KRİZ YÖNETİMİ VE SAMSUNG GALAXY NOTE 7 ÖRNEKLEMESİ ÖZDEN ÖZDEMİR
Kriz Yönetimine Genel Bir Bakış Dünya genelinde hızla gelişen teknoloji ve artan rekabet ortamı, tüm sektörlerde öngörülemeyen gelişmelerin yaşanması ihtimalini arttırmaktadır. Bu durum bazen kriz bazen de fırsat olarak gözlemlenebilmektedir.
Kriz Yönetimine Genel Bir Bakış “Başkalarının yaşadığı kriz bizim için fırsattır, mühim olan kendi krizimizi fırsata dönüştürmektir!..” felsefesinin egemen kılınabilmesi, örgütlerin devamlılığı açısından son derece önemlidir… Bunun için de öncelikle sağlam bir kriz yönetimi sisteminin oluşturulması gerekmektedir.
Kriz Yönetimine Genel Bir Bakış Bu çalışmada; Samsung firmasının yaşadığı kriz sürecinden yola çıkarak; kriz stratejilerin önceden belirlenmesi, mevcut kriz döneminin en az kayıpla atlatılması ve örgütün itibarı ile sahip olduğu değerlerinin korunması hususlarına dikkat çekilmeye çalışılmıştır…
Samsung Galaxy Note7 Krizi 1938 yılında kurulmuş, merkezi Güney Kore olan Samsung, uzun yıllardır elektronik eşya üretiminde adından söz ettiren, son zamanlarda özellikle cep telefonu alanında önemli yeniliklere imza atan bir üretici firma olduğu hepimizin malumudur…
Samsung Galaxy Note7 Krizi Galaxy Note7 serisi telefonlara kadar, oldukça memnuniyet düzeyi yüksek bir üretim ve satış zinciri söz konusu olan Samsung’da, Note7 krizi; “telefonlar patlıyor!” ifadesiyle baş göstermiştir…
Samsung Galaxy Note7 Krizi İlk aşamada firma sorunun kaynağı “tedarik edilen pil” şeklide bir savunmaya girse de yapılan incelemelerde pilin tek başına bu etkiyi yaratamayacağı, karmaşık yazılımından da kaynaklanabileceği izlenimine ulaşılmıştır...
Samsung Galaxy Note7 Krizi Samsung, olayın sabotaj olma ihtimali üzerinde durup Galaxy Note7 serisini geri toplatma kararı almıştır. Firma söz konusu krizi; Ücret iadesi, Yeni Note7 yada başka bir telefonla değişim şeklinde alternatifler sunmak suretiyle oluşan olumsuz izlenimleri giderme çabası içine girmiştir.
Samsung Galaxy Note7 Krizi Bu süreçte rakipleri Google ve Apple’ın piyasaya yeni bir seri sürmüş olması, Samsung firması açısından çok yönlü kayıplar zincirini de beraberinde getirmiştir. Hem borsa rakamlarında, hem de piyasa prestiji açısından ciddi bir zarara uğramak durumunda kalmıştır…
Samsung Galaxy Note7 Krizi Samsung firması her ne kadar yaşananları “komplo” olarak tanımlasa da bu öngörülemeyen bir durumdur. Sabotaj; ne öngörülebilir, ne tedbir geliştirilebilir ne de kolayca ispatlanabilir. Şu bir gerçek ki inkar da asla çözüm değildir…
Samsung Galaxy Note7 Krizi Galaxy Note7 krizi, akıllı telefon endüstrisindeki en büyük geri çağırma hareketidir. "İnsanların güvenini kaybetmektense para kaybetmeyi tercih ederim" anlayışı, krizin çözüm sürecindeki temel figürlerden biri olmalıydı.
Samsung Galaxy Note7 Krizi Samsung firmasının, krizi fırsata dönüştürüp dönüştüremeyeceği merakla beklenen husustur. Seride radikal bir yenilik yapmak suretiyle oluşan güven kaybını örtecek bir hamle geliştirmek beklenen ön önemli adımdır. Galaxy Note serisinin 8.sinde “büyük işler yap” sloganı bu yöndeki adımı göstermektedir…
Samsung Galaxy Note7 Krizi Yaşanan kriz, Samsung markasının imaj avantajı nedeniyle kısa süre içinde hiç yaşanmamış gibi bir algıya ortam yaratmış olabilir. Ancak her firma için bu tarz bir şansın olacağını düşünmek mümkün değildir.
Samsung Galaxy Note7 Krizi Bu nedenle kaynağı her ne olursa olsun kriz yönetiminde asıl önemli olan ve üzerinde durulması gereken; Krizin etkin bir şekilde yönetilebilmesi, Uzman bir kadro oluşturularak yönetimin desteklenmesi, Muhtemel krizlerin öngörülerek kritik edilmesi, Kriz esnasında ve sonrasında muhtemel tehditlerin nasıl önüne geçileceğinin çalışılması olmalıdır…
Samsung Galaxy Note7 Krizi Her ne kadar yaşanması istenmeyen bir olgu olsa da kriz, tüm üretim sektörlerinin korkulu rüyasıdır. Yaşandığı anda çözüm üretebilmek, önceden yaşanma ihtimallerini irdelemekle mümkündür. Köklü firmalar, kriz yönetimi üzerine çalışan profesyoneller takımı kurarak riski azaltma yöntemine gidebilir…
Samsung Galaxy Note7 Krizi Benim başıma gelmez mantığı ile hareket etmek Samsung’un yaşadığı sıkıntıları kaçınılmaz hale getirebilir. Her marka da krizi bu kadar kolay atlatamayabilir… Krizi yönetmek tedbir ile mümkündür, tedbiri olmayanın ömrünün kısalması kaçınılmazdır…
Beni sabırla dinlediğiniz için teşekkür ederim…