Collingwood.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ETİK KARAR VERME.
Advertisements

PARAGRAF.
İÇ DÜNYAMIZI TANIYALIM  Mutluluğumuz için çalışır.  Neyin doğru olduğunu bilmez.  Verdiğimiz mesajlara göre hareket eder.  Hayatımızı devam ettirecek.
TED ANTALYA KOLEJİ PDR SERVİSİ
TED ANTALYA KOLEJİ PDR VE ÖLÇME DEĞERLENDİRME SERVİSİ
ETKİLİ TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ VE SINAV ANI STRATEJİLERİ
Yöntemsel Kuşkuculuk ve Zorunlu Eğitim
Eleştirel Düşünme Tahir BENEK S
DİNLEME KONUŞMA VE ELEŞTRİ ADABI
YAPAY ZEKA Genel Kavramlar hturgut.com
- Bilgi Taassubu Önler BİLGİ TAASSUBU ÖNLER.
Felsefe Haftası.
HEMŞİRELİK FELSEFESİ HATİCE OLTULUOĞLU.
DİNLEME VE ÖĞRENME BECERİLERİ
İLETİŞİM METİNLERİ ÇÖZÜMLEMELERİ II
Endüstri Ürünleri Tasarımı
EMPİRİZM.
Düşünme Becerileri ve Eleştirel Düşünme
Bilgisayarda Ofis Programları
TÜRKÇE Mızrap Ege Durakoğlu.
YÖNTEM BİLGİSİNİN ANLAMI NEUMAN (2000), CHP-4 The Meanings of Methodology.
İDEALİZM NEDİR ?.
KIYMET NECİP TESAL İLKÖĞRETİM OKULU REHBERLİK SERVİSİ
ENDÜSTRİYEL TASARIM.
0-6 YAŞ GELİŞİM DÖNEMİ ÖZELLİKLERİ
BİLİMSEL TUTUM VE DAVRANIŞLARIN ÖZELLİKLERİ

Sınav Kaygısı ve Önleme Yolları.
ÇOCUĞUNUZ BİR HATA YAPTIĞINDA UYGULAMANIZ GEREKEN 8 ŞEY.
TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ 15 ADIMDA TEST ÇÖZME: 1.Çözeceğiniz testin konusunu önceden mutlaka okuyun… 2.Testi hazırlayan kişinin ne demek istediğini düşünüp.
TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
YGS-LYS Esnasında Nelere Dikkat Edilmelidir. 1. Sınava başlamadan önce soru kitapçığına göz gezdirin. 2. Sınavda en iyi olduğunuz alandan başlayın. 3.
Kaygı bitiyoooor ! YEŞİLKÖY ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ.
Özlem DÜZGÜN Psikolojik Danışman. Yerleştirme sınavları içerik bakımından oldukça fazla konu kapsayan, psikolojik olarak ise bireyde gerginlik yaratan.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
DOĞA KOLEJİ ORTAOKUL YARATICILIK ETKİNLİĞİ BAŞLIYOR…
TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ
TEOG TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ Engin DEMİRCİ.

IV. Ünite Ahlak Felsefesi ETİK.
BİLİŞSEL GELİŞİM: İYİ SEYİRLER .
Deneme 1. Deneme 2 Deneme 3.
KLASİK MANTIK.
Bilimsel Araştırmalarda Temel Kavramlar
Kanıta Dayalı Tıp Prof Dr Süheyla Ünal.
Bugün neler öğreneceğiz?
ETKİLİ TEST ÇÖZME STRATEJİLERİ
NESNELLİK KONUSU.
Elealı Zenon Sofistler Septikler
Öğr.Gör. Hüseyin TURGUT / Tefenni MYO hturgut.com.
MAVİ GEZEGEN.
Makale ve Deneme Makale nedir? Deneme nedir? Makale ve deneme arasındaki farklar nelerdir?
 Felsefenin anlamı  Felsefenin Doğuşu  Felsefenin Tarihsel Gelişimi  Felsefenin amacı  Felsefe toplum ilişkisi  Bilgi ve Bilgi.
ATIF (YÜKLEME) KURAMI Başkalarının o anki duygu durumları ve heyecanları hakkında doğru bilgiler elde edebilmeye ve niçin öyle davrandıklarını anlamaya.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
Tarih Nedir?.
 Felsefenin anlamı  Felsefenin Doğuşu  Felsefenin Tarihsel Gelişimi  Felsefenin amacı  Felsefe toplum ilişkisi  Bilgi ve Bilgi.
 Felsefenin anlamı  Felsefenin Doğuşu  Felsefenin Tarihsel Gelişimi  Felsefenin amacı  Felsefe toplum ilişkisi  Bilgi ve Bilgi.
TÜRKÇE ÖGRETİMİ. YABANCILARA TÜRKÇE ÖĞRETİMİ TÜRKÇE EĞİTİM SEVİYELERİ TÜRKÇE EĞİTİM SEVİYELERİ A1 A1 A2 A2 B1 B1 B2 B2 C1 C1 C2 C2.
Prof. Dr. Aysel KÖKSAL AKYOL
YAPAY ZEKA Genel Kavramlar hturgut.com
İLETİŞİM NEDİR??.
DENEME.
DENEME
17 Adımda test çözme teknikleri 1. Bir konuyla ilgili soruları çözmeden önce o konuyu iyi öğreniniz. Soru çözerek de öğrenip öğrenmediğinizi hem kontrol.
Sunum transkripti:

Collingwood

Tarihin tanımı: Tarih bir çeşit araştırma yada soruşturmadır Tarihin tanımı: Tarih bir çeşit araştırma yada soruşturmadır.Bilim şeyleri aramadır. Bu anlamda da tarih bir bilimdir. Tarihin nesnesi: Tarih insanların geçmişteki yapılan eylemlerini arar. Tarih nasıl işler? Tarih kanıtın yorumlanmasıyla işler . Kanıt teke tek belge denen şeylerin ortak bir adıdır. Belge ise şimdi ve burada varolan, tarihçinin üzerinde düşünerek , geçmiş olaylar hakkında sorduğu soruları yanıtlayabileceği türden bir şeydir.

