by Age, Sex, Grade-Level, and Co-morbidity

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Member of Consortium This project is co-financed by the European Union and the Republic of Turkey Düşük Sıcaklık Güç Üretimi Section 14.
Advertisements

“From 7 to 77: Social Responsibility Project”. Social Responsibility Project for Graduation “FROM 7 TO 77: Solidarity between generations” Four Generations.
Gazi University School of Medicine
Kocaeli University Community Mental Health Center & Department of Psychiatry presents Kocaeli University Conference Hall Date: 5th June 2014 Time: 12:15.
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
Bu proje Avrupa Birliği ve Tu ̈ rkiye Cumhuriyeti tarafından finanse edilmektedir. Technical Assistance for Increasing Primary School Attendance Rate of.
WELCOME TO MY SCHOOL OKULUMA HOŞGELDİNİZ
FAD İ ME AKAGÜNDÜZ SEVG İ SUBA Ş I Aralık OTİSTİK BİREYLERİN ÖZELLİKLERİ SINIFLANDIRMA TANI DEĞERLENDİRME ARAÇLARI OTİZMİN NEDENLERİ EĞİTİM.
ENGELLİLİĞİ ANLAMAK Yrd. Doç. Dr. Z. Hande Sart Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Bölümü Mayıs, 2010 Ankara.
Bby133 BİLGİ Lİteratürü dersİ
SYSTEMATIC REVIEW AND META- SYNTHESIS WORKSHOP SİSTEMATİK İNCELEME VE METASENTEZ ÇALIŞTAYI HAZİRAN JUNE 2016 İSTANBUL Düzenleyen Kurum.
Okul Kademelerine Göre Gelişim Özellikleri YRD.DOÇ.DR. MUSTAFA TOPRAK.
GİRİŞ İki uçlu bozukluk: Manik episod Depresif episod Ötimi (iyilik hali) Kronik gidişli Kesin ilaç tedavisi gerektirir (akut episod ve koruyucu amaçlı)
Öznur DUMAN ELGÜL ZEKA. ERGENLİK DÖNEMİNDEKİ DEĞİŞİMLER Duygu değişimlerinin hızı ve üst düzeyde yaşandığını önceden bilmek bu duygular yaşandığında.
Yaparak yaşayarak öğrenme. Motivasyon ve yöneltme Learning to Learn Training Amaç ve yetenek Developed with the support of the EU Leonardo da Vinci Programme.
ULUBATLI HASAN PRIMARY SCHOOL (ULUBATLI HASAN İLKÖĞRETİM OKULU) BERGAMA, İZMİR TURKEY.
Elke HOFFMANN & Engin YILMAZ Hessenkolleg- Wetzlar / Almanya İzmir Özel Fatih Koleji / Türkiye Grup Çalışması ve e-Twinning: Metodlar ve Sonuçları / Grup.
Yrd. Doç. Dr. Nuray Ç. Dedeoğlu İlköğretim Matematik Eğitimi
TOPLUM İÇERİSİNDE TIP EĞİTİMİ (Topluma Dayalı Tıp Eğitimi – TDTE) Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 171.
BOĞAZLAYAN HALK EĞİTİM MERKEZİ INSTITUTUL POSTLICAL PHOENIX htttp:// NEWHAM COLLEGE OF FURTHER.
1 ÖZGÜR / AÇIK KAYNAK KODLU YAZILIMLAR ve FIRSATLAR Türker GÜLÜM Linux Kullanıcıları Derneği 21 Nisan 2006.
İNGİLİZCE GRAMER SIMPLE PRESENT TENSE TO BE (OLMAK FİİLİNİN GENİŞ ZAMANI) GRAMER ANLATIMI ALIŞTIRMA.
EĞİTİM VE KÜLTÜR ALANI’NDA YAPILAN İNKİLAPLAR 3 Mart 1924’te Tevhid-i Tedrisat Kanunu ilan edildi. Eğitim öğretim laikleştirildi. Bütün okullar Milli.
CHILD PORNOGRAPHY IŞIK ÜNİVERSİTESİ
2 ND INTERNATIONAL THERMAL HEALTHCARE TRAVEL SUMMIT SEPTEMBER 2017 PAMUKKALE UNIVERSITY CONGRESS & CULTURE CENTER PATRONAGE: MINISTRY OF ECONOMY.
