Bölüm 4 Fizibilite Analizi Gerçekleştirmek ve Kazançlı Bir İş Planı Oluşturmak.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İŞLETME İLE İLGİLİ STRATEJİLER
Advertisements

Stratejik yönetim işletmenin dış çevresini (rakipler, pazar-piyasa, ürünler, müşteriler, aracılar, tedarikçiler) analiz eder. İşletmenin geleceği ile.
Mal ve Faktör Piyasaları
Strateji Tasarımı İlker acar.
Yrd. Doç. Dr. Gültekin ALTUNTAŞ
PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
Global Pazar Analizi 1. adım: Organizasyonun U/A’laşmaya ne derece hazır olduğunu incele. Finansal ve fiziksel kaynaklar, ilgili beceri ve yetenekler,
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ.
Bölümlendirme Hedef Pazar Konumlandırma
PAZARLAMA YÖNETİMİ.
İKTİSAT Girişimcilik - İş Stratejisi -.
PAZARLAMA YÖNETİMİ: ÜNİTE 6
Bir İş Planı Yazmanın Ne, Neden
Girişimcilik.
GİRİŞİMCİLİK Ahmet AYDIN.
Bölüm 3 Dış Çevre Analizi
“PAZARLAMA PLANI” ESASLARI Prof. Dr. İsmail Üstel.
Müşteri-Sektör-Rekabet
GİRİŞİMCİ SUNUMU.
Yeni Pazarlama Teknikleri
YENİ ÜRÜN GELİŞTİRME ve ÜRÜN YAŞAM SÜRECİ STRATEJİLERİ
İŞ PLANI İŞ PLANI NEDİR? İşin kurulacağı güne kadar hazırlanan kapsamın ortaya çıkarılması için bir çok aktivite sıralı ve önceden belirlenen niteliklerde.
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
Yrd. Doç Dr. Ozan BÜYÜKYILMAZ
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
2. Pazarlama Planının Hazırlanması
Yeni Pazarlama Teknikleri
DEĞER VE ENTELEKTÜEL SERMAYE Yıldız Teknik Üniversitesi
EMLAK PAZARLAMA STRATEJİLERİ VE UYGULAMALARI
Ö.Yavuz KARAGÖZ Mevlüt BALTA Hasan AKKOÇ
İşletmeyi neden kurarız ?
İŞLETMELERİN KURULUŞU
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
Öğr.Gör.SEDA AKIN GÜRDAL
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
III- Dış Çevre Analizi: Fırsat ve Tehditler
VİZYON MİSYON Fırsatlar Tehditler Üstünlükler Zayıflıklar
Girişimcilik.
Stok Yönetimi Planlı Sonradan Siparişli EOQ veya
Prof. Dr. Remzi ALTUNIŞIK
İşletme Çevreleri, Büyüme, Küçülme ve Analizler
PORTFÖY ANALİZLERİ ve Diğer Stratejik Araçlar
Doç. Dr. Mahmut BİLEN ENDÜSTRİEL EKONOMİ. ENDÜSTRİDE GİRİŞ VE ÇIKIŞLAR 2 Bu konuyu çalıştıktan sonra :
Bir çok girişimci, yeni bir iş kurarken çoğu zaman hazırlık yapmaz. Yani bir iş planı yapmaz, bir iş modeli oluşturmaz. Ülkemizde yeni kurulan işlerin.
İŞLETME YÖNETİMİ-I Öğr. Gör. Dr. İnanç GÜNEY Adana MYO.
Tutundurma, iletişime dayanır ve ikna edici yanı vardır. Doğrudan satışları kolaylaştırma amacına yönelik olduğu kadar, tutum ve davranışlara da yöneliktir.
Bölüm 3 Rekabetçi Bir İş Modeli Tasarlamak ve Sağlam Bir Stratejik Plan Oluşturmak.
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ.
PAZARLAMA İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR VE PAZARLAMA ANLAYIŞLARI
Uzaktan Erişim İşletme Yüksek Lisans Programı MAN519T STRATEJİK YÖNETİM 2. Hafta Dış Çevre Analizi Yrd. Doç. Dr. Pınar FALCIOĞLU.
Teknoloji ve Tasarım Dersi
ÜRETİM ÖĞR.GÖR.TAYLAN VURGUN.
İŞ PLANI ÖĞR.GÖR.TAYLAN VURGUN.
Pazarlama Giriş 1 1.
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
9- Rekabet Koşulları Açısında İşletme Tipleri- Piyasa çeşitleri
PAZARLAMA İLETİŞİMİ (Pİ)
STRATEJİK DAVRANIŞ Dr. Hakan BAKKAL
6. HAFTA KALİTE MALİYETLERİ.
ULUSLARARASI TURİZM PAZARLAMASI
PAZARLAMA SİSTEMİNE GİRİŞ Büşra YARADILMIŞ
SWOT ANALİZİ TÜRKER DURAN YATIRIM TEŞVİK DANIŞMANI.
REKABET STRATEJİLERİ Rekabet Stratejileri.
BCG Pazarın Büyüme Oranı/Göreli Pazar Payı Matrisi
Prof Dr Remzi ALTUNIŞIK
Pazarlama İletişimi
1960lardan 1980lere kadar işletme stratejileri genel olarak ürün-pazar seçimi konuları ile ilişkili idi. Ama bu durum pazarlama akademisyenlerinden kaynaklanmıyordu.
Sunum transkripti:

