TERAPİSTİN ROLÜ Prof Dr Süheyla ÜNAL.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ
Advertisements

İyi Bir Eğiticinin Özellikleri
Çocuğunun Koçu olarak Aile
ERGANİ DEVLET HASTANESİ EĞİTİM BİRİMİ
İLETİŞİM ve DOĞRU ANLAŞILMA
DİNLEME KONUŞMA VE ELEŞTRİ ADABI
HASTA VE YAKINLARI İLE İLETİŞİM
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ
ÇIKIŞ ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ MEZUNİYET HEDEFLERİ.
Yaşam Boyu Öğrenme Prof. Dr. Ali ŞEN.
DİNLEME.
İLETİŞİM & HASTA MEMNUNİYETİ
Liderin Kendini İfade Etme Becerisi. Grup Lideri; Kabul edici olmalı Kendi ihtiyaç ve duygularının farkında olmalı ve diğerlerinin ihtiyaçlarından ayırt.
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK HİZMET ÇEŞİTLERİ
Dr. Hasan Özder Hizmetiçi eğitim
Hasta Memnuniyeti-İletişim
REHBERLİK.
KİŞİLER ARASI İLETİŞİM -2-
DUYGU KUMBARAMDA DOSTLUK BİRİKİYOR!
İŞ VE MESLEK DANIŞMANLIĞI UYGULAMALI DANIŞMANLIK EĞİTİMİ
PSİKİYATRİYE GİRİŞ PSİKANALİTİK KURAM.
UZAKTAN EĞİTİMDE AKADEMİK DANIŞMANLIK VE REHBERLİK
ÇATIŞMA ÇÖZME ve İLETİŞİM STRATEJİLERİ
İLETİŞİM BECERİLERİ Dr. Fatma Nur Eneç Can.
Sağlık Ortamlarında İletişim
ÇAĞDAŞ EĞİTİMDE ÖĞRETMEN-ÖĞRENCİ İLİŞKİLERİ EĞİTİMİ
İLETİŞİM - DİL VE KÜLTÜR İLİŞKİSİ
İLETİŞİM BECERİLERİ KARATAY REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ.
ANNE BABA TUTUMLARI Karatay Rehberlik ve Araştırma Merkezi.
Sağlıkla ilgili önlemler alma
İLETİŞİM BECERİLERİ.
ÇATIŞMA NEDİR?.
Hekim-Hasta İletişimi
ÇOCUKLA İLETİŞİM.
Triyaj görevlisi hasta-hasta yakını iletişimi
HİZMETTEKİ GÖREV VE İLKELERİMİZ KENDİMİZİ SORGULAMA VE TANIMLAMA BOŞ GEREKSİZ BİLGİ KİRLİLİĞİ, GÖRÜNÜM KİRLİLİĞİ, ZAMAN KAYIBI, İSRAFINI ÖNLEME. DÜZENLİ,
Kişilerarası iletişim çatışmaları
MİDYAT ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
ÇAĞDAŞ EĞİTİMDE ÖĞRETMEN-ÖĞRENCİ İLİŞKİLERİ EĞİTİMİ
Didim Akbük Sağlık Eğitim Merkezi
İLETİŞİM.
Prof. Dr. Fersun PAYKOÇ ODTÜ Eğitim Fakültesi Emekli Öğretim Üyesi.
HASTA-SAĞLIK ÇALIŞANI İLETİŞİMİ
KENDİNİ TANIMA Ses tonumuzun ve davranışlarımızın, yani iletişimde mesajlarımızın % 90'ının kontrolünü elimizde tutabilmemiz ancak kendimizi tanımamızla.
KİŞİLERARASI İLETİŞİM
KİŞİLERARASI İLETİŞİM
Kişisel Rehberlik.
BİREY MERKEZLİ TERAPİ.
Diksiyon ve Güzel Konuşma 1. Hafta
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Gökçe Erinç Büyükşengür
ETKİN İLETİŞİM VE ETKİN İLETİŞİMİ ENGELLEYEN FAKTÖRLER
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Gaziantep/ Nizip Cumhuriyet İlkokulu
Bölüm 5 İLETİŞİM VE EĞİTİM
Sağlık Bilimleri Fakültesi
ŞİDDET.
II.BÖLÜM GELİŞİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR. Kazanımlar Bu üniteyi tamamladığınızda aşağıdaki hedeflere ulaşmanız beklenmektedir: Gelişimle ilişkili olan.
Güdülenme ve Bireysel Farklılıklar
İLETİŞİMİ KOLAYLAŞTIRAN YAKLAŞIMLAR
İ L E T İ Ş İ M ve E M P A T İ.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
SATIŞTA İLETİŞİMİN ROLÜ.
İKNA SÜRECİ.
21. YY BECERİLERİ.
ORTAÖĞRETİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ORTAÖĞRETİM ALMANCA DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI TANITIM SEMİNERİ
İletişim nedir Temel İletişim. Bir aklın, başka bir aklı etkileme sanatıdır. İletişim.
Sunum transkripti:

TERAPİSTİN ROLÜ Prof Dr Süheyla ÜNAL

Hekim Hasta Güven Saygı Kontrol Tatmin olma Başarılı bir sağlık bakımı ilişkisi İşbirliği

Hekimin özellikleri İletişim becerisi Bilgi ve teknik beceriye sahip olma Kanıta dayalı karar verme Bireyin ve toplumun sağlığını geliştirme isteği ve değerine sahip olma Özverili olma Görev disiplini taşıma Onurlu olma

Hekimin özellikleri Hastalarına saygılı olma Etik ve ahlaki değerlere sahip olma Kendisinin farkında olma Ekip çalışmasına açık olma İçinde yaşadığı toplumun farkında olma Kendini geliştirme çabası içinde olma

Hekimin özellikleri Sabırlı olma Duygularını, öfkesini kontrol edebilme Stresle başa çıkabilme Empati yetisine sahip olma İyimser olma Hazzı erteleyebilmek

Duygu Davranış Düşünce

İlkeler, programlar, kategoriler, ilişkiler, olaylar, geçişler İdeal self Dünya görüşü Duyumlar, duygular İlkeler, programlar, kategoriler, ilişkiler, olaylar, geçişler Hiyerarşideki amaçlara ilişkin eylemler bilişsel süreçleri monitorize eder, bu da duygusal tepkileri anlamlandırır

Psikoterapi Düşünce, duygu ve davranışları konuşma, ilişki kurma yoluyla değiştirme

Psikoterapi Duygusal doğadaki bir sorunun profesyonel bir ilişki içinde ele alınarak Varolan belirtilerin ortadan kaldırılması, değiştirilmesi ya da azaltılması Davranışın sorun yaratıcı yanına müdahale etmek Olumlu bir kişilik gelişimi sağlamak (Wolberg, The Technique of Psychotherapy, 1977).

Psikoterapist Kendisini terapötik araç haline getirmiş profesyonel Rolünü gerçekleştirirken otantik davranan Büyümeye, risk almaya, sorumluluk almaya, ilgilenmeye istekli kişi

Fark yaratan fark Sistemi eyleme farklılıklar götürür Referans sinyaldeki ya da çevresel değişkenlerin algılanışındaki bir değişiklik bir hata sinyali yaratarak sistemin davranışını etkiler

Değişerek ilerleme “İlerleme değişimin içinde düzeni, düzenin içinde değişimi koruyabilmek sanatıdır.” A.N. Whitehead

Terapist Demografik özellikleri yaş, cinsiyet, etnisite, SES Eğitimi Kişilerarası ilişki becerileri iletişim, ilişki, kendini-kontrol becerisi (Inskipp, 2000)

Kişilerarası ilişki becerileri İletişim becerisi aktif dinleme ve anlama becerisi İlişki kurma becerisi içten ve empatik olmak, koşulsuz kabul Kendini kontrol becerisi kendinin farkında olmak ve kendini yönetmek

İletişim süreci Bilginin ve anlamın kodlanması Aktarılması Alınması (kodun açılması) Sentezlenmesi

İletişim süreci Gürültü 1. Niyet edilen anlam 4. Kodu açma 2. Kodlama 5. Algılanan anlam 3. İletişim kanalı 10. Niyet edilen anlam 9. Kodu açma 6. Niyet edilen anlam 7. Kodlama 8. İletişim kanalı Gürültü

Terapötik iletişim Güven oluşturma Uygun soru sorma Aktif dinleme Yansız, yüksüz, yargısız olma Empatik rezonans sağlama Kültürel farklılıklara dikkat etme Yaş ve cinsiyete duyarlı olma Sözel olmayan mesajlara dikkat etme

Güven ortamı İlgi ve merak Açıklık Nezaket Dostça tutum Espri Hastanın anlattıklarını anlama ve kabul etme Hastanın tam katılımını sağlama Teknik becerilere ve bilgiye sahip olma Etik kurallara uyma

Yeterlilik -- Uzmanlık Güven oluşturma Empati -- İlgi, bakım Yeterlilik -- Uzmanlık Sorumluluk alma -- Adama Dürüstlük -- Açıklık

Terapist Yardım ilişkisi süresince bir bakış açısı geliştirmeli, süreci değerlendirmelidir Yardım becerilerini planlı bir şekilde kullanmalıdır “Şu anda benim bu tepkimin karşımdaki kişiye etkisi ne olabilir” sorusunu yanıtlamalıdır

“düşün, karar ver, eyleme geç” yardım isteyen kişinin sorununu özgürce ortaya koymasına yardım edecek şekilde bir ilişki kurmalıdır onun sorununu nesnel olarak görmesine ve eyleme geçmesine gerek olduğunu anlamasını sağlamalıdır eyleme geçmesine yardım etmelidir

Terapistin nitelikleri (Gibbs) O anda yaşadıklarını doğrudan karşısındaki kimseye ifade edebilme Bu mesajları çarpıtmadan iletebilme Başkalarının mesajlarını çarpıtmadan dinleyebilme Mesajını iletme süreci içinde gerçek güdüsünün farkında olma ve açığa vurma

Terapistin nitelikleri Başkalarıyla iletişiminde spontan ve özgür olma Başkalarının gereksinimlerine anında tepkide bulunma “doğru” zamanı bekleme ve “doğru” tepkide bulunmak için kendine zaman tanıma

Terapistin nitelikleri Kendisinin “hassas” taraflarını ve içdünyasındaki “şeyler”i genellikle açığa vurma “Şimdi ve burada”yı yaşama ve bunu iletme Mizah duygusuna sahip olma Kültürün etkisinin farkında olma

Terapistin nitelikleri Bağımlı olmadan bağlanabilme Psikolojik olarak yakın olmaktan hoşlanma İletişimlerinde somut olma Başkalarına yardım etmeye istekli olma

Mizah duygusuna sahip olma Kültürün etkisinin farkında olma

Programın amacı Etkili sözsüz dinleme davranışını kullanabilme Üzerinde çalışmanız gereken etkisiz sözsüz davranışlarınızın farkına varabilmek Yardım isteyenin kendini keşfetmesini kolaylaştıracak şekilde, sözel tepkilerden oluşan iletişim şeklinizi değiştirebilmek

Yardım isteyene kendi duygularınızı ve tepkilerinizi yapıcı bir şekilde iletebilmek Yardım isteyenin ifade ettiği ve etmediği iletişimini anlayabilmek Etkili yardım ilişkisini kurarken temel becerilerinizi birleştirmek

Programın yararlı olması Eğitim programında etkin rol almak Alıştırmaları günlük yaşamda da düzenli yapmak Uygun geribildirimde bulunmak