ÇOCUK SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ DERSİ İNTÖRN UYGULAMASI DEĞERLENDİRME SONUÇLARI 2015-2016 Güz ve Bahar Dönemi
İntörn Koordinatörü İntörn Sekreterleri Prof. Dr. Zümrüt BAŞBAKKAL Arş. Gör. Şeyda BİNAY Arş. Gör. Hamide Nur ÇEVİK ÖZDEMİR
UYGULAMA ALANLARI * E.Ü Tıp Fakültesi Çocuk Hastanesi * E.Ü Tıp Fakültesi Hastanesi Çocuk Cerrahisi Klinikleri * E.Ü Tıp Fakültesi Tülay Aktaş Çocuk Onkoloji Kliniği
ÇOCUK HASTANESİ İNTÖRN UYGULAMASI Sorumlu Öğretim Üyeleri Doç. Dr. Hatice BAL YILMAZ Doç. Dr. Selmin ŞENOL Yrd.Doç. Dr. Figen YARDIMCI Yrd. Doç. Dr. Esma SÜLÜ UĞURLU Sorumlu Öğretim Elemanları Arş. Gör. Şeyda BİNAY Arş. Gör. Hamide Nur ÇEVİK ÖZDEMİR Arş. Gör. Dilek ZENGİN Arş. Gör. Seda ARDAHAN SEVGİLİ Arş. Gör. Merve GÜMÜŞ İntörn Klinik Sorumluları Başhemşire: Selma AKPINAR Başhemşire Yard: Sevinç YAVAŞ Emine GÖKÇE Tülin ÖZDEMİR İlkay GÖÇER Ülkü ŞAYER
ÇOCUK HASTANESİ İNTÖRN UYGULAMASI * Yoğun Bakım Ünitesi * Yenidoğan Yoğun Bakım Ünitesi ve Kliniği * Genel Pediatri Kliniği * Solunum-Alerji Kliniği * Kardiyoloji-İmmünoloji Kliniği *Endokrinoloji Kliniği *Hematoloji Kliniği * Nöroloji Kliniği * Nefroloji Kliniği *Genetik Kliniği *Gastroentereloji Kliniği Klinikler
ÇOCUK CERRAHİSİ İNTÖRN UYGULAMASI Sorumlu Öğretim Üyesi Yrd. Doç. Dr. Figen YARDIMCI Sorumlu Öğretim Elemanı Arş. Gör. Atiye KARAKUL İntörn Klinik Sorumluları Başhemşire: Ayşen İSLAMOĞLU Ümit ARSLAN Sevinç ERTURK Nazmiye NASUFLAR Meltem POLAT Klinikler * Çocuk Cerrahisi Kliniği * Çocuk Cerrahisi Yanık Ünitesi * Çocuk Cerrahisi Yoğun Bakım Ünitesi * Çocuk Cerrahisi Yenidoğan Ünitesi
TÜLAY AKTAŞ ONKOLOJİ HASTANESİ İNTÖRN UYGULAMASI Sorumlu Öğretim Üyesi Prof . Dr. Zümrüt BAŞBAKKAL Sorumlu Öğretim Elemanı Arş. Gör. Elif BİLSİN Klinik Sorumlusu Hemşire Başhemşire: Esin AÇIKEL Nuray DEMİR Özlem AKKUŞ Klinikler * Çocuk Onkoloji Kliniği
DEĞERLENDİRME SONUÇLARI ÖĞRENCİLERİN UYGULAMA ALANI DEĞERLENDİRME SONUÇLARI
Uygulama Süresine İlişkin Değerlendirme 89,8 89,8 9,3 8,8 0,9 1,4
Uygulama Alanının Fiziksel Özellikleri
Uygulama Alanlarının /Kliniklerin Mesleki Becerileri Geliştirmeye Katkısı
Teorik/Kuramsal Bilgi ve Laboratuar Çalışmalarının, Uygulama Alanı İle Örtüşme Durumu 0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Hiç Ortalama: 7.2 Çok
UYGULAMA ALANI/KLİNİKLERDE İLETİŞİME İLİŞKİN GÖRÜŞLER 0,9 1,2
UYGULAMAMANIN İLETİŞİM BECERİLERİNİZİN GELİŞİME KATKISI 0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Hiç Ortalama 7.9 Çok
UYGULAMA ALANINDA KULLANILAN FORMLARA İLİŞKİN GÖRÜŞLER 6,1 4,9 2,2
SEMİNERLERE İLİŞKİN GÖRÜŞLER
SEMİNER KONULARININ GELİŞİMİNİZE KATKISI 0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Hiç Ortalama 7.2 Çok
UYGULAMA ÇIKTIĞINIZ ALANLARDA HERHANGİ BİR SORUN YAŞADINIZ MI?
