PROGRAMLAMAYA GİRİŞ VE ALGORİTMA

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ALGORİTMA VE AKIŞ ŞEMASI
Advertisements

Algoritma.  Algoritma, belirli bir görevi yerine getiren sonlu sayıdaki işlemler dizisidir.  Başka bir deyişle; bir sorunu çözebilmek için gerekli olan.
Beşinci hafta. Müfredat programı Ödev teslim Projelerini teslim edenler; Belediye Projesi -> Tamam Ulaşım Projesi -> Geldi ama kavramsal tasarım yerine.
BİLGİSAYAR PROGRAMLAMA Ders 2: Algoritma ve Akış Şemaları
PROGRAMLAMAYA GİRİŞ VE ALGORİTMA

T.C. ORDU VALİLİĞİ İlköğretim Müfettişleri Başkanlığı TAM ÖĞRENME MODELİ TAM ÖĞRENME MODELİ.
PROGRAMLAMA ve YAZILIM Sayısal Analiz Yrd.Doç.Dr. Zekeriya PARLAK.
Zihinsel engellilerin sınıflandırılması
Örnek 1 Kullanıcının girdiği bir sayının karesini hesaplayan bir program yazınız.
TC Windows Editörü DevC++. KURULUM PROGRAMIN KURULACAĞI YER BURADA BELİRLENİYOR.
Öğretim  Öğrenci gelişimini amaçlayan, öğrenmenin başlatılması, sürdürülmesi ve gerçekleştirilmesi için düzenlenen planlı etkinliklerden oluşan bir süreçtir.
O R T L G İ M A A Ve Problem çözme.
ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE SINAV HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
MATEMATİK PROJE ÖDEVİ Adı-Soyadı:Nihat ELÇİ Sınıfı-Numarası:7/C 1057
PROGRAMLAMAYA GİRİŞ VE ALGORİTMA
Sözsüz İletişimin Özellikleri
O R T L G İ M A A Ve Akış şemaları.
SIFAT ( ÖN AD) ÖRNEKLER: * Beyaz tahta * Görgülü kişi
BİLGİSAYAR PROGRAMLAMA DERSİ
Hangi Konular Performans Görevi Hangi Konular Proje Olarak Seçilmelidir? MEB 2008.
Öğretmen Merkezli Egitim
BİLGİSAYAR PROGRAMLAMA DERSİ
KONULAR BÖLÜM: Kesirler, Ondalık Kesirler, Yüzde
EĞİTİCİ OYUNCAKLAR Doç. Dr. Ender DURUALP.
SEVİYE: 11. SINIF 1. ÜNİTE KAZANIMLAR: Mantık ve Doğru Düşünme arasındaki ilişkiyi değerlendirir. Akıl ilkelerinin önemini değerlendirir. ÖĞRENME – ÖĞRETME.
T.C. ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ BİLGİSAYAR VE ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİMDE BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ – 2 DERSİ ALGORİTMALAR.
ALGORİTMA VE AKIŞ ŞEMASI
PROGRAMLI ÖĞRETİM Tanımı:
BM-103 Programlamaya Giriş Güz 2016 (3. Sunu)
Sıklık Dağılımları Yrd. Doç. Dr. Emine Cabı.
Proje Oluşturma ve Yönetimi Bilişim Teknolojileri Öğretmeni
PROGRAMLAMAYA GİRİŞ VE ALGORİTMA
TAM SAYILAR.
Proje Oluşturma ve Yönetimi
“nereden başlamalı ?” PROBLEM ÇÖZME (PROBLEM SOLVING)
Problem Çözme ve Algoritmalar
Yapay Sinir Ağı Modeli (öğretmenli öğrenme) Çok Katmanlı Algılayıcı
PROGRAMLAMAYA GİRİŞ VE ALGORİTMA
İleri Algoritma Analizi
MAT – 101 Temel Matematik Mustafa Sezer PEHLİVAN *
PROGRAMLAMAYA GİRİŞ VE ALGORİTMA
Klavye Kullanımı.
PROGRAMLAMA VE KODLAMAYA GİRİŞ
PROBLEM ÇÖZME VE ALGORİTMA
MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Temel Bilgisayar Bilgileri
PROGRAMLAMAYA GİRİŞ VE ALGORİTMA
PROBLEM ÇÖZME VE ALGORİTMALAR
Bilgisayar Programlama
Bilgisayar Mühendisliğine Giriş
ŞEKİLLER.
MBT-303 özel öğretim yöntemleri-ı
SAYI ÖRÜNTÜLERİ ANAHTAR KAVRAMLAR MODELLEME ÖRÜNTÜ SAYI ÖRÜNTÜSÜ ÜS
Doğrusal Mantık Yapısı İle Problem Çözme
PROGRAMLAMAYA GİRİŞ VE ALGORİTMA
Çizge Algoritmaları.
Bilgisayar Bilimi Koşullu Durumlar.
Karar Yapıları İle Problem Çözme
Bilgisayar II 8 Mart Mart
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
6. DÖNGÜ (TEKRARLAMA) DEYİMLERİ
İNTERNET VE BİLGİSAYAR AĞLARI
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Hata ayıklama da denilen programlama hatalarını bulma ve düzelme işlemine ne denir? a) Veri b) Yazılım c) Bug d) Debugging e) Donanım.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Marmara Üniversitesi Mekatronik Tezli YL Programı
Kesikli Olay benzetimi Bileşenleri
Hangi Konular Performans Görevi Hangi Konular Proje Olarak Seçilmelidir? MEB 2008.
İleri Algoritma Analizi
Sunum transkripti:

