Okul öncesİ dönemde müzİk İle Öğretİm

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TED KAYSERİ KOLEJİ OKUL ÖNCESİ BÖLÜMÜ “ŞUBAT AYI BÜLTEN”
Advertisements

TED KAYSERİ KOLEJİ OKUL ÖNCESİ BÖLÜMÜ “OCAK AYI BÜLTEN”
YILLIK PLAN; Sütunlar; Satırlar;
OCAK AYI BÜLTENİMİZ.
Duran Uygur
TED KAYSERİ KOLEJİ OKUL ÖNCESİ BÖLÜMÜ “NİSAN AYI BÜLTEN”
YILLIK VE GÜNLÜK PLANLARIN DEĞERLENDİRİLMESİ
ORFF ÖĞRETİSİ İLE ERKEN MÜZİK ÖĞRETİMİ
TED KAYSERİ KOLEJİ OKUL ÖNCESİ BÖLÜMÜ “EYLÜL AYI BÜLTEN”
Okul öncesİ Eğİtİmde Günlük Program AkIşI
ÖĞRETİM MODELLERİ S.59-74; 1-Carroll’in Okullarda Öğrenme Modeli 2-Bloom’un Tam Öğrenme Modeli 3-Gardner’in Öğretimde Çoklu Zeka Kuramı Kaynak;Öğretimi.
Çocuğumuzu tanımanın önemi:
Müzik en genel tanımı ile sesin biçim ve anlamlı titreşimler kazanmış hâlidir. Başka bir deyiş ile de müzik, sesin ve sessizliğin belirli bir zaman aralığında.
TED KAYSERİ KOLEJİ OKUL ÖNCESİ BÖLÜMÜ “MART AYI BÜLTEN”
Aylık Çocukların Gelişim Özellikleri
MERHABA.
MÜZİK EĞİTİMİNDE ORFF TEKNİĞİ İLE İLGİLİ DERS ETKİNLİĞİ
OKULÖNCESİNDE BİR GÜNLÜK EĞİTİM PROĞRAMI UYGULAMALARI
MÜZİKSEL/RİTMİK ZEKÂ.
OKULÖNCESİ DÖNEMDE MATEMATİK EĞİTİMİ
ÖZEL TERCÜMAN LİSESİ ANAOKULUNDAN İLKÖĞRETİME SEMİNER PROGRAMI
KASIM AYI BÜLTENİMİZ.
BECERİ VE KAVRAM ÖĞRETİMİ
RİTİM ARAÇLARI Arş. Gör. Erdoğan ÖZEL.
Erken Eğitim Şeyda Altuntaş
ZİHİNSEL ENGELLİLERİN EĞİTİMİNDE KULLANILANABİLECEK MATERYALLER
5 YAŞ GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
MÜZİKTE KULLANDIĞIMIZ SESLER MÜZİKTE KULLANDIĞIMIZ SESLER İNSAN SESLERİ ÇALGI SESLERİ DOĞAL SESLER YAPAY SESLER.
Projenin Adı: Farklı Özellikteki Materyallerden Müzik Aleti Yapımı
BÖLÜM 11 YAŞLARA GÖRE OYUNCAK SEÇİMİ
OKUL ÖNCESİ GELİŞİMİN ÖNEMİ
SES TİTREŞİMDİR Titreşen bir nesnenin başlattığı titreşimler dizisine ses denir. Sesin oluşabilmesi için titreşim hareketi gereklidir. Titreşim bir.
MÜZİK ARAÇLARI PLANLAMA
GELENEKSEL TÜRK MÜZİĞİ ÇALGILARI
EĞİTİCİ OYUNCAKLAR.
Bölüm IV Öğretimde Görsel İşitsel Araçlar
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİ OKULA UYUM PROGRAMI ÖĞRETMEN KILAVUZU VE
İŞLEM KAVRAMI.
OKULUN TOPLUMLA İŞBİRLİĞİ SÜRECİ
DUYUŞSAL GELİŞİME YÖNELİK ETKİNLİKLER PLANLAMA
ÇOCUKLARIN DİL GELİŞİMİNE YÖNELİK ETKİNLİKLER PLANLAMA
12. Ders Bilişsel becerilere hazırlık öğretimi
ARAÇ - GEREÇLERİNİN SEÇİMİ ve HAZIRLANMASI
Eşleştirme Bir kümedeki her nesneyi diğer kümedeki bir nesne ile eşleme işlemine ‘birebir eşleme’ denir. Piaget’e göre eşleştirme becerisinin temeli sayı.
OKUL ÖNCESİ UYUM PROGRAMI
SOSYAL GELİŞİM.
GRAFİKLERİN KULLANIMI
ADANA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Arş. Gör. Dr. Zeynep Bahap Kudret
Ders 5 Kavram öğretiminde öğretim yöntemleri
OKUL ÖNCESİ GELİŞİMİN ÖNEMİ
ÇOKLU ZEKA Hazırlayan Figen BERBER.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
Motor Gelişimini Destekleyen Etkinlikler. Kaba ve İnce Motor Gelişimini Destekleyen Etkinlikler.
BE BEP NEDİR ?.
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
İŞLEM KAVRAMI.
ÇALGILARI TANIYALIM Öğrenme Alanı: B. MÜZİKSEL ALGI VE BİLGİLENME
RİTİM ÇALGISI İLE KISA VE UZUN SESLER
Öğrenme Alanı: D. MÜZİK KÜLTÜRÜ
Uzamsal Düşünme Mekanda konum Parça-bütün ve Alan ilişkisi
Eşleştirme Bir kümedeki her nesneyi diğer kümedeki bir nesne ile eşleme işlemine ‘birebir eşleme’ denir. Piaget’e göre eşleştirme becerisinin temeli sayı.
GRAFİKLERİN KULLANIMI
FEN VE DOĞA ETKİNLİKLERİ HAZIRLAMA. Etkinlik 1: Rüzgâr Gücünü Gözleme.
Sunum transkripti:

Okul öncesİ dönemde müzİk İle Öğretİm

Müzİk nedİr? Sesin biçim ve anlamlı titreşimler kazanmış halidir. Başka bir deyişle de müzik, sesin ve sessizliğin belirli bir zaman aralığında ifade edildiği sanatsal bir formdur.

Okul öncesİ DÖNEMDE müzİk İle öğretİm

Müzİk İle ÖĞretİmİn amaçlarI ve faydalarI

Müzİk öğretİmİnİn çoCuĞun gelİşİmİ üzerİndekİ etkİlerİ

1-Çocuğun duygusal ve sosyal gelİşİmİne etkİsİ

2-Çocuğun bedensel ve psİko-motor gelİşİmİne etkİsİ

3-Çocuğun dİl gelİşİmİne etkİsİ

4-Çocuğun bİlİşsel gelİşİmİne etkİsİ

Okul öncesİ dönemde müzİksel etkİnlİkler Seslerin Keşfedilmesi Ses Eğitimi Şarkı Öğretimi Müzik Dinleme Çalgı Öğretimi Ritim Eğitimi Müzik ve Hareket

Çocuklar İçİn şarkI seçerken dİkkat edİlmesİ gerekenler Şarkı sözleri sade ve anlaşılır olmalı Seçilen şarkılar konularla ilgili kavramları geliştirici, hareketli, zevkli ve eğlendirici nitelikte olmalı Şarkılar, çocukların günlük yaşamlarıyla ilgili konular arasından seçilmeli Seçilen şarkı çocukların sesine uygun olmalı Şarkı seçerken çocukların yaşları, müziksel gelişimsel düzeyleri dikkate alınmalı

MÜZİK KÖŞESİNDE BULUNAN MÜZİK ALETLERİ Marakas Piyano Çelik üçgen zil Zımpara blok Çiftli ses bloğu Tahta kaşıklar Zil Flüt Davul Teyp Tef Ksilofon Armonikalar Ritim çubuğu

MÜZİK ETKİNLİĞİ ETKİNLİK ADI: Tablomuzu tamamlayalım ETKİNLİK SÜRESİ:7-10 DK YAŞ GRUBU:5-6 MATERYALLER: Önceden hazırlanan yapboz tablo, ona uygun şarkı GELİŞİM ALANLARI: MOTOR GELİŞİM,BİLİŞSSEL GELİŞİM ÖNERİLEN KAZANIM: Duyu yoluyla algıladığı nesne gruplarını birleştirebilme KAZANIM VE GÖSTERGELER BİLİŞSEL GELİŞİM Kazanım 1:Nesne durum olaya dikkatini verir. Göstergeleri: Dikkat edilmesi gereken nesne durum olaya dikkatini verir. Kazanım 2:Nesne durum olayla ilgili tahminde bulunur. Göstergeleri: Tahminini söyler. Kazanım 5:Nesne ya da varlıkları gözlemler. Göstergeleri: Nesnenin adını şeklin boyutunu söyler. Kazanım 7:Nesne ya da varlıkları özelliklerine göre gruplar. Göstergeleri: Şekil, renk, boyut olarak düzgünce açıklar. Kazanım 8: Nesne ya da varlıkları özelliklerine göre karşılaştırır. Göstergeleri: Nesnelerin rengini şeklini ayırt eder. Kazanım 17: Neden sonuç ilişkisi kurar. Göstergeleri: Bir olayın olası nedenlerini söyler. SOSYAL-DUYGUSAL GELİŞİM Kazanım 10:Sorumluluklarını yerine getirir. Göstergeleri: Sorumluk almaya istekli olduğunu gösterir.i, MOTOR GELİŞİM Kazanım 4: Küçük kas kullanımı gerektiren hareketleri yapar. Göstergeleri: Nesneleri toplar, kaba boşaltır,taşır.

ETKİNLİK UYGULANIŞI Öğretmen malzemeleri sınıfa getirir. Çocuklara tek tek getirdiği malzemelerin ne olduğunu sorar. Cevapları alır. Ardından doğru olarak kendisi söyler. Öğretmen öğrencilerle müzik ile ilgili konuşur. Sevdikleri müzikleri sorar ve etkinliği anlatmaya başlar. Renk kavramını hikayeleştirilmiş bir şarkı ile çocuklara dinletip ona uygun hazırlanan yapboz şeklindeki tabloyu tamamlamaları istenir .

Bizi dinlediğiniz için teşekkürler… 140301024 RUGEN SAYIM 140301067 SEVDA ÇELİK 140301068 SUZAN ÇAKMAK 140301071 SEVİM EKİNCİ