TÜM GRUPLARA AİT BAŞARI NOTLARI Dönem 1 öğrenci başarısız olmuştur, tekrar sınava alınarak geçmişlerdir. Dönem 9 öğrenci başarısız olmuştur, tekrar sınava alınacaklardır.
Uygulama Alanına İlişkin Görüş ve Öneriler Klinik Uygulama alanına yönelik görüşler Nöroloji Klinik hemşireleri tarafından dışlanmak bizi çok zor durumda bıraktı. Bizi ilaçlar ve tedaviler konusunda bilgilendirmek istemediler. (1.grup) ÇYB Mesleği sevdirme açısından katkı sunan bir uygulamaydı. (1.grup ) Nefroloji Klinikte sürekli aynı hemşirenin olması gerektiğini düşünüyorum. Bu hem hastalar hem de hemşirenin doyumunu arttırır. (1.grup Solunum Hemşirelerin iş yükü çok fazla, hemşire sayısı arttırılmalı. (2.grup) Onkoloji Klinik psikolojik olarak çok zor bir klinik fakat özgüvenimi arttıran bir uygulamaydı(4.grup) Endokrin Çocuklarla olan iletişim becerimin daha olumlu yönde değiştiğini düşünüyorum. (6. grup)
Uygulama Alanına İlişkin Görüş ve Öneriler Formlara ilişkin görüşler Seminerlere ilişkin görüşler Formlar daha çok servis hastaları içindi, yoğun bakım şartlarındaki hastalara uygun değildi. (Çocuk Yoğun Bakım Ünitesi, Yenidoğan Yoğun Bakım Ünitesi) Daha çok vakit ayrılabilir. (Çocuk Yoğun Bakım Ünitesi- 1. grup) Seminerler yararlı ve teorik olarak katkı sağlıyor. (Solunum-4.grup) Etkili ve kalıcı olduğunu düşünmekteyim. (Nöroloji-5.grup, Nefroloji-5.grup)
Uygulama Alanına İlişkin Görüş ve Öneriler Klinik Uygulamaya çıktığınız alanlarda herhangi bir sorun yaşadınız mı? Evetse; *Nöroloji Klinikte yeterli pratik yapamadık. (ANTA harici ilaç uyg. vb). (1.grup) Hemşireler yeteri kadar tedaviye katılmamızı sağlamadılar. (1.grup) *Kardiyoloji Kardiyoloji ve immünoloji kliniklerinin birleştirilmesi dolayısıyla tedirginlik yaşadık. Yoğun ve hızlı servis koşullarında performansımız olumsuz etkilendi, pasif ve tedirgin hissettik. (2.grup) *Genel Pediatri *Gastroentereloji Hemşireler klinikte eğitim ve işbirliğine yönelik yeterli özveride bulunmuyor. Stajerleri eğitmekten, yeni bir şeyler öğretmekten ziyade ayak işi yapan eleman olarak görmektedirler. Kliniğe adapte bile olamadan olumsuz sözlerle staja olan isteğimiz azalmıştır. Klinikteki hemşirenin öğrenciyi eğitme sorumluluğu vardır ve öğretim elemanı öğrenciyi korumalıdır. (3.grup) Klinikteki hemşirelerin beni ve arkadaşlarımı iş yükünü hafifletici olarak görmeleri beni demoralize etti. İntörn hemşire olarak bize saygı gösterilmedi. (GP 3.grup, Gastro 4.grup)
TEŞEKKÜR EDERİZ…