CAĞDAŞ TÜRK RESMİ.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
1. Büyük Selçuklu Devleti'nde adalet teşkilatı içinde,
Advertisements

ETKİLEDİK, ETKİLENDİK AMA NASIL?
HAT SANATI Mustafa Süreyya SEZGİN.
SANATSIZ KALAN BİR TOPLUMUN HAYAT DAMARLARINDAN BİRİ KOPMUŞ DEMEKTİR.
Kültür.
TÜRKİYE’ DE MÜZECİLİK VE MÜZECİLİK TARİHİ
GÖRSEL SANATLAR Mehmet KURTBOĞAN.
TOPLUMCU GERÇEKÇİLİK (Sosyal Realizm)
SERVET-İ FÜNUN EDEBİYATI
CUMHURİYET DEVRİ TÜRK SANATI
TANZİMAT SONRASI TÜRK TOPLUM YAPISINDAKİ DEĞİŞİMLER
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ -I
YAKUP KADRİ KARAOSMANOĞLU VE YABAN
TANZİMAT VE ISLAHAT FERMANLARI
CUMHURİYET DÖNEMİ TÜRK EDEBİYATI
KÜTÜPHANE VE İLGİ ALANI
TOPKAPI SARAYI. TOPKAPI SARAYI Osmanlı sultanlarının ikametgahı, devletin yönetim ve eğitim merkezidir. Fatih Sultan Mehmed Han tarafından
Tanzimat dönemi öğretici metinler
Türklerin İslam Medeniyetine Katkıları
SULTAN AHMET CAMİİ.
OSMANLI MİMARLIĞI.
SANAT TARİHİ.
SLAYTI MUTLAKA SESLİ İZLEYİNİZ… İYİ SEYİRLER…
Cumhuriyete Nasıl Kavuştuk?
Doç.Dr. Sebahattin DEVECİOĞLU Fırat Üniversitesi
OSMAN HAMDİ BEY ÜLKEMİZE MÜZECİLİK.
Hazırlayan Muhammed ARTUNÇ
18. YY OSMANLI DEVLETİ’NDEKİ YENİLİK HAREKETLERİ
GEZİ YAZISI GEZİ YAZISI.
NAMIK KEMAL.
Burak ÜNSAL Tarih Öğretmeni
13 VE 14.YÜZYILDA ANADOLU’DA GELİŞEN TÜRK EDEBİYATI
KÜLTÜR VE KÜLTÜRÜN ÖĞELERİ
BBY 467 Bilimsel ve Kültürel Mirasın Dijitalleştirilmesi Ders 1: Giriş ve Kültürel Miras Arş. Gör. Tolga Çakmak.
B üyük Türk ressamı Avni Arbaş, 1919 yılında İstanbul'da doğdu. Babası Kuvayi Milliye'de süvari albayıydı. Aynı zamanda sanatla da.
19. YÜZYIL OSMANLI DEVLETİ ISLAHATLARI
OSMANLI İMPARATORLUĞU GERİLEME DÖNEMİ ISLAHATLARI SORU PROĞRAMI
ÜNİTE: TÜRK TARİHİNDE YOLCULUK KONU: OSMANLIDA BİR MERKEZ
Eser İncelemesi Edirne Selimiye Camii
OSMANLI İPARATORLUĞU DURAKLAMA VE GERİLEME DÖNEMİ ( )
EDİRNE’NİN KÜLTÜR VE TURİZM POTANSİYELİ Balkan Yarımadası'nın güneydoğu kesimindeki Trakya Bölgesinde yer alan Edirne, Doğu-Batı ulaşım yolları üzerindeki.
Türkiye' de Müzecilik ve Osman Hamdi Bey
Selanik’te yaşadığı yıllarda şiire başlamış, sonraları Agah Kemal takma adıyla Servet-i Fünun’u destekleyen yazılar kaleme almıştır. Sonraki yıllarda.
YAKUP KADRI KARAOSMANOĞLU.  27 Mart 1889’da Kahire’de doğdu,  Babasının adı Abdulkadir Bey,  Annesinin adı İkbal Hanım’dır.
Bir soru Bir cevap BİLGİ YARIŞMASI
TÜRKİYE’DE EĞİTİMİN TARİHİ
SANAT NASIL DOĞMUŞTUR ?.
Anadolu’da kurulan ilk beylikler hangileridir?
MIMAR SINAN. , Mimar Sinan, 1489'da Kayseri'nin Ağırnas köyünde dünyaya geldi. 1511'de devşirme olarak İstanbul'a geldi ve Acemi Oğlanlar Ocağı'na girdi.
Geleneksel Türk Görsel Sanatları
TANZİMAT EDEBİYATI’NIN OLUŞUMU
Osmanlı Siyasi Tarihi (Yıkılış Dönemi)
SANATLAR VE MÜZE. Kültürel ya da tarihsel değeri olan nesnelerin toplanarak sergilendiği yerlere müze adı verilir. Müzeler, toplumların bilim ve sanat.
TÜRK HALK MÜZİĞİ ve TÜRK SANAT MÜZİĞİ
YAHYA KEMAL BEYATLI ( ). Selanik’te yaşadığı yıllarda şiire başlamış, sonraları Agah Kemal takma adıyla Servet-i Fünun’u destekleyen yazılar kaleme.
Osmanlı’da Sanat ve Mimarlık Kültürü
- Coğrafi konum (yeryüzü şekli, iklim…) Dinsel inanışlar
Türkiye(Anadolu) Selçuklu Devleti
TÜRKLERDE SANAT.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Cumhuriyete Nasıl Kavuştuk?
HOCA ALİ RIZA BEY HAKAN KOÇ. Üsküdar’da Kar, tuval üzerine yağlıboya, 52/81cm, Özel Koleksiyon.
( ) HAYATI Yakup Kadri Karaosmanoğlu, 1889 yılında Mısır’ın Kahire şehrinde doğmuştur. Sanat hayatına Fecriati topluluğunda başlayan sanatçının,
Rönesans. Rönesans "yeniden doğuş" anlamına gelen bir süreçtir. 15. yüzyılda başlayan bu süreç, aynı yüzyıl içinde bütün Avrupa'ya yayıldı. Bu yenilikte,
T TÜRBE KAPISI …  Bu camii Türk mimarisinde Batı sanat etkilerinin yoğun olduğu bir dönemde inşa edilmiş olmasına rağmen klasik.
MODERN B İ REY VE TOPLUMUN ZAMAN ANLAYI Ş I a)Günlük Yaşam  Günlük yaşamda,alışkanlıklarda,bakış açısında,ilgi alanlarında değişiklikler öne çıktı. 
 Osmanlı'da Güzel Sanatlar  -Osmanlı Devleti'nde mimari en gelişmiş sanat dalıdır. Kuruluş döneminde Selçuklu ve Bizans etkisi vardır. Bursa'da Ulu.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
KIZ KULESi.  Tarihi ve farklı objektiflerden manzaralar...Geçmişi 2500 yıl öncesine dayanan bu eşsiz yapı, İstanbul`un tarihine eş bir tarih yaşamış.
Cam göz. Mimar sinan Yeniçeri ordusunda bir asker olarak değil, istihkâm işlerinin idare ve tasarımından sorumlu olarak görev yapan Mimar Sinan’ın ilk.
Sunum transkripti:

