ÇOCUK SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ DERSİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
HASTA KABUL VE TABURCULUK SÜRECİ
Advertisements

ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ UYGULAMA VE ARAŞTIRMA HASTANESİ
Psikolojik Danışman Ayçin YILMAZ
Prof. Dr. Öner Süzer Cerrahpaşa Tıp Fakültesi
HEMŞİRELİK VE EBELİK LİSANS TAMAMLAMA PROGRAMI UYGULAMA ESASLARI
Kemik İliği Nakil Merkezi Açılış 21 Ekim 2014 Prof.Dr.Şükrü Hatun Dekan
IV. MEME KANSERİ HEMŞİRELİĞİ KURSU HAZİRAN 2014
ASİSTAN GÖZÜYLE ZİYARET SÜRECİ
Ege Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Öğretim Yılı Topluma Hizmet Uygulamaları Dersi Dereceye Giren Projeler.
İLAÇLA AKILCI TEDAVİ EĞİTİMİNDE TFD’nin ROLÜ
ERCİYES ÜNİ. TIP FAKÜLTESİ TIP EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
Prof.Dr.Şükrü Hatun Dekan. Geçen Çalıştaydan bugüne.. Fakültemizde “canlı ve etkin bir eğitim” için heyecan sürüyor Öğrenci sayılarındaki artış eğitimle.
Estetik Cerrahi Uygulama ve Araştırma Merkezi Faaliyet Raporu
BİR ÖZEL HASTANEDE ÇALIŞAN HEMŞİRELERİN
Emine YAZICI (Temizlik Pers.) (9)
2009 Eğitim Yılı Çalıştayı Dönem 4 ve 5 Raporu. Başlıklar  Stajlar  Teorik dersler  Pratik eğitimi  Sınavlar  Yardımcı eğitim alanları  Öğretim.
İSTANBUL MEDENİYET ÜNİVERSİTESİ Sağlık Kültür ve Spor Daire Başkanlığı
2014 Tıp Eğitimi Çalıştayı Program Değerlendirme ve Geliştirme Kurulu sunumu.
ENGELSİZ ODTÜ BİRİMİ (EOB) EOB’nin Kuruluşu 2006 yılında onaylanan ve 2010 yılında revize edilen “Yüksek Öğretim Kurumları Özürlüler Danışma.
Kuruluş Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Anabilim Dalı Şubat 1995’te Prof Dr Ayşe Sevim Gökalp’in Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi’nde göreve başlaması.
Sağlık Bakanlığı Hastanelerinin Yönetim ve Organizasyonu
Onkoloji Hemşireliği Derneği Araştırma Teşvik Ödülü
GRUP C4 IQ.
İç Hastalıkları Klinik Stajı GİRİŞ DERSİ
KOÜ TIP FAKÜLTESİ ÇOCUK CERRAHİSİ ANABİLİM DALI STRATEJİK PLAN TASLAĞI
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Farmakoloji Anabilim Dalı Stratejik Planı Misyon
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ’NDE ÖLÇME DEĞERLENDİRME ÇALIŞMALARI
İ.Ü.CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ FİZİKSEL TIP VE REHABİLİTASYON AD HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ
Hastane Odası Tefrişi
İstanbul Tıp Fakültesi Tıp Eğitimi Anabilim Dalı 16 Mart 2006 “İstanbul Tıp Fakültesi’nde Eğitim Merkezi’nden Anabilim Dalına”
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ ASİSTAN AKADEMİK KURULU
KOU Tıp Fakültesi Eğitimini Nasıl İyileştirebiliriz? Dr. Hande SEZER Radyoloji ABD.
Çalıştay, Mayıs, 2016 VI. DÖNEM Doç. Dr. Cem Cerit Doç. Dr. Yiğit Çakıroğlu Yrd. Doç. Dr. T. Utku Yılmaz İnt. Dr. Emre Eserli.
SPİNA BİFİDA DERNEĞİ EDİRNE TEMSİLCİĞİ Yrd. Doç. Dr. Neşe ÖZKAYIN Trakya Üniversitesi, Pediatrik Nefroloji Bilim Dalı, EDİRNE.
DİYARBAKIR EĞİTİM VE ARAŞTIRMA HASTANESİ GENEL BİLGİLER
DÖNEM 6 ÇALIŞTAY SUNUMU MAYIS, 2017 Doç. Dr. Nurettin Özgür DOĞAN Yrd
CERRAHİ HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ İNTÖRN DERSİ DEĞERLENDİRME SONUÇLARI
Prof. Dr. Ayfer KARADAKOVAN
KOÜ Tıp Fakültesi Program Değerlendirme Kurulu sunumu, Kapanış ve Temenniler Dr. Kenan BEK
HALK SAĞLIĞI HEMŞİRELİĞİ İNTÖRN UYGULAMASI DEĞERLENDİRME SONUÇLARI
RUH SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ DERSİ İNTÖRN UYGULAMASI
TIP FAKÜLTESİ BEYİN FARKINDALIĞI SEMPOZYUMU
***PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK KÜLTÜR VE SPOR DAİRE BAŞKANLIĞI
SAĞLIKLI YAŞAM VE HEMŞİRELİK II DERSİ Ders Koordinatörü Prof. Dr
Sakarya Üniversitesi Çevre Mühendisliği Bölümü
HALK SAĞLIĞI HEMŞİRELİĞİ İNTÖRN DERSİ
RUH SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ DERSİ İNTÖRN UYGULAMASI
KADIN SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ DERSİ İNTÖRN UYGULAMASI DEĞERLENDİRME SONUÇLARI Öğretim Yılı.
SAĞLIKLI YAŞAM VE HEMŞİRELİK II UYGULAMASI MODÜLÜ UYGULAMA DEĞERLENDİRME GRAFİKLERİ
OLAY BİLDİRİM ALGORİTMASI
KADIN SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ DERSİ İNTÖRN UYGULAMASI DEĞERLENDİRME SONUÇLARI Öğretim Yılı.
SAĞLIKLI YAŞAM VE HEMŞİRELİK II DERSİ Ders Koordinatörü Prof. Dr
DÖNEM IV Dr. Özgür Mehtap.
Kadın Hastalıkları ve Doğum Klinik Stajı
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRETİM YAKLAŞIMI HAZIRLAYANLAR HAVVA KESKİN
EGE ÜNİVERSİTESİ HEMŞİRELİK FAKÜLTESİ
ÖĞRETİM YILI “SAĞLIKLI YAŞAM VE HEMŞİRELİK” DERSİ DEĞERLENDİRME SONUÇLARI EGE ÜNİVERSİTESİ HEMŞİRELİK FAKÜLTESİ
ÇOCUK SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ DERSİ
HASTALIKLAR VE HEMŞİRELİK BAKIMI UYGULAMA MODÜLÜ DEĞERLENDİRME SONUÇLARI Ders Koordinatörleri Prof. Dr. Asiye AKYOL Prof. Dr. Gül ERTEM Ölçme.
ONKOLOJİ HEMŞİRELİĞİNİN ÖZENDİRİLMESİ için STRATEJİLER
HEMŞİRELİK HİZMETLERİ MÜDÜRLÜĞÜ BAŞHEMŞİRE Ayla KARAPINAR
Eğitim-öğretim Yılı Öğrenci Uyum Programı KTÜ TIP FAKÜLTESİ
Dönem III Tıp Eğitiminde Mevcut Durum ve Öneriler
Dönem 5 Tıp Eğitimi Çalıştayı 3 Mayıs 2018 Dr. Cem Cerit Dr. Ilgın Sade Dr. Neslihan Alagöz.
DÖNEM 6 ÇALIŞTAY SUNUMU MAYIS, 2018 Doç. Dr. Nurettin Özgür DOĞAN Yrd
ÖĞRETİM YILI “SAĞLIKLI YAŞAM VE HEMŞİRELİK” DERSİ DEĞERLENDİRME SONUÇLARI EGE ÜNİVERSİTESİ HEMŞİRELİK FAKÜLTESİ
ÇOCUK SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ DERSİ
TIBBi LABORATUVAR TEKNiKLERi PROGRAMI
Sunum transkripti:

ÇOCUK SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ DERSİ İNTÖRN UYGULAMASI DEĞERLENDİRME SONUÇLARI 2015-2016 Güz ve Bahar Dönemi

İntörn Koordinatörü İntörn Sekreterleri Prof. Dr. Zümrüt BAŞBAKKAL Arş. Gör. Şeyda BİNAY Arş. Gör. Hamide Nur ÇEVİK ÖZDEMİR

UYGULAMA ALANLARI * E.Ü Tıp Fakültesi Çocuk Hastanesi * E.Ü Tıp Fakültesi Hastanesi Çocuk Cerrahisi Klinikleri * E.Ü Tıp Fakültesi Tülay Aktaş Çocuk Onkoloji Kliniği

ÇOCUK HASTANESİ İNTÖRN UYGULAMASI Sorumlu Öğretim Üyeleri Doç. Dr. Hatice BAL YILMAZ Doç. Dr. Selmin ŞENOL Yrd.Doç. Dr. Figen YARDIMCI Yrd. Doç. Dr. Esma SÜLÜ UĞURLU Sorumlu Öğretim Elemanları Arş. Gör. Şeyda BİNAY Arş. Gör. Hamide Nur ÇEVİK ÖZDEMİR Arş. Gör. Dilek ZENGİN Arş. Gör. Seda ARDAHAN SEVGİLİ Arş. Gör. Merve GÜMÜŞ İntörn Klinik Sorumluları Başhemşire: Selma AKPINAR Başhemşire Yard: Sevinç YAVAŞ Emine GÖKÇE Tülin ÖZDEMİR İlkay GÖÇER Ülkü ŞAYER

ÇOCUK HASTANESİ İNTÖRN UYGULAMASI * Yoğun Bakım Ünitesi * Yenidoğan Yoğun Bakım Ünitesi ve Kliniği * Genel Pediatri Kliniği * Solunum-Alerji Kliniği * Kardiyoloji-İmmünoloji Kliniği *Endokrinoloji Kliniği *Hematoloji Kliniği * Nöroloji Kliniği * Nefroloji Kliniği *Genetik Kliniği *Gastroentereloji Kliniği Klinikler

ÇOCUK CERRAHİSİ İNTÖRN UYGULAMASI Sorumlu Öğretim Üyesi Yrd. Doç. Dr. Figen YARDIMCI Sorumlu Öğretim Elemanı Arş. Gör. Atiye KARAKUL İntörn Klinik Sorumluları Başhemşire: Ayşen İSLAMOĞLU Ümit ARSLAN Sevinç ERTURK Nazmiye NASUFLAR Meltem POLAT Klinikler * Çocuk Cerrahisi Kliniği * Çocuk Cerrahisi Yanık Ünitesi * Çocuk Cerrahisi Yoğun Bakım Ünitesi * Çocuk Cerrahisi Yenidoğan Ünitesi

TÜLAY AKTAŞ ONKOLOJİ HASTANESİ İNTÖRN UYGULAMASI Sorumlu Öğretim Üyesi Prof . Dr. Zümrüt BAŞBAKKAL Sorumlu Öğretim Elemanı Arş. Gör. Elif BİLSİN Klinik Sorumlusu Hemşire Başhemşire: Esin AÇIKEL Nuray DEMİR Özlem AKKUŞ Klinikler * Çocuk Onkoloji Kliniği

DEĞERLENDİRME SONUÇLARI ÖĞRENCİLERİN UYGULAMA ALANI DEĞERLENDİRME SONUÇLARI

Uygulama Süresine İlişkin Değerlendirme 89,8 89,8 9,3 8,8 0,9 1,4

Uygulama Alanının Fiziksel Özellikleri

Uygulama Alanlarının /Kliniklerin Mesleki Becerileri Geliştirmeye Katkısı

Teorik/Kuramsal Bilgi ve Laboratuar Çalışmalarının, Uygulama Alanı İle Örtüşme Durumu 0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Hiç Ortalama: 7.2 Çok

UYGULAMA ALANI/KLİNİKLERDE İLETİŞİME İLİŞKİN GÖRÜŞLER 0,9 1,2

UYGULAMAMANIN İLETİŞİM BECERİLERİNİZİN GELİŞİME KATKISI 0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Hiç Ortalama 7.9 Çok

UYGULAMA ALANINDA KULLANILAN FORMLARA İLİŞKİN GÖRÜŞLER 6,1 4,9 2,2

SEMİNERLERE İLİŞKİN GÖRÜŞLER

SEMİNER KONULARININ GELİŞİMİNİZE KATKISI 0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Hiç Ortalama 7.2 Çok

UYGULAMA ÇIKTIĞINIZ ALANLARDA HERHANGİ BİR SORUN YAŞADINIZ MI?

TÜM GRUPLARA AİT BAŞARI NOTLARI Dönem 1 öğrenci başarısız olmuştur, tekrar sınava alınarak geçmişlerdir. Dönem 9 öğrenci başarısız olmuştur, tekrar sınava alınacaklardır.

Uygulama Alanına İlişkin Görüş ve Öneriler Klinik Uygulama alanına yönelik görüşler Nöroloji Klinik hemşireleri tarafından dışlanmak bizi çok zor durumda bıraktı. Bizi ilaçlar ve tedaviler konusunda bilgilendirmek istemediler. (1.grup) ÇYB Mesleği sevdirme açısından katkı sunan bir uygulamaydı. (1.grup ) Nefroloji Klinikte sürekli aynı hemşirenin olması gerektiğini düşünüyorum. Bu hem hastalar hem de hemşirenin doyumunu arttırır. (1.grup Solunum Hemşirelerin iş yükü çok fazla, hemşire sayısı arttırılmalı. (2.grup) Onkoloji Klinik psikolojik olarak çok zor bir klinik fakat özgüvenimi arttıran bir uygulamaydı(4.grup) Endokrin Çocuklarla olan iletişim becerimin daha olumlu yönde değiştiğini düşünüyorum. (6. grup)

Uygulama Alanına İlişkin Görüş ve Öneriler Formlara ilişkin görüşler Seminerlere ilişkin görüşler Formlar daha çok servis hastaları içindi, yoğun bakım şartlarındaki hastalara uygun değildi. (Çocuk Yoğun Bakım Ünitesi, Yenidoğan Yoğun Bakım Ünitesi) Daha çok vakit ayrılabilir. (Çocuk Yoğun Bakım Ünitesi- 1. grup) Seminerler yararlı ve teorik olarak katkı sağlıyor. (Solunum-4.grup) Etkili ve kalıcı olduğunu düşünmekteyim. (Nöroloji-5.grup, Nefroloji-5.grup)

Uygulama Alanına İlişkin Görüş ve Öneriler Klinik Uygulamaya çıktığınız alanlarda herhangi bir sorun yaşadınız mı? Evetse; *Nöroloji Klinikte yeterli pratik yapamadık. (ANTA harici ilaç uyg. vb). (1.grup) Hemşireler yeteri kadar tedaviye katılmamızı sağlamadılar. (1.grup) *Kardiyoloji Kardiyoloji ve immünoloji kliniklerinin birleştirilmesi dolayısıyla tedirginlik yaşadık. Yoğun ve hızlı servis koşullarında performansımız olumsuz etkilendi, pasif ve tedirgin hissettik. (2.grup) *Genel Pediatri *Gastroentereloji Hemşireler klinikte eğitim ve işbirliğine yönelik yeterli özveride bulunmuyor. Stajerleri eğitmekten, yeni bir şeyler öğretmekten ziyade ayak işi yapan eleman olarak görmektedirler. Kliniğe adapte bile olamadan olumsuz sözlerle staja olan isteğimiz azalmıştır. Klinikteki hemşirenin öğrenciyi eğitme sorumluluğu vardır ve öğretim elemanı öğrenciyi korumalıdır. (3.grup) Klinikteki hemşirelerin beni ve arkadaşlarımı iş yükünü hafifletici olarak görmeleri beni demoralize etti. İntörn hemşire olarak bize saygı gösterilmedi. (GP 3.grup, Gastro 4.grup)

TEŞEKKÜR EDERİZ…