Bölüm 4 Fizibilite Analizi Gerçekleştirmek ve Kazançlı Bir İş Planı Oluşturmak

İş Modeli (1-2) Girişimciler yaratıcılık eksikliği çekmez, ancak bir iş için fikir geliştirdiklerinde, bir sonraki adım yaratacakları iş modelinin tanımlamaktır. İş modeli bir şirketin satış ve kar üretmek için kullanacağı süreci tanımlar.

İş Modeli (2-2) İş modeli aşağıdaki yedi bileşenden oluşur: Hedef müşterilerinizin ve şirketinizin bu müşterilere nasıl ulaşacağının tanımı Şirketinizin sunduğu müşteri değer önerisi Farklılaştırma noktası Fiyatlandırma Satış süreci Dağıtım süreci Müşteri desteği

Fizibilite Analizi (1-3) Bir girişimcinin fikrinin ya da iş modelinin başarılı bir işletme yaratmak ve uygulanabilir bir oluşum olup olmadığını belirleme sürecidir. Bir fizibilite çalışması ‘Bu iş fikriyle devam etmeli miyiz?’ sorusunu cevaplar.

Fizibilite Analizi (2-3) Fizibilite çalışması: İş planı ile aynı şey değildir. Rolü, bir girişimcinin gerekli kaynakları iş planı kurmaya adamasından önce, başarılı bir işlet kurma potansiyeli olmayan fikirleri eleyen bir filtre görevi görmesidir. Bir araştırma aracıdır.

Fizibilite Analizi (3-3) Diğer taraftan İş Planı: Fikri gerçeğe dönüştürmek için bir planlama aracıdır. Girişimcilere işletmelerini açıp işletirken onlara rehberlik eder ve Başlamak için gerekli finansmanı elde etmelerine yardımcı olur.

Bir Fizibilite Analizinin Ögeleri

Sektör ve Piyasa Fizibilitesi Analizi Bu aşamadaki odak iki yönlüdür. Yeni bir işletme için, sektörün ne kadar çekici olduğunu belirlemek. Küçük bir işletmenin karlı bir şekilde elinde tutabileceği niş piyasaları tanımlamak.

Beş Kuvvet Modeli Beş kuvvet, şirketlerin rekabet ettiği ortamı, bu yüzden de sektörün çekiciliğini belirlemek için birbirini etkiler: Sektördeki firmalar arasındaki rekabet Sektördeki tedarikçilerin pazarlık gücü Sektördeki satın alıcıların pazarlık gücü Sektöre yeni girenlerin oluşturduğu tehdit İkame ürünler ya da hizmetlerin tehdidi

Firmalar Arasındaki Rekabet Beş kuvvet içerisinde en güçlüsüdür. Bir sektör aşağıdaki koşullar var olduğu zaman daha çekici olur: Rekabetçi sayısı fazladır ya da öbür uçta oldukça azdır (beşten az). Rekabetçiler, büyüklük ve kabiliyet açısından benze değildir. Sektör hızla büyümektedir Farklılaştırılmış bir ürün ya da hizmet satma fırsatı vardır.

Tedarikçilerin Pazarlık Gücü (1-2) Önemli hammadde ya da bileşenlerin tedarikçilerinin sahip olduğu baskı gücü ne kadar büyükse, sektör o kadar az çekicidir. Genel olarak, bir sektör aşağıdaki koşullar var olduğunda daha çekici olur: Çoğu tedarikçi, sektördeki şirketlere emtia ürünü satar Tedarikçileri sağladığı parçalar için ikame ürünler mevcuttur. İkame mallara geçmenin maliyeti düşük Rekabetçilerin taklit etmesi zor olacak üstün bir iş modeline sahip miyiz?

Alıcıların Pazarlık Gücü (2-2) Müşteri sayısı az olduğunda ve rakiplerin ürünlerine geçme maliyeti düşük olduğunda, alıcıların şirketler üzerindeki etkisi büyüktür. Bir sektör aşağıdaki alıcı koşulları var olduğunda daha çekici hale gelir: Müşteriler için ikame mallarıyla değiştirme giderleri yüksektir. Sektördeki alıcı sayısı yüksektir. Müşteriler farklılaştırılmış ürünler talep eder. Müşteriler, tedarikçilerin maliyetleri, fiyatları ve ürün özellikleri üzerine bilgi toplamayı zor bulurlar. Şirketlerin sektöre sattığı parçalar, müşterilerinin nihai mallarına ait maliyetin nispeten küçük bir kısmına tekabül eder.

Sektöre Yeni Girenlerin Oluşturduğu Tehdit Bir sektöre girme potansiyeli olan yeni girişimciler ekibi ne kadar kalabalıksa, sektörde yer alan şirketler için tehdit de o kadar büyük olur. Aşağıdaki koşullarda sektör daha çekicidir: Ölçek ekonomilerinin avantajları yoktur. Sermaye yükümlülükleri azdır. Maliyet üstünlükleri şirket boyutlarıyla alakalı değildir. Alıcıların mevcut markalara olan sadakati yoktur. Hükümetler yeni şirketlerin sektöre girmesini kısıtlamaz.

İkame Ürünlerin Tehdidi İkame ürünler ya da hizmetler, bütün bir sektörü alaşağı edebilir. Sektöre yeni girenler için aşağıdaki koşullar daha çekicidir: Kalite ikame ürünler, halihazırda mevcut değildir. İkame ürünlerin fiyatları, sektör ürünlerinin fiyatlarından önemli derecede ucuz değildir. Alıcıların ikame ürünlere geçme maliyeti yüksektir.

Beş-Kuvvet Matrisi (1-2) Beş kuvvetin her birinin sektör için önemini derecelendirmek için 1 (önemli değil) – 5 (çok önemli) arası bir ölçek kullanarak bir değer atayın. Sonra, her kuvvetin sektöre karşı oluşturduğu tehditleri yansıtmak için bir değer atayın. Toplam ağırlıklı puanı elde etmek için, 2. sütundaki önem derecesini, 3. sütundaki tehdit derecesiyle çarpın. Toplam ağırlıklı puanı elde etmek için, 3. sütundaki ağırlıklı puanları ekleyin. Bu puan, sektörün çekiciliğini ölçer. Matris, farklı sektörlerin çekiciliklerini karşılaştırmak için yararlı bir araçtır. Minimum skor = 5 (çok çekici) Maksimum skor = 125 (çok itici) Kuvvet Önem (1 - 5) (1 = Önemsiz, 5 = Çok Önemli) Sektöre Karşı Tehdit (1 - 5) (1 = Düşük, 3 = Orta, 5 = Yüksek) Ağırlıklı Puan Sütun 2 × Sütun 3 Sektörde rekabet eden firmalar arasındaki rakiplik 5 3 15

Beş-Kuvvet Matrisi (2-2) Önem (1 - 5) (1 = Önemsiz, 5 = Çok Önemli) Sektöre Karşı Tehdit (1 - 5) (1 = Düşük, 3 = Orta, 5 = Yüksek) Ağırlıklı Puan Sütun 2 × Sütun 3 Sektördeki tedarikçilerin pazarlık gücü 2 4 Alıcıların pazarlık gücü 8 Sektöre yeni girenlerin oluşturduğu tehdit 3 12 İkame ürünlerin ya da hizmetlerin tehdidi Toplam 51