DRAMANIN NORMAL ÇOCUK AÇISINDAN SAĞLADIĞI YARARLAR PROF. DR. FİGEN GÜRSOY DRAMANIN NORMAL ÇOCUK AÇISINDAN SAĞLADIĞI YARARLAR
Drama aracılığı ile çocuk kendini tanır. Kendilik kavramının gelişimini sağlar.
Farklı bireyleri ve yaşam biçimlerini kabul eder.
Drama ile çocuklar yeni deneyimler kazanırlar Drama ile çocuklar yeni deneyimler kazanırlar. Canlandırdıkları rollerle kendilerini geleceğe hazırlarlar.
Drama etkinlikleri sırasında çocuk iç dünyasını yansıtır ve farklı roller aracılığıyla duygularını dışa vurup rahatlar.
Problem çözme becerisi gelişir.
Drama sadece ifade edici dil değil, aynı zamanda alıcı ve sözel olmayan dil becerilerinin gelişimini desteklemektedir.
Çocuklar drama etkinlikleri içinde düşünme, konuşma, dinleme, anlatma becerilerini de geliştirirler.
Çocuklara evrensel değerlerin kazandırılmasında dramanın etkisi büyüktür.
Drama etkinlikleri içinde yapılan hareketlerle çocuklar, kendi zihinlerinde bulundukları mekanın uzaysal haritalarını canlandırma fırsatını yakalarlar.
Çocukların birbirini kabul etmesi ve bir gruba dahil olmalarının başarılmasında drama etkinlikleri önemli rol oynamaktadır.
Çocuklar, drama ile özgür ve bağımsız kararlar alıp uygulayabilir.
YARARKANILAN KAYNAKLAR Fazlıoğlu, Y. (2011). Dramanın Çocuk Gelişimine Etkisi. İlköğretimde Drama. Edt.:Aysel KÖKSAL AKYOL.S: 20-34. İstanbul: Kriter Yayınları Önder, A. (2009). Okul Öncesi Çocukları için Eğitici Drama Uygulamaları. Ankara: Morpa Yayınları