DENİZDE ÇATIŞMAYI ÖNLEME TÜZÜĞÜ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Ulusal Afet Müdahale Yapılanması ve SAR Operasyon Yönetimi
Advertisements

Dernekler Yönetmeliğinde Yapılan Değişiklikler
Prof.Dr. Tankut Centel Koç Üniversitesi Hukuk Fakültesi
Türkiye’de e-sağlığın hukuki çerçevesi
Deniz Ticaret Hukuku Modul 2_1
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ KÜLTÜRÜ
5018 Sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu ile Kamu Mali Sisteminde Gerçekleştirilen Yapısal Değişiklikler ve Üniversitemiz Açısından Yeni Mali Sistemin.
Tevfik BAYHAN Bakanlık
GÜMRÜK KIYMETİ TEKNİK KOMİTESİ Ek:II. 1. Bu Anlaşmanın 18 inci Maddesine göre, teknik düzeyde yorum ve uygulama birliği sağlamak amacıyla Gümrük İşbirliği.
PATENTTEN DOĞAN HAKLAR
GEMİADAMLARININ SAĞLIĞININ KORUNMASI VE TIBBÎ BAKIMINA İLİŞKİN 164 SAYILI SÖZLEŞME ILO Kabul Tarihi: 24 Eylül 1982 Kanun Tarih ve Sayısı: / 4945.
ULUSLARARASI HUKUKTA İNSANİ MÜDAHALE
TİCARET HUKUKU DERSİ Ticaret Sicili.
TRAFİK İŞARETLERİ Trafik Görevlisinin İşaretleri
Harcama Yetkilileri.
KÖYCEĞİZ DENİZCİLİK MESLEK LİSESİ TANITIM SUNUMU
AMATÖR DENİZCİ BELGESİ KISA MESAFE TELSİZ BELGESİ SEMİNERİ
Kütahya Aile ve Sosyal Politikalar
HEDEF DAVRANIŞLAR 1-) Kara taşıtlarının adlarını söyleme/yazma.
Mustafa ÖZÜNLÜ Kamu Yönetimi Bilim Uzmanı Mart 2015 Ürgüp/NEVŞEHİR
2 NCİ BÖLÜM HAVA ARACI MİLLİYETİ VE TESCİL İŞARETLERİ ( ANNEX 7)
İŞ VE SOSYAL GÜVENLİK HUKUKU
“KAMU PERSONELİ” Kimdir?
Sözleşmenin hükümsüzlüğü
İSG BİRİMLERİNİN GÖREV YETKİ VE SORUMLULUKLARI
AĞIR VE TEHLİKELİ İŞLER YÖNETMELİĞİ
Müracaat ve Şikayetler
Gelir İdaresi Başkanlığı. ELEKTRONİK TEBLİGAT NEDİR? Elektronik Tebligat, 213 sayılı Vergi Usul Kanunu ve 456 sıra no.lu Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği.
İş Sözleşmesinden Doğan Borçlar
2709 sayılı TÜRKİYE CUMHURİYETİ ANAYASASI Anayasanın bağlayıcılığı ve üstünlüğü MADDE 11 – Anayasa hükümleri;  Yasama,  Yürütme ve  Yargı organlarını,
İSG BİRİMLERİNİN GÖREV YETKİ VE SORUMLULUKLARI
İSTANBUL LİMAN BAŞKANLIĞI
Büyükçekmece İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ BİLGİLENDİRME TOPLANTISI SEFER ERKEÇOĞLU ŞUBE MD./İŞVEREN VEKİLİ.
MOTORLU ARAÇLARDA İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ
MEMURUN GENEL HAKLARI Uygulamayı isteme hakkı:
Çocuk Hakları Konusunda Türkiye'de Yapılan Çalışmalar.
Konu : Geçiş Hakkı – Geçiş Kolaylığı – Geçiş Üstünlüğü
Gemiler kullanılış amaçlarına göre aşağıda belirtilen sınıflara ayrılır. Ancak bu sınıflandırma kesin olmayıp gelişen teknolojiler yeni sınıfları veya.
DENİZDE TRAFİK AYRIM DÜZENLERİ
TRAFİK VE ÇEVRE DERS NOTLARI
Kaptan Gemi ve Kabotaj Hakkı
TCG GEDIZ (F 495) KOMUTANLIGI BILGISAYAR DESTEKLI EGITIM SISTEMI
YOLCU GEMİLERİ KALABALIK YÖNETİM VE TEDBİRLER
MANEVRA VE SEYİR KURALLARI
Kural 32 TANIMLAMALAR Kısa düdük = 1 sn. Uzun düdük = sn.
“KAMU PERSONELİ” Kimdir?
DURMA DURAKLAM VE PARK ETME KURALLARI DURMA: Görevli kişilerce verilen dur emrinde, sesli, işaretli dur emrinde, kırmızı ışıkta,işaret.
Yoğun Trafikte ve Seperasyonda Seyir
PRUVA, PRUVAYA GEÇİŞ DURUMU KURAL-14 AYKIRI GEÇİŞ DURUMU KURAL-15
DENİZDE ÇATIŞMAYI ÖNLEME TÜZÜĞÜ
Trol çeken ve trol ağlarını atmakta olan bir teknede trol ağlarını atmakta olduğunu belirten düşey doğrultuda çekilen fenerler milden görünürler.
Denizde Trafiği Düzenlemek Seyir Güvenliğini sağlamak.
BÖLÜM C FENERLER VE İŞARETLER
D.Ç.Ö.T.Devamı Denizde trafiği düzenlemek ve seyir güvenliğini sağlamak için.
Anlatmacı: Adnan Hadzimusiç
F.Ç DERS: İLERİ ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ : İKİNCİL KAYNAKLAR.
KİŞİSEL KORUYUCU DONANIMLARIN İŞYERLERİNDE
DERNEĞİN KENDİLİĞİNDEN SONA ERMESİ (İNFİSAH)
HUKUKUN KAYNAKLARI Hukukun kaynakları, asıl kaynaklar ve yardımcı kaynaklar olarak ikiye ayrılır. Asıl kaynaklar: Yazılı ve yazısız kaynaklar Yardımcı.
Kişiler Hukuku-15. Hafta.
COŞKUNLAR SÜRÜCÜ KURSLARI Trafik ve Çevre Bilgisi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ turizm mevzuatı
YRD. DOÇ. DR. EDA ÖZDİLER KÜÇÜK
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
MADDE 1- Türkiye Devleti bir Cumhuriyettir.
 Nişanlanma, bir toplumun sosyal yapısında çok etkin bir müessese olan ve toplumun temelini teşkil eden ailenin kurulmasında ilk adımı oluşturmaktadır.
HUKUK BAŞLANGICI 12.
Sunum transkripti:

DENİZDE ÇATIŞMAYI ÖNLEME TÜZÜĞÜ

MADDE VII - FESİH 1.İşbu Anlaşma, bir Taraf için yürürlüğe giriş tarihinden itibaren geçecek beş sene sonunda herhangi bir zamanda o Tarafça feshedilebilir.

2.Fesih, Teşkilata bu konuda tevdi edebilecek bir vesika ile geçerli olacaktır. Genel Sekreter fesih vesikasının alındığını ve alınma tarihini diğer Tarafların tümüne bildirecektir.

3.Fesih, tevdi edilmesinden sonra bir yıl içerisinde ya da vesikada belirtilebilen daha uzun bir sürede gerçekleşecektir.

MADDE VIII – TEVDİ VE TESCİL 1.İşbu Anlaşma ve Tüzük, Örgüte tevdi edebilecek ve Genel Sekreter bunların onaylı, asıl suretlerini bu Anlaşmaya imza atan veya katılan Devletlerin Hükümetlerine gönderecektir.

İşbu Anlaşma yürürlüğe girdiği zaman, Genel Sekreter tarafından Birleşmiş Milletler Şartının 102. maddesi gereğince tescil ve yayın için Birleşmiş Milletler Genel Sekreterliğine gönderilecektir.

MADDE IX - LİSANLAR İşbu Anlaşma Tüzük ile birlikte, her iki metinde eşit derecede geçerli olmak üzere, birer nüsha halinde İngilizce ve Fransızca dillerinde hazırlanmıştır.

Rusça ve İspanyolca dillerine resmi tercümeleri yapılacak ve imzalı orijinal (nüsha) ile beraber saklanacaktır.

BUNUN ŞAHİDİ OLARAK aşağıda imzaları bulunanlar kendi hükümetleri tarafından tam yetkili kılınarak işbu anlaşmayı imzalamışlardır. .*

Bindokuzyüzyetmişiki senesi Ekim ayının yirminci günü LONDRA’DA YAPILMIŞTIR. *İmzalar buraya konmamıştır.

BÖLÜM A – GENEL KURAL 1 - UYGULAMA (a) Bu kurallar, açık denizlerde ve açık denizlerle bağlantılı olan ve açık deniz gemilerinin seyredebileceği sularda bulunan gemilerin tümüne uygulanacaktır.

(b) Bu kurallarda bulunan hiçbir hüküm, açık denizlerle bağlantılı olan ve açık deniz gemilerinin seyrettiği demir yerleri, limanlar, göller, iç su yolları için

Yetkili makamlarca yapılan özel kuralların çalışması ile çelişki halinde bulunmayacaktır. Bu gibi özel kurallar, olanağı nisbetinde, bu Kurallara uyacaktır.

