye bağlı olarak 9, 12 veya 16 kutucuktan oluşan bir tablo hazırlanır ve tablodaki her bir kutucuk sırası ile numaralandırılır. 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Yapılandırılmış Grid (Örnek)
Yapılandırılmış Grid (Örnek)
Yapılandırılmış Grid (Örnek)
Yapılandırılmış Grid (Örnek)
Yapılandırılmış Grid (Örnek) 1- Örümcek 2- Balina 3- Kelebek 4- Yengeç 5- Sazan 6- Yılan 7- Kartal 8- Solucan 9- Kurbağa Soru 1: Yukarıdaki kutucuklardan hangisi omurgalı hayvanlar grubuna dahil olan canlıları içerir? (Cevap: 2, 5, 6, 7, 9) Soru 2: .......... Soru 3: .......... 5/26/2018 17
Yapılandırılmış Grid Puanlama Yöntemi Hesaplama aşağıdaki formüle göre yapılır. Burada öğrencilerin puanları –1, 0 ve +1 arasında değişir. Bu puanı on üzerinden değerlendirmek için önce negatifliği ortadan kaldırmak amacı ile 1 ile toplanır ve elde edilen sayı 5 ile çarpılır. C1 = Seçilen doğru kutucuk sayısı C2 = Toplam doğru kutucuk sayısı C3 = Seçilen yanlış kutucuk sayısı C4 = Toplam yanlış kutucuk sayısı A şıkkının değerlendirilmesi C1 C3 C2 C4 5/26/2018 18 18
Yapılandırılmış Grid Puanlama (1) Öğrenci 5 kutucuk seçmiş, bunlardan 3’ü doğru, 2’si yanlış olsun. 3 2 5 4 = 0.60 – 0.50 = 0.10 Önce 1 eklenip sonra 5 ile çarpılsın. = 5 x 1.10 = 5,50 veya yuvarlak olarak 6 alabiliriz. 5/26/2018 19
Yapılandırılmış Grid Puanlama (2) Bir başka öğrenci 7 kutucuk seçmiş, bunlardan 3’ü doğru, 4’ü yanlış olsun. 3 4 5 4 = 0.60 – 1 = - 0.40 Önce 1 eklenip sonra 5 ile çarpılsın. Bu örnekte bütün kutuları doğru bilen öğrenci 10 puan, bütün kutuları işaretleyen öğrenci de 0 puan alır. = 5 x (0.60) = 3 5/26/2018 20 20
Puanlamada ikinci aşama (Mantıksal sıralama) Sorunun cevabı: 5,9,6,7,2 Öğrencinin cevabı: 5,7,9,6,2 olsun; 5 9’dan önce mi? Evet ise, art arda mı? 9 6’dan önce mi? Evet ise, art arda mı? 6 7’den önce mi? Evet ise, art arda mı? 7 2’den önce mi? Evet ise, art arda mı? Her “evet” 1, her “hayır” 0 puandır. Dolayısıyla, öğrenci, 2 puan almıştır.
Kelime İlişkilendirme Belli bir süre içerisinde, (çoğunlukla 30 saniye) bir anahtar kavramın akla getirdiği diğer kavramlar yazılır. Fotosentez 5/26/2018 22
Kelime İlişkilendirme: Değerlendirme Öğrencilerin her anahtar kelimeye verdikleri doğru cevap kelimelerin sayısına göre puanlama yapılabilir Öğrenciden verdiği cevap kelimeyi ve anahtar kavramı da içeren anlamlı bir cümle kurmasını isteyebilir. Bu durumda kurulan anlamlı cümleye de puan verilebilir. 5/26/2018 23
TESEKKURLER