TED Üniversitesi Alt Başlık Tarih:.
GELİŞİMSEL DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ
Handwerkskammer koblenz ( koblenz Esnaf ve sanatkarlar odasi)
RESULTS & CONCLUSIONS SAMPLE
Adem Civan** Ramazan Arı*** Alpaslan Görücü** Mehmet Özdemir**
Ezgi Cesim. , Aslı Esin Aslan. , Gizemnur Demir. , Gökhan Seyhan
Computerized ways to analyze language data
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM İÇİN ÖĞRETİM TASARIMI
Prof. Dr. Bülbin Sucuoğlu Doç. Dr. Hatice Bakkaloğlu
60x90 cm Title of the congress paper Author(s) Name Surname Özet
Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK
Ergun, S.1, Koçak, S.1, Devrilmez, E.1, Tek, T.1
Translated By; Nilüfer Dursun
İneklerde Fassisi®BoviPreg Test Kiti Sonuçlarının Progesteron Düzeyleri İle Karşılaştırılması Comparison of Fassisi®BoviPreg Test Kit’s Results with Progesterone.
Deniz Tekin Ersan Şükran Alan
Kaynak Gösterme Teknikleri
Yardımcı Personel Dört El Teknik Detayı
THE CANTERVILLE GHOST by Oscar WILDE CHARACTERS.
Yrd. Doç. Dr. H. deniz gülleroğlu
Yrd.doç.dr. h. deniz gülleroğlu
Geniş Ölçekli Testler Yrd. Doç. Dr .Ömer Kutlu.
TRAVMA VE ENGELLİ DANIŞANLAR
Louis Pasteur ( ) By: Areli Valencia. Pasteur.
Bir psikolojik yapı olarak "kaygı" ve madde geliştirme süreci
İZMİR ÜNİVERSİTELERİ PLATFORMU DÖNEMİ ÇALIŞMALARI
ETKİLİ İLETİŞİM SEMİNERİ
ÖDE5024 DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE İSTATİSTİK Yüksek Lisans
We are pleased to welcome you to the opening ceremony of
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
TARTIŞMA ABSTRACT METHOD SONUÇ GİRİŞ ÖNERİLER BULGULAR
Tipik Performans Testlerinde Geçerlik
“am, is, are”.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ TURİZM COĞRAFYASI
Eğitimde Ölçülen Bilişsel Özellikler
Psikolojik testlerin geliştirilme süreçleri
Imagine that you are a teacher and you are taking your 20 students to England for the summer school.
BBY208 Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri II
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
SUBJECT NAME Prepeared by Write the names of group members here
AÜBAUM KONFERANS DİZİSİ
Dünyada ve Türkiye’de Süt Üretimi
Kültürel Bellek Çalışmalarının Görsel Bir Haritası Güleda Doğan
Öz, Akran ve Grup Değerlendirmeleri
Sunum transkripti:

by Age, Sex, Grade-Level, and Co-morbidity Clinical Characteristics of Turkish Children with Specific Learning Disability (SLD) by Age, Sex, Grade-Level, and Co-morbidity Başak Alpas, İlkiz Altınoğlu-Dikmeer, Gönül Erdoğan, Oya Özalp-Kartal, İrem Öker-Aycan, Semiha Uyaroğlu, Aynur Şahin-Aközel, Belgin Üstün-Güllü, Duygu Pamir-Akın, Nuray Yıldırım & Ayla Soykan-Aysev Ankara University School of Medicine, Child and Adolescent Psychiatry Department, Ankara, Turkey Atılım University, Department of Psychology, Ankara, Turkey. ABSTRACT: The aim of this study determined the children with the Specific Learning Disability by age, sex, grade-level, and co-morbidity. The sample consists of 512 children (135 girls, 377 boys) aged 6 through 13 and from 1st through 8th grader who met the criteria of DSM-IV for SLD who referred to the Department of Child and Adolescent Psychiatry, Ankara University School of Medicine between 2011 and 2013. Psychological Assessment Tools: WISC-R, Atilla Turgay ADHD Screening Inventory for ADHD with DSM –IV Criteria, Beck Depression Inventory, Spielberger’s State Anxiety Inventory, Sentence Completion Test, Conners Parent and Teacher Rating Scale, SLD Battery with Gesell Figures. 