İzmir İli Dokuz Eylül Üniversitesi Sağlık Meslek Yüksekokulu ve Ege Üniversitesi Sağlık Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Sahada Crush(Ezilme)Sendromunun.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
Advertisements

STRES SINAV KAYGISI KARACASU LİSESİ Rehberlik Servisi.
Özel Hastane Web Sitelerinin Sağlık Turizmi Kapsamında Analizi
ODTÜ Bilgisayar Mühendisliği Tanıtım Günleri Temmuz 2005.
Küçük Grup Eğitimi Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015 / 281.
ACİL SAĞLIK HİZMETLERİ VE ACİL TIP DÜNYA DA VE ÜLKEM İ ZDE AC İ L SA Ğ LIK H İ ZMETLER İ N İ N GEL İŞİ M İ.
Figen ŞENGÜL 1, Gülşah SEYDAOĞLU 2 Çukurova Üniversitesi, (1) Adana Sağlık Yüksek Okulu, (2)Tıp Fakültesi Tıp Eğitimi AD Hemşirelik Eğitim Modellerinin.
Öznur DUMAN ELGÜL ZEKA. ERGENLİK DÖNEMİNDEKİ DEĞİŞİMLER Duygu değişimlerinin hızı ve üst düzeyde yaşandığını önceden bilmek bu duygular yaşandığında.
ADIYAMAN ÜNİVERSİTESİ FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ DOKTORA PROGRAMI İŞ AKIŞ ŞEMASI ( YÜKSEK LİSANS DERECESİYLE KABUL EDİLENLER) 1.Yarıyıl: Ders Aşaması 1. yarıyıl.
Grundtvig Öğrenme Ortaklığı “A Step Towards Elderly People (STEP)” “Yaşlılara Doğru Bir Adım Projesi” Dr. Halis YEŞİL Çıraklık ve Yaygın Eğitim Genel Müdürlüğü.
Psikolojik Danışma ve Rehberlik
ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE SINAV HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
Program Tasarım Modelleri
HASAN ŞÜKRAN SARUHAN ORTAOKULU
XV. ULUSLARARASI SINIF ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİMİ SEMPOZYUMU
Yapılan çalışmanın detaylarını, yöntemlerini, farsa şekil, formül, yazılım algoritması, çalışma biçimleri, çalışma durumları, uygulama alanları, çalışmanın.
U Ş AK FAT İ H ORTAOKULU MÜDÜRLÜ Ğ Ü İŞ YER İ SA Ğ LIK GÜVENL İ K KURULU.
Öğretim İlke ve Yöntemleri: Öğrenme Stratejileri
Süreç... Rehberlik Nedir? Rehberlik Ne Değildir? Reberlik İlkeleri Nelerdir? Rehberlik Servisinden Hangi Konulara Dair Yardım Alınabilir? - Bireysel Alan.
WEBQUEST (WEB MACERASI)
GELİŞİMSEL DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ÜNİTE 2
Farabi Değişim Programı Oryantasyon Toplantısı
Arş. Gör. EDİP KAYA, Dr. Ebru İnal
Temel Tıp Eğitiminin Human Papilloma Virüs (HPV) Farkındalığı üzerine etkisinin incelenmesi Pamukkale Üniversitesi Tıp Fakültesi ÖÇM 2 çalışma grubu.
ANKARA İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ ACİL YARDIM VE KURTARMA HİZMETLERİ (112) AMBULANS EKİPLERİNDE ÇALIŞAN SAĞLIK PERSONELİNİN İŞ DOYUMLARININ VE ETKİLEYEN ETMENLERİN.
ENGELSİZ ÜNİVERSİTE FAALİYET RAPORU
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ
BAŞ AĞRISI BİLİNÇLİLİK PROJESİ
PROGRAMLI ÖĞRETİM Tanımı:
Sevda DEMİRÖZ DEÜ AFET YÖNETİMİ YL 2016
TAM SAYILAR.
İç Hastalıkları Klinik Stajı GİRİŞ DERSİ
BİLİMSEL ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ
ÖRGÜTSEL DAVRANIŞ VE ÖĞELERİ
(EDS462/OMB504) OKUL DENEYİMİ – II
Ergun, S.1, Koçak, S.1, Devrilmez, E.1, Tek, T.1
AHMET HAKİ TÜRKDEMİR, ALTUĞ AYSUN
Kaynak Gösterme Teknikleri
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
ÖZ GELİRLER.
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
Arş. Gör. Dr. Seyhan ERYILMAZ TOKSOY
MBT-303 Özel öğretim yöntemleri-ı
Erdem Danyer 1,2* , N.Gamze YÖRÜK 2
Ankara 112 Acil Sağlık Hizmetleri
ENSTİTÜLERARASI ORTAK DOKTORA PROGRAMLARI
Diğer Teknikler II Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
CİHANGİR MAHALLESİ YAPISAL RİSK ANALİZİ
BİYOMEDİKAL MÜHENDİSLİĞİ LİSANS EĞİTİMİ
HAZİRAN DÖNEMİ SEMİNER ÇALIŞMALARI
ÜNİVERSİTEDE YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE İNTERNET KULLANIMINA İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ Mehmet AKSÜT Nihat ÇAKIN 
Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu BAŞARI TESTLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
Psikolojik Danışma ve Rehberlik
Ampirik (Görgül) Araştırmaların Raporlanması
Farabi Değişim Programı
DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE ARAŞTIRMA (YÜKSEK LİSANS)
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
ÖĞRETİM STRATEJİLERİ SUNUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM
öneriler Sınıfların tüm öğrencileri içerecek biçimde düzenlenmesi
Bologna Eşgüdüm Komisyonlarının
Poster Başlığı Birinci YAZAR Bulunduğu eğitim düzeyi (Lisans, Yüksek Lisans, Doktora), Lisans için bulunduğu sınıf, öğrenim gördüğü kurum, lisansüstü öğrenciler.
EGE ÜNİVERSİTESİ HEMŞİRELİK FAKÜLTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
BATMAN ÜNİVERSİTESİ FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ ( )
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
Bilimsel Araştırma Yöntemleri
2. HAFTA Bilimsel Araştırma Temel Kavramlar.
Sunum transkripti:

İzmir İli Dokuz Eylül Üniversitesi Sağlık Meslek Yüksekokulu ve Ege Üniversitesi Sağlık Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Sahada Crush(Ezilme)Sendromunun Tedavisi İle İlgili Bilgi Düzeyleri Fatma AKAN

Giriş ve Amaç: 112 Ambulans Servisinde çalışacak olan öğrencilerin sahada crush(ezilme) sendromuna müdahaleleri önem arz etmektedir.Bu çalışmanın amacı; Dokuz Eylül Üniversitesi Sağlık Meslek Yüksekokulu ve Ege Üniversitesi Sağlık Meslek Yüksekokulu öğrencilerinin sahada crush sendromunun tedavisi ile ilgili bilgi düzeylerinin belirlenmesidir.

Fatma AKAN, DEÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü Afet Yönetimi Tezli Yüksek Lisans Öğrencisi Gürkan ERSOY,DEÜTF Acil Tıp Anabilim Dalı Can Hüseyin HEKİMOĞLU,DEÜTF Halk Sağlığı Anabilim Dalı,Epidemiyoloji Bilim Dalı Sevda DEMİRÖZ, DEÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü Afet Yönetimi Tezli Yüksek Lisans Öğrencisi

Gereç ve Yöntem: Crush sendromu bilgi düzeyinin belirlenmesinde, katılımcılarca doğru/yanlış/bilmiyorum olarak yanıtlanmış crush sendromu ile ilgili on beş ifade kullanılmıştır. Veriler araştırmacılarca hazırlanmış bir veri toplama formu aracılığıyla toplanmıştır. Çalışmada örnek seçilmemiş olup evrenin tamamına ulaşılması hedeflenmiştir.

Bulgular: ‘’Crush sendromu,ezilme biçiminde yaralanma,uzun süreli sıkışma ve hareketsizlik sonucunda ortaya çıkar’’ ifadesini 66 kişi doğru(%95.6),1 kişi yanlış(%1.44),2 kişi bilmiyorum(%2.89) olarak değerlendirilmiştir.

‘’Büyük depremlerden sonra hastanın enkaz altından çıkarılması ya da kurtarılmasından hemen sonra gelişen ölüme kurtuluş ölümü denir’’ ifadesini 23 kişi doğru(%33), 9 kişi yanlış(%13), 37 kişi bilmiyorum (%53) olarak değerlendirmiştir.

‘’Yıkıntı altında kalmış canlı bir insana ait herhangi bir serbest eksremite görüldüğü anda saatte 1 litre gidecek hızda İzotonik NaCl solüsyonu takılır’’ifadesini 41 kişi doğru(%59), 11 kişi yanlış(%15), 17 kişi bilmiyorum(%24) olarak değerlendirmiştir.

‘’Crush sendromlu hastaya takılacak ilk sıvı Isolyte’dır’’ifadesini 21 kişi doğru(%30), 27 kişi yanlış(%39), 21 kişi bilmiyorum(%30) olarak değerlendirmiştir.

Sonuç ve Öneriler: Yapılan bu çalışma sonucu başarı seviyesi orta düzeydedir.İlk ve Acil Yardım öğrencileri için afet eğitimi daha etkin hale getirilmelidir.

İLGİNİZE TEŞEKKÜR EDERİM… fatmaceylin_20@hotmail.com