Asistanlık eğitim süreci

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Küçük Grup Eğitimi Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015 / 281.
Advertisements

HASTA BAŞI EĞİTİMİ Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 191.
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
Antalya/Muratpaşa SABİHA GÖKÇEN ANAOKULU EFQM KAZANANLAR KONFERANSI ASLI KANBİR OKUL MÜDÜRÜ 24 Şubat 2016 İstanbul Deniz Müzesi.
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM © TemplatesWise.com 1.
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
POLİKLİNİKTE EĞİTİM Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 201.
Veri Toplama ve Değerlendirme Sistemi Tanıtım Toplantısı.
İSTANBUL ESENYURT ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ İŞLETME ANABİLİMDALI YÖNETİM ve ORGANİZASYON CENK SOYER SÜREÇ YENİLEME DEĞİŞİM MÜHENDİSLİĞİ REENGINEERINGG.
KISIM 3 Bilişsel Gelişimi Arttırma BÖLÜM 8 Problem Çözme ve Eleştirel Düşünme.
MÜFREDAT PLANLAMA Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 191.
İŞİ KAYBETMEME İşte Kalabilirlik Becerileri. İşverenler Ne İster? American Society For Training and Development ( ASTD) İşyeri Esasları 1. Nasıl Öğreneceğini.
Lisans Müfredatı ve Erken Klinik Eğitim Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 201.
Aile Hekimliği Uzmanlık Eğitiminde Alan Eğitiminin Yeri ve Önemi
RADAR EĞİTİM DANIŞMANLIK 1 YAPILANDIRMACI ÖĞRENME YAKLAŞIMI.
Psikolojik Danışma ve Rehberlik
ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE SINAV HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
KONYA BİLİM VE SANAT MERKEZİ EĞİTİM ÖĞRETİM YILI.
Program Tasarım Modelleri
Prof. Dr. İnayet Aydın Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi
%68 % 32 ANADOLU İMAM HATİP LİSELERİ İMAM HATİP ORTAOKULLARI EĞİTİM İÇERİĞİ.
EĞİTİMDE DRAMA.
21. Yüzyıl nasıl bir insan istiyor?
Üretim teknolojisi ve bilişim teknolojisindeki değişim
BDÖde Kullanılan Yaygın Formatlar
Performans Değerlendirme
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ
MESLEKLERİ TANIYALIM DÖRT YILLIK LİSANS PROGRAMLARI ‘ü’
Sosyal Hizmet Meslek Etiği
OYUN VE OYUNCAĞIN ÇOCUK GELİŞİMİ ÜZERİNE ETKİLERİ
Erken çocukluk döneminde fen ve matematik kavramlarının gelişimi
Kişisel-Sosyal Rehberlik
ÇAĞDAŞ EĞİTİM SİSTEMİNDE ÖĞRENCİ KİŞİLİK HİZMETLERİ VE REHBERLİK
ÖZEL EĞİTİMİN TEMEL İLKELERİ
İç Hastalıkları Klinik Stajı GİRİŞ DERSİ
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK SERVİSİ
Öğretimin Uyarlanması
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
ÖRGÜTSEL DAVRANIŞ VE ÖĞELERİ
Bütünleştirme uygulamaları
Olgu Yönetimi Standartları
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM İÇ DENETİM VE İÇ KONTROL SİSTEMİ
Prof. Dr. Yasemin ışıktaç
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Tıp Eğitiminde Havamız: Dekanlıktan Görülenler
2. Sağlık hizmetleri.
Program Tasarım Modelleri
DUYGUSAL ZEKA.
YONT221 Küreselleşme ve Yerelleşme
ÖZELLİK FAKTÖR KURAMI.
10. Sınıf alan-dal seçimi REHBERLİK SERVİSİ.
PISA 2015 Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu.
MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu BAŞARI TESTLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
BİYOMEDİKAL MÜHENDİSLİĞİ LİSANS EĞİTİMİ
PROGRAM DEĞERLENDİRME
Psikolojik Danışma ve Rehberlik
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Uygulama Ortamına İlişkin Etik Sorumluluklar
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
SPORDA TEKNİK ve TAKTİK ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
Bilgi Okuryazarlığı Öğr. Gör. Seda AKIN GÜRDAL
Rastgele Nesneler Dersi
TÜRKÇE EĞİTİMİNİN ÖNEMİ
Sınıf Öğretmenlerinin Eğitsel Amaçlı İnternet Kullanım Öz Yeterlikleri
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA PLANI (1)
Ders İçeriği Yatırım Projelerinin Kavramsal Temelleri
Sunum transkripti:

Asistanlık eğitim süreci Prof Dr Süheyla Ünal

Yaşama sanatı Etkili bir yaşam sürdürmek için gerekli olan; stres ve öfke yönetimi, tolerans geliştirme zaman yönetimi etkili iletişim ve takım çalışması güdülenme öz denetim öz değerlendirme karar verme işlem–girişim becerileri kazanma

21.yy insan profili Levin ve Randolph (2011) öğrenciler arasında yaptıkları çalışmada yaşam doyumunu ve yüksek başarıyı etkileyen faktörleri; şevkle çalışmak metanetli olmak özdenetim sosyal zeka kadir kıymet bilmek, vefalı olmak iyimserlik merak

Yönetme 1) Kişisel (kendimle olan ilişkim), 2) Kişiler arası (başkalarıyla olan ilişki ve etkileşimlerim), 3) Yönetsel (Başkalarıyla birlikte bir işi gerçekleştirme sorumluluğum) ve 4) Kuruluş (insanları organize etme, yani onları toplama, eğitme, ödüllendirme, onlarla takımlar kurma, sorunlar çözme ve uygun yapılar, stratejiler ve sistemler kurma ihtiyacım)

Bilgi Çağında Etkili İnsan Profili Etkili İletişim Becerileri Bağımsız Öğrenme Yeteneği Sosyal Beceriler Takım Çalışması Becerisi Eleştirel Düşünme Becerileri Bilgi Gezginliği (Bilgiye nasıl ulaşacağını ve kullanacağını bilme) Yaşam Boyu Öğrenme Becerileri

Öğrenmeyi öğretmek bilgi hızla artmakta olduğu için eğitimde bilginin aktarılmasından çok gerekli ve uygun bilgiye ulaşma sorun çözme yaratıcı, rasyonel ve eleştirel düşünmeyi geliştirerek öğrenmeyi öğretmek günümüz eğitiminin temel ilkesi haline gelmiştir.

UNESCO 21. yüzyıl eğitim hedefini Bilmeyi öğrenme Yapmayı öğrenme Olmayı öğrenme Birlikte yaşamayı öğrenme olarak belirtmektedir

Bilgi okuryazarlığı Kişinin bilgiye gereksinimi olduğunu anlaması Bilgiye ulaşabilmsıe Bilgiyi değerlendirebilmesi Bilgiyi etkili bir biçimde kullanabilmesi

Bilgi okuryazarı Bilgi kaynaklarına ulaşma ve kullanma becerisi Elektronik kaynak tarama becerileri Kaynakların indirilmesi, basımı, organize edilmesi vb beceriler Bilginin doğruluğunu test etme ve doğrulama becerileri Kaynağın biçemi, güncelliği ve geçerliliğini ayırabilme becerisi Kaynaklar arası çelişkileri yorumlayabilme becerisi Yayına eleştirel değer biçebilme

İstek Bilgi edinmeye kararlı olma Kendini yenileyecek bir mekanizmaya sahip olma Kendi dışındaki dünyaya açık olma, olanları algılama ve karşılık verebilme No engagement, no attention, no learning

Bilmenin düzeyleri Farkında olma Anımsama / Çağrıştırma / Hatırlama Tanıma Yorumlama Açıklayabilir olma Kanıtlayabilir olma Hakkında konuşabilme Yerine getirebilir/yapabilir olma

Doğru Tutum bileşimidir YETKİNLİK Yetkinlik Doğru Bilgi Doğru Beceri Doğru Tutum bileşimidir TUTUM BECERİ BİLGİ

Yetkinlik dereceleri Acemi (Novice) Yeterli (Competent) Uzman (Expert) ilkeler Yeterli (Competent) ilkeler + seçilmiş alanda + kısmi sorumluluk Uzman (Expert) tam sorumluluk + önsezi neyin nasıl olduğunu hemen görür Usta (Master) stil geliştirir ve sürprizleri sever

Üç Daire Modeli Hekimin uygulamalarına yaklaşımı “İşini doğru yapmak” 3 öğrenme çıktısı Hekimin yapabildiği “Doğru olanı yapmak” 7 yetkinlik çıktısı Bir profesyonel olarak hekim “Onu yapmak açısından doğru insan olmak” İki çıktı Harden ve ark. 1999

“Doğru olanı yapma” Klinik becerilerde yetkinlik Uygulamaya dönük işlemleri yapmada yetkinlik Bir hastanın muayenesinde yetkinlik Bir hastanın sevk ve idaresinde yetkinlik Halk sağlığı ve hastalığı önlemede yetkinlik İletişim becerilerinde yetkinlik

“İşini doğru yapma” Temel, klinik ve sosyal bilimleri ve altta yatan mekanizmaları anlayarak Uygun tutumlar, etik anlayış ve yasal sorumluluklarla Uygun karar verme becerileri, klinik akıl yürütme ve yargılamayla

