Prof Dr Süheyla ÜNAL İnönü Üniversitesi Tıp Fakültesi Psikiyatri AD

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Küçük Grup Eğitimi Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015 / 281.
Advertisements

Stratejik Pazarlama 4. Hafta
SPORLA İLGİLİ HAREKETLER DÖNEMİ (7-12 yaş)
İSTANBUL ESENYURT ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ İŞLETME ANABİLİMDALI YÖNETİM ve ORGANİZASYON CENK SOYER SÜREÇ YENİLEME DEĞİŞİM MÜHENDİSLİĞİ REENGINEERINGG.
Zihinsel engellilerin sınıflandırılması
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
DAVRANIŞ BİLİMLERİNE GİRİŞ
SOSYAL GELİŞİM Öğr. Gör. İdris KARA.
DİYARBAKIR 2008.
FURKAN ÖZKARAN B KÜBRA AKBULUT B MAHSUN ULUSAL B ERÇİN ŞİRİN B
Prof. Dr. İnayet Aydın Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi
SA Ğ LI Ğ IN GEL İŞ T İ R İ LMES İ VE İ L EYLEM PLANI.
EĞİTİMDE DRAMA.
OKUL ÖNCESİNDE KAVRAM KARİKATÜRLERİ
Teröre maruziyet sonrası krize müdahale
AFETE YARDIMDA KARŞILAŞILAN İKİNCİL TRAVMALAR ve BAŞA ÇIKMA
Proje Dosyası - Belgeleme - Raporlama
Sosyal Hizmet Meslek Etiği
OYUN VE OYUNCAĞIN ÇOCUK GELİŞİMİ ÜZERİNE ETKİLERİ
Erken çocukluk döneminde fen ve matematik kavramlarının gelişimi
Kişisel-Sosyal Rehberlik
İç Hastalıkları Klinik Stajı GİRİŞ DERSİ
7.SINIFLAR TEKNOLOJİ TASARIM
YAYGIN EĞİTİM Yaygın Eğitim: Örgün eğitim sistemine hiç girmemiş
EĞİTİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
Ruh Sağlığının Ölçütleri
II.BÖLÜM GELİŞİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
ENGELLİ PSİKOLOJİSİ Prof Dr Süheyla Ünal.
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
SPOR PSİKOLOJİSİ Prof Dr Süheyla Ünal.
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ ve OKUL YÖNETİMİ
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
2-6 YAŞ ÇOCUK ELBİSE KALIBI
BENLİK VE KİMLİK.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
PROGRAM DEĞERLENDİRME
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Okul Öncesi Eğitim.
Bedensel Büyüme ve Psiko-Motor (devimsel) Gelişme
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
DİL GELİŞİMİ KURAMLARI - I
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Rastgele Nesneler Dersi
Sosyal hareketlerin sosyolojisi
Gelişim ve Temel Kavramlar
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
DİL GELİŞİMİ KURAMLARI - II
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Gerçek Yaşama Dayalı Durum Belirleme
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
TÜRKÇE EĞİTİMİNİN ÖNEMİ
Yrd. Doç. Dr. Şükrü KEYİFLİ
ÖĞRENME.
Çağdaş Gelişmeler Işığında Ana Dili Öğretimi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
SESBİLGİSEL GELİŞİM Dil EdİNimi-4. Hafta.
Sunum transkripti:

Prof Dr Süheyla ÜNAL İnönü Üniversitesi Tıp Fakültesi Psikiyatri AD KENDİLİK GELİŞİMİ Prof Dr Süheyla ÜNAL İnönü Üniversitesi Tıp Fakültesi Psikiyatri AD

Kendilik Bireyin Zihinsel yapısı, Duyguları Aktiviteleri Özellikleri Sahip olduğu kapasiteler Farklılıkları ……. hakkındaki farkındalığı

Kendilik Sosyal bilişin temelini oluşturan kendilik duygusu, gelişim sürecinde çevre ile etkileşimler sırasında kurulan nöral bağlantılar tarafından oluşturulur (Stern 1985, 2000, Schore 1997, Siegel 1999)

Kendilik gelişimi Kendilik ve sosyal biliş zaman içinde gelişen bir süreç izler

Kendilik gelişimi aşamaları

Erken gelişimin üç temel gereksinimi yeterliliğin geçerlilik kazanması ve onaylanması bebek ya da çocuğun üstesinden tatminkâr bir biçimde gelebilmesi için yeterliliğini aşan gerilim ya da gerginlik zamanlarında korunması ve desteklenmesi bir yakını tarafından bir insan olarak kabul edilmesi

Kendiliğin yapılandırılması aynalama başkalarına benzeme idealize etme Kohut

Kendilik-nesneleri Sakinleştirici, gerilimi düzenleyici ve adaptif işlevlerinin içselleştirilmeleri Geri çekilme sırasında ya da kendilik-nesnesinin işlevlerinin aksadığı durumlarda, kendilik "dönüştürmeci içselleştirme" düzeneği ile kendilik-nesnesinin daha önceki doyumlu dönemde yaptıklarını kendisine uygular.

Kendiliğin yapılandırılması Bebek kendisini gevşek, dağınık, parçalanmış zihinsel imajlar şeklinde yaşantılar Bu imajlar ruhsal yapılar olarak geçici, parçalanmış ve güvenilmezdir 18. aydan sonra kendilik ve kendilik-nesneleri bütünleşmeye başlar Burada kendilik kişiliği yapılandıran bir merkez olarak işlev görür

İki kutuplu kendiliğin yapılandırılması Büyüklenmeci kendilik İdealize ana-baba imagosu İdealize ana-baba imagosu Büyüklenmeci kendilik hırs ve ihtiraslar idealler Yetenek ve beceriler kutupların kendilikte bir gerilim yaratarak kişiyi eyleme yöneltir yetenek ve becerilerin başarılı kullanımı ile bu iki kutup arasında bütünlük sağlar

Büyüklenmeci kendilik Ebeveyn kendi büyüklüğünü aynalayan biri olarak yapılandırılır Dönüştürücü içselleştirme ile gerçeğe uygun hale getirilir Bireyin hırs ve ihtiraslarını oluşturur belli amaçlara sahip olma bedensel ve zihinsel etkinliklerden zevk alma kendine saygıyı ayarlayabilme

İdealize ana-baba imagosu Sen büyüksün, ben senin bir parçan olarak büyüğüm İdealleştirilmiş ana-baba işlevleri içselleştirilir ülkü ve değerlere sahip olma ve bunların gerçekleşmesine çalışma dürtüleri kontrol edebilme gerilim durumlarında kişinin kendisini yatıştırabilmesi