Eğitimde toplumsal cinsiyet eşitliğiyle ilgili engellerin kaldırılması uluslararası öncelikler arasında yer almaktadır. 2015 yılına kadar okula kayıt,

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
B. HUKUK ALANINDAKİ İNKILAPLAR Türkiye’de Anayasalar 1921 Anayasası 1.İnönü Savaşı’ndan sonra yeni Türk devletine işlerlik kazandırmak amacıyla 20 Ocak.
Advertisements

İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ ENGELLİLER UYGULAMA VE ARAŞTIRMA MERKEZİ 8 Mart Dünya Kadınlar Günü İÜ Engelli Kadın İstihdamını Tartışıyor Paneli
AVRUPA BİRLİĞİ SİSTEMİNDE ENGELLİLER ve ÖZEL EĞİTİM
ADIYAMAN FEVZİ ÇAKMAK İLKÖĞRETİM OKULU SUNAY AKIN OYUNCAK KÜTÜPHANESİ.
Sosyal güvenlik Devletin; sosyal sigorta, sosyal yardım ve benzeri araçlarla halkın sosyal durumunu güvence altına almasıdır.
Ulusal Yayınların Stratejik Önemi Prof. Dr. Çetin Erol Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi Kardiyoloji AD YÖK Genel Kurul Üyesi.
NÜFUS Nüfus nedir? Nüfus bir ülke için neden önemlidir?
BİYOÇEŞİTLİLİK NEDİR Biyoçeşitlilik, bir bölgedeki genlerin, türlerin, ekosistemlerin ve ekolojik olayların oluşturduğu bir bütündür. Başka bir deyişle.
2016 Dünya Sağlık Günü Diyabeti (şeker hastalığını) Yenelim! Dr Pavel Ursu Dünya Sağlık Örgütü Türkiye Temsilcisi.
MED 167 İnternette İstatistik. İnternetteki istatistik verileri, özellikle ülke hakkındaki makro istatistiklerden bahsediyorsak, çoğunlukla resmi kurumlardan.
SPORLA İLGİLİ HAREKETLER DÖNEMİ (7-12 yaş)
EĞİTSEL OYUNLAR DOÇ. DR. GÜLTEN HERGÜNER BÖLÜM: 4
1 Caner GÖK Uzman. YÜZEYSEL SULAR VE YERALTI SULARININ İZLENMESİNE DAİR YÖNETMELİK Sayılı 11/02/2014 tarihli R.G.  Amaç Ülke genelindeki bütün.
A DRESE D AYALı N ÜFUS K AYıT S ISTEMI S ONUÇLARı, 2015.
AİLELERLE İŞBİRLİĞİ.
Hazırlayan: Hakan ULUTAŞ
Eğitimden veriler.... Düzey Toplam Kadın Erkek Fark İlköğretim
KIRSAL KALKINMA ve TURİZM Prof. Dr. Bülent GÜLÇUBUK
Toplumsal Cinsiyet Eşitliği
YETERSİZLİĞİ OLAN BİREYLERE İLİŞKİN ULUSLARARASI YASAL DÜZENLEMELER
Kız çocukları için ilköğretimde en yüksek okullulaşma
Kamu Okulları ve Özel Okullar:
Ders Kitaplarında Cinsiyetçilik....
Küresel okur-yazarlık oranı yetişkin
Bu nedenle kızlar çareyi, dikkatleri üzerlerine çekecek davranışlardan, soru sormaktan, tartışmalardan, karar verme süreçlerine katılımdan kaçınmakta bulurlar.
DEPREMLER İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
OKUL- ÇEVRE İLİŞKİLERİ
COĞRAFİ KONUM.
MUSTAFA DOĞRU MALCILAR ANADOLU LİSESİ
TOPLUMSAL CİNSİYET EŞİTLİĞİ
İletişimin Zamanda yolculuğu
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
AVRUPA BİRLİĞİ SOSYAL POLİTİKASI
Orta öğretimdeki ders ve bölüm seçmeler aracılığıyla kızların dil ve sosyal, erkeklerin fen ve teknik bilimlerde yoğunlaşması, kadınların yüksek eğitimde.
Eğitimde toplumsal cinsiyet eşitsizliklerinin, kadın erkek kimliklerinin kuruluşunda ciddi bir etmen de okuldaki iş bölümü ve hiyerarşidir. Kadın öğretim.
AİLENİN TÜRLERİ VE İŞLEVLERİ
Ergun, S.1, Koçak, S.1, Devrilmez, E.1, Tek, T.1
«Tarımsal Eğitimin Adresi»
ESENLİ BİLAL ŞAHİN İMAM HATİP ORTAOKULU
BÖLÜM 3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ. BÖLÜM 3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ.
Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK
Türkiye’de ve Dünyada İş Sağlığı ve Güvenliği
. DERS.
ÇOCUK KORUMA VE BAKIM HİZMETLERİ Sevgi Evleri
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ ve OKUL YÖNETİMİ
Bando Astsubay Meslek Yüksekokulu Komutanlığı
MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Sağlık Bilimleri Fakültesi
ÖBBS (Öğrenci Başarılarının Belirlenmesi Sınavı)
Küreselleşme tartışmaları
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
REFAH SİSTEMLERİ DERS 2 DOÇ. DR. MEHMET M. ÖZAYDIN.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
TOPLUMSAL CİNSİYET PROBLEMLERİ VE HUKUK
10. HAFTA TOPLUMSAL CİNSİYET.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
TC EŞİTLİĞİ VE EĞİTİM SİSTEMİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Kantitatif Araştırma Özeti 8 Mayıs 2015
Ders İçeriği Yatırım Projelerinin Kavramsal Temelleri
Sosyal Bilgilerde Değer Eğitiminde Biyografi Kullanımı
AİLE VE TOPLUMSAL CİNSİYET
Sunum transkripti:

