Beden Eğitimi ve Sporun Genel Eğitim İçindeki Yeri

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İzmir Kâtip Çelebi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi
Advertisements

Prof. Dr. Ahmet Arıkan Gazi Ü niversitesi Gazi Eğitim Fakültesi OFMAE Bölümü Matematik Eğitimi Anabilim Dalı.
ODTÜ Bilgisayar Mühendisliği Tanıtım Günleri Temmuz 2005.
23 Haziran 2014 Gazi Gelecektir. Birimi Makale IF 0,1-0,5 Makale IF 0,51- 1,00 Makale IF 1,01- 2,00 Makale IF 2,01- 5,00 Makale IF 5,01- 10,00 Makale.
Eğitimde Hedefler ve Hedef Türleri
Ulusal Yayınların Stratejik Önemi Prof. Dr. Çetin Erol Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi Kardiyoloji AD YÖK Genel Kurul Üyesi.
Antalya/Muratpaşa SABİHA GÖKÇEN ANAOKULU EFQM KAZANANLAR KONFERANSI ASLI KANBİR OKUL MÜDÜRÜ 24 Şubat 2016 İstanbul Deniz Müzesi.
DAVRANIŞ BİLİMLERİNE GİRİŞ
EĞİTSEL OYUNLAR DOÇ. DR. GÜLTEN HERGÜNER BÖLÜM: 2
ÖĞRENME SINIF YÖNETİMİ
İTÜ Fen Bilimleri Enstitüsü İş Sağlığı ve Güvenliği 2. Öğretim Tezsiz Yüksek Lisans Programı.
Prof. Dr. İnayet Aydın Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi
DEMOKRASİ EĞİTİMİ ve DEMOKRATİK EĞİTİM
M ESLEKİ E ĞİTİMDE D EĞİŞİM Eğitim Örgütlerinde Değişim Yönetimi Doç. Dr. Aydın BALYER Yalçın SEVER tinyurl.com/ degisimodevi.
WEBQUEST (WEB MACERASI)
TED Üniversitesi Alt Başlık Tarih:.
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları
MESLEĞE YÖNELTME SEMİNERİ
Uzaktan eğitim; - eğitim sisteminden doğan yüksek maliyeti düşürme, geleneksel eğitim modelinden daha yüksek verimin alındığı sanal sınıf ortamında.
MESLEKLERİ TANIYALIM DÖRT YILLIK LİSANS PROGRAMLARI ‘ü’
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bölümü BSÖ 103 BASKETBOL (2 2) Prof. Dr. Fehmi TUNCEL.
HASAN ALİ YÜCEL EĞİTİM FAKÜLTESİ
Beden Eğitimi ve Sporun Karşılaştırılması
ÖZEL EĞİTİMİN TEMEL İLKELERİ
BEDEN EĞİTİMİ VE SPORUN TEMELLERİ
BEDEN EĞİTİMİ VE SPORUN TEMELLERİ
BEDEN EĞİTİMİ VE SPORUN TEMELLERİ
Ergun, S.1, Koçak, S.1, Devrilmez, E.1, Tek, T.1
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
BÖLÜM 3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ. BÖLÜM 3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ.
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bölümü BSÖ 103 BASKETBOL (2 2) Prof. Dr. Fehmi TUNCEL.
Kaynak Gösterme Teknikleri
ZİHİNSEL ENGELLİ ÇOCUKLAR Sağlık Bilimleri Fakültesi
MİLLİ BİLİNCİ OLUŞTURMAK İYİ İNSAN, İYİ VATANDAŞ YETİŞTİRMEK
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ ve OKUL YÖNETİMİ
MBT-303 Özel öğretim yöntemleri-ı
Felsefe KARİYER TERCİHİNİZ NE OLURSA OLSUN – EĞİTİMDE BİR ALAN OLABİLİR; OKUL DIŞINDA BİR ÖĞRETİM OLABİLİR; FİTNES İLE İLGİLİ BİR KARİYER OLABİLİR; - BİR.
BSÖ 101 (2 0) 2 Beden Eğitimi ve Sporun Temelleri
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Eğitimde Hedefler Hedef Kaynakları
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
BSÖ 101 (2 0) 2 Beden Eğitimi ve Sporun Temelleri
BİYOMEDİKAL MÜHENDİSLİĞİ LİSANS EĞİTİMİ
Test Geliştirme Süreci
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Bologna Eşgüdüm Komisyonlarının
Kişilik Gelişimiyle İlgili Kavramlar
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
‘‘KARİYERİNDE BAŞARI SENİN ELİNDE’’
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
TÜRKÇE EĞİTİMİNİN ÖNEMİ
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA PLANI (1)
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Felsefeye İlişkin Düşünceleri Yansıtan Bazı Sorular
Sunum transkripti:

