DRAMANIN NORMAL ÇOCUK AÇISINDAN SAĞLADIĞI YARARLAR

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
PYP'DE YARATICI DRAMA VE 5-6 YAŞ UYGULAMA ÖRNEKLERİ
Advertisements

Yaratıcı Drama Atölyesi
YARATICI ÖĞRENCİ YETİŞTİRME Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ
DRAMA 1.HAFTA EĞİTİMDE DRAMA Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ.
DRAMA 11.HAFTA DRAMA YÖNTEMİYLE DERS İŞLEME MODELLERİ
İnsan İletişimine Giriş Human Communication [Bölüm 1]
DRAMA 3.HAFTA EĞİTİCİ DRAMADA ROL OYNAMANIN EĞİTİM AÇISINDAN ÖNEMİ
DRAMA ÖĞRETMENİNİN ÖZELLİKLERİ Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
TOKİ ŞEHİT MUSTAFA DOLUMAY ANAOKULU
OEE – Drama Dramanın Eğitiminin Avantajları
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ.
DRAMA 5. HAFTA DRAMANIN YAPISI VE UYGULANMA AŞAMALARI
BÖLÜM 2: DRAMA NE DEĞİLDİR? DRAMANIN AMAÇLARI DRAMANIN GELİŞİMİ
OKULÖNCESİ EĞİTİM NEDİR?
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
TAHSİN YENTUR İLKOKULU
YAPILANDIRMACI YAKLAŞIM VE DRAMA Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ
YANSITICI DÜŞÜNME.
EĞİTİMDE DRAMA Meral KOCABAY.
Evrim Suna ARIKAN Özlem YAŞAR UĞURLU
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM.
EĞİTİMDE YARATICI DRAMA
DRAMA 7.HAFTA ÖZ DÜZENLEMEYE DAYALI ÖĞRENME VE EĞİTİCİ DRAMA
ROL OYNAMA ve DRAMA.
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE DRAMANIN ÖNEMİ
BÖLÜM 10 OYUN. BÖLÜM 10 OYUN 1. Fiziksel Büyüme ve Gelişmeyi Etkileyen Faktörler Oyun, çocuğun fiziksel, zihinsel, duygusal ve sosyal yönden gelişimini.
Yaratıcı Drama Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Eğİtİcİ Oyuncaklar Öğr. Gör. Özlem BAĞCI.
, Eğitici Drama Nedir? Önceden belirlenmiş açık ve net eğitim amaçları olan, tüm çocukların kendi öğretmenleri ile birlikte, daha çok büyük motor hareketlerle.
DRAMA. Drama tiyatronun araçlarını kullanan bir sürecin adıdır. Tiyatronun araçları eğitsel amaçlarla kullanılır. Önemli olan sürecin yaşanmasıdır, sonucunda.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
KONU Süreçsel Drama Yaklaşımı
EĞİTİCİ OYUNCAKLAR.
OKUL ÖNCESİNDE EĞİTİCİ DRAMA
EĞİTİMDE YARATICI DRAMA
OYUN VE OYUNUN ÖNEMİ Doç. Dr. Ender DURUALP.
Öğr. Gör.Dr. Berna CANTÜRK GÜNHAN
CGL 310 OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMLARI II DERSİ
Sembolik Düşünce Nedir
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE GELİŞİM
ENGELLİLERİN EĞİTİMİNDE KULLANILAN MATERYALLER
EGE ÇAĞDAŞ EĞİTİM VAKFI YARATICI YENİLİKÇİ ÖĞRETMEN SEMİNERİ “YARATTIKÇA YAZ ATÖLYESİ” AYDAN AYKAÇ S. YUSUF ÇAĞLAYAN 16 Nisan 2011.
SInIf ÖĞretmenleri Sibel Elmas Ülfet Özten
OYUN KURAMLARI Doç. Dr. Ender DURUALP.
MONTESSORİ EĞİTİMİ I Montessori Eğitiminin Tarihçesi Felsefesi, İlkeleri ve Materyalleri Doç. Dr. Müdriye YILDIZ BIÇAKÇI.
Sosyo-Kültürel Kuram Dr. Sadiye KELEŞ.
Erken Çocukluk Dönemi Fen ve Matematik Eğitimine Kuramsal Bakış
Etkileşime Dayalı Teknikler
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
DRAMANIN ENGELLİ ÇOCUK AÇISINDAN SAĞLADIĞI YARARLAR
DRAMADA LİDER VE KATILIMCILAR
DRAMA UYGULAMALARI-DRAMADA LİDER VE KATILIMCILAR
DRAMA UYGULAMALARI DRAMANIN ÇOCUĞUN GELİŞİM ALANLARI İLE İLİŞKİSİ
DRAMA UYGULAMALARI, DRAMADA KULLANILACAK TEKNİKLER
DRAMA ETKİNLİKLERİNDE LİDERİN ROLÜ
DRAMA UYGULAMALARI DRAMANIN ÖNEMİ
DRAMA UYGULAMALARI VE DRAMANIN ÖNEMİ
DRAMA UYGULAMALARI, DRAMANIN DİĞER SANAT ALANLARI İLE İLİŞKİSİ
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
ROL OYNAMA ve DRAMA.
Bireysel Çalışma Yöntemi
DRAMA SÜRECİNDEKİ ÖĞELER
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
OYUN Halime Helin YILMAZ Hazal Ekşi.
ÇOCUĞUN GELİŞİMİNE BAĞLI OYUN AŞAMALARI
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
1 EĞİTİMDE YARATICI DRAMA EĞİTİMDE YARATICI DRAMA.
ENGELLİ ÇOCUKLARIN KAYNAŞTIRILMASINDA DRAMANIN KULLANIMI
Sunum transkripti:

