Yrd. Doç. Dr. Şule Aydın Turan

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
MBA-502 Stratejik Yönetim Yard. Doç. Dr. Erlan Bakiev
Advertisements

Stratejik yönetim işletmenin dış çevresini (rakipler, pazar-piyasa, ürünler, müşteriler, aracılar, tedarikçiler) analiz eder. İşletmenin geleceği ile.
Küçülme (Downsizing) Personelin güçlendirilmesi Yönetişim
Global Pazar Analizi 1. adım: Organizasyonun U/A’laşmaya ne derece hazır olduğunu incele. Finansal ve fiziksel kaynaklar, ilgili beceri ve yetenekler,
insan kaynakları yönetimi Giriş ve temel kavramlar
YÖNETİM VE ORGANİZASYON
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
Girişimcilik.
Tarihi, geçmişi ve amaçları Üretim süreçleri ve yöntemleri
Kurum misyon ve vizyonunu, net bir biçimde paydaşlara odaklanmış bir strateji ve bunu destekleyen uygun politikalar, planlar, amaçlar, hedefler ve süreçler.
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
LİDERLİK.
Bölüm 6 Örgütsel Yönlendirme
Güçlü Kişilik Özellikleri Üstün Yönetsel Beceriler
Lojistik Yönetimi Ders – I
Bölüm 10 İşlevsel Stratejiler (Fonksiyonel/Bölümsel Stratejiler)
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 1-2 MART 2003 ANTALYA.
Decision Making and Performance Management in Public Finance Kamu Maliyesinde Karar Alma ve Performans Yönetimi TR08IBFI ORGANİZASYON ve SÜREÇ.
ERK İSG&İK – –
3. İKY çevresi ve güncel sorunlar.
Yedinci Bölüm İşletme YÖNETİMİNİN FONKSİYONLARI.
Yeni Pazarlama Teknikleri
1. İnsan kaynakları yönetimine giriş
12. Stratejik yönetim.
ORGANİZASYON.
Yrd. Doç Dr. Ozan BÜYÜKYILMAZ
KIYASLAMA «BENCHMARKING»
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ NEDİR?
Örgütsel Performans Yönetimi Dengeli Puan Kartı Yöntemi
ISLD 514 YENİLİKÇİLİK VE DEĞİŞİM YÖNETİMİ ISLD514-Hafta6 : Ar-Ge Yönetimi Prof. Dr. Atilla ELÇİ Aksaray Üniv., İ şletme Bölümü, ISLD 5141.
BALANCED SCORECARD – DENGELİ BAŞARI GÖSTERGESİ
BBY373 İnsan Kaynakları Yönetimi
Bölümün Amacı Bu bölüm, kurumsal kültür ve etik değerler ile bunların örgütlerden nasıl etkilendiğine dair görüşleri incelemektedir.
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin peşinde koştukları hedeflerin türlerini ve yöneticilerin bu hedeflere ulaşmak için kullandıkları rekabetçi.
Konu: Kritik Süreçlerin Belirlenmesi
Kamuda İnsan Kaynakları Yönetimine Giriş
YENİKENT AHMET ÇİÇEK TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 2010 ANKARA Nihat BÜLBÜL.
V- Örgüt Yönünün Belirlenmesi VİZYON, MİSYON, AMAÇLAR-HEDEFLER Örgütler kendilerini tanımlarlar. Bireylerin kişisel özellikleri ve hevesleri gibi örgütler.
İşletmelerin Kuruluşu, İş Planı ve Fizibilite
Bölüm 6 Örgütleme.
İşletmenin Yönetimi: Yönetimin Fonksiyonları (Karar Alma ve Planlama)
İŞLETMELERDE İLETİŞİM
İşletme Çevreleri, Büyüme, Küçülme ve Analizler
Toplam Kalite Yönetimi
“Satış ve pazarlamada her şeyi doğru yapmış
Yönetimin Fonksiyonları Örgütleme Yöneltme (Liderlik)
2 Pazarlama Strateji ve Planlarının Geliştirilmesi
Yrd. Doç. Dr. Ş ule Aydın Turan YÖNETİMİN FONKSİYONLARI: YÖNELTME- LİDERLİK.
Dr. Adil AKINCI Bankacılık ve Finans Bölümü
Dr. Adil AKINCI Bankacılık ve Finans Bölümü
Yrd. Doç. Dr. Ş ule Aydın Turan POSTMODERN EKOL: Temel Yetenek, DKK, Şebeke Örgütler.
Uzaktan Erişim İşletme Yüksek Lisans Programı MAN519T STRATEJİK YÖNETİM 6. Hafta Temel Stratejiler ve Alt Grupları Yrd. Doç. Dr. Pınar FALCIOĞLU.
Modern-Sonrası Çağdaş Yönetim Teknikleri
YÖNETİM FONKSİYONLARI
YÖNETİM VE YÖNETİCİLİK
Bölüm 5 Çevre Unsurlarının Ölçülmesi ve Durum Belirleme Matrisleri
YONT221 KAMU YÖNETİMİ DÜŞÜNCESİNİ GELİŞİMİ VE DEVLETİN ETKİNLEŞTİRİLMESİ YÖNETİŞİM.
PAZARLAMA İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR VE PAZARLAMA ANLAYIŞLARI
1. İnsan kaynakları yönetimine giriş
ISLD 318 TEKNOLOJİ VE YENİLİK YÖNETİMİ
Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK
Örgütsel Performans Yönetimi Dengeli Puan Kartı Yöntemi
TKY UYGULAMASI.
Stratejik İKY ve Örgüt Performansı İlişkisi
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
NETİM- ÖRGÜT TEORİLERİ NEO-KLASİK EKOL (DEVAM)
İşletmelerde Küçülme.
SÜREÇ YÖNETİMİ İNŞAAT ŞİRKETLERİ İÇİN PERFORMANS DEĞERLENDİRME VE YÖNETİMİ.
Sunum transkripti:

Yrd. Doç. Dr. Şule Aydın Turan POSTMODERN EKOL: Kıyaslama, Stratejik Küçülme, Çalışanı Güçlendirme, Kademe Azaltma, Yalın Örgütler Yrd. Doç. Dr. Şule Aydın Turan

Kıyaslama (Benchmarking) Diğer karşılaştırma konuları: karşılaştırmalı bilanço analizleri, finansal analizler, geçmiş dönemle, bütçelenen hedeflerle, rakiplerin değerleriyle Benchmarking- 1980lerde ortaya çıkmış Endüstrideki en başarılı işletme ile Ekonominin her alanında en iyi performansa sahip işletmeleri bulmak, bunların karşısında kendi performansını ölçmek, önce onları yakalamak sonra da geçmek Tüm faaliyetler, bir faaliyet grubu ya da belirli işler kıyaslanabilir Aynı sektör ile sınırlı kalmama Müşteri tatmini ve kalite için sistematik uygulama

İşletmelerin kendi geçmişlerine bakmak yerine etraflarına bakarak buradaki ustalardan öğrenmesi Maliyet düşüklüğü, verimliliğin arttırılması, kalitenin yükseltilmesi, daha iyi müşteri hizmetleri, yaratıcılık, başarılı personel uygulamaları vb Örn Ford (mezbaha); Xerox- Fuji Kıyaslama ve taklit mi, core competence mı?

Türleri Safhaları Stratejik (stratejiler ve alt unsurları) Uygulama (maliyet unsuru olabilecek her şey) Yönetim (planlama, örgütleme, yöneltme, koordinasyon, denetleme) Safhaları Kıyaslama konularının belirlenmesi: bakalım nasıl yapıyorlar değil, sistematik, belirli İşletmelerin belirlenmesi: başarılı rakipler, endüstri liderleri, başka sektörlerdeki başarılı örnekler? Veri toplama yönteminin belirlenmesi, verinin toplanması: sonuçlardan ziyade yöntemlere odaklanan, çeşitlilik arz eden veriler Kıyaslamanın yapılması, farkın bulunması Performans hedefinin belirlenmesi, uygulama planının hazırlanması Uygulama, sonuçlandırma, yeniden kıyaslama

Kritik noktalar Etik konular Yasallık ilkesi Değişim ilkesi Kullanım ilkesi Etik iletişim ilkesi Hazırlıklı olma ilkesi Sonlandırma ilkesi Empati ilkesi Öncelikle değişimin gerekliliğinin fark edilmesi Rakamlar değil, sonuca götüren süreç ve yöntemler Veri edinmenin güçlüğü Değişim kolay mı, nasıl mümkün?