Beden Eğitimi ve Sporun Genel Eğitim İçindeki Yeri 1. HER YAŞTA ÖĞRENİM ÇAĞINDA BULUNAN ÖĞRENCİLERİN SAĞLIKLI BİR GELİŞİM GÖSTEREBİLMELERİ, GELİŞİM ÖZELLİKLERİNE UYGUN, ÇOK İYİ HAZIRLANMIŞ NİTELİKLİ GENEL BİR EĞİTİM İLE MÜMKÜNDÜR.

Beden Eğitimi ve Sporun Genel Eğitim İçindeki Yeri 2. EĞİTİM, TÜM ORGANİZMAYI İLGİLENDİREN, ZİHİNSEL ve BEDENSEL BİR İLİŞKİ OLDUĞUNA GÖRE, ZİHİN ve BEDEN BİR BÜTÜN OLARAK ELE ALINIR.

Beden Eğitimi ve Sporun Genel Eğitim İçindeki Yeri 3. ÇAĞDAŞ EĞİTİM ANLAYIŞINA UYGUN OLARAK, EĞİTİMDE HEDEFLERİN GERÇEKLEŞMESİ, ÖĞRENCİNİN ZİHİNSEL EĞİTİMİ YANINDA, FİZİKSEL EĞİTİMİ İLE OLANAKLIDIR.

Beden Eğitimi ve Sporun Genel Eğitim İçindeki Yeri 4. GENEL EĞİTİMİN TAMAMLAYICISI ve AYRILMAZ BİR PARÇASI OLAN BEDEN EĞİTİMİ, AYNI ZAMANDA TÜM KİŞİLİĞİN EĞİTİMİDİR.

Beden Eğitimi ve Sporun Genel Eğitim İçindeki Yeri 5. BEDEN EĞİTİMİ ve SPOR, ÖĞRENCİLERİN GELİŞİM ÖZELLİKLERİ GÖZ ÖNÜNDE TUTULARAK FERT ve TOPLUM YÖNÜNDEN SAĞLIKLI, MUTLU, İYİ AHLAKLI ve DENGELİ BİR KİŞİLİK SAHİBİ; YAPICI, YARATICI ve ÜRETKEN, ULUSAL KÜLTÜR DEĞERLERİNİ ve DEMOKRATİK DEĞERLERİN YERLEŞTİRİLMESİ İÇİN EN ÖNEMLİ ARAÇLARDAN BİRİSİDİR.

Beden Eğitimi ve Sporun Genel Eğitim İçindeki Yeri 6. BUGÜN OKULLARIMIZDA, ÖĞRENCİYE DAHA ÇOK BİLİŞSEL ALANA HİTAP EDİLEREK AŞIRI BİR KURU BİLGİ YÜKLENİLMEYE ÇALIŞILMAKTADIR. OYUN, CİMNASTİK ve SPOR GİBİ EĞİTİCİ BÜTÜN BEDENSEL ETKİLERİ İÇEREN GENEL BİR KAVRAM OLUP, BEDENSEL ETKİNLİKLER İÇİNDE ve BEDENSEL ETKİNLİKLER ARACILIĞI İLE EĞİTİMDİR.