CAĞDAŞ TÜRK RESMİ

OSMANLI’DA SANATIN ÖZETİ;

Osmanlı sanatında mimarlık ve süsleme sanatları ön plana çıkar Osmanlı sanatında mimarlık ve süsleme sanatları ön plana çıkar. Musikiye ilgi 18.yyda başlamıştır. Osmanlılarda resim ve heykelin yerini minyatür ve süsleme sanatları almıştır. Mimarlık; Osmanlılar önceleri Selçuklu ve Bizans etkisinde kalmışlar,daha sonra kendilerine özgü bir tarz geliştirmişlerdir. Mimari eserlerin yapımında incelik ve sağlamlık ön planda tutulmuştur. Bursa’da ULU CAMİ,YEŞİL CAMİ,YEŞİL TÜRBE,Kuruluş Dönemi’nin örnek eserleridir. Osmanlı mimarisinin altın çağı 16.yydadır.Çünkü MİMAR SİNAN bu dönemde yaşamıştır. 18.yy eserlerinde,bati mimari tarzının etkileri görülmeye başlar. 19.yy Osmanlı mimarisi batı etkisinde gelişme göstermiştir.Bu dönemde yaptırılan DOLMABAHÇE,ÇIRAĞAN ve BEYLERBEYİ saraylarında,Avrupa’nın tanınmış sarayları örnek alınmıştır.

Sultan Ahmet Camii, 1609-1616 İSTANBUL

TANZİMAT’TAN CUMHURİYET’E TÜRK RESMİ

TANZİMAT : Osmanlı İmparatorluğu'nda 1839 yılında Tanzimât Fermânı olarak bilinen Gülhane Hatt-ı Şerif-î'nin okunmasıyla başlayan modernleşme ve yenileşme döneminin adıdır. Sözcük anlamı "düzenlemeler, reformlar" demektir. Tanzimât Dönemi 1876'da II. Abdülhamit'in tahta çıkması ve Meşrutiyet'in ilânıyla sona ermiş kabul edilir. Ancak genel anlamda Osmanlı Reformunun 1922'de Osmanlı Devleti'nin sona ermesine dek sürdüğü de söylenebilir.

Geleneksel çizgide ilerleyen Türk sanatı; 18 Geleneksel çizgide ilerleyen Türk sanatı; 18. yüzyıldan itibaren belirginleşmeye başlayan Batılılaşma hareketlerinin sonucunda bir sonraki yüzyılda batı sanatının seyrine girmiştir. Böylece günümüze değin uzanan ve Çağdaş Türk sanatı olarak isimlendirilen süreç ortaya çıkmıştır. 1914 Çallı Kuşağı (Türk İzlenimcileri): 1908’de kurulan Osmanlı Ressamlar Cemiyeti’nin asker kökenli ressamlardan sivil kuşağa geçiş, 1910 Çallı grubu olarak bilinen izlenimci ressamlar kuşağıyla gerçekleşmiştir.