Küçülme Ölçek? Büyüme: satış hacmi, Pazar payı, üretim kapasitesi, personel sayısı, kar, aktif toplamı vb. Büyümek sağlıklı, küçülme hastalık göstergesi mi? Sonucu :daha az mevki, daha az çalışan Peki küçülme nedir? İşletme yönetiminin bilinçli olarak aldığı kararlar ve uyguladığı stratejiler ile personel sayısını, maliyetlerini ve iş süreçlerini azaltması

Küçülmenin amaçları Maliyetleri düşürmek Karar süreçlerini hızlandırmak Dinamizm kazanmak DKK, süreç yenileme, kademe azaltma, takım bazlı örgütlenme ile ilişkileri Küçülerek büyüme? Küçülmenin etkileri Personelin durumu (stres, gelecek korkusu, moral bozukluğu, kayıtsızlık, yabancılaşma)

Güçlendirme Güç? Pozisyon gücü Uzmanlık gücü Kaynak gücü Kişilik gücü Yardımlaşma, paylaşma, yetiştirme ve ekip çalışması yoluyla kişilerin karar verme haklarını arttırma ve kişileri geliştirme süreci Mantık: işi fiilen yapan üst kademelerden daha iyi bilir

Katılım, yetki devri, motivasyonla ilişkisi? Katılım: yönetime katılma; karar verme sürecinin safhaları Yetki devri, hiyerarşik yapının ve kontrol anlayışının ürünü; güçlendirmede anlayış farklı, amaç katılım Yetki devri geçici ve iş odaklı iken, güçlendirme işi yapanın anlayışını ve işe ilişkin bilgisini geliştirme amaçlıdır. Nereden çıktı? Bilgi işlem teknolojilerinin gelişimi Artan rekabet, hızlı yanıt verebilmenin önemi Eğitim seviyesi yüksek, beklentisi yüksek çalışanlar Rekabet avantajını sağlayanın bilgi ve insan haline gelmesi (?)

Üç unsur kritik Örgüt Personel Yönetici basık, katılımcı süreçlerin olduğu (iş ile ilgili), açık net vizyon tarifi ve paylaşılması, güçlendirilmiş davranışları destekleyen ödül sistemlerinin varlığı, bilgi paylaşımını sağlayacak sistemin varlığı Personel Kendini tanıması, sürekli gelişim arzusunda olması, değişime açıklık, özgüven sahibi, dinleme ve feedback alma değerlendirme yeteneği Yönetici Güven, açık tartışma imkanı, bilgi paylaşma eğilimi, başarı ve başarısızlıklardan öğrenebilme, hata yapma korkusunu ortadan kaldıran, vizyon ve misyonu belirleyen, tarif eden, emir komuta yerine yol göstericilik, geliştirme, önünü açma faaliyetleri

Uygulama İşin kapsamına ilişkin güçlendirme İçerik ile ilgili kararların alımında; yatay bir genişleme İşin bağlamı açısından güçlendirme Anlam, vizyon ve misyon ile ilişki ile ilgili kararların alımında; dikey bir genişleme

Kademe Azaltma ve Yalın Örgütler 1950ler Japonya (yalın üretim) Talep az, ABD rekabeti yoğun Taiichi Ohno, Eiji Toyoda En az stok, en az fiziksel alan, en az çalışanla üretim Toyota üretim sistemi: israfın önlenmesi Sürekli gelişme İnsana saygı Standartlaştırılmış işler En alt kademe ile en üst kademe arasındaki mesafeyi kısaltmak. Sonuç Yapı daha basık, yönetim alanı daha geniş. Görev tanımları genişliyor Amaç: karar veren ile işi yapan arasındaki mesafeyi kısaltmak Çünkü her ilave kademe bilgi ve verinin yukarı sağlıklı biçimde ulaşmasını %50 olumsuz etkiliyor, «gürültü» oluşuyor

Yönetim alanı, kontrol alanı, yetki devri ? Bir çalışmaya göre ideal bir örgütte en alttan en üste kadem sayısı maksimum 7 olmalı (?) Unvanlar da değişiyor İk müdürü, finans müdürü: kaynak kullanım sorumlusu Müdür, genel müdür: lider, koç, takım lideri, grup koçu Sıfır hiyerarşi Mümkün mü? Küçük, kendi içinde yeterli, aynı düzeydeki gruplar Farklılığın temeli pozisyon değil, otorite kazanılmış, bilgi/yetenek temelli

Yalın örgüt Lean organization Üretim süreçlerinde yalınlık, yönetimde yalınlık, örgüt yapısında yalınlık Değer yaratan ürünlere odaklanmak kritik Operasyonel serbesti önemli Müşteriye yakınlık önemli Aksiyona ve değer üretimine dönük faaliyetler