Beden Eğitimi ve Sporun Genel Eğitim İçindeki Yeri 7. BEDEN EĞİTİMİ ETKİNLİKLERİ YALNIZ YAŞAMIN KORUMA ve GELİŞTİRİLMESİNE YARDIM ETMEZ, İNSANI RUHSAL ve DÜŞÜNSEL YAŞAMA YÖNELTEREK KENDİ BİYOLOJİK VARLIĞINI DA YÜCELTİR. BU BAKIMDAN, BEDEN EĞİTİMİNDE YETENEK DEĞİL, EĞİTİM ÖN PLANDA OLMALIDIR. BÜTÜNLÜK EĞİTİMİ, BEDEN EĞİTİMİ OLMADAN MÜMKÜN DEĞİLDİR.

Beden Eğitimi ve Sporun Genel Eğitim İçindeki Yeri 8. BEDEN EĞİTİMİ, İDEAL EĞİTİMİN BİÇİMLENMESİNE DİĞER ETKİNLİKLERLE BİRLİKTE ETKİ ETMELİ, GELİŞEN ÖĞRENCİYİ ÖRNEĞE UYGUN BİÇİMDE YETİŞTİRMEDE YARDIMCI OLMALIDIR.

Beden Eğitimi ve Sporun Genel Eğitim İçindeki Yeri 9. EĞİTİM, AMACI ve ARACI İNSAN OLAN KARMAŞIK BİR OLUŞUMDUR. DÜŞÜNCE KAYNAĞINI FELSEFEDEN, DOĞRULUĞUNU BİLİMDEN ve DÜZENİNİ DE TOPLUMDAN ALAN BİR İNSAN YARATMA SANATIDIR. İNSAN YARATMA OLUŞUMUNDA, BEDEN EĞİTİMİNİN TEMEL EĞİTİME KATKISI ÇOK BÜYÜKTÜR. BİR BAŞKA İFADE İLE, BEDEN EĞİTİMİ İLE TEMEL EĞİTİM AYRILMAZ BİR BÜTÜNDÜR.

KAYNAKLAR   Bennett, B. et al(1975). Comparative Physical Education and Sport. Henry Kimpton Publishers, London. Bucher & Wuest (1987). Foundations of Physical Education and Sport. Times Mirror/Mosby College Publishing,St. Louis. Fişek, Kurthan. Devlet Politikası ve Toplumsal Yapı ile İlişkileri Açısından Spor Yönetimi (Dünyada ve Türkiye’de). Ankara Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi Yayını, Ankara, 1983. s. 38, 230. Kasap, Hasan. Eğitimsel Perspektiften Spor Eğitimcisi Yetiştirme Politikamızın İncelenmesi. 1. Eğitim Kurumlarında Beden Eğitimi ve Spor Sempozyumu. Milli Eğitim Basımevi. Ankara, 1992. s. 407-408. Lumpkin, A: (1990). Physical Education and Sport-A Contemporary Introduction. Times Mirror/Mosby College Publishing, Missouri. Mirzeoğlu, Nevzat. Spor Bilimlerine Giriş. Bağırgan Yayımevi. Ankara, 2003. Sümer, Rıza. Türkiye’de Spor Kulüplerinin Yapıları, Yönetimdeki Yerleri ve Sorunları. Boş Zamanları Değerlendirme Alanı ve Toplumsal Çevreleri ile İlişkileri Üzerine Bir Araştırma. Gazi Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Ankara, 1997.s. 47-48. Üçışık, Fehim. Türk Spor Yönetiminde Gelişmeler ve Değişimler. Ulusal Spor Bilimler Sempozyumu. İstanbul, 1990. s. 187, 196. 05.05.2018 Prof. Dr. Fehmi TUNCEL