PROGRAMLAMAYA GİRİŞ VE ALGORİTMA Yazılım Nedir Algoritma Akış Seması Örnekler

Yazılım Nedir? Çeşitli görevleri gerçekleştirmek amacıyla hazırlamış programlara yazılım adı verilir.

Yazılımlar… Her yazılım bir problemi çözmek amacıyla geliştirilmiştir.

Karşılaştığınız bir problemi çözmek için ne yaparsınız? Problem Nedir? Problem, çözülmesi gereken sorun ya da aşılması gereken engel anlamına gelir. Günlük hayatta sık sık problemlerle karşılaşırız. Karşılaştığınız bir problemi çözmek için ne yaparsınız?

Bir Problemin Çözümü İçin… iyi anlamak Kısa ve anlaşılır biçimde çözmek Ve sonucun doğruluğunu kontrol etmek

Problem Çözme Günlük yaşamda karşılaştığımız problemleri bilerek veya farkında olmadan adım adım çözmeye çalışırız. Örneğin yazı yazarken kaleminizin ucu kırıldığında şu adımları takip ederek bu sorunu çözersiniz. Kalemtıraşı çıkar. Kalemi al. Çöp kovasının yanına git. Kalemin ucunu aç. Sırana geri dön. Yazmaya devam et.

Peki Ya Bilgisayarlar? Bilgisayarlar da problemleri tıpkı bizler gibi çözmeye çalışır. Kullanıcı tarafından kendisine verilen komutları adım adım uygulayarak problemin çözümüne ulaşır. Kullandığımız yazılımların tamamı «kod» adı verilen bilgisayarın anlayacağı dilde yazılmış özel komutlardan oluşur. Bu kodlar bilgisayar yazılımcıları tarafından yazılır.

Kodlamadan Önce… Kodlamaya başlamadan önce oluşturacağımız yazılımın adım adım ne yapacağını tasarlamamız gerekir. İşte açık ve net ifadelerle problemin adım adım çözümünü gösteren bu taslağa «algoritma» adı verilir. Programlamanın ilk adımı algoritma oluşturmaktır.

Algoritma Bir problemin çözümünde izlenecek yol anlamına gelir ve problemin çözümünün adımlar halinde yazılmasıyla oluşturulur. Algoritma basamaklarının bir başlangıcı ve sonu bulunur. Her adımda yapılacak işlem açıkça belirtilir.

Örnek Algoritma Şimdi basit bir problemin çözümünü gösteren bir algoritma hazırlayalım. Ayran yapıp bardağa dolduralım. Adım 1: Başla Adım 2: Yoğurdu kaba koy. Adım 3: Su ekle. Adım 4: Çırp. Adım 5: Tuz koy. Adım 6: Bardağa doldur. Adım 7: Bitir.