Tarih ne içindir? Tarihin insanın kendine ilişkin bilgisi “için” olduğudur. Kendini bilmesinin insan için önemli olduğu düşünülür genellikle kendini bilme burada salt kendi kişisel özelliklerini onu öteki insanlardan ayıran şeyleri bilme değil, insan olarak yapısını bilme demektir. Kendinizi bilmeniz, ilkin bir insan olmanın ne demek olduğunu bilmeniz, ikincileyin, olduğunuz insan olmanın ne demek olduğunu bilmeniz, üçüncüleyin olduğunuz insan olmanın ve başka biri olmamanın ne demek olduğunu bilmeniz anlamına gelir.

Kendinizi bilmeniz ne yapabileceğinizi bilmeniz anlamına gelir, kimse ne yapabileceğini denemeden bilmediği için de insanın ne yapabileceği konusundaki tek ipucudur. Öyleyse, tarihin değeri bize insanın ne yaptığını, böylece insanın ne olduğunu öğretmesidir.

Tarihsel olaylar doğrudan doğruya gözlemlenemediklerinden imgelemseldirler. İmgelemsel olarak oluşturulmuş olan bilgiler, doğrudan doğruya gözlemlenebilen kanıtlarlar yeniden kurulur. Tarihçinin ilk görevi, her olayın dışsal yanından hareket ederek kesin bir biçimde olayın iç yanını belirleyip geçmişin bütünsel bir resmini yeniden yapmaktır.

Tarih olmuş bitmiş olaylardan oluştuğu için doğrudan doğruya kavranamaz. Bu nedenle tarihsel veri ve kanıtların yorumlanmaları gerekmektedir, eldeki kanıtların yorum yapılmaksızın hiç bir anlamları yoktur. Tarihsel bir araştırmada, herhangi bir metin anlaşılabilir kılacak biricik yol, tarihçinin metnin yanıtladığı soruyu bulma çabası üzerinde şekillenecektir. Eğer tarihçi tarihsel kanıtları iyi değerlendirip uygun soruları kurabilirse, geçmişte olmuş olanlar üzerine daha tutarlı ve doğru açıklamalara ulaşabilecektir. Bu yönüyle soru ve yanıt mantığı, tarihsel anlama ya da bilmenin felsefi bir sorgulamayla gerçekleşebileceğini savlayan uygun bir tarih yöntemi olarak karşımıza çıkmaktadır.

Doğa görünüştür. Oysa tarih olayları hiç bir zaman salt görünüşler değildir; tarih olayları tarihçinin, içlerindeki düşünceyi ayırt etmek için karşılarından değil içlerinden baktığı şeylerdir. Tarihçi olayların nedenlerini ya da yasalarını ararken bilim adamına öykünemez. Tarih için keşfedilecek nesne salt olay değil, onda dile gelen düşüncedir. O düşünceyi keşfetmek zaten onu anlamaktır. Tarihçi ne olup bittiğini bilince, neden olup bittiğini zaten bilir.

Tarihçi keşfetmeye çalıştığı düşünceleri nasıl ayırt eder Tarihçi keşfetmeye çalıştığı düşünceleri nasıl ayırt eder? Bunu yapabilmesinin tek yolu var: onları kendi zihninde yeninden düşünmek. Dolayısıyla her tarih, geçmiş düşüncenin tarihçinin zihninde yeninden canlandırılmasıdır. Tarihçi geçmiş düşünceyi yeniden canlandırmakla kalmaz, onu kendi bilgisinin bağlamında yeninden canlandırır ve dolayısıyla, yeninden canlandırırken onu eleştirir, değeri hakkında kendi yargısını oluşturur, onda ayırt edebildiği hataları düzeltir. Tarihsel bir süreç, bir düşünceler sürecidir.

Tarih, çoğu kez yanlış olarak betimlendiği gibi, ardarda gelen olayların öyküsü ya da değişmenin açıklaması değildir. Doğa bilimcinin tersine, tarihçi böyle olaylarla hiç ilgilenmez. Tarihçi yalnızca düşüncelerin dışsal ifadeleri olan olaylarla ilgilenir ve bunlarla da ancak düşünceleri dile getirdikleri sürece ilgilenir. Tarihsel bilgi aklın geçmişte ne yaptığının bilgisidir ve aynı zamanda bunun yeninden yapılması geçmiş edimlerin şimdi de sürdürülmesidir. Tarihçi için tarihini incelediği etkinlikler seyredilecek gösteriler değil, kendi zihninde içeriden yaşanacak yaşantılardır.

Farklı yetkelerin tanıklıklarını seçip birleştirilerek kurulan tarihe makas – zamk tarihi adını veriyor. Bunu tarih olarak kabul etmiyor.