Eğitimde toplumsal cinsiyet eşitliğiyle ilgili engellerin kaldırılması uluslararası öncelikler arasında yer almaktadır. 2015 yılına kadar okula kayıt, okulu tamamlama ve öğrenimde başarı yönleri de dahil olmak üzere eğitimde tam bir cinsiyet eşitliğinin sağlanması, 2000 yılında BM «Bin Yıl Zirvesi»nde dünya liderleri tarafından kabul edilen Bin Yıl Kalkınma Hedeflerinden biridir (UNICEF, 2004: 31).

TOPLUMSAL CiNSiYET EŞİTSiZLİKLERİNİN EĞİTİMDEKİ İZDÜŞÜMLERİ

Toplumsal cinsiyetle eğitim arasındaki etkileşimleri iki aşamada incelemek gerekir. Bu inceleme ilk aşamada, kız ve erkek çocuklarla, kadınların ve erkeklerin var olan eğitim kurumlarına erişebilmek açısından ne derecede eşit olduklarını kapsar.

Tarihsel olarak tüm toplumlarda eğitim kurumlarından yararlanmanın bir erkek ayrıcalığı olarak başladığı ve sürdürüldüğü, kadınların bu kurumlara çok sonradan ve ciddi mücadeleler sonunda erişebilme hakkını kazandıkları bilinmektedir. Eğitime erişim, dünyanın pek çok yerinde, henüz tamamlanmamış bir süreç niteliğini taşımaktadır.

Değişik toplumsal ekonomik kesimlerde, etnik kümelerde, kırsal ve kentsel bölgelerde eğitimden yararlanabilen kadınların sayısı, hala aynı kategorideki erkeklerle eşitlenememiştir.

Kadınlar için eğitime erişim, genelde mevcut eğitim sisteminin erkek egemen yapısına ve yaşantısına uyum sağlayarak katılma anlamına gelmiştir. Dolayısıyla eğitimin yapısının, içeriğinin ve günlük etkileşimlerinin toplumsal cinsiyet eşitsizliklerini ne ölçüde pekiştirdiği ve yeniden ürettiği ikinci bir inceleme katmanını oluşturur.

Eğitime Erişimdeki Eşitsizlikler Birleşmiş Milletlerin hesaplamalarına göre dünyadaki 774 milyon okuma yazma bilmeyen yetişkinin üçte ikisini kadınlar oluşturmaktadır!!! Bu oranın, son yirmi yılda aynı kaldığı ayrıca okumaz yazmazlığın yüksek olduğu hemen her ülkede, kadınların erkeklerden daha fazla okumaz yazmaz oldukları belirlenmiştir.

KAYNAKLAR “Kadına Yönelik Aile İçi Şiddetin Önlenmesi Projesi” Editörler: Ebru Hanbay Çakır (Proje Toplumsal Cinsiyet Kilit Uzmanı) Işın Gürel (Proje İletişim Kilit Uzmanı) - Nur Otaran (Proje Uzmanı) Agacinski, S. (1998), Cinsiyetler Siyaseti, Ankara, Dost Kitapevi Ercan, C. A. (2014), Cinsiyetin Toplumsal Roldeki Yeri, Konya, Çizgi Kitapevi Yayınları Savran, G. A. Demiryontan N. T. (ed) (2012), Kadının görünmeyen emeği, İstanbul, Yordam Kitap (2. Basım)