29 % (51girls and 96 boys) of children had only diagnosed SLD, co-morbid disorders with SLD: 65 % (77 girls and 253 boys) had ADHD, 4 % (4 girls and 16 boys) had Depression, 1 % had anxiety, Asperger Speech, and Neurological disorders. Girls (N =135) Age Range: 6-13 yrs (8.10 ± 1.17) Boys (N= 377) Age range: 6-13 yrs (8.27 ± 1.27) Total IQ = 98 ± 12.77 (Min: 76 – Max: 138) Perform. IQ = 104.9 ± 14.1 (Min: 76 – Max: 142) Verbal IQ = 92.2 ± 13.4 (Min: 61 – Max: 142) Total IQ = 97.7 ± 13.02 (Min: 74 – Max: 131) Perform. IQ = 103.6 ± 14.1 (Min: 76 – Max: 137) Verbal IQ = 92.2 ± 13.3 (Min: 57 – Max: 140) Table I Sample by sex, grade levels, and co-morbidity Diagnosis Grade 1 Grade 2 Grade 3 Grade 4 Grade 5 Grade 6 Grade 7 Grade 8 G B SLD + ADHD N = 330 2 38 110 19 73 15 39 1 24 4 SLD N = 147 25 56 14 8 10 - 9 3 SLD + Depres. N = 20 6 SLD + Anx. D. N = 4 SLD+Speech D. N = 3 SLD -Asperger N = 3 SLD + Neuro D. N = 5 Sex, total 65 176 36 95 54 Grade level, total 5 241 131 78 13 References: Amerikan Psikiyatri Birliği (2000). DSM-IV tanı ölçütleri başvuru el kitabı. Yeniden gözden geçirilmiş 4.baskısı (DSM – IV TR), Washington D. C. American Psychiatric Association (2013). Diagnostic and statistical manual of mental disorders (5th ed.). Arlington, VA: APA. Beier, Delton, C. Beier (1961). Cümle tamamlama testi el kitabı. Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı. Erden, G. ve Kurdoğlu, F. (2003). Özgül Öğrenme Güçlüğü-I Kurs Notu. Türk Psikologlar Derneği. Kaner, S. , Büyüköztürk, Ş. , İşeri, E. (2013). Conners Öğretmen Dereceleme Ölçeği Yenilenmiş Kısa: Türkiye Uyarlama Çalışması. Eğitim ve Bilim. 167(38): 81-97 Kaner, S. , Büyüköztürk, Ş. , İşeri, E. (2011). Conners Anababa Dereceleme Kısa Formu Türk Uyarlama Çalışması. Nöro-Psikiyatri Arşivi Dergisi. Karaman, D., Türkbay, T., Gökçe, F.S. (2006). ÖÖG ve DEHB binişikliğinin bilişsel özellikleri. Çocuk ve Ergen Ruh Sağlığı Dergisi, 13 (2), 60-68. Öy, B. (1993). Çocuklar için depresyon ölçeği: geçerlik ve güvenirlik çalışması. Türk Psikiyatri Dergisi, 2, 1, 132-136. Özusta, Ş. (1993). Çocuklar için durumluk-sürekli kaygı envanterinin uyarlama, geçerlik ve güvenirlik çalışması. Ankara: HU Uzmanlık Tezi. Savaşır, I. & Şahin, N. (1995). Weschler Çocuklar için Zekâ Ölçeği (WÇZÖ). Ankara: Türk Psikologlar Derneği. Somer, O. (1988). Çocuklar için gelişimsel Bender-Gestalt Motor Testi üzerine bir çalışma. Basılmamış doktora tezi. İzmir: Ege Üniversitesi Turgay, A. (1995). Çocuk ve ergenlerde davranım bozuklukları için DSM-IV’e dayalı tarama ölçeği. Integrative Therapy Institute, Toronto, Canada. Yalın, A. (1980). Epileptik çocukların tanısında Bender-Gestalt testinin kullanımı. Basılmamış Doktora Tezi, Hacettepe Üniversitesi, Ankara