DRAMANIN NORMAL ÇOCUK AÇISINDAN SAĞLADIĞI YARARLAR PROF. DR. FİGEN GÜRSOY DRAMANIN NORMAL ÇOCUK AÇISINDAN SAĞLADIĞI YARARLAR

Drama aracılığı ile çocuk kendini tanır. Kendilik kavramının gelişimini sağlar.

Farklı bireyleri ve yaşam biçimlerini kabul eder.

Drama ile çocuklar yeni deneyimler kazanırlar Drama ile çocuklar yeni deneyimler kazanırlar. Canlandırdıkları rollerle kendilerini geleceğe hazırlarlar.

Drama etkinlikleri sırasında çocuk iç dünyasını yansıtır ve farklı roller aracılığıyla duygularını dışa vurup rahatlar.

Problem çözme becerisi gelişir.

Drama sadece ifade edici dil değil, aynı zamanda alıcı ve sözel olmayan dil becerilerinin gelişimini desteklemektedir.

Çocuklar drama etkinlikleri içinde düşünme, konuşma, dinleme, anlatma becerilerini de geliştirirler.

Çocuklara evrensel değerlerin kazandırılmasında dramanın etkisi büyüktür.

Drama etkinlikleri içinde yapılan hareketlerle çocuklar, kendi zihinlerinde bulundukları mekanın uzaysal haritalarını canlandırma fırsatını yakalarlar.

Çocukların birbirini kabul etmesi ve bir gruba dahil olmalarının başarılmasında drama etkinlikleri önemli rol oynamaktadır.

Çocuklar, drama ile özgür ve bağımsız kararlar alıp uygulayabilir.

YARARKANILAN KAYNAKLAR Fazlıoğlu, Y. (2011). Dramanın Çocuk Gelişimine Etkisi. İlköğretimde Drama. Edt.:Aysel KÖKSAL AKYOL.S: 20-34. İstanbul: Kriter Yayınları Önder, A. (2009). Okul Öncesi Çocukları için Eğitici Drama Uygulamaları. Ankara: Morpa Yayınları