BİLGİSAYAR DERS ÖDEVİ DERS :DEMOKRASİ VE İNSAN HAKLARI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TÜRKİYE’DE ÇAĞCIL DEMOKRASİ, DEMOKRATİK KÜLTÜR VE OLGUNLUK
Advertisements

Nurcan CİVELEK Yeter ALTUNTAŞ
Yakup Sebuktekin Sosyal Bilgiler Öğretmenliği 3. Sınıf (İ
MONARŞİ: Devlet başkanlığının irsi olarak intikal ettiği devlet şekli olarak tanımlanmaktadır. Monarşik devlet şeklinde hakimiyetin kaynağı veya.
DEMOKRASİNİN SERÜVENİ
Sosyal Bilgiler 6 DEMOKRASİ SERÜVENİ
DEMOKRASİ.
KLASİK DEMOKRASİ Eski Yunan şehir devletlerine dayanır. En iyi uygulayıcısı ve o dönemde en güçlü şehir olan Atina’dan dolayı Atina demokrasisi olarak.
Liberalizmin Tarihsel Kökenleri
Geçmişten günümüze demokrasinin gelişimi
Hukukun Temel Kavramları
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük CUMHURİYETÇİLİK
DEMOKRASİNİN SERÜVENİ
Bilişim teknoloji ve yazılım SUDE SALAR 436
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük 1945 SONRASI İNSAN HAK VE ÖZGÜRLÜKLERİ
10 ARALIK DÜNYA İNSAN HAKLARI GÜNÜ İnsan Hakları Evrensel Beyannamesi, Birleşmiş Milletler Genel Kurulu'nun 10 Aralık 1948 tarih ve 217 A (III)
DÜNYA ÜZERİNDE VAR OLAN YÖNETİM BİÇİMLERİ.
Zaman içinde bilim.