(c) (Değişik : 20.9.1984 - 84/8541 K.) Bu Kurallarda bulunan hiçbir hüküm,herhangi bir Devletin Hükümeti tarafından savaş gemileri

Ya da konvoy halinde ilerleyen teknelere özgü ve istasyon ya da işaret ışıkları şekilleri ya da düdük işaretleri, ya da filo halinde balık avlayan balıkçı teknelerine özgü ek istasyon,

Ya da işaret ışıkları, ya da şekilleri için konulan özel kuralların işleyişine müdahalede bulunmıyacaktır. Bu ek istasyon ya da işaret ışıkları, şekilleri ya da düdük işaretleri,

Olanaklar elverdiğince, bu kurallar altında başka yerlere konulmasına yetki verilen ışık, şekil ya da işaretle karıştırılmayacak şekilde olacaktır.

(d) Bu kuralların amacının gerçekleşmesi için Teşkilat tarafından trafik ayırım düzenleri benimsenebilir.

(e) Özel bir şekilde veya özel bir amaç için inşa edilmiş olan bir teknenin fenerlerinin sayısı, yeri, kapasitesi veya görünüş açıları veya şekilleri ile

Sesli işaret aletlerinin yeri veya nitelikleri bakımından bu kuralların hükümlelerine uymadığının ilgili hükümetçe saptanmış olması halinde, teknenin özel faaliyetine müdahale etmeden,

Böyle bir teknenin fenerlerinin sayısı, yeri, kapasi- tesi, görünüş mesafe veya açıları ile sesli işaret aletlerinin yerleri ve

Nitelikleri bakımından o tekne için Hükümeti bu Kurallara mümkün olduğu kadar yakın olanını saptayacaktır.

KURAL 2 - SORUMLULUK (a) Bu kurallardaki hükümlerden hiçbiri, herhangi bir tekneyi veya sahibini, Kaptanı veya gemi adamlarını, bu Kurallara uyma veya gemicilerin her zamanki görevlerinin

Veya özel durum ve koşullarının gerektirdiği herhangi bir tedbirin alınması hususundaki ihmallerinin sonuçlarından kurtaramaz.

(b) Bu kuralları yorumlarken ve uygularken ilgili teknelerin sınırlı oluşları hususu da dahil, ani bir tehlikeden kaçınırken

Bu kuralların hükümlerinden ayrılmayı gerektirebilecek olan hususlar dahil seyir ve çatışmanın ve herhangi bir özel şartın tüm tehlikeleri göz önünde tutulacaktır.

KURAL 3 – GENEL TANIMLAMALAR Bu Metin içinde aksine bir hüküm bulunmadıkça, bu Kuralların amacı için:

(a) "Tekne" sözcüğü: Su üstünde kalkarak seyreden ve deniz uçakları dahil, su üzerinde taşıma aracı olarak kullanılmakta olan veya kullanılmaya elverişli bulunan her türlü deniz aracını içine alır.

(b) "Kuvvetle yürütülen tekne" deyimi: Makine ile yürütülen herhangi bir tekne anlamına gelecektir.

(c) "Yelkenli tekne deyimi": Var olsa bile yürüten makinesinin kullanılması şartıyla, yelken ile seyreden bir tekne anlamına gelecektir.

(d) "Balıkçılık yapan tekne" deyimi: Manevra kabiliyetini sınırlayan, ağlar, oltalar, troller veya diğer avlanma araçları ile balık avlayan bir tekne anlamına gelecek

Fakat manevra kabiliyetini kısıtlamayacak olan oltalar veya diğer avlanma araçları ile balık avlayan bir tekneyi kapsamıyacaktır.

(e) "Deniz uçağı" sözcüğü: Su üstünde manevra yapmak üzere inşa edilmiş her türlü hava aracını kapsar.

(f) "Kumanda altında bulunmayan tekne" deyimi: Bazı istisnai şartlar sebebi ile bu kuralların gereğine uygun olarak manevra yapma gücü olmayan

Ve bu yüzden diğer bir teknenin yolundan çıkma yeteneği bulunmayan bir tekne anlamına gelecektir.

(g) (Değişik : 20.9.1984 - 84/8541 K.) "Manevra kabiliyeti sınırlı tekne" deyimi: Yaptığı iş nedeniyle bu Kuralların gereğince uygun olarak manevra yapma gücü sınırlanan

Ve bu yüzden diğer bir teknenin yolundan çıkma yeteneği olmayan bir tekne anlamına gelecektir.