Örnek Algoritma - 2 Arabayı çalıştırıp yola çıkalım. Adım 1: Başla Adım 2: Sürücü koltuğuna geç. Adım 3: Emniyet kemerini tak. Adım 4: Aynaları kontrol et. Adım 5: Anahtarı tak. Adım 6: Kontağı çevir. Adım 7: El frenini indir. Adım 8: Vitese geç. Adım 9: Gaza bas. Adım 10: Bitir.

Neden Algoritma Kullanıyoruz? Sizce kodlamaya başlamadan önce niçin algoritma hazırlıyoruz? Gerekli tüm bilgi ve birikime sahipsiniz ve sizden bir bina yapmanız isteniyor. Yapacağınız ilk iş ne olurdu?

Neden Algoritma Kullanıyoruz? Oluşturacağımız yazılımın kusursuz olması için öncelikle her adımını gösteren planını, yani algoritmasını hazırlamalıyız.

Akış Şeması Bilgisayar programlarının işlem basamaklarını geometrik şekillerle gösteren şemadır. Algoritmanın daha rahat anlaşılabilmesi için şemalarla gösterilmesidir. Şemada yer alan her şeklin bir kullanım amacı vardır.

Elips Başla ve Bitir adımları için kullanılır. Akış şemasının başlangıç ve bitiş noktasında yer alır. BAŞLA BİTİR

Paralel Kenar Bir sayı giriniz. Girdiğiniz sayı çift. Giriş ya da Çıkış işlemleri için kullanılır. Örneğin; klavyeden bir sayı girilmesi istenmesi veya ekrana işlem sonucunun yazdırılması gibi. Bir sayı giriniz. Girdiğiniz sayı çift.

Dikdörtgen A ile B’yi topla. İlk sayı = A Hesaplama ya da Değişkene Değer Atama işlemleri için kullanılır. Örneğin; iki sayıyı topla veya girilen ilk sayıyı A olarak kabul et. A ile B’yi topla. İlk sayı = A

Eşkenar Dörtgen Kalan süre 0’dan büyük mü? Oyunda başka elma var mı? Karşılaştırma ya da Karar Verme işlemleri için kullanılır. Örneğin; girilen sayı 5’ten büyük mü? Kalan süre 0’dan büyük mü? Oyunda başka elma var mı?

Yön Okları Akış şemasının ilerleme yönünü gösterir.

Akış Şeması Örneği Klavyeden girilen iki sayıyı toplayıp ekrana yazdıran programın akış şemasını çizeceğiz. Önce algoritmasını yazalım. Adım 1: Başla Adım 2: İlk sayıyı gir. Adım 3: İlk sayı = A Adım 4: İkinci sayıyı gir. Adım 5: İkinci sayı = B Adım 6: İki sayıyı topla (A+B) Adım 7: Sonucu ekranda göster. Adım 8: Bitir.

Akış Şeması Örneği BAŞLA Şimdi algoritmayı öğrendiğimiz şekillerle şemaya dökelim. Birinci sayıyı giriniz Birinci sayı = A İkinci sayıyı giriniz İkinci sayı = B A+B=C Sonucu göster “C” BİTİR

Akış Şeması Örneği - 2 Şimdi hava yağmurlu ise bizi şemsiye almamız konusunda uyaran programın akış şemasını çizeceğiz. Önce algoritmasını yazalım. Adım 1: Başla Adım 2: Hava yağmurlu mu? Adım 3: Evet ise Adım 5’e git. Adım 4: Hayır ise Adım 6’ya git. Adım 5: Yanına şemsiye al. Adım 6: Şemsiyeyi evde bırak. Adım 7: Bitir.

Akış Şeması Örneği - 2 BAŞLA Hayır Evet BİTİR Hava yağmurlu mu? Yanına şemsiye al. Şemsiyeni evde bırak. Evet BİTİR

Uygulama Bir öğrencinin klavyeden girilen iki notunun ortalamasını hesaplayan ve çıkan sonuca göre notun iyi veya kötü olduğunu ekrana yazdıran programın algoritmasını ve akış şemasını hazırlayınız. (Ortalama 70’ten büyük ise İYİ, küçük ise KÖTÜ kabul edilecek.)

Son Teşekkür ederim.