Çocuk Hakları ve önemi Arzu Mahmud VII.
6. SINIF SOSYAL BİLGİLER DERSİ 6.ÜNİTE DEMOKRASİ SERÜVENİ
SOSYAL BİLGİLER 5. SINIF DERS KİTABI 7
DEMOKRASİ …..
ESKİ ÇAĞDA ETİK.
Vatandaşlık Sorumluluklarımız
DEMOKSASİNİN SERÜVENİ
ANA MENÜDEMOKRASİFAYDALARI SORU -1 SORU-2 SORU-3 SORU-4 SORU-5 SORU-6 SORU-7 SORU-8 SORU-9 SORU-10 HAZIRLAYAN.
Demokrasi Nedir? Demokrasi halkın egemenliği temeline dayanan yönetim biçimidir. Halkın kendi kendini yönetmesidir. Demokrasi aynı zamanda özgürlük, eşitlik,
ÜTOPYALAR Ütopya, hiçbir yerde bulunmayan anlamında eski Yunancadan gelen bir sözcüktür. Felsefede bu terim, ger­çekleştirilmesi olanaksız tasarı ya da düşünceleri.
KENTSEL SİYASET-2. KENTSEL SİYASET-2 Kentsel Siyaset-4 Doç.Dr. Ahmet MUTLU.
Etik İle İlgili Temel Kavramlar
BOSTANCI İLKOKULU BİREY. Birey En küçük birey ailedir. Aile anne,baba ve çocuklardan oluşan top- lumdur. Birey:Birey sosyal olan,fiziksel,duygusal, Kişilik,farklı.
İLK ÇAĞLARDA ULUSLARARASI İLİŞKİLER
EĞİTİMİN POLİTİK TEMELLERİ
FRANSIZ İHTİLALİ.
DEMOKRASİ NEDİR? DEMOKRASİ SOSYAL EŞİTLİKTİR. DEMOKRASİ İÇİN YAPILAN ATIFLAR Çoğunluğun yönetim şekli Fırsat eşitliği sağlamaya çalışan yönetim Sosyal.
KiMYA PERFORMANS ÖDEVi
Yeni İletişim Teknolojileri ve Etik
VII. Ünite SİYASET FELSEFESİ
ÜNİTE4. AHLAK FELSEFESİ YAZILIYA HAZIRLIK.
KASTAMONU ÜNİVERSİTESİ
GÜZ-V: ÇAĞDAŞ DÜNYANIN TEMEL KAVRAMLARI Fransız İhtilalını Hazırlayan Sebepler Ortaçağ’da Avrupa (Karanlık çağ) Siyasi yapısı: Derebeylik Sosyal yapısı:
LİBERALİZM HALİSE KADER ZENGİN.
DEONTOLOJİ Eski Yunanca “deontos” “gereklilik, zorunluluk”
DEMOKRASİ NEDİR?. Gücünü halktan alan, yönetimde halk iradesinin etkin olduğu eşitlik, adalet, özgürlük, insan hakları prensibine dayanan anlayışa demokrasi.
MONARŞİ: Devlet başkanlığının irsi olarak intikal ettiği devlet şekli olarak tanımlanmaktadır. Monarşik devlet şeklinde hakimiyetin kaynağı veya sahibi.
YÖNETİM BİÇİMLERİ MONARŞİ OLİGARŞİ TEOKRASİ CUMHURİYET.
KURULTAYDAN MECLİSE “Egemenlik” kavramı
demokrasinin temel ilkeleri
7 TEMEL İLKE İlkyardım Eğitimi.
DEMOKRATİK SİSTEM VE YAŞAYAN DEMOKRASİ. Yunanca asıllı bir kavram olan demokrasi, halk anlamına gelen demos ile iktidar anlamına gelen kratos sözcüklerinin.
İNSAN HAKLARI. İNSAN HAKLARI İnsan hakları nedir? İnsanlar arasında ırk, din, renk, yaş, cinsiyet ayırımı yapmadan sevgi, saygı, dostluk duygularını.
Elealı Zenon Sofistler Septikler
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
OKUL ADI ADI: SOYADI: SINIFI: NO: DERS: Ö Ğ RETMEN: KONU.
Liberalizmin Tarihsel Kökenleri
 Felsefenin anlamı  Felsefenin Doğuşu  Felsefenin Tarihsel Gelişimi  Felsefenin amacı  Felsefe toplum ilişkisi  Bilgi ve Bilgi.
. DERS.
Atatürk ‘ÜN İlke İnkIlaplarI
ETİK KAVRAMI VE TÜRLERİ
İNSAN HAKLARININ TARİHİ GELİŞİMİ SUNU
Demokrasinin Temel İlkeleri Hazırlayanlar:M.Kerem GÜNGÖR Deniz ÇAPAR Kaan CANLI.
 Felsefenin anlamı  Felsefenin Doğuşu  Felsefenin Tarihsel Gelişimi  Felsefenin amacı  Felsefe toplum ilişkisi  Bilgi ve Bilgi.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
 Felsefenin anlamı  Felsefenin Doğuşu  Felsefenin Tarihsel Gelişimi  Felsefenin amacı  Felsefe toplum ilişkisi  Bilgi ve Bilgi.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
1982 TARİHLİ TÜRKİYE CUMHURİYETİ ANAYASASI’NDA İNSAN HAKLARI VE DEMOKRASİ Prof. Dr. Yasemin KARAMAN KEPENEKCİ Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi.
TARIH DERSI PROJE ÖDEVI ÖĞRETMEN: DÖNDÜ GÜNAY ÖĞRENCI:DILEK KUCUM TÜRKLERDE KADIN.
İş ve Meslek Sosyolojisi
Sosyal Düşünceler Tarihi 4
Sunum transkripti:

BİLGİSAYAR DERS ÖDEVİ DERS :DEMOKRASİ VE İNSAN HAKLARI KONU :DEMOKRASİ DÜŞÜNCESİNİN GELİŞİMİ VE DEMOKRASİ KAVRAMI ADI-SOYADI :MUHAMMET KOLAY KISIM :8 APOLET NO :5139

DEMOKRASİ DÜŞÜNCESİNİN GELİŞİMİ VE DEMOKRASİ KAVRAMI İLK VE ORTA ÇAĞDA DEMOKRASİ DÜŞÜNCESİ YENİ ÇAĞDA DEMOKRASİ DÜŞÜNCESİ 20. YÜZYILDA DEMOKRASİ DÜŞÜNCESİ