OSMAN ASAF (1869-1935)

Ömer Adil (1868-1924)

Ömer Adil (1868-1924)

Osman Nuri Paşa (1839-1906) 

Ferik İbrahim Paşa (1815-1891),

Süleyman Seyyid (1842-1913)

CUMHURİYET DÖNEMİ VE SONRASI ÇAĞDAŞ TÜRK SANATI

Türk tarihinde Tanzimat’la1 başlayan modernleşme çizgisi, Cumhuriyet Dönemi'nde daha radikal bir tercih haline gelerek kararlı bir şekilde devam eder. Özellikle Birinci Dünya Savaşı’nın hemen ardından verilen kurtuluş mücadelesi, yeni bir “ulus devlet” bilincini yeşerterek Türk modernleşmesini bir ideal halinde gündeme taşımıştır. Yeni Cumhuriyet'in Doğu ve Batı kültürleri arasındaki yerini yeniden konumlandırma isteği, adeta bir geleneği ve kültürel geçmişi yok sayan inkılapçı atılımları gerekli kılmıştır. Bu yüzden Türk modernleşmesinin Batılı karakteri, Cumhuriyet'in ilanını (1923), çağdaş bilime ve kültüre açık yenilikçi niteliği ile sosyal ve kültürel alanda doğrudan bir milat saymış gibidir. 

Müstakil ressamlar birliği hareketi Türkiye’de çağdaş Türk sanatının devrimci diye niteleyebileceğimiz büyük adımların atıldığı döneme yani 1920’li yıllara rastlar. Tam tarihiyle söyleyecek olursak, Müstakil Ressamlar Birliği 1929 yılında kurulmuştur. Ancak bu hareketin tohumları 1923 yılında atılmıştır

D Grubu: Beş ressam ve bir heykeltraş tarafından 1893’te kurulan “D” grubu, Türkiye’deki sanat kuruluşlarının dördüncüsü olduğundan, alfabenin dördüncü harfini isim olarak seçmiştir. 1933-47 arasında on beş grup sergisi açan topluluktur

Yeniler (Liman Ressamları ) Grubu 1940’da akademinin yüksek resim bölümünün faaliyete geçmesiyle bir grup ressam, toplum yaşamına ağırlık veren yeni bir topluluk çevresinde birleştiler. Bu topluluğun adı “Yeniler” ya da “Liman Ressamları” grubudur. Grubun amacı, toplumla ilişkisi zayıflamış olan sanatı, toplumsal yaşamdan aldığı konulara ağırlık vermek suretiyle, insan ve çevre temeli üzerinde geliştirmekti., kendisinden önceki “D” grubunun sanat tutumuna karşı çıkarak İstanbul limanını ve orada çalışanları, gerçekçi bir gözlemin ışığı altında inceleyerek tablolarına aktarmışlardır.

Günümüz Türk Resim Sanatı Günümüz Türk resmindeki eğilimler çok ve çeşitlidir. Sanat piyasasının oluşmaya başladığını gösteren ilk belirtiler, özel galerilerin devreye girmesi, sanat eğitim kurumlarının genişlemesi, özel kuruluşların destekleyici katkıları, sanatçı sayısındaki artışı olumlu yönden etkilerken üretimin de çoğalmasına yol açmıştır. Türkiye’de 1950’ler sonrası resim sanatına yansıyan eğilimlerini şu gruplar altında toplayabiliriz: İzlenimci ya da klasik-izlenimci anlayışta, eski hocaların açmış oldukları yolu sürdürenler ve böylece gelenekçi tabanı, yeni arayışlara tercih edenler.

 Yöreselci ve toplumsal gerçekçi sanat anlayışına bağlı kalanlar, sanat-toplum ilişkisini bu yönde canlı tutmaya çalışanlar,  Doğa gerçekliğinden hareket ederek, bu gerçekliği fantezi kalıplarına uyduranlar, resimle düşünce arasında organik bağıntı arayanlar,  Anlatımcı ressamlar ya da dışavurumcular,  Soyutçular,  Safyürek (naif) ressamlar ve resminde safyürek ögelere yer verenler,

Akatünvel grubu Figüratif resim Toplumcu Gerçekçiler Toplumsal gerçekçilik, Gerçekçi doğa yorumları İzlenimcilik,

Müstakiller Grubu

Ali Avni Çelebi

Zeki Kocamemi

Cevat Dereli,

‘‘D’’ GRUBU SANATCILARI 1893

Zeki Faik İzer

Bedri Rahmi Eyüboğlu

Elif Naci

Yeniler (Liman Ressamları ) Grubu 1940

NURİ İYEM

Avni Arbaş

Selim Turan

Kaynakca : Cağdaş Türk Sanatı Modulu http://www.caglarerbek.com http://sanalmuze.tcmb.gov.tr/ http://www.edebiyadvesanatakademisi.com