“O işi yapmak için doğru insan olma” Sağlık sisteminde hekimin rolünün değerini bilme Kişisel gelişim yeteneği Kendi performansını değerlendirebilme Kendi kişisel ve mesleki gelişim sorumluluğunu üstlenme

Çekirdek yetkinlikler Tıbbi bilgi Hasta bakımı Kişilerarası beceriler ve iletişim becerileri Uygulamaya dayalı öğrenme ve gelişim Sisteme dayalı uygulama Profesyonellik

Hasta bakımı Sağlıklı olmayı, hastalıkların önlenmesi ve tedavisini, yaşamın uzatılmasını sağlamayı içerecek şekilde sevecen, uygun ve etkili bir bakımı tanımlar

Hasta bakımı Yetkinlikleri Tıbbi görüşme, fizik muayene, tıbbi kayıtlar, tanısal ve terapötik işlemlerle, tüm kaynaklardan doğru ve temel bilgiyi edinmek Klinik yargı, bilimsel kanıt ve hasta tercihlerini temel alarak koruyucu, tanı koyucu ve terapötik seçenek ve müdaheleler konusunda bilgilendirici önerilerde bulunmak Etkili hasta sevk ve idare planları geliştirmek, bunları müzakere etmek ve uygulamak

Tıbbi bilgi Yerleşik ve gelişmekte olan biyomedikal, klinik ve sosyal bilimlere ait bilgiye hakim olmayı ve o bilgiyi hasta bakımı ve diğerlerinin eğitimi için kullanmayı tanımlar

Tıbbi bilgi yetkinlikleri Yeni bilgiyi edinmeye karşı açık fikirli ve analitik bir yaklaşım içinde olmak Mevcut tıbbi bilgi ve bilimsel kanıtlara erişme ve eleştirel olarak değerlendirme yeteneği göstermek Bu bilgiyi klinik problem çözme, klinik karar verme ve eleştirel düşünmeye uygulamak

Kişilerarası Beceriler ve İletişim Becerileri Hekimlerin hastalar, aileleri ve hasta bakım ekiplerinin diğer üyeleriyle mesleki ilişkiler kurabilme ve sürdürebilme becerilerini tanımlar

Yetkinlikler Diğer meslektaşlarla etkili ve mesleki konsültasyonlarda bulunmak Hastalarla, aileleriyle ve meslektaşlarla terapötik ve etik ilişkiler sürdürmek Hastalarla ve aileleriyle ilişkide etkili dinleme, sözsüz sorgulama ve öykü anlatmayı kullanmak

Uygulamaya Dayalı Öğrenme ve Gelişim Hasta bakımı uygulamalarını araştırmak, değerlendirmek ve geliştirmek için bilimsel kanıt ve yöntemlerin kullanılması yeteneğini tanımlar

Yetkinlikler Uygulamaya dönük deneyimleri analiz etmek ve değerlendirmek ve hasta bakım kalitesini sürekli olarak iyileştirecek stratejiler uygulamak Bilgiye erişmek ve onu kullanmak, hasta bakım kararlarını desteklemek Hem hasta hem de hekim eğitimini artırmak için bilgi teknolojisi ve/veya diğer mevcut yöntemleri kullanmak

Sistem uygulamaları Sağlık hizmetinin verildiği ortam ve sistemin anlaşılması ve bu bilginin sağlık hizmetlerinin iyileştirilmesi ve en iyi hale getirilmesi için kullanılmasını içerir

Yetkinlikler Optimal hasta bakımı sağlamak için gerekli olan kaynakları, olanakları ve sistemleri anlamak, onlara erişmek ve onları kullanmak Çeşitli uygulamalara ve sistemlere ait sınırlılıklar ve olanakları anlamak ve hasta için bakımı en iyi hale getirmeye yönelik stratejiler geliştirmek Önleme, tanı ve hastalığın sevk ve idaresi için kanıta dayalı ve düşük maliyetli stratejiler uygulamak

Profesyonellik Toplum ile tıp arasındaki kontratının temelini oluşturur Hastalara, mesleğe ve topluma karşı sorumlu bir tutum Sürekli mesleki gelişim Etik uygulama Farklılıkları anlama ve onlara karşı duyarlı olma konularında bir taahhütü yansıtan davranışlar içinde olma

Profesyonelliğin ilkeleri Hasta refahının önceliği ilkesi Hasta özerkliği ilkesi Sosyal adalet ilkesi

Taahhüdler Mesleki yetkinlik Hastalara karşı dürüst olma Hasta mahremiyeti Hastalarla uygun ilişkiler içinde olma Bakım kalitesini artırma Bakıma erişimi artırma Sınırlı kaynağın adil bir dağılımı Bilimsel bilgi Çıkar çakışmasını açıklayarak güveni sürdürme Mesleki sorumluluklar