İLK VE ORTA ÇAĞDA DEMOKRASİ DÜŞÜNCESİ Demokrasi sözcüğü Yunancadan gelir. Eski Yunancada ; “demos” halk, “kratos” ise iktidar yada egemenlik anlamında kullanılır. Buna göre demokrasi, halk egemenliğini ifade eder. Günümüzde demokrasi; halkın, halk tarafından, halk için yönetimidir. YUNAN DÜŞÜNÜRLERİNDE DEMOKRASİ SOKRATES PLATON ARİSTOTELES ORTA ÇAĞDA DEMOKRASİ DÜŞÜNCESİ

SOKRATES Sokrates ne zamanın demokratik toplumunu, ne de demokratik yönetimi beğeniyordu. Ona göre toplumu erdemli kimseler yönetmeliydi. Oysa zamanında durum hiç de böyle değildi. Demokrasi yönetiminden dolayı, herhangi bir vatandaş, seçimle kamu görevlerine ve yönetim makamlarına gelebiliyordu. Bu akıl almaz bir şeydi. Atinalılar günlük işlerini işin ustalarına yaptırırken, örneğin, gemilerine en usta kaptanları seçerken, bir hatanın büyük zararlara yol açabileceği politika alanında yönetim sanatını bilmeyen kişilere görev veriyorlardı. Ona göre insan, öncelikle kendi değerlerini tanımalı ve ne olduğunun farkına varmalıydı. Neleri bilip neleri bilmediğini, hangi görevlerin üstesinden gelebileceğini irdelemeli; ona göre yönetimde görev almalıydı. Sokrates’in “kendini bil” şeklinde ifade ettiği ilkesi, günümüzde de geçerliliğini korumaktadır.

PLATON Platon’a göre demokrasi, yoksullarla zenginlerin savaşı sonucu ortaya çıkan bir yönetim biçimidir. Yönetimi ele alan yoksullar,önceleri yasalara saygılıdırlar. Yönetim herkese eşit haklar sağlar. Herkes özgürdür. Özgürlük düzeni; kölelerin kendilerini satın alanlar kadar özgür olabilmeleri gibi aşırı sonuçlara yol açar. Bu aşırı özgürlük sonucu toplumda düzen sağlanamaz ve tiranlık yönetimi ortaya çıkar. Özgür vatandaşlar, zorba bir yöneticinin buyruğu altına girerler. Tiran , hiçbir yasaya bağlı değildir ve tiranlık, yönetimlerin en kötüsüdür. Platon “Nomoi” adlı eserinde, monarşı ile demokrasinin birleşimi olan bir yönetim şeklini önerir. Bu yönetimde baştakiler koymuş oldukları yasaları hep bir ereğe, devletin iyiliğine yönelteceklerdir.Devlet görevlileri olan yöneticiler, töre ve yasalara uygun davranmak zorundadırlar.

ARİSTOTELES Ona göre insan sosyal bir varlıktır.Bu nedenle de ancak bir toplum içinde ahlaklı olabilir.Devletin amacı,insanları ahlaklı kılmaktır.Bu nedenle hükümet şekillerinin doğru ya da yanlış olduğunu gösterecek ölçü ancak ölçü bu olabilir.Bir grubun yönettiği durumlarda; bilgi bakımından en iyilerin başta bulunduğu aristokrasi doğru,doğum ve servete dayanan oligarşi yanlıştır.Herkesin yönettiği durumlarda ise yasalara dayanan bir düzen olan politeia doğru, yığının anarşisi olan demokrasi yanlıştır.

ORTA ÇAĞDA DEMOKRASİ DÜŞÜNCESİ Orta Çağ’da demokrasi yerine feodal düzen vardı.Bu düzende temel üretim biçimi tarımdı.Toplumsal düzen din kurallarına göre biçimlenmişti.Din kuralları;toplumun sosyal , ekonomik, politik ve hukuksal düzenlemelerinin özünü oluşturuyor ve yönetimin geçerliliğini sağlıyordu.Özgürlük ve eşitlik söz konusu değildi.Bu kavramlar sadece Tanrı’nın önünde geçerliydi.Asil ailelerde doğanların toplumsal statüleri yüksek, hak ve özgürlükleri fazlaydı.Feodal toplumların başlıca özelliği, bu doğuştan kazanılan statüye bağlı eşitsizlikti.

YENİ ÇAĞ'DA DEMOKRASİ DÜŞÜNCESİ

20.YÜZYILDA DEMOKRASİ DÜŞÜNCESİ