ERGEN AİLE İLİŞKİLERİ.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ERGEN AİLE İLİŞKİLERİ Büyüme olgunlaşma paralelinde aileden uzaklaşma sürecinde yaşanan sorunların çoğunun anne-babanın çocuğunu koruma yönündeki arzusundan.
Advertisements

ERGEN AİLE İLİŞKİLERİ.
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ
ÇOCUK GELİŞİMİNE GİRİŞ
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
OKULA UYUM OKUL FOBİSİ. Okul Fobisi Değil, Anneden Ayrılma Korkusudur.
T.C. ORDU VALİLİĞİ İlköğretim Müfettişleri Başkanlığı TAM ÖĞRENME MODELİ TAM ÖĞRENME MODELİ.
Bilimsel bilgi Diğer bilgi türlerinden farklı
SPORLA İLGİLİ HAREKETLER DÖNEMİ (7-12 yaş)
E R G E N L İ K ERGENLİK DÖNEMİ FİZİKSEL GELİŞİM
Türkiyedeki iklim çeşitleri Doğa Sever 10/F Coğrafya Performans.
Zihinsel engellilerin sınıflandırılması
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
AİLELERLE İŞBİRLİĞİ.
SOSYAL GELİŞİM Öğr. Gör. İdris KARA.
ŞEKER(DİABETES MELLİTUS DM) HASTALARININ YAŞAM KALİTESİNİ ARTIRMAK İÇİN YAPILMASI GEREKENLER Şeker ya da diyabet denilen hastalık genellikle kalıtsal ve.
AYNUR ŞİMŞEK İŞLETME YÖNETİMİ PROGRAMI ÖNÜNÜZDEN ÇEKİLİN.
KROMOZOMLAR & GENLER ARŞ. GÖR. KEVSER İLÇİOĞLU 1.
Süreç... Rehberlik Nedir? Rehberlik Ne Değildir? Reberlik İlkeleri Nelerdir? Rehberlik Servisinden Hangi Konulara Dair Yardım Alınabilir? - Bireysel Alan.
Yaşlara Göre Oyunda Görülen Değişim
0-1 YAŞ BÜYÜME VE GELİŞME ÖZELLİKLERİ Yrd. Doç. Dr. Aysel TOPAN
Bu nedenle kızlar çareyi, dikkatleri üzerlerine çekecek davranışlardan, soru sormaktan, tartışmalardan, karar verme süreçlerine katılımdan kaçınmakta bulurlar.
OKUL- ÇEVRE İLİŞKİLERİ
Çocuklarda Davranış Ve Uyum Sorunları
OYUN VE OYUNCAĞIN ÇOCUK GELİŞİMİ ÜZERİNE ETKİLERİ
OYUN ve OYUNCAK.
ÖRGÜTSEL DEĞERLER VE VARSAYIMLARDAKİ DEĞİŞİM
Ankara Halk Sağlığı Müdürlüğü
EĞİTİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
YETİŞKİNLİK DÖNEMİ İlk Yetişkinlik Orta Yetişkinlik Yaş
Yetişkinliğe Geçiş Dönemi; Ergenliğe kIsa bİr bakIş
ENKOPREZİS Gelişimsel olarak sfinkter kontrolünün kazanıldığı yaşa gelinmesine karşın dışkının istemli ya da istem dışı olarak, yineleyen bir biçimde uygunsuz.
II.BÖLÜM GELİŞİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
Tek-gen Hastalıkları.
ÇOCUKLARDA UTANGAÇLIK
Evlilik ve Aile Danışması
KARAHANLILAR SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLİĞİ.
. DERS.
ÇOCUK KORUMA VE BAKIM HİZMETLERİ Sevgi Evleri
Sağlık Bilimleri Fakültesi
EMPATİK İLETİŞİM 1.
2-6 YAŞ ÇOCUK ELBİSE KALIBI
OKUL-AİLE-ÇEVRE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
YAŞAM OLAYLARI VE ÇOCUK
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Akademik Bilişim '08 İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN
EĞİTSEL VE DAVRANIŞSAL DEĞERLENDİRME- ASSESSMENT Ders 2: Yasal Düzenlemeler Prof. Dr. Tevhide Kargın.
BÖLÜM 2 BİLİŞSEL GELİŞİM.
REFAH SİSTEMLERİ DERS 2 DOÇ. DR. MEHMET M. ÖZAYDIN.
ERGENLİK DÖNEMİ GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
Oyun İçine Gömülü Öğretim
DİL GELİŞİMİ KURAMLARI - I
KALITIM VE ÇEVRE I. Kalıtım II. Çevre
Sağlık Bilimleri Fakültesi
AİLE TUTUMLARI.
Gelişim ve Temel Kavramlar
DİL GELİŞİMİ KURAMLARI - II
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
Veri ve Türleri Araştırma amacına uygun gözlenen ve kaydedilen değişken ya da değişkenlere veri denir. Olgusal Veriler Yargısal Veriler.
ERGEN VE AİLE Psk. Dr. Ayşe Sabâ Yalçın.
Bireyi Tanıma Süreci Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
Yrd. Doç. Dr. Şükrü KEYİFLİ
Çoğu konuşma “katli” kasıtsız ve kalıcıdır
Ergenlikte Psikososyal Sorunlar
BİREYİ TANIMA TEKNİKLERİ
ALAN TERCİHLERİ VE MESLEK SEÇİMİ
SESBİLGİSEL GELİŞİM Dil EdİNimi-4. Hafta.
Sunum transkripti:

ERGEN AİLE İLİŞKİLERİ

Büyüme olgunlaşma paralelinde aileden uzaklaşma sürecinde yaşanan sorunların çoğunun anne-babanın çocuğunu koruma yönündeki arzusundan kaynaklandığı görülür. Anne babalara göre gençlerin bağımsızlık derecesinin belirlerlenmesinde onların yaşlarının tek başına yeterli olmadığı aynı zamanda olgunlukları da çok önemlidir.

Aile ile gençler arasında uzlaşma sağlanan konular arasında gençlerin ortalama: 11-12 yaşlarında gün içersinde toplu taşıt araçlarını kullanabilmesi 12 yaşlarında arkadaşlarıyla birlikte alışverişe gidebilmesi 15-16 yaşlarındayken gece saat 23:00’e kadar eve gelme koşuluyla gece dışarı çıkabilmesi, şeklinde özetlenebilir.

Çocukların ev dışında kalış süreleri ile eve dönüş saatleri ve sosyal etkinliklerindeki sınır konusunda ortak bir kural söz konusu değildir. Anne baba çocuğun yaşına göre değil olgunluk düzeyine göre onun özgürlüğü konusunda bir takım kararlar alabilir. Örneğin gencin dışarı çıkmasına hangi yaşta izin verilmelidir ? sorusunun yanıtı büyük ölçüde yaşanılan yere, söz konusu uzaklıklara ve ulaşım olanaklarına bağlı olmalıdır

Kız çocuklar erkeklere kıyasla daha erken bir evrede kendi kendilerine yeterli olmaya başlarlar. 15 yaşlarındaki bir genç kız aynı yaştaki erkeklerle karşılaştırıldığında kendini bir yetişkin gibi algılar. Buna karşılık anne babalar kız çocuklarına, erkek çocuklardan daha koruyucu davranırlar. Ve gereksinim duyduğu bağımsızlığı onlara tanımakta daha az istekli olabilirler.

11-14 yaşlarındaki ergenlerin çoğu kendilerine bir çocuk muamelesi yapıldıklarından yakınmaktadır. Diğer şikayetler aşırı koruyucu yaklaşım yeterince özgürlük tanınmaması küçük meselelerin gereksiz yere sorun haline getirilmesi

Anne babalar çocuklarının arkadaş ilişkilerini destekleyerek çocuklarının aile dışı etkinliklere katılmaya okul gecelerine katılmaya özendirmeli , konular karşılıklı görüşülerek çözümleme yoluna gidilmeli, çocuklarımızın kendi kararlarını almalarına izin verip onlara sorumluluk bilincini kazandırmalıyız.

SUNUM SONA ERMİŞTİR. KATILIMINIZ İÇİN